Evenimente

Live blogging de la CSR Lessons (Ziua 1)

European CSR LessonsCSR Lessons e o conferinţă despre CSR “de succes”, ca să zic aşa. Cu studii de caz şi prezentări peste prezentări făcute de oameni care fac CSR în firme mari precum Orange, Carlsberg şi altele.

Cu riscul ca Dragoş şi echipa CSR Lessons se vor supăra puţin pe mine simt nevoia să spun că se pare că-s singurul care a venit azi pe bicicletă… şi n-am avut unde s-o leg. Desigur că badigardul de la Ramada m-a pus să leg bicla cât mai departe de intrarea în hotel ca să nu stric “imaginea”. Păcat. :(

Update: Eventul se vede live pe Radio Lynx!

Denis Guibard

(France Telecom-Orange, Vice President “Sustainable Development, Products & Services”)
Denis Guibard - France Telecom-Orange

Telefonul mobil e cel mai vândut device încă! De ce? Pentru că noi constant ne înlocuim telefoanele. Dar nu asta ar fi problema… problema este că avem prea multe mobile pe care nu le folosim, care stau degeaba în dulap.

Media de colectare a mobilelor “folosite” este de sub 5%.

Dacă până în 2015 nu facem ceva cu toate aceste mobile care stau pe lângă noi degeaba, vom avea probleme.

La finalul vieţii unui mobil există 2 trasee (sau 3):

  • Stă între noi degeaba (cum stau majoritatea)
  • Este colectat şi reciclat
  • Este colectat, recondiţionat şi revândut (un fel de second-hand recondiţionat – cu componente noi)

Sprint e o firmă din State care azi colectează 45% din telefoanele pe care le vinde. Targetul lor este să ajungă la 90% recuperare. :)

Orange a lansat în Europa un proiect de “recuperare” a mobilelor vândute.

– În Orange Spania un proiect de “recuperare” a mobilelor a căror viaţă s-a terminat a început în 15 magazine şi a avut un succes atât de mare încât acum programul de recuperare al mobilelor (chiar şi stricate) s-a extins în toate magazinele Orange (~1200 la număr). Pentru un mobil stricat primeşti 4€, iar pentru unul care merge primeşti între 5€ şi 140€.)

– În Orange Romania s-au strâns 54 de mii de mobile prin acest program.

– Obiectivul din Romania pe 2011 este să se strângă 10% din mobilele vândute. Se oferă vouchere de reducere pentru cei ce-şi dau mobilele. Mobilele foarte stricate sunt reciclate.

– Denis a încheiat cu întrebarea: “Tu ce faci cu mobilul tău vechi?”. Eu îl vând pe Okazii.ro. Deci după spusele lui… fac bine ceea ce fac.

– La sesiunea de întrebări Denis ne-a anunţat că se vrea universalizarea bateriilor de mobile – asta ar salva resurse. Deja s-au universalizat încărcătoarele. El spune că în maxim 2 ani toţi, indiferent de mobil, vom folosi acelaşi tip de încărcător. (Mai puţin Apple şi ale lor produse arogante, adaugă Denis. Not cool, Apple!)

– În Orange Shopurile din România există cutii în care puteţi să vă aruncaţi bateriile de la mobile (sau mobilele cu totul?).

Dana Dobrescu

(Unilever South Central Europe, Communications Manager)
Dana Dobrescu - Unilever South Central Europe

– 10-12 minute – durata medie a unui duş. Unilever vrea să inventeze un produs care să te facă să ieşi mai repede din duş. Amuzant, nu?

– “Persil Small and Mighty” – reducere cu până la 50% a emisiilor de gaze pe spălare.

– Balsamul “Confort” are nevoie de doar un lighean de apă în loc de trei.

(Pe bune, nu prea-mi place ce zice Dana. Mai bine reciclez telefoane…)

– În următorii 10 ani Unilever vrea ca 100% din materia lor primă să regenerabilă.

(În 10 ani vine sfârşitul lumii!)

