Mereu m-a supărat CFR-ul pentru că mi-a luat mulți bani (mai ales după ce am terminat liceul și n-am mai obtinut reducerile alea de aproape 50%) și mereu mi-a făcut probleme. Nu-mi amintesc drum “fără probleme” cu CFR-ul. Și am mers mult cu el.
Spre mare, spre Brașov, spre diverse locuri din Transilvania și spre Budapesta… mereu-mereu trebuie să apară ceva problemă, mai ales cu aerul conditionat care fie nu poate fi oprit și în vagon sunt minus cinșpe grade, fie pentru că nu merge deloc și în vagon sunt plus 45 de grade. Celsius fiind gradele.
Asta pe lângă băi jegoase și inutilizabile (chiar și când plătești la vagon cușetă pe tren internațional de-ți ies ochii), oameni dubioși care nu-s dați jos și tot felul …
Zilele trecute am făcut un drum București – Brașov și nu l-am facut cu CFR-ul, ci cu o firmă numită RegioTrans – care din câte înțeleg nu-i tocmai “nouă”.
În loc de 50 lei (CFR) am dat 25 lei. Corina, studentă fiind, a dat 12.5 lei (în loc de 38 lei). A plecat la fix trenul și a ajuns cu câteva minute înainte de ora scrisă pe bilet. Trei ore durează călătoria. Bilet comandat și plătit online. În tren ne-am dus cu o foaie amărâtă printată și domnul ne-a căutat pe o tabletă.
Trenul vechi, vai de capul lui, dar cu aer condiționat modern, montat vizibil recent. Singura parte nasoală este că biletele sunt fără loc și mulți călători îs nesimțiți și-și pun 3 bagaje în jurul lor, pe 3 scaune din jurul lor. Dar e rezolvabil cu puțină discuție.
Și înțeleg că eu am prins trenul prost, căci trenurile calumea (cu WiFi și cu vagon restaurant) sunt actualmente pe ruta Brașov-București-Constanța, la o ofertă specială, care se termină pe la jumătatea lui septembrie.
Apăi CFR-ul când bagă WiFi? Și din vorbă în vorbă am auzit că WiFi-ul e pe bune, nu glumă proastă ca-n aeroporturi.
Am uitat să zic că nu trebuie să te rogi la Dumnezeu să găsești prize în tren. Îs multe. Recent montate.
Tot RegioTrans face și curse din Brașov spre satele mai mici, de lângă – eu am fost la Cristian cu ei. 4 lei biletul – 20 de minute călătoria.
Aud de la Vaca Verde că mai există o firmă faină care merge spre mare – aici detalii despre Softrans.
17 comentarii
Ina
02/09/2014 at 23:22Da, Regiotrans sunt suuuuper!! Am mers de multe ori cu ei si sunt foarte civilizati si mereu foarte la timp! Uneori nu merge aerul conditionat, insa cumva nu am suferit niciodata din cauza asta. Inainte regiotrans!
Gabi
03/09/2014 at 10:22Vezi ca trenurile cu Wi-Fi sunt de la alta firma (Softtrans), nu e Wi-Fi nici la Regiotrans. Am mers si eu cu Regiotrans pe Craiova-Bucuresti, la inceput pret mai mic, dupa care pretul a ajuns aproape la fel ca la CFR.
Btw, si la CFR poti cumpara online si tipari foaia… si ai si reduceri facand asta.
Ariel
03/09/2014 at 11:01În tren era un afiș pe care scria că trenul spre Constanța e cu Wi-Fi. Am întrebat dacă-i adevărat și mi s-a zis că da. :) No, eu am crezut.
Gabi
03/09/2014 at 11:28Pai trenul lor de Constanta vine de la Brasov. E cam acealsi :)
Ariel
03/09/2014 at 13:51Eu eram într-un tren doar Brașov-Buc. Cel cu Constanța era la altă oră. :)
un călător
18/01/2015 at 20:13Am vrut şi eu cândva (prin 2014) să cumpăr bilete online la CFR; după ce mi-am făcut cont mi-au zis că nu se poate decât cu minim 24 de ore înainte! La RegioTrans se poate cu minim 30 de minute înainte (mi s-a întâmplat de mai multe ori să cumpăr în metrou, în drum spre gară). Şi încă o chestie: printatul biletului este opțional; eu am avut mereu doar fişierul PDF primit pe email dar ajunge să ştii numărul comenzii.
