UPDATE – 2 noiembrie 2012
În urma acestui articol s-au făcut mai multe generalizări nenecesare, dar în fine, aceasta-i media…
Să ascultăm intervenţia unui reprezentant de la Poliţia Rutieră la Radio Guerilla:
Context:
Pistele de pe trotuare au fost desfiinţate (în marea lor majoritate) – sursă.
Asta e bine. E un prim pas spre nişte piste corecte, pe carosabil. Chiar dacă va dura mult până ce vor exista cele de pe carosabil, măcar nu ni se va mai spune să călărim pietonii.
Ca urmare a desfinţării pistelor, au apărut semne de circulaţie “interzi accesul cu bicicleta” pe diverşi stâlpi. Teoretic, semnele sunt pentru trotuar/fostele piste. Ele anunţă faptul că bicicliştii nu ar trebui să mai pedaleze pe TROTUAR.
Practic, şoferii şi poliţiştii, inclusiv, sunt induşi în eroare, şi cred că semnele se adresează carosabilului. Greşit.
Întâmplarea:
Mă grăbeam spre casă când mi-a făcut un politist rutier semn. M-am oprit. Am stat la o discuţie scurtă despre cât de haotici sunt bicicliştii în trafic.
Omul zicea că mă ştie pentru că era unul dintre poliţiştii care a luat parte la întâmplarea mea cu RATB-ul. (povestită aici)
Toată discuţia a fost mai mult decât amicală, eu nedându-mă jos de pe bicicletă. Mă oprise, de fapt, aşa, să ne salutăm mai mult.
Dar apoi mi-a arătat semnul de circulaţie “interzis accesul cu bicicleta” şi m-a întrebat dacă ştiu ce înseamnă. I-am zis: Înseamnă că n-am voie să mai pedalez pe pistele de pe trotuar. şi mi-a zis că NU, ci înseamnă că n-am voie pe carosabil.
Mi-a picat faţa, m-am dat jos de pe bicicletă, mi-a crescut tensiunea şi i-am zis să-mi demonstreze asta, pentru că eu ştiu alteceva.
Am stat cu el o oră, în frig, în intersecţia Victoriei, ca să ne uităm în cărticica sa cu legi şi amenzi, să vedem dacă are dreptate. Avea. Amenda pentru circularea unei biciclete lângă un asemenea indicator are o amendă de 420 RON.
Acum, fie vorba între noi, poliţistul nu voia să-mi dea amendă.
Acest poliţist voia mai mult să stea la o vorbă. Chiar nu voia să-mi facă vreun rău, deşi, din punct de vedere al legilor din cărticica sa, putea să-mi dea amendă de 220 RON pentru că nu aveam stop-ul roşu pe spate, ci-l aveam alb. Şi pentru ca n-aveam claxon. Şi pentru că n-aveam frâne pe ambele roţi.
Fiecare ar însemna 220 RON.
Dar nu, nu asta era intenţia.
Am încercat să-i explic că militez pentru pedalat, egalitate şi alte treburi frumoase şi nu vreau răul nimănui.
Neştiind ce-i mai corect să fac… şi anume dacă să plec acasă şocat că poliţistul de la rutieră nu ştie ce-i cu indicatorul acela sau să încerc să fac ceva spre binele comunităţii, am dat un telefon preşedintelui asociaţiei OPTAR, Marian.
Marian mi-a sugerat să fac rost de o amendă pentru faptul că am circulat pe partea carosabilă ce avea acel indicator.
I-am zis poliţistului că vreau amendă. A început să râdă. I-am zis că vorbesc serios, vreau amendă.
El, din tot sufletul său, nu voia să-mi dea. Chiar nu voia să mă bage-n căcat.
I-am zis că dacă-mi dă amendă, aş putea contesta şi aş putea face ceva pentru a desfiinţa acele indicatoare cretine.
A zis că îmi, dacă chiar vreau, dar mi-a sugerat să am grijă.
Amenda este în valoare de 420 RON şi este scanată aici:
Din păcate, asta a fost singura metodă prin care aş fi putut să fac ceva mai mult decât să plec spre casă şocat.
Poate contestaţia va mai deschide nişte ochi la primărie. Poate contestaţia va duce la scoaterea indicatoarelor. Poate contestaţia…
Domnul poliţist din imaginea de mai sus mi-e “prieten” acum, după spusele lui, ceea ce mă bucură, căci, până să zică el, deja mi se părea că-i un om bun, de treabă.
A rămas că ne mai salutăm prin trafic.
Da, poate amenda asta este o semi-înscenare. Dar poate-i o semi-înscenare necesară.
Tot răul spre bine. Ţineţi minte că semnele acelea sunt pentru pistele de biciclete. Încercaţi să aveţi la voi lumini (faţă + spate) şi claxoane. Amenzile de 220 RON sunt pe bune. :)
Ride safe!
Pentru că lumea întreabă Cum arată indicatorul?
Arată aşa:
cerc roşu, fond alb.
115 comentarii
OLiX
01/11/2012 at 17:40stai ca m-ai socat putin :) si daca merg in timpul zilei si nu am lumini tot risc amenda?
Ariel
01/11/2012 at 17:47În articolul pe care l-am citit direct din cărticica lui nu-mi amintesc să fi văzut menţiunea: “noaptea”. Dar e posibil să mă înşel. Marian cred că poate să ne ajute cu un răspuns aici.
Raluca
05/11/2012 at 15:25In mod normal si ziua trebuie sa ai lumini functionale. Ca daca se lasa ceata sau ploua tare, sa le poti aprinde, ca sa te poata vedea mai usor ceilalti participanti la trafic.
arhi
01/11/2012 at 17:41daca politistul a fost atat de dragut, tu de ce ii pui poza pe net, ca sa ii faci probleme?
Ariel
01/11/2012 at 17:47Arhi, omul ştie că i-am făcut poză. Numele său apare pe amendă, în clar. El mi-a dat amendă 100% legal. El nu a greşit cu nimic.
El n-are ce probleme să aibă. Am discutat cu el foarte clar despre asta. E chill.
Victor Stanciu
01/11/2012 at 18:37Man, agentii nu au *optiunea* de a te amenda, ci *obligatia*, daca te prind cu ceva in neregula. Are dreptate arhi, de ce pui tu numele omului pe internet ca apoi sa spui despre el ca nu si-a facut datoria si nu ti-a dat amenda pentru toate neregulile, desi stia de ele?
Ariel
01/11/2012 at 22:43Man, da, are obligaţia să-mi dea amendă, dar n-o făcea.
Dacă vrei, pot să rescriu articolul şi să zic că m-a oprit şi mi-a dat amendă… dar am preferat să zic adevărul: am semi-cerut amenda asta.
Stai calm, nu am nicio intenţie de a băga poliţistul în căcat. Numele lui e foarte vizibil pe amendă. El a făcut tot ce putea, 100% legal.
Restul… sunt aberaţii.
ion
05/11/2012 at 12:17daca nu ma insel mai are optiunea sa-ti dea si avertisment, deci e cool treaba.