– Unilever învaţă copilaşii din Africa să se spele pe mâini. (Căci acolo mor anual 130 de mii de oameni de diaree…)

(N-a zis nimic concret. N-a zis ce s-a făcut. Nu a zis ce face în România.)

– La sesiunea de întrebări Dana a fost întrebată ce face Unilever în România. Răspunsul a fost “Multe.“. Nu glumesc. :)

(Dana, ufff… Nu m-ai convins.)

– “Persil” este un produs sustenabil. Şi “Ceaiurile Lipton”. Hmm… nice! Da, în România. Şi cică vânzările au crescut după ce s-a promovat faptul că ceaiul Lipton este certificat. Deci pentru consumatori ecologia e importantă? Sau pur şi simplu au început românii să bea ceai?

Oana Năstase

(Rompetrol Group, Communication and Corporate Affairs Director)
Oana Năstase - Rompetrol Group
– Rompetrol Group are puţin peste 10 ani şi din 2007 nu mai este o firmă “românească”, ci “kazahstanească”. :)

(A decis ea să vorbească în engleză şi mă zgârie pe timpane.)

– Făcând nişte calcule (întrebând publicul, făcând un studiu…) Rompetrol a ajuns la concluzia că va sponsoriza SMURD-ul (cu benzină pentru maşini şi elicoptere), va planta copaci şi va strânge gunoiul.

– Voi ştiaţi de impreunapentrufiecare.ro? În 2010 puţin peste 500 de proiecte au fost propuse. Pe 2011 încă se pot propune încă proiecte (până pe 28 mai, cred).

– În liceul Constantin Brâncoveanu din Bucureşti s-au montat în 2010 panouri solare.

(Doamne, ce repede dă slideurile!)

– Da, deci, întrebată, Oana se laudă că suma maximă de finanţare este de 45 de mii de RON pe proiect în 2011. Vor să sponsorizeze antreprenoriatul social. Acum vin cu Tribul.

Giorgio Capurri

(UniCredit Group, Manager, Sustainability Department)
Giorgio Capurri - UniCredit Group

(Primul slide are 700 de caractere cu font de 12. Please read. Nu văd. E prea mic.)

(Ăştia în Italia nu ştiu să facă prezentări sau acest domn e de pe altă planetă?!)

(Bun, deci, din punctul meu personal de vedere domnul acesta nu zice nimic şi e tare plictisitor. E bine că eu ştiu că UniCredit Ţiriac Bank în România a finanţat Cicloteque. Asta aproape mă satisface. În rest nu ştiu să fi făcut altceva pe aici. Şi domnul ăsta nu-i capabil să transmită nimic. Doamne!)

(Tortura s-a terminat. Nu am reţinut nimic. Public speaking skills = zero.)

(Nimeni nu vrea să-i pună nicio întrebare. Haha.)

PARTEA A DOUA

Dr. Isaac Sheps

(Carlsberg UK, CEO)
Dr. Isaac Sheps - Carlsberg UK, CEO

– Carlseberg este cel mai mare producator de bere din Europa.

– Lucrează în peste 150 de ţări. 500 de branduri diferite de bere în jurul lumii (Tuborg, Skol, Holsten etc.).

– Carlsberg UK – deţine 15.4% din piaţa de bere din UK.

– Carlsberg măsoară constant Co2-ul creeat în berăriile lor din jurul lumii.

– Ei deja folosesc bioenergie bazată pe nişte gaze ce oricum se află în berării ca urmare a creării berii. (În anumite berării.)

– În Rusia “Vatica” este un brand faimos de bere deţinut de Carlsberg – deţine 40% din piaţa locală. Au un program de “poliţie pentru consum responsabil de alcool”.

– În Finlanda, Serbia şi Danemarca au făcut tot felul de alte proiecte “deosebite” care promovează băutul responsabil de alcool.

– În Serbia în 2006 şi 2007 toţi angajaţii Carslberg au curăţat un parc cunoscut. Acum ei au grijă de parc (îl curăţă, îl întreţin).

