Antreprenoriat

Cum să nu faci afaceri

Mă apuc serios de video content, ca dovadă că deja am 10 episoade din Trei Idei și urmează să încep o altă serie de episoade.

Partea nasoală când faci video content este că ai nevoie de muuultă aparatură care-i destul de scumpă. Și am început să fac rost de tot ce am nevoie, încet-încet: lumini, cameră video … și acum voiam să-mi cumpăr o lavalieră.

Mâine vreau să filmez, așa că am căutat un magazin cu lavaliere decente în București. Cu greeeu am găsit acest magazin. Avea produsul pe care-l căutam, costa mai puțin decât costa în Timișoara (acolo am găsit prima dată produsul căutat) și era și pe stoc.

“PEEEERFECT!”, îmi zic în gând.

De obicei când îmi cumpăr chestii le achit online și apoi trimit un curier de la Tribul să le ridice pentru că altfel, magazinele din București îmi trimit coletele (tot în București) în așa fel încât să ajungă la mine abia în 24 de ore! Și la preț mai mare sau egal cu prețul Tribului …

Așa că am sunat la magazin și le-am zis planul: Achit online, vreau factură pe firmă și vreau să trimit ACUM un curier să-mi ridice produsul.

“Nu se poate… Din păcate.”, îmi zice tipul de la telefon.

“Păi de ce nu se poate?” îl întreb mirat.

Deși m-am mai lovit de magazine ce nu te lasă să ridici produsele de la sediul lor sau cu curierii tăi … (nu știu de ce)

“Nu se poate pentru că lavaliera nu este pe stoc și dacă o comandăm abia mâine ar ajunge la noi.” îmi zice.

“Păi am găsit magazinul dumneavoastră și l-am ales TOCMAI pentru că sunteți din București. Și-n plus… pe site zice că produsul este pe stoc!” îi zic puțin iritat. (chiar era pe stoc produsul)

“Într-adevăr, așa zice pe site, că-i pe stoc. Dar nu este. Noi luăm produsele din Timișoara și fac 24 de ore până la noi. Apoi ar mai face 24 de ore până la dumneavoastră.” … și aici mi s-a rupt filmul complet.

Dar a continuat: “Vă recomand să comandați dumneavoastră direct din Timișoara și o să vă ajungă mâine cu siguranță. Noi de la ei cumpărăm.” – și cred că informația asta n-avea voie să mi-o dea totuși, nu? Dar mă bucur că mi-a dat-o.

Știam deja site-ul celor din Timișoara pentru că acolo găsisem prima dată produsul pe care-l căutam. Ăsta-i. (recomand, au niște angajați foarte faini.)

În fine. Concluzia este următoarea:

Magazin online cu sediu în București
– nu are produsul pe stoc (deși așa scrie pe site)
– costă 155 de lei
– costă 24 de lei transportul și ajunge în 48 de ore (tot în București)

Magazin online cu sediu în Timișoara
– are produsul pe stoc
– costă 160 de lei
– costă 25 de lei transportul și ajunge în 24 de ore la mine acasă.

Cum să nu faci afaceri? Așa! Așa să nu faci afaceri niciodată. Pentru că-i de căcat. Pentru că-i jenant. Pentru că-i jegos. Pentru că te înjosești fără să-ți dai seama.

Decât să ai 100 de produse, varietate, din care să faci profit doar dintr-o parte din ele… nu mai bine te concentrezi doar pe produsele pe care ai profit și gata? Nu avem nevoie de varietate. Suntem în secolul nișelor.

De ce să ciupești un profit? De ce să vinzi astfel de produse? De ce să te complici așa? Vinde lucrurile pe care le ai deja pe stoc și pentru care ai marjă de profit rezonabilă! Nu te mai complica!