Pato Basil
21/02/2014 at 20:52Victor Stanciu amenda sau sanctiunea ramane la latitudinea organului constatator…poate foarte bine sa da un avertisment verbal, o atentionare.
Sau poate n-am dreptate…
Vlad
01/11/2012 at 19:471. De ce ar avea probleme un polițist care-și face datoria?
2. Nu se-nțelege nimic din poza aia, gizăs (sau n-am eu funcția “enhance” instalată pe calculator).
3. Hai să nu încurajăm frica patologică a românilor de poze/interviuri “ca să nu fie probleme”…
neagrigore
02/11/2012 at 10:09Parcă-l văd pe Arhi … http://www.youtube.com/watch?v=qHepKd38pr0
Ciprian
02/11/2012 at 19:14Subscriu cu tărie la pct. 3! Românii au, într-adevăr, o frică adânc înrădăcinată de a ieși în public cu declarații, interviuri, proteste, etc. De asta suntem conduși de porcii cărora nu le este frică să apară “pe sticlă”.
Am luat amendă 420 RON pentru că mergeam cu bicicleta pe carosabil
01/11/2012 at 17:41[…] Continuarea pe blogul lui Ariel, care a pățit, de fapt, pățania. […]
Dragos
01/11/2012 at 18:13Eu nu cred ca exista NICI UN indicator care sa se refere la circulatia pe trotuar (desigur, cu exceptia celor care iti permit sau interzic parcarea pe trotuar). Indicatorul “Accesul interzis bicicletelor” ( http://www.cursuriauto.ro/indicatoare-rutiere-explicate/indicatoare-de-reglementare/accesul-interzis-bicicletelor-111.html ) se refera cu siguranta la carosabil.
Posibil sa fi fost pus pe un drum unde inainte existau piste pe trotuar, iar rostul lui era sa interzica circulatia bicicletelor pe drum, de vreme ce exista pista pe trotuar. Mai apoi insa, probabil ca pistele au fost scoase dar indicatoarele nu.
In fine, cu parere de rau iti spun ca eu cred ca ti-ai luat-o. Cred ca nu ai nici o sansa cu contestatia.
Cum primești o amendă dacă circuli cu bicicleta pe carosabil | FreeRider.ro - Revista de biciclete
01/11/2012 at 18:22[…] Întreaga pățanie, poate fi citită pe blog-ul său. […]
Adrian
01/11/2012 at 18:31despre ce semn e vorba?
Ariel
01/11/2012 at 22:44http://www.cursuriauto.ro/indicatoare-rutiere-explicate/indicatoare-de-reglementare/accesul-interzis-bicicletelor-111.html
George
01/11/2012 at 18:34Eu am citit legea si nu, nu trebuie sa ai frane pe ambele roti ci:
Art. 14. – In circulatia pe drumurile publice, bicicleta trebuie sa fie:
a) prevazuta cu dispozitiv de franare eficace;
b) prevazuta cu un sistem adecvat, functional, de directie;
c) dotata cu sistem de avertizare sonora; se interzic echiparea si folosirea sistemelor de avertizare sonora specifice autovehiculelor;
d) echipata in fata cu lumina de culoare alba sau galbena, iar in spate cu lumina de culoare rosie si cu cel putin un dispozitiv fluorescent-reflectorizant, vizibil, de aceeasi culoare;
e) echipata cu elemente sau dispozitive care, in miscare, formeaza un cerc continuu, fluorescent- reflectorizante de culoare portocalie fixate pe spitele rotilor.
Art. 15. – Remorca atasata unei biciclete trebuie sa fie echipata, in partea din spate, cu un dispozitiv fluorescent- reflectorizant de culoare rosie, iar daca lumina din spate a bicicletei este obturata de remorca, aceasta trebuie sa fie echipata si cu o lumina de culoare rosie.
Cat despre utilizarea partii carosabile:
Utilizarea partii carosabile
Art. 100. – Vehiculele trebuie conduse numai pe drumurile, partile carosabile, benzile sau pistele stabilite pentru categoria din care fac parte. In cazul in care pe drumurile publice nu sunt amenajate benzi sau piste speciale pentru mopede, biciclete si celelalte vehicule fara motor, acestea pot fi conduse si pe acostament in sensul de mers, daca circulatia se poate face fara pericol.
Art. 142. – Se interzice oprirea voluntara a vehiculelor:
k) pe pistele obligatorii pentru pietoni si/sau biciclisti ori pe benzile rezervate unor anumite categorii de vehicule, semnalizate ca atare;
PROPHET
15/12/2014 at 14:02Cred ca daca la soferi exista obligativitatea purtarii centurii si la biciclisti legea ar trebui sa oblige purtarea obligatorie a castii.
George
01/11/2012 at 18:38Dar intradevar:
(1) Se interzice conducatorilor de biciclete sau de mopede:
a) sa circule pe sectoarele de drum semnalizate cu indicatorul avand semnificatia “Accesul interzis bicicletelor” ;
Dragos
01/11/2012 at 18:40Intrebare/provocare – daca pe strada aia circula 2 biciclisti – unul pe pista ilegala si unul pe strada – ce trebuie sa faca politistul ?
As fi curios sa vad ce vor face. Ca tehnic pe oricare din ei il amendeaza … amenda ar trebui anulata.
Ariel
01/11/2012 at 22:45:) paradox.
Cristian Florea
01/11/2012 at 20:06Stopurile şi luminile le înţeleg, dar obligativitatea claxonului mi se pare o porcărie, iar asta pentru că oricum nu ai voie cu bicicleta pe trotuar, unde ai putea lovi pietonii, iar oamenii din maşină oricum nu-ţi aud claxonul. Şi nici cei care sar anapoda pe trecerile de pietoni.
vlad
01/11/2012 at 20:15In Bucuresti nu se dau amenzi pentru lucruri mult mai grave (viteza, depasiri aiurea, etc). Nu cred ca va da vreun politist amenda cuiva, fara ca acesta sa-i ceara, pentru ca merge cu bicicleta pe carosabil.
Dar articolul merita fara indoiala laudat pentru indemnul din final: puneti lumini pe bicicleta, puneti claxon (asta pt pietoni mai degraba) si, as mai adauga, scoateti castile din urechi:)
Ariel
01/11/2012 at 22:46nu-s de acord. eu am căşti în urechi şi sunt la fel de safe ca atunci când nu le am. :)
denisa
02/11/2012 at 17:12Scuza-ma, nu ai cum fii sa fii safe cind nu auzi jumate din ce se intimpla in jurul tau din cauza muzicii din casti. Ca pieton am incercat sa vorbesc cu pietoni cu casti aflati la un pas de mine si au trebuit sa isi scoata castile ca sa auda ce spun.
Ca recunosti sau nu, muzica / vorbitul la telefon iti distrage atentia si nu e safe. Daca militam pentru drepturile biciclistilor, trebuie sa aratam si ca suntem responsabili ( bine echipati, atenti etc.) sunt si eu biciclista, stiu despre ce vorbesc :)
Ariel
02/11/2012 at 19:27Dar când eşti în maşină cum de este safe să ai radioul dat la maxim? Şi chiar şi fără radio, nu auzi nimic.
