Interesant

Câteva chestii despre viitor

Câteva chestii despre viitor

Azi am fost la o conferință despre viitor, în mare – “Future of Media” anume. Ce-am învățat și ce mi-am notat îi scris mai jos, ca să nu uit.

“În România 4 ziare quality vând împreună 55 de mii de exemplare pe zi. ÎMPREUNĂ! Click!, însă, vinde 100 de mii de exemplare pe zi.” – Petrișor Obae, paginademedia.ro

“Radio PRO FM este scos la vânzare. Există 2 oferte, una făcută de RDS, DIGI.” Petrișor Obae

Aplicația Whatsapp este făcută de 2 foști angajați Yahoo! și este cea mai folosită aplicație din zona de comunicare. Pe locul doi este aplicația Facebook Messenger. Viber este undeva pe locul 6-7.

Companiile încep să facă campanii (de publicitate) prin Whatsapp. În sală s-a propus o campanie “audio” pentru Durex prin Whatsapp – ar putea fi o idee bună. :)

Google Glass este un mare rateu. Există două motive pentru care bărbații nu (mai) poartă Google Glass:

1. “It’s not a chick magnet, but a geek magnet” – adică nu numai că îndepărtează femeile de tine, dar atrage tocilari care te iau la întrebări și te roagă să-i lași și pe ei să probeze ochelarii.

2. E nasol să porți Google Glas când trebuie să mergi la baie, știind că pe ochelari ai atașată o cameră de filmat. :)

Wearables” – adică ceasurile deștepte și brățările deștepte care se conectează la smartphone-uri sunt și ele un mare rateu: se pare că, în medie, sunt purtate vreme de 3 luni – apoi rămân într-un dulap. Smartwatchurile au fost făcute ca să arate bine, să se vândă, nu ca să fie neapărat utile și purtate.

Și roboții – ei bine, ar fi trebuit ca în 2014 să avem parte de mai mulți roboți în viața noastră dar și ei reprezintă încă un eșec tehnologic momentan. (sursă fiind ilyan.com)

Piața românească de bloggeri și vloggeri este cea mai mare din zona de este a Europei – dacă în Bulgaria un preț mediu de advertorial pe un blog este de 20 de euro, în România este de ±5 ori mai mare.

Piața vloggerilor devine tot mai mare și bate la fund (ca audiența) piața bloggerilor – Kubeti (producător de snacks) a reușit să-și dubleze traficul la un joc online atunci când vloggerul Zmenta i-a menționat.

Bloggerii ar trebui să se transforme în vloggeri dacă vor să mai crească și să urmeze tendința.

Românii se împart în două categorii: cei care plătesc 3 euro ca să vadă MasterChef (pe voyo.ro) și cei care se uită pe filmările “pirat” gratuit online. Piața celor ce plătesc pentru conținut pare să înceapă să funcționeze, într-un final, chiar și-n România. Exemplul de la conferință a fost Casa Jurnalistului (fac lunar ±600 ±1000 de euro din donații, pe lună).

Clientul este emoțional, nu doar rațional. – Tudor Galoș

Dacă până acum videourile cu pisici erau la modă, acum sunt la modă videourile slow motion cu pisici.

“People are getting away from mainstream and make their micro-communities. Brands should be there.” – Mugur Pătrașcu

Traficul de pe mobile a depășit traficul de la desktop-uri. Android este cel mai popular sistem de operare mobil (78% din piață). Amenințarea de fradă prin mobil este foarte mare.

“Viitorul se răpește, nu se așteaptă.”

82% dintre utilizatorii de smartphone au descărcat cel puțin un app și în medie au 17 aplicații instalate.

83% dintre utilizatorii de smartphone urmăresc conținut video – 2015 va fi anul în care dezvoltarea conținutului video va atinge cote foarte mari.

Brandurile trebuie să folosescă video cât mai mult pentru că engagementul este imens.


Dă mai departe dacă ți-a plăcut și abonează-te prin e-mail dacă vrei să fii la curent cu tot ce scriu pe viitor:

S-ar putea să te intereseze

1 comentariu

  • Reply
    doru ungureanu
    10/12/2014 at 18:19

    E o diferenta destul de mare si rusinoasa, pentru ca asta indica nivelul de cultura la care se gaseste poporul. Din pacate, multi oameni care ar cumpara acele ziare serioase nu si le mai pot permite in ziua de azi.

  • Vezi alte comentarii:

    Comentează