Apropo de WiFi, cel puțin la data curentă (ianuarie 2015), eu folosesc conexiunea disponibilă în trenul care circulă pe ruta Braşov-Bucureşti-Craiova. Oricum, nu pentru asta aleg eu RegioTrans-ul; ci pentru o chestie care pe scurt se numeşte “respect față de călători”.
Cât despre tarife, din câte ştiu nici nu au voie să practice tarife mai mici (şi cred că dintotdeauna au fost similare cu cele de la CFR). Doar că se folosesc de un artificiu tehnic: circulă ca şi trenuri regio (vechile personale) dar nu opresc în toate stațiile şi haltele posibile.
Aştept totuşi ziua în care o să introducă în circulație garnituri cu vagoane făcute la Arad.
Dr2005
20/01/2015 at 08:33Preţurile CFR sunt cele maxime, se poate opera şi sub ele… dar nu are nimeni niciun motiv să o facă, atâta timp cât clienţi sunt destui (chiar şi la IRurile CFR-ului), ba chiar pe 2014 au fost cu vreo 10 milioane de călători în plus pe calea ferată.
La CFR acum se poate cumpăra biletul cu 12 ore înainte de plecarea din staţia de formare… pentru că şeful de tren primeşte de la revizia de vagoane un tabel nominal cu toţi călătorii cu bilete on-line. Dacă te întorci de la Braşov cu trenul ce vine de la Baia Mare, anticipaţia ta trebuie să fie de 12 ore + timpul Baia Mare – Braşov (vreo 10 ore). Dar stai, că trenul de la Baia Mare circulă înainte ca regio Satu Mare – Baia Mare… deci mai adaugi 2 ore la alea 12 + 10, că naşul pleacă de la Satu Mare, că acolo e revizie de vagoane şi acolo primeşte tabelul :)
garetbota
03/09/2014 at 10:34Au avut si ei conditii vai si vai in urma cu cativa ani, acum au mai schimbat trenurile, e mai ok.
Sergiu Anton / 0760011518
03/09/2014 at 16:28Salutare. Din punctul tau de vedere e ok. Ar fi fost mai bine daca te-ai fi documentat inainte. Din “pacate” sau “fericire” ( fiecare cum vrea), trenurile private au fost introduse in alta era ( conducere a CFR). Trenurile private sunt ale unor fosti sefi, etc si sunt introduse pe acele rute, exact inaintea trenurilor CFR. Dupa toate acestea, ei primesc subventii de la stat pt fiecare calator, de aceea CFR este dezavantajat. Pentru fiecare bilet vandut, firmele private primesc inca o data valoarea lui. Pacat, ca se vrea distrugerea CFR-ului.
Ariel
03/09/2014 at 16:51Un simplu client nu cred ca are acces la toate aceste ciudatenii… si nici nu-l intereseaza pana la urma, atat timp cat cu bani mai putini sau egali el are conditii mai bune.
Si daca-i o problema asa mare, de ce nu-i discutata in presa chestia cu subventia? Si de ce este subventionat asa? :)
geo
19/12/2014 at 03:28Compensatia acordata de catre Ministerul Transporturilor oricarui operator care are contract cu MT este relativ egala ca suma, fiind calculata ca o medie ponderata, cu valori alocate dupa numarul de km efectuati si numarul de calatori transportati.
Regiotrans are wi-fi pe cateva vagoane inca din vara lui 2013, circula vara la Cta si in rest la Bucuresti. Incepand cu vara 2014 exista si alte vagoane cu wi -fi care merg la Craiova. Cateodta se fura router si internetul nu functioneaza pina la inlocuire… semnalul dispare acolo unde operatorul gsm probabil nu are acoperire..
Pentru biletele online nu e nevoie de a tipari nimic, trebuie doar spus un numar, primit prin email, iar seful de tren tipareste biletul in tren. Biletul s e poate cumpra online cu minim 30 de minute inainte de plecarea trenului si e mai cu seama util in weekend, cand e foarte aglomerat la casa de bilete.
Regiotrans nu are rezervari individuale, dar grupurile organizate pot solicita rezervari de grup, e util mai ales la grupurile de biciclisti!