Eu circul de ani buni de zile cu căşti în urechi. Trebuie să văd ce-am în faţă şi-n laterale. N-am ce să ascult din spate. Ce vine, fie mă depăşeşte, fie mă calcă şi-n ambele situaţii faptul că aud n-ar fi de folos.
Când este cazul să aud (dacă fac o stângă pe mai multe benzi) scot casca printr-o mişcare foarte scurtă şi rapidă.
E mai mult decât safe. Pentru mine. Asta nu înseamnă că spun: “Bă, bicicliţi cu muzică”. E treaba voastră. Eu sunt safe cu muzică.
John John Gonzales
03/11/2012 at 22:00argumentele de genul “eu mă descurc” nu au nicio validitate când vorbeşti din postura de participant la trafic alături de alţii (pot fi pietoni, maşini, motociclete sau alţi biciclişti). dar mai ales când susţii o cauză şi vrei să convingi lumea.
şi un exemplu concret pentru tine: din spate vine un alt biciclist. vrea să te depăşească şi să-ţi dea de ştire să nu coteşti brusc evitând un rahat de pe stradă.
scenariile se pot complica când se întâlnesc doi biciclişti care “se descurcă”. un caz pe care pot să ţi-l spun e cu 2 astfel de biciclişti care se plimbau printre maşinile care stăteau în coloană pe 3 benzi. un biciclist mergea între banda a doua şi a treia, iar altul traversa (perpendicular) benzile. dacă vrei să te impresioneze mai mult situaţia, gândeşte-te că s-au lovit şi unul a căzut sub roţile unei maşini exact când semaforul se făcea verde.
tot timpul trebuie să conduci preventiv. preventiv înseamnă nu doar să ştii “când e cazul”, ci să fii pregătit şi pentru situaţii pe care nu le ai în vedere. poate soluţia la îndemână ar fi să porţi doar o cască în ureche.
Ariel
03/11/2012 at 22:05Pedalez mai mult decât preventiv.
Şansele ca povestea ta să se repete (cu mine) sunt extrem de mici. Din mai multe motive. Mai ales pentru că eu … pedalez preventiv.
Hai să lăsăm discuţia asta la o parte. Hai să nu încurcăm modul meu de a milita pentru pedalat cu modul meu de a asculta muzică în timp ce pedalez.
E foarte uşor să dai sfaturi, aşa, pe net, fără să ne ştim (modul de pedalare). Şi totodată este 100% useless.
soze
05/11/2012 at 10:49oare surzii au voie sa pedaleze in oras?
Ariel
05/11/2012 at 13:50clar nu.
Gabi
01/11/2012 at 20:48Dupa cum vad eu, toate chestiunile se leaga mai mult de oameni si mai putin de piste, circulatie, semne si/sau altele, deaceea pe de o parte e bine ce ti s-a intamplat pentru ca este (sau poate fi!…) un punct de referinta de acum incolo, iar pe de alta parte e nasol ca sistemul obliga oamenii obisnuiti sa treaca prin furcile caudine ale ineptiilor create de alti oameni.
As vrea sa aflu si deznodamantul la aceasta intamplare pentru ca e important de stiut cum/ce e de facut la o amenda.
Toate bune!
Alin
01/11/2012 at 20:56exact drumul meu spre casă. aștept și eu cu interes amenda ):-
Mihai
01/11/2012 at 21:01Mutati-va in galati , aici curcanii nici nu se uita la cei tineri , doar la aia de peste 40 de ani ca cica au un venit =)) importanta luminilor fata spate nu e valabila pentru biciclisti in totalitate , e pentru cei din fata sau spatele vostru , sa va vada , intre un om acoperit de tabla si unul pe un cadru in aer liber cine credeti ca v-a suferi?
cosmin
01/11/2012 at 21:24Superb!
Hutan Radu
01/11/2012 at 21:33Poate ai dreptate si amenda nu e valabila dar ca sofer care s-a confruntat de multe ori in trafic cu situatia riscanta de a lua un biciclist in bot sincer as milita pentru introducerea acestei legi ( daca ai dreptate si intradevar ai fost amendat necorespunzator ). Nu ma intelege gresit sunt total de acord ca din cele nspe’ taxe care ne omoara ca proprietari de autoturisme sa se investeasca in piste de biciclete prin tot orasul ca sa pot si eu sa merg cu bicicleta la servici dar in cazul de fata parerea mea sincera de sofer este ca nu aveti ce cauta cu bicicleta pe carosabil.
Ariel
01/11/2012 at 22:48Dar avem ce căuta pe trotuar? :)
Nu, de aceea e nevoie de o pistă specială, nu pe trotuar.
Vezi Clujul.
Marian
01/11/2012 at 23:34Asta numai pentru ca majoritatea soferilor sunt inapti pentru a rula pe drumurile publice. Atata timp cat nu o sa mai avem atatia “soferi profesionisti” ce piloteaza in trafic, vom avea loc cu totii pe carosabil.
Fac parte din categoria: biciclist si sofer.
Multumesc.
Eduard
03/11/2012 at 11:18Si ma rog de ce sa nu am ce cauta cu bicicleta pe carosabil? Ar trebui sa cunosti legea ca sofer (vezi ca e mai sus extras din ea). Daca nu esti in stare sa conduci in oras, unde, ca sa vezi, nu ar trebui sa fie prioritar automobilul cum este pe autostrazi, ci pietonul si biciclistul poate e cazul sa nu mai conduci.
Marius
01/11/2012 at 21:41Am crezut ca e gluma cand am vazut titlul articolului tau pe FB (un prieten a dat like).
Incredibil! Iar eu ma atac ca nu avem voie sa facem dreapta pe rosu chiar la toate semafoarele.
Ce sa zic….Bravo si luptati in continuare!
Dragos
02/11/2012 at 11:32Dar ai voie sa faci dreapta la semaforul rosu. Doar ca mergi pana langa semafor – te dai jos de pe bicla – treci de semafor ( esti pe jos – deci pieton – deci legal ) asezi bicicleta pe strada spre dreapta si pleci. Fara sa incalci legea. si dureaza in jur de 10 secunde.
Lucian Dan
01/11/2012 at 22:13Ar fi bine să postezi o fotografie a indicatorului respectiv pentru că Alexandru Gaiu are dreptate în postarea sa, indicatorul era pe fond albastru sau alb???
Ariel
01/11/2012 at 22:39alb. uite: http://arielu.ro/wp-content/uploads/2012/11/indicator-bicicleta.jpg
Corneliu Riegler
01/11/2012 at 23:21Of
Ariel
01/11/2012 at 23:27nu ţi-era dor?
Iulian
02/11/2012 at 02:27S-am sa iti spun frumos o intamplare petrecuta cu nu demult in alta tara (U.S.) care are ca si subiect mersul pe bicicleta.
Pe la sfarsitul verii am primit ceva oaspeti din Canada care au vrut sa viziteze orasul in care locuiesc si ce alta metoda mai buna sa duc invitatii mei in numar de 6 plus eu si prietena prin Boston decat cu bicicleta. Zis si facut, am inchiriat fiecare cate o bici, http://www.thehubway.com/ si da-i nene la pedale pina am facut bataturi printre masini si pietoni deopotriva.
