Pe Arena Națională din București există 55 de mii de locuri – dar nu se ocupă toate. Recordul este de 53 de mii de locuri vândute în 2012. Mult, puțin, nu știu… Dar pot să compar lejer ce se întâmplă pe Arena Națională cu ce s-a întâmplat în acest weekend în București la Sala Polivalentă – mai exact la evenimentul DreamHack.
Au fost prezenti peste 25 de mii de oameni.
A existat o creștere de 25% în vânzarea biletelor față de evenimentul din aprilie 2014 – toate biletele au fost e-p-u-i-z-a-t-e.
Au fost 314 jurnaliști acreditați la eveniment și la fața locului au fost cel puțin 285 de device-uri de gaming (PC-uri, laptopuri și console).
Au participat 180 de jucători profesioniști, care “trăiesc” din gaming – unii din România, alții din străinătate.
În tot acest timp, ca totul să meargă strună, prin Sala Polivalentă, pe sub, pe lângă, peste ea au fost 1400 m de fibră optică și 2500 m de cablu UTP, plus 36 de echipamente de rețá folosite pentru întregul eveniment.
Cei de la NESCAFE 3în1 m-au invitat chiar să încerc să joc niște DOTA 2 – joc cu care, sincer acum, chiar n-am nicio treabă. Am jucat acum niște ani DOTA, dar cred că mai mult de ochii prietenilor, căci cel puțin acum nu înțeleg mare lucru din joc. Ah, și nu, nu m-au invitat să mă joc așa, pur și simplu, la standul lor … NU!
M-au invitat să mă joc cu Andrei Zisu (poza de mai jos) din naționala României …
… Am fost un laș și când mi-am dat seama că-i vorba despre el i-am zis că n-aș vrea să-i pierd vremea. Pentru că, da, NESCAFE 3în1 a adus echipa României de Sport Electronic la DreamHack și au început să se super-implice pe zona asta.
Am fost la DreamHack vineri și duminică și am văzut de toate!
Am văzut bunicuțe cu copii de 8-9-10-11-12 ani care se plimbau pe acolo. Copiii erau în extaz, veseli nevoie-mare de fiecare jucător sau vlogger recunoscut de pe internet.
Am văzut, însă, și oameni de 30+ ani veniți să vadă meciuri pe marele ecran. Erau grupuri, de fapt. Oameni serioși, cu joburi, veniți după program, gammeri pasionați.
Generația care vine din urmă nu-i îndobitocită de tehnoogie, cum mai aud uneori. Generația care vine din urmă … pur și simplu vine cu super-viteză. Oamenii ăștia învață repede datorită tehnologiei. Oamenii ăștia nu se joacă pe calculator pe degeaba. Se joacă pe bune. Mizele sunt tot mai mari.
În 2011 premiul cel mare la un campionat de DOTA 2 a fost de un m-i-l-i-o-n de dolari. O echipă de DOTA 2 are 5 oameni și niște manageri/sponsori în spate.
În vara lui 2014 s-a anunțat că același turneu de DOTA 2, dar la a 4-a ediție, are un “pool prize” total de peste 10 milioane de dolari.
Atât am de zis: băgați-vă în lumea asta dacă aveți cum…
… și stați cu ochii pe sponsorii lor, să vedeți că-s tot mai mulți și din zone tot mai variate.
1 comentariu
doru ungureanu
06/11/2014 at 20:09eu zic ca ar fi mai bine sa incurajam adevatele sporturi, ca-s mai bune pentru sanatate ! Sunt misto si jocurile pe calculator, dar numai cine o face la nivel pro nu-i distruge viata prea tare.