– În UK Carslberg şi-a modificat sticla… astfel că dintr-o greutate de 210g au făcut-o să aibă 175g. Acum salvează câteva sute de tone de sticlă.

Alina Bratu

(URBB, Corporate Affairs Manager)
Alina Bratu - URBB, Corporate Affairs Manager
(URBB este firma/grupul care face în România Tuborgul, Carlsbergul şi altele…)

– Un sondaj făcut în 2007 (?) de URBB arată că pentru 95% din respondenţi ecologia e cea mai importantă “problemă”. Dar la următoarea întrebare: “Tu ce faci în acest sens în comunitatea ta?” – 98% din respondenţi au zis că nu fac nimic, căci ei n-au ce face.

– Astfel URBB a dat naştere proiectului “Umbrela verde” (wow, de ăsta parcă am auzit!) pentru a informa poportul român despre multitudinea de lucruri pe care le pot face într-un sens “ecologic”.

– Umbrea verde are o strategie de acţiune pe 5 ani (2007-2011).

Mă întreb ce urmează în 2012 – ah, sau e sfârşitul lumii?

– În 2007 voiau să responsabilizeze publicul. În 2008 au lansat umbrelaverde.ro. În 2009 au făcut o caravană în 8 oraşe (900 de mii de persoane cu care au interacţionat).

– În 2010 şi 2011 au organizat competiţia “Oraşul verde al României”. N-am auzit de el, dar sună bine… În 2010 oraşul verde a fost Braşovul.

– Sărbătorirea Braşovului ca fiind oraşul verde a avut un eveniment ce a atras 10 mii de oameni. Nice!

– Lecţii învăţate – Un program de CSR trebuie să aibă continuitate! Trebuie să inspire oameni! Trebuie să implice voluntari! Să fie optimist! Trebuie să aibă sprijinul autorităţilor locale.

– Alina a încheiat frumos zicând: “Un proiect bun de CSR se bazează pe multă ÎNCREDERE, RESPECT şi OPTIMISM”.

Mi-a plăcut de Alina. A prezentat bine ce a avut de prezentat.

Bogdan Spuză (cred?)

(Nu ştiu ce rol are în cadrul UniCredit Ţiriac Bank)

– UniCredit a “curtat” UNICEF-ul pentru a face un proiect comun. Proiectul promovează alăptarea imediată după naştere.

– În România există o rată mare de abandon (nu ne-a zis care-i rata…).

– Cardul de afinitate UNICEF. La ficare tranzacţie 1% merge în programul UNICEF. Nu, procentul nu-i plătit de client, ci de UniCredit. Există card de credit şi de debit.

– Cardul a fost lansat în noiembrie 2010.

(Prezentare incredibil de scurtă şi lipsită de informaţii importante.)

– Întrebat câte carduri s-au dat şi câţi bani s-au strâns, Bogdan a răspuns că se temea de această întrebare şi suma este confidenţială. SAYWHAT?!

John Aston

(AstonEco Management, President)

– Spune despre Roşia Montană: “First of all, they have to sit around a table and discuss!”

Atât pentru ziua 1.


Dă mai departe dacă ți-a plăcut și abonează-te prin e-mail dacă vrei să fii la curent cu tot ce scriu pe viitor:

S-ar putea să te intereseze

2 comentarii

  • Reply
    Live blogging de la CSR Lessons (Ziua 2) | Ariel Constantinof Blog
    18/05/2011 at 11:26

    […] prezentări făcute de oameni care fac CSR în firme mari precum Orange, Carlsberg şi altele. Am făcut ieri live blogging despre ziua 1. […]

  • Reply
    Hai la European CSR Lessons, că am o invitaţie de dat! | Ariel Constantinof Blog
    02/05/2012 at 18:29

    […] trecut am scris cum a fost la European CSR Lessons aici şi aici. Anul ăsta mă aştept să fie de două ori mai interesant. :) Cui se adreseaza […]

  • Vezi alte comentarii:

    Comentează