Dupa vreo 4 ore de mers pe bici, nu numai ca nu ne-a nagat nimeni in seama, dar am si primit de la un politist indicatii ca nu gaseam o locatie atractiva din oras. O frumoasa experienta atat pentru mine cat si pentru invitatii mei care s-au bucurat sa poata da la pedale linistiti prin oras.
Acasa in Romania, m-i se pare intotdeauna sport extrem sa mergi pe bicicleta sau mai ales pe motocicleta…..
Respect celor pe 2 roti acasa :)
Alex
02/11/2012 at 02:32Deci, ca să înţeleg şi eu: legea spune că acest semn se referă la circulatul pe carosabil, din câte spui că scria în cărticica omului? Apropo, dacă îţi e la îndemână, un citat exact din lege n-ar strica.
Bun, deci tu eşti pe carosabil, şi te afli acolo pentru că considerai că acel indicator era pus de fapt cu scopul de a interzice circulaţia bicicletelor pe … trotuar?
Explică şi tu raţionamentul, mie-mi dă cu virgulă: a apărut indicatorul imediat după desfiinţarea pistelor? Sau ce te-a condus să crezi că rolul lui este altul decât cel stabilit de lege?
În orice caz, succes cu iniţiativa :)
Marian
02/11/2012 at 11:21In momentul aparitiei pistele, administratorul de drum (Administratia Strazilor Bucuresti) a incalcat legea cand a receptionat pistele ilegale. Conform legii, ei nu aveau voie sa receptioneze pistele.
Noua problema a aparut cand politia rutiera, la presiunile cetatenilor, a obligat Administratia Strazilor sa respecte legea.
In mod normal, pistele trebuiau desfiintate prin stergerea lor de pe trotuare, deoarece era evident ca pe un trotuar de 1.5 – 3 m nu ai cum sa faci o pista de 1 m latime, cu spatii de siguranta de 0.5 m (X2) pe laterale (sau de 1.5 m in cazul intrarilor in magazine, aleilor, intrarii in blocuri, statii RATB, etc) si sa mai ramana si spatiu pentru pietoni de minim 2 metri.
Asadar politia a dispus desfiintarea temporara a pistelor in regim de urgenta pentru ca ei sunt doar un organ de control.
Cei care erau obligati sa asigure viabilitatea pistelor sunt cei de la Administratia Strazilor.
Insa toate pistele desfiintate au fost platite si receptionate anul trecut !?!
In incercarea lor de a-si acoperi faradelegile (este vorba de sume foarte mari) cei de la Admoinistratia Strazilor au “inventat” aceasta solutie de “acoperire” a incalcarii legii.
Pentru ca nu exista in Codul Rutier un indicator care sa fie aplicat cand legea nu e respectata, a fost folosit acest indicator. Insa aplicabilitatea lui este mult mai mare decat scopul pentru care a fost folosit.
Practic acum s-a ajuns la doua incalcari ale legii simultan. O data cand au fost receptionate pistele si a doua oara cand au fost montate indicatoare care induc in eroare participantii la trafic si fara avizul politiei de a interzice accesul biciclistilor pe carosabil.
Si culmea, pe Lascar Catargiu NU MAI EXISTA PISTA deoarece Adm Strazilor a avurt grija sa reasfalteze trotuarele pentru a-si sterge urmele in fata controalelor care ar trebui sa apara acolo.
Deci… au fost montate indicatoare de interzicere pe piste intr-un loc unde nu (mai) exista piste !
Aici gasiti unul dintre documentele care arata de ce au fost dispusa desfiintarea pistei de pe Lascar Catargiu:
http://optar.ro/wp-content/uploads/2012/08/trasee-desfiintate.pdf
bikepress
02/11/2012 at 20:55Si, culmea, au ramas si presemnalizarile triunghiulare, de piste!!
muntele
02/11/2012 at 10:17pe mine mă intrigă partea aia cu “dar mi-a sugerat să am grijă”.
să ai grijă că ce?
demo
02/11/2012 at 13:08Se pare ca ai avut succes, din moment ce tocmai am auzit de amenda ta la radio :))
Am luat amendă 420 RON pentru că am mers cu bicicleta pe carosabil | TOTB.ro - Think Outside the Box
02/11/2012 at 13:28[…] Text de Ariel Constantinof, arielu.ro […]
Povesti de Bucuresti
02/11/2012 at 13:58Nu mi-o lua in nume de rau dar problema in cazul de fata sunt majoritatea biciclistilor care nu cunosc legislatia rutiera (chiar daca probabil, o mare parte dintre ei au permis de B sau alta categorie).
In cazul de fata, vorbind la litera legii, indicatorul pe care l-ai atasat tu se refera foarte clar la circulatia pe drumul public, adica pe sosea. Faptul ca imediat dupa desfintarea pistelor de biciclisti au aparut si indicatoarele respective, are sau nu are legatura neaparat, dar in niciun caz nu se refera la mersul pe trotuar.
Asadar, dpdv legislativ, daca vezi indicatorul respectiv, poti merge pe trotuar in conditiile prevazute de lege, dar nu pe carosabil.
Discutia despre biciclisti este interminabila, dar din perspectiva mea de conducator auto si moto, pot spune ca in cele mai multe cazuri, cei care merg pe carosabil incurca traficul foarte rau.
Majoritatea merg pe principiul “am drepturi” si o dau in nesimtire crasa. Mers pe jumatatea primei benzi, schimbari aiurea de directie si asa mai departe. Nu mai zic de cazul intersectiilor mari cum ar fi Piata Victoriei, unde se trezeste cate un bezmetic sa faca tot felul de manevre de taiat benzi.
Sunt de acord sa faca benzi speciale si atunci toata lumea o sa fie fericita, dar in contextul actual de trafic supra-aglomerat, sa mai ai o bicicleta care iti blocheaza una dintre putinele benzi disponibile, mi se pare un lucru foarte rau!
Geo Atreides
02/11/2012 at 21:56Ai mare dreptate!
De aceea eu militez ca toata lumea sa-si ia masina si sa lase bicicleta acasa, sa nu blocheze super importantele benzi pentru masini. Si, in plus, se stie ca atunci cand te urci in masina, gata, devii automat cel mai bun sofer din lume care nu incurca nimic, niciodata, iar cand te urci pe bicicleta, te prostesti instant. Ai vazut si tu, in copengaha e plin de prosti…
Aoleu si vai de capul nostru….
Eduard
03/11/2012 at 11:22good post, I agree.
Adrian
05/11/2012 at 10:18pe naiba.
pista de biciclete => mai putin loc pentru masini => mai putine masini => mai multe biciclete => toata lumea e fericita
doar ca fara niste amenzi usturatoare n-o s-o respecte nimeni.
bine, intai s-avem noi piste.
bikepress
02/11/2012 at 15:17Te felicit, inca o data, pentru ideea neconventionala! Poate iei legatura cu dl. agent, pentru a depune o plangere impotriva Administratiei Strazilor, privind semnalizarea falsa, sanctionata in Codul Rutier. Cred ca in banii dati pe indicatoare puteau pune tablite cu textul :”Pista de biciclete desfiintata temporar”.
dojo
02/11/2012 at 16:11Stai sa inteleg: pe trotuar nu e OK sa circuli, mai ales daca nu ai pista. Pe carosabil acum nu mai ai voie, daca mergi pe spatiul verde (cat o fi), iar e nasol. Recomand sa incepeti sa zburati, cea mai buna solutie.