Îi recomand pe oamenii de la SoundCreation.ro. Nu-i prea recomand pe cei de la Audio Sys


Dă mai departe dacă ți-a plăcut și abonează-te prin e-mail dacă vrei să fii la curent cu tot ce scriu pe viitor:

S-ar putea să te intereseze

7 comentarii

  • Reply
    Vlad Teiosanu
    02/09/2015 at 16:09

    Ariel, am citit articolul si mi se pare putin precipitat. :) Nu cunosc nici unul dintre magazine, dar ca principiu de ecommerce, cred ca e buna colaborarea intre magazine, pe o nisa. Daca eu vad niste boxe (sa zicem) la magazinul din bucuresti si as vrea si o lavaliera, nu are rost sa fac 2 comenzi si sa platesc de 2 ori taxa de transport. E un sistem reseller, din care unii clienti pot avea beneficii. nu cred ca e un mod jenant de a face business :)

    Cum e comentariul ăsta? Thumb up 2 Thumb down 0

    • Reply
      Ariel
      02/09/2015 at 16:10

      E jenant să-mi zici că-i pe stoc, când de fapt nu este.

      E jenant să facă 24 de ore livrarea în București. Și încă 24 pentru că, de fapt, nu-i pe stoc.

      Ne furăm singuri căciula.

      Uneori este bine ceea ce povestești tu. De acord. Dar în exemplul de mai sus au făcut doar rău.

      Cum e comentariul ăsta? Thumb up 3 Thumb down 1

  • Reply
    Gabi Miron
    02/09/2015 at 16:34

    Așa am pățit eu cu Covera.ro, pe site apare pe stoc, am comandat, și la aproape o săptămână primesc un apel și mi se spune că nu au produsul pe stoc. Clar, nu am așteptat până să îl primească pe stoc. A făcut peste câteva luni o comandă la ei și tatăl meu, nu a primit produsul dar peste două săptămâni e sunat de o tipă de la un fel de suport clienți(cred) pentru un sondaj despre experiența cu magazinul lor…

    Cum e comentariul ăsta? Thumb up 0 Thumb down 0

    • Reply
      Ariel
      02/09/2015 at 18:18

      Și te întrebi cum le merge… :) Eu habar n-am cum le merge. Nu-mi explic.

      Cum e comentariul ăsta? Thumb up 0 Thumb down 0

  • Reply
    Valentin Haicu
    02/09/2015 at 19:02

    :-))
    Ariel, aproape toti partenerii mei sunt integrati prin feed asa ca iti comunică stocul (meu) real. Aproape nimeni nu are stoc.

    Cu unii facem si drop-shipping, adică le expediem noi marfa cu actele lor ca sa ajungă la client a doua zi si sa nu se plătească de 2 ori transportul.

    Ideea e: ori faci import si atunci vinzi in distribuție ca sa faci volum, ori ești generalist si atunci lucrezi cu câți mai mulți furnizori ca sa ai ofertă.

    Concluzia “asa nu se face business” nu e corecta din pct meu de vedere. Costul de atragere a unui vizitator pe site e același si daca ai 5 produse si daca ai 50.000. Ba nu, la 50k e mai mic.

    Deci asa se face business. Ok, astia nu erau asa integrati ca si noi.

    Cum e comentariul ăsta? Thumb up 2 Thumb down 0

    • Reply
      Ariel
      02/09/2015 at 19:03

      păi una-i să faci drop-shipping și alta-i să faci ce făceau oamenii ăștia.

      totodată … nu mai bine vinzi 3 produse bune, la care ai marjă de profit și știi să le vinzi… decât să-i bagi în magazin zeci de produse în cinșpe locuri diferite și marje mici? nu știu, eu n-am șop online, dar mie așa mi se pare mai logic.

      totodată “nu așa se face business” cu siguranță nu se referă la “dacă să colaborezi cu alte magazine”, ci la experiența mea cu cei de care am povestit: comanda din București era venea în 2 zile în timp ce comanda din Timișoara ajungea în 24 de ore. așa nu e ok. mai bine deloc decât așa. m-au făcut să-mi pierd vremea.

      Cum e comentariul ăsta? Thumb up 1 Thumb down 0

      • Reply
        Valentin Haicu
        02/09/2015 at 19:03

        Da, sunt de acord. Plus ca pe ei ii costa transportul de 2 ori.
        Daca te referi doar la asta – atunci sunt doar niste amatori.
        Ref. la intrebarea: nu mai bine vinzi 3 vs multe, raspunsul e si da si nu. Depinde daca esti producator/importator sau detailist. Eu am incercat sa le fac pe amandoua si nu a iesit. O sa ma concentrez pe distributie de acum.

        Cum e comentariul ăsta? Thumb up 1 Thumb down 0

    Vezi alte comentarii:

    Comentează