CFR calatori are trenuri din ora in ora pe rutele principale, un operator nu are cum introduce un tren ‘inaintea “CFR Calatori… poate ca CFR Calatori a introdus trenuri pe ruta Craiova Bucuresti copiind orariile Regiotrans :)
Dr2005
04/09/2014 at 16:28Subvenţia e la fel pentru toţi operatorii… numai că privaţii au material rulant adaptat cererii, pe când CFR Călători plimbă locomotiva de 5100 kW cu 2 – 3 vaoane. Pentru comparaţie, locomotiva de la Regiotrans are puţin peste 2200 kW şi circulă chiar şi cu 9 vagoane pe anumite rute. Nu trebuie să te pricepi la trenuri ca să vezi avantajul financiar de aici.
La CFR Călători poţi cumpăra bilet on-line numai la trenurile IR (şi la câteva trenuri RegioExpres care sunt grupe pentru trenuri IR) şi IC şi numai cu loc rezervat. Nu poţi cumpăra bilet la regio, eşti obligat să îţi printezi biletul (naşul te caută pe tabelul nominal pe care îl primeşte la revizia de vagoane) şi trebuie o anticipaţie de minim 24 ore înainte de pelcarea trenului din staţia de formare (deci dacă te întorci de la Braşov la Bucureşti cu trenul de la Satu Mare, anticipaţia ta minimă trebuie să fie vreo 35 de ore…).
WI-FI este la Regiotrans pe rama RIO 08 (circulă pe Constanţa acum), la Softrans, iar la CFR Călători e doar pe garniturile utilizate la trenurile de 160 km/h (care ,,garnituri” sunt, de fapt, o singură garnitură din 6 vagoane, care face ambele trenuri). Interesant e că vagoanele noi/modernizate de la CFR sunt toate prevăzute cu routere wireless (unde nu s-au furat), însă niciodată nu s-a făcut vreun contract cu vreun operator pentru a pune în valoare această dotare.
Despre Softrans, numai de bine, au trecut peste toată legislaţia… de exemplu, refuză să acorde reducerile pentru elevi, studenţi, pensionari şi alte categorii în drept, iar trenul lor de Constanţa se mută pe Braşov din 15 septembrie. Cu 5 minute în faţa Regiotransului (!)…
Andriy Dumitrescu
02/09/2015 at 14:08Predeal – Comarnic cu CFR 15 lei biletul 10 lei pt bicicleta. Bucuresti – Comarnic 18 lei biletul 5 lei bicicleta. well ?
Mirela Matei
02/09/2015 at 14:09spre Craiova sint impecabile, wifi included
Florin Badita
02/09/2015 at 15:34Cea mai mare problema a operatorilor privati este ca nu doresc sa faca bani. Serios.
Daca doreau, faceau un site ok unde sa poti sa cauti imediat. Unde includeau si CFR-ul si totii operatorii provati. Si il faceau in asa fel incat sa iasa in fata ofertele lor.
Asa, niciodata nu stau sa intru pe cate siteuri private sunt, sa ma chinui sa caut, este prea complicat ca sa aflu, asa ca prefer sa fac autostopul sau sa iau un microbiz / carsharing
Ma uit pe harta http://www.regiotrans.ro/harta-trasee-regiotrans
Dar nu aflu la ce ora, cand circula, cat costa.
Deci mai pierd iarasi timp ca sa caut.
Daca gasesc o ruta, sunt obligat sa imi fac cont doar ca sa aflu pretul https://regiotrans.blueticket.ro/vanzari/Account/Login
Răzvan Goldstein
02/09/2015 at 15:35Spre Iasi sunt groaznice. Mergeai intr-o conserva de peste. Wifi, ce lux e ala? Pai sa zici mersi daca prinzi loc liber.
Am mers cu ei acum un an si aveau pe ruta Brasov – Ploiesti – Iasi. Este posibil sa se fi schimbat de atunci.
Eu cand am mers la Iasi, l-am luat din Ploiesti, era plin, am stat in picioare pana la Buzau. Cand a ajuns la Birlad s-a stricat trenul si am avut toti nevoie sa luam CFR-ul mai departe.
Uite am gasit http://www.regiotrans.ro/mersul–trenurilor-brasov-ploiesti-sud-focsani-barlad-iasi
Irina Maria Baltariu
02/09/2015 at 16:28Inainte sa ma mut din brasov inapoi in bucuresti faceam drumul asta cam in fiecare weekend. Deoarece salariul nu imi permitea sa dau 50 de lei doar dus am gasit Regiotransul si pot spune ca nu am avut probleme, da e cam aglomerat si nu foarte comod dar nici CFR-ul nu e mai breaz! In plus, doar pt ca am sub 26 de ani neimpliniti dau 16.50 lei ( nu sunt studenta). Cu MULT mai ieftin decat CFR!!!