Si eu sunt sofer si nu am in general treaba cu biciclistii, ca in general casc ochii pe unde umblu. Mai sunt si biciclista uneori, destul de rar, dar se mai intampla. Si pieton in restul ocaziilor. Si cred ca toate categoriile astea de ‘traficanti’ au locul lor in peisaj si ar trebui sa poata circula.
Hmmm.. si noi tot indemnam lumea sa iasa pe biciclete, ca-i mai rapid, mai eco etc.
Flat
02/11/2012 at 17:41Legal, jurisdictia se imparte. Pe carosabil poti fi amendat de politia rutiera, pe trotuar nu, cel mult de politia locala. Pistele de pe trotuar tin de Administratia Strazilor.
Acum vreo 2 luni, in urma unui demers al unui ONG de ciclisti, Politia Rutiera a emis dispozitii de desfiintare. Acestea ar fi trebuit puse in aplicare de Admin. Strazilor, adica ar fi trebuit decojite benzile si sterse trotuarele. Adm. strazilor nu pune semne rutiere pe stalpi.
Deci ori semnele au fost puse ilegal de catre Adm. Strazi (ma indoiesc), deci nu inseamna nimic si pot fi date jos, ori au fost puse de BPR, si automat se refera la carosabil, deci pistele de fapt nu sunt desfiintate decat declarativ in ziare, existand inca fizic (benzile galbene penibile) pe trotuar. In cazul asta, amenda e oarecum corecta, pentru un stat retrograd militienesc si inapoiat
Eduard
03/11/2012 at 11:25Esti in eroare, TOATE semnalizarile rutiere le face Administratia Strazilor (administratia drumului in general, orice drum e el – A, DN, Dj etc.) cu avizul Politiei Rutiere. Ei monteaza indicatoarele si ei deseneaza si marcajele; politia are obligatia sa le impuna – sa sanctioneze pe cei care nu le respecta.
The Judge
02/11/2012 at 18:02Extras din Codul Rutier:
Regulament: Se interzice conducătorilor de biciclete sau de mopede:
…
c) să circule pe trotuare, cu excepţia cazului când pe acestea sunt amenajate piste speciale destinate lor;
…
Cred ca este absolut foarte CLAR ca e INTERZIS pe trotuare ! Orice semn de interzicere a bicicletei deci se refera la CAROSABIL.
Semnul ALBASTRU cu imaginea unei biciclete pe el indica prezenta unei piste de biciclete.
Foty
02/11/2012 at 18:13Art. 161. – (1) Se interzice conducătorilor de biciclete:
a) să circule pe sectoarele de drum semnalizate cu indicatorul având semnificaţia “Accesul interzis bicicletelor”;
Foty
02/11/2012 at 18:14Si litera c)
c) să circule pe trotuare, cu excepţia cazului când pe acestea sunt amenajate piste speciale destinate lor;
Vlad
02/11/2012 at 18:30Am fost și am făcut cîteva poze – http://bit.ly/RwaWCa . Situația pe Kiseleff se pare că e clară, nu poți merge pe carosabil, dar poți folosi pista de pe trotuar – http://bit.ly/YwzjBj. Am fost derutat, însă, de semnele de interdicție ce au fost plasate în sens invers, ele ce interzic circulația pe pistă sau pe carosabil?! – http://bit.ly/Rwbk3x
Destinația semnelor amplasate pe Lascăr Cataragiu e o enigmă, chiar nu am înțeles destinația lor – http://bit.ly/WfxXgR sau http://bit.ly/Tz3Ai7
Ariel
02/11/2012 at 19:23La cum sunt puse, e destul de clar că erau destinate trotuarului.
Vlad
02/11/2012 at 20:20exact
Adrian
05/11/2012 at 10:21ala e un indicator RUTIER. pus sub “cedeaza trecerea”… voi cui credeti ca se adreseaza?
gabriel
02/11/2012 at 18:35semnul pe care ni l-ai aratat inseamna interzis bicicletelor .Pe strada ai aceleasi responsabilitati ca toti soferii.Dai prioritate,te opresti la semafor.Daca ar face si soferii de camion la fel.da-ti seama ce s-ar intampla :D o zi buna
Mata Neagra
02/11/2012 at 21:10Mi se pare hilar ceea ce ti s-a intamplat. Trebuie sa iti spun, in acelasi timp, ca mi s-a parut inutil gestul tau, de a vrea sa iei amenda. Nu te ajuta cu nimic si nici nu te va ajuta. Poti sa protestezi si fara amenda, caci asta este dreptul tau. Orice institutie, trebuie ca in 30 de zile sa iti dea un raspuns, o solutie la petitia ta. Si daca o trimiti la cat mai multe institutii, vei avea mai multe sanse de castig. Nu e nevoie sa te expui, sa iti dea un politist amenda. Iar amenda iti dau politistii daca chiar vrei sa te iei in gura cu ei. Pentru politisti biciclistii si bicicletele, in general, sunt marja de eroare. Atat in trafic, cat si daca bicicletele dispar, ca urmare a unui furt. Am vazut biciclisti peste tot, inclusiv in zonele marcate cu semnul tau. Si nu i-a bagat nimeni in seama. Eu zic ca problema in sine e societatea in ansamblul ei. Aici esti ca in jungla si e alegerea ta daca mergi pe bicicleta sau pe jos. Astept cu prea putina infrigurare infiintarea benzilor pentru biciclisti. Vor fi din nou ocupate abuziv de automobile sau vor fi desfiintate intr-un an sau doi. Eu am bicicleta de 2 ani si pana acum am putut sa dau cu capul de toate problemele, inclusiv de furtul acesteia din fata unei statii de metrou, unde era legata de suportul special amenajat, cu doua lanturi. Distractiv a fost sa imi vad bicicleta la 3 zile distanta, calarita de un tigan. M-am luat dupa el, am chemat politia, l-am ajuns din urma, i-am spus ca bicicleta e furata si sa mi-o inapoieze, au tabarat alti 3 tigani peste mine si au inceput sa traga de bicicleta si sa imi care pumni. Politia a venit, nu a interogat martori, mi-a cerut detaliile si apoi a plecat, inlesnind disparitia hotilor, a doua oara cu bicicleta mea. Am facut atunci reclamatie la tot ce inseamna politie in aceasta Capitala si la o saptamana distanta am inceput sa fiu sunat de la tot felul de birouri sa ma duc sa le povestesc ce s-a intamplat. Abia la 2 saptamani am fost sunat de politistii de la sectia de politie care raspundea de zona unde a fost furata bicicleta. Se stia exact cine erau faptasii, aratandu-mi-se o serie de planse, in care erau exact cei care fusesera cu bicicleta mea. Acum am recuperat bicicleta, dupa mai bine de o luna de vizite pe la tot felul de birouri si am scris zeci de pagini de declaratii. In acest timp am aflat ca chiar si asa, cu flagrantul organizat de cei de la sectia respectiva, zilnic veneau cam 2-3 persoane sa se planga ca le-a fost furata bicicleta. Si erau toate biciclete de peste 1000 lei. Altele mai ieftine le faceau rau la stomac saracilor de hoti. Ce vreau sa spun este ca politia chiar nu se chinuie. Au ei alte categorii de participanti la trafic de care sa se ia. Ei e politisti si se iau dupa masini scumpe, de acolo iese banu. Iar pana la benzi de circulatie pentru biciclete, trebuie sa facem ceva sa ne asiguram ca 1. mai avem biciclete 2. cei care se ocupa cu furtul bicicletelor sa primeasca pedeapsa maxima . Eu sunt de parere ca la capitolul siguranta stam foarte prost. Prost deoarece din furtul unei biciclete castiga si politaiul de circumscriptie. Asa ca el nu se va implica niciodata prea mult, decat daca il obligi. Ai luat amenda de 420 lei, cam inutil, caci nu te ajuta. Poate daca o sa mai facem o serie de marsuri cum a fost cel de sambata trecuta, dar asa, nu numai sambata, ci in fiecare zi a saptamanii, sa fie clar pentru toti ca biciclistii exista si ca e o alternativa buna la tot ce inseamna trafic in ziua de azi. Multa bafta si noroc!
Ariel
03/11/2012 at 00:56Tu trăieşti într-o maaaaaaare conspiraţie.
axelanti
02/11/2012 at 23:19Singurul comentator care a dat dovada de o logica elementara este Dragos, citez: “Posibil sa fi fost pus pe un drum unde inainte existau piste pe trotuar, iar rostul lui era sa interzica circulatia bicicletelor pe drum, de vreme ce exista pista pe trotuar. Mai apoi insa, probabil ca pistele au fost scoase dar indicatoarele nu.” Este foarte clar ca odata ce pistele au fost gasite ca periculoase (am crezut ca ilegale, dar vad ca in codul rutier apare notiunea de “piste pe trotuar”) de catre acel ONG, politia a dispus, sub presiuni, ca pistele sa fie desfiintate (temporar? zic ei), dar semnele se pare ca a uitat sa le scoata. Semnul rutier cu cerc rosu si fond alb se refera strict la partea carosabila (pe unde trec masinile), si in cazurile de mai sus, Catargiu si Kiseleff, au fost puse la pachet cu pistele.
Ce nu se intreaba nimeni este: in ce conditii se dispune montarea acelor semne indicatoare de interzicere a accesului bicicletelor? Logic ar fi ca acolo unde latimea drumului nu o permite, sau drumul are o singura banda, cum e cazul unor pasaje rutiere, sau drumul este periculos datorita regimului mare de viteza (vezi DNurile care sunt si E(uropene) sau autostrazile). La o simpla constatare se poate observa ca Lascar Catargiu si Kiseleff nu se incadrazeaza in nici una din conditiile de mai sus.
Semnul pus pe contrasens e ilegal si cretin.
cristi
03/11/2012 at 00:07“3. Traseele solicitate pentru desfiintarea temporară a pistelor pentru biciclete, în anul 2012:”
Asta inseamna ca la anul ot fi reinstituite.
Mie imi miroase a smen cu semne de circulatie, sincer.
Ariel
03/11/2012 at 00:58Şi tu trăieşti o conspiraţie.
Lucian
03/11/2012 at 10:04Avem urmatoarele:
Art. 161. – (1) Se interzice conducătorilor de biciclete:
a) să circule pe sectoarele de drum semnalizate cu indicatorul având semnificaţia “Accesul interzis bicicletelor”;
Ordonanta 43:
Art 3. – (3) Fac parte integrantă din drum: podurile, viaductele, pasajele denivelate, tunelurile, construcţiile de apărare şi consolidare, trotuarele, pistele pentru ciclişti, locurile de parcare, oprire şi staţionare, indicatoarele de semnalizare rutieră şi alte dotări pentru siguranţa circulaţiei, terenurile şi plantaţiile care fac parte din zona drumului, mai puţin zonele de protecţie.
lucian
03/11/2012 at 01:09poate sunt pe dinafara… sunt plecat de 10 ani din capitala, dar atunci existau piste pentru biciclete… pe trotuar, si nu erau ilegale… in capitala , cumasina nu poti cu bicla nu poti, atunci poate ne luam cite un elicopter… ?
Andrei
03/11/2012 at 11:04Daca semnul pentru care te-a amendat arata un cerc rosu cu un biclist in interiorul lui si o dunga rosi care il taie atunci acel semn de circulatie nu exista in lege. Poti mai degraba sa intelegi ceva de genul “zona cu acces interzis biciclete s-a terminat”. Trecand de aceasta discutie, daca semnul este sau nu legal – ca forma, trebuie sa facem ceva ca aceste semne se dispara fizic de pe strazile oraselor. Eventual sa apara cat mai multe cu accesul auto interzis.
Nu stiu, poate deschidem o petitie on-line la primarie, poate ne ajuta niste avocati sa descoperim pe ce baza au fost puse aceste semne. Eu inteleg ca pe ici pe colo poate fi accesul interzis pentru biciclete, daca este periculos, dar chiar sa le pui peste tot este absurd.
Mata Neagra
03/11/2012 at 14:15Ariel, pana nu o sa treci prin asta, o sa tot comentezi asa, aiurea. Crezi ce vrei, dar sa nu ti se intample si tie acelasi lucru!O sa rad eu atunci!
Ariel
03/11/2012 at 22:06:) eşti groaznic.
Petre
03/11/2012 at 23:34Daca am casti in urechi nu este obligatoriu sa ascult muzica. Le tin in eventualitatea ca am suna cineva si sa pot vorbi la telefon fara sa ma opresc in drum sau sa vorbesc cu telefonul la ureche in timp ce tin doar o mana pe ghidon. Nu mai zic ca ma feresc de zgomotul ambiental si de curent. Sa asculti muzica in trafic chiar nu mi se pare safe, am incercat si nu mi-a placut senzatia .
Alex
04/11/2012 at 04:48Salutare sunt acelasi Alex care t-i comentat si la cele 2 articole referitor la tarisoara asta. TATIIIII CE VREI TU DEFAPT SA FACI?
Cine esti mai , robin hood de carpati? ….. CE VREI? VREI SA ITI IEI AMENDA SI PLATESTI 400RON…. SI MAI COMENTEZI CELORLATI SA NU PLECE DIN ROMANIA, CAND TU TE ROGI DE UN POLIST SA-TI DEA AMENDA JUMATATE DIN SALARIU MINIM.
DA-MI MIE 400 RON SI-TI FAC EU CATE AMENZI VREI TU, CU SEMNATURA DE LA MINISTERUL DE INTERNE DACA SE POATE, SAU DACA VREI ITI FAC ROST SI DE O STAMPILA DE LA HAGA.
MAH CE VREI? CE VREI TU SA SCHIMBII? MENTALITATEA… Romania asta de cacao, du-te frate si intra in politica .
Mai amice intelege frate odata ca nu poti sa schimbi tu un sistem care a trecut prin comunism si in care inca mai sunt oamenii care erau atunci prin politica.
Uita-te in pana mea la documentare gen : http://www.aljazeera.com/programmes/aljazeeraworld/2012/10/2012108112728441748.html
si nu mai fi atat de dobitoc, ca nu faci tu nimic sa schimbii ceea ce e aici si poate iti iei si vreo palma dupa ceafa de la vreun ceafa lata .
Romania o sa se schimbe hai sa facem un calcul, eu am 26 de ani deci mor eu, mor copii mei si deabia atunci o sa fie alta Romanie deci asta inseama vreo 150 de ani. Atunci Romania o sa arate cum vrei tu si cum vreau si eu sa fie. Dar pana atunci ciocu mic ca-ti mor toti neuronii in lupta asta a ta.
De unde ai zis ca esti, israel , ok taicatu nu te-a invatat nimic. FRATE AI BANII , CA OBSERV CA PLATESTI AMENZI AIUREA.
VEZI CA SUNT TERENURI DE VANZARE, OK du-te tu fuguta la taicatu, si faceti frate o afacere , cumparati terenuri si ajungi si tu un mini becali si pe urma le vinzi la fraeri de romani.
Si gata tata treci cu ferari si-ti faci tu oraselul tau frumos si cu piste de biciclete pe unde vrea muschiu tau. TATA SA-TI INTRE BINE IN CAP, CA MI-A LUAT SI MIE CEVA TIMP SA INTELEG. AICI E JUNGLA NU E O TARA CIVILIZATA SI NICI TU NICI EU, NIMENI NU O SA O SCHIMBE PREA CURAND.
BAGATI-VA MAH MINTILE IN CAP SI NU MAI FITI ASA DE FRAERI. CE DREQU CA SUNTETI BAIETI “DASTEPTI” FITI MAI INTELIGENTI SI FACETI BANI ASTA-I TOT CE CONTEAZA. EU TI-AM ZIS , SI TI-O ZIC SI AICI. IMI BAG CEVA IN EA DE TARA SA TRAITI VOI AICI CU PISTELE VOASTRE DE SEMI BICICLETE \TRICICLETE ASTA DACA NU PATESTI CEVA SI TE CLIMBI CU CARUCIORUL PE URMA, IAR EU PLECAT VOI FI CU ALTA CETATENIE SI DACA IMI VOI FACE CEVA BANII VIN SI VA CUMPAR PE TOTI SI VA BAG LA MUNCA CA SLUGILE CA ASTA-I TRENDUL: 5 CONDUC SI 10000 SCLAVII PE 700RON SALARIU.
RESTECPA.
Ariel
04/11/2012 at 20:48cel mai trist mi se pare faptul ca tu nu vei pleca niciodata din tara asta. vei muri aici, trist, dupa ce vei fi trait aici trist pana la adanci batraneti. mentalitatea ta e bolnava. si e trist ca-i imbolnavesti si pe cei din jur. in rest, nu are sens sa comentez tot ce ai zis aici.
Mitica
28/08/2014 at 19:48Auzi bai putzica perciunata, tu ai impresia ca nu se prinde nimeni de ce faci tu pe aici ?
Ai grija ca meriti tuns, batut si dus la scoala de corectie, plosnita ce esti !
Pentru societatea romaneasca esti un pericol asa ca mai bine du-te la tine in izraHELL si lasa-ne in pace.
Alex
05/11/2012 at 00:17Pare rău, da’ are dreptate Ariel aici, băi pulache. “Lucrurile”, indiferent ce înţelegi tu prin ele, indiferent care îţi imaginezi tu c-ar fi status qvo-ul, nu se schimbă singure.
Da, Ariel are banii să se ia în gură cu sistemul judiciar. Aşa se fac legile şi se discută problemele statului în orice loc: de către cei cu bani, care-şi permit să abordeze sistemul. Ai atitudinea greşită: ar trebui să spui mersi că-şi pierde cineva timpul să încerce diverse lucruri în ţara asta. Sărăntocii nu au opţiunea decât să sugă de la cineva mai bogat, şi să spere că legile le vor fi favorabile.
Nici io nu-s în clar care va fi sentinţa, îmi pare că are omul suficient loc să piardă viitorul proces, dar asta nu ştirbeşte din respectul ce avem a-l purta iniţiativei. Sărăntocule :)
Ariel
05/11/2012 at 01:16sunt şocat.
Radu
04/11/2012 at 10:33Ok, 10 pagini pline de aberatii, propun sa ne mobilizam si sa protestam in fata primariei generale pt dreptul de a ne deplasa cum dorim in acest oras! Scena a atins limita absurdului si trebuie sa luam atitudine si sa ne cerem drepturile!
Alex
04/11/2012 at 21:19Mai baieti, mai copilasi, cu cine vreti voi mah sa va bateti , cu un sistem intreg? Mai intelegi ca nu aveti drepturi in tara asta: hai sa va mai dau cateva exemple ca sa puteti sa intelegeti:
http://stirileprotv.ro/stiri/actualitate/a-facut-o-depasire-pe-o-sosea-din-buzau-si-a-fost-la-un-pas-de-a-fi-batut-raspunsul-sec-al-politiei.html
inca unul: http://www.realitatea.net/cum-se-fura-o-bicicleta-in-bucure-ti_1044828.html
Eu v’as ruga sa va indreptati atentia catre alte lucruri , adica vreti sa traiti ok, plecati din tara, vreti sa va dezvoltati pe plan de cariera si personal plecati din tara.
Vreti sa va faceti rau si sa va chinuiti aici cu toti tampitii, politisti, medici , cadre didactice, si ciumpalaci ramaneti In ROMANIA.
it’s easier to have all the things where they should be then to struggle to make them better.
Radu zici ca te mobilizezi, ok si ce faci? Cine te baga in seama? De cat timp se tot discuta problema cainilor din Romania? de 10 ani…. si ce s-a facut, raspuns sec si clar NIMIC. Cat de trist si funny in acelasi timp este faptul ca multi dintre tinerii de azi inca nu’si dau seama ca aici nu prea poti sa faci nimic sa schimbii ceva si tot incerca cu atata ardoare ca nu domne iau eu parul si ma duc si schimb Romania.
Va pierdeti timpul degeaba. Credeti-ma pe cuvant , si eu vreau sa schimb ceva si eu sunt unul dintre voi dar nu merge nu se poate, iar daca se schimba ceva e insignifiant.
Inca un articol interesant pe care l-am mai gasit: capitalism pe paine, cautati-l pe google si cititi si o sa va dati singuri seama ca nu prea mai ai cum sa faci ceva. Eu in maxim 2 ani am plecat din tara undeva unde nu o sa fie nevoie sa stau eu sa ma chinui sa schimb ceva , undeva unde oamenii sunt respectati , undeva unde nu umbla cainii si nu’s legii si oamenii tampiti.
PS: MI-AM MAI ADUS AMINTE DE O STIRE, HAI CA ASTA E TARE: http://stirileprotv.ro/stiri/actualitate/video-momentul-socant-in-care-un-rotweiller-ataca-doua-echipaje-calare-ale-politiei-locale.html
MIE FRICA SA MAI IES DIN CASA. NA POFTIM.
SI SUNT N CAZURI DE FURTURI ATACURI SI ALTE RAHATURI IAR LEGEA SI OAMENII LEGII NU VOR SA FACA NIMIC.
Stiti ce asi fi facut eu: furi , dai in cap, violezi o baba pac pistolul la tampla si bum gata ai murit.
Esti ceafa lata faci figuri in trafic si iesi la bataie , pac pistolul la cap si bum esti mort. Direct fara a mai sta la discutii.
Stiti cum era reclama aia cu zanul camatar, pac un deget.
ASA SE SCHIMBA ROMANIA, CU FORTA BRUTA , ALTFEL CIUCIU.
Alex
05/11/2012 at 22:10Mnoa, cam asta-i diferența, unii nu fac doar ce-i mai ușor, ci și ce-i corect. Știi ce-i aia? E sentimentul ăla plăcut că poți dormi noaptea și nu te simți nașpa față de tine însuți că ai fușărit chestii. Neah, n-ai tu cum ști ce-i aia.
Altfel, înainte să scrii citate în engleză asigură-te că știi limba la un nivel satisfăcător. Corect ar fi “than struggle” în loc de “then to struggle”.
Alex
04/11/2012 at 22:00Ariel really, chiar crezi ca nu voi pleca din tara? Punem pariu pe ceva, asa insignifiat doar de dragul discutiei, nu stiu o bere.
Inainte sa plec din tara ne intalnim si dai o bere.
Mie mi se pare trist ca incerci si-ti focalizezi gandirea spre a schimba aici ceva in loc sa ti-o focalizezi catre alte lucruri gen sa-ti faci un viitor cat de cat bun.
De plecat pot sa plec si maine, imi iau 2-3 mii de euro la mine si am plecat, dar vreau sa plec mult mai ok gen intr-o companie mare pe contract bun. Am fost plecat deja din tara vreo 6 luni in Anglia.
Deci stai calm ca plec eu nu-ti fa tu griji, nu-ti fa tu probleme pentru mine ca nu plec eu din tara.
Lucrez deja la o multinationala cu sanse mari de plecare din tara in urmatoarele 6 luni.
Tu inca mai ai multe de invatat , esti inca prea tanar sa-ti dai seama de toate lucrurile astea: ai deabia 21 de ani, inca nu ai trecut prin facultate, inca nu ai inceput sa lucrezi cum trebuie sa-ti faci ceva experienta si sa vezi intradevar cum merg lucrurile, inca traiesti la parinti. Nu zic ca sunt lucruri rele sau ca te jignesc prin asta dar inca mai ai de invatat multe, sper sa-ti dai seama mai repede decat mine cam cum stau lucrurile defapt.
Si eu nu imbolnavesc pe nimeni imi spun doar opinia si opinia mea e realitatea din jur, a ceea ce ne inconjoara in Romania, nu basme si fantasme asa cum faci tu.
Am mai multa experienta decat tine , si am trecut prin multe lucruri prin viata asta asa ca stiu ce vorbesc.
Uita-te si la clipul asta sa iti mai dai seama de anumite lucruri:
http://www.youtube.com/watch?v=uB7GNjeBR9Q
Alex
05/11/2012 at 01:51Pentru “ALEX” da mai sunt sarac ca ceilalti 18 mil de oamenii din Romania, cu salariu de 650 de euro stiu ca sunt vai de mama mea. Tocmai daia o sa si plec de aici pentru ca nu am nici un viitor aici.
Din statistici cam 100.000 de romanii au venituri peste 1000 de euro. WTF 100.000 , din 18 mil. Are you f-king kiding me…
Rambursarea imprumuturilor externe va creste substantial in urmatorii ani serviciul datoriei pentru guvern si banca centrala, Romania fiind nevoita sa dea inapoi finantatorilor externi si investitorilor in bonduri aproximativ 13 mld. euro in 2012 si 2013, a declarat Ionut Dumitru, presedintele Consiliului fiscal si economistul-sef al Raiffeisen Bank.
EU NU STAU TATI AICI SA LE PLATESC HOTILOR DATORIA. Datorie din care eu nu am observat nimic. Sa plateasca parintii vostrii daca sunteti bogatani.
Restecpa de la un sarac ….. :)) cat de infantili sunt unii.
Bine tati las ca’s eu sarac si tu bagi in tine de la Mcdonalds :))) daca aia e poza ta.
Merci ca m-ai facut sarac, “bogatule” .
Alex
05/11/2012 at 02:15In tema cu subiectul.
Bah bogatanule, ca deja m-ai pus pe jar, ti-as da o flegma in figura dar nu ma cobor eu la mentalitatea ta de …. coca.
Si ca sa fiu si in tema cu subiectul: uitati-va si aici:
http://www.youtube.com/watch?v=Y5_ptBJXi-0
Pana cand ajunge Romania asa muriti voi cu totii bah.
Alex
06/11/2012 at 16:49Cândva o să înveţi şi cum funcţionează butonul “Reply”, ca să nu mai laşi mesaje haotic.
Tu visează în continuare că se va schimba România cumva singură, fără iniţiative civice de vreun fel. Până să ajungă Anglia unde a ajuns, câţi sclaveţi şi-au vărsat sângele? Asta e, noi n-avem sclavi străini prin colonii, trebuie să ne jertfim noi pentru a împinge înainte poporul de vite.
Nu-mi amintesc să fi spus că-s bogătan. Fix de asta merită Ariel respectul meu, face o chestie pe care eu n-aş avea resursele să o fac. Nici să citeşti printre rânduri n-ai învăţat încă .. bine că ştii în schimbă să lipeşti etichete.
Dacă-s cocalar pentru că-i respect pe cei care au iniţiativă .. mă rog. N-avem ce discuta, arunci cu termenii fără vreun respect faţă de sensul lor. Rămâi în balta ta de negativism crunt.
Alex
06/11/2012 at 22:04Ok merci de info referitor la butonul de reply, chiar nu-l vazusem. Mai omulet, tu se pare ca pui etichete fara sa ai putin habar sau sa incerci macar sa cunostin pe cineva, tu ai dat cu parul primul nu eu. Eu am spus ca aceasta “treaba” pe care o face Ariel e in zadar. Cu o floare nu se face primavara, iar oamenii sunt prea sictiriti sa guste aceste gesturi minore pe care le incearca el. Referitor la bogatan, te-am catalogat eu asa pentru ca tu m-ai facut sarac, si da sunt si ma consider sarac, pentru ca am trecut prin toata gama de saracie de la 600ron pana unde sunt acum. Si tot sarac ma simnt si acum pentru ca din punctul meu de vedere nu’s la egalitatea cu celelalte natii chiar daca poate sunt mai destept ca altii, dar e vina tarii si a persoanele de mai sus din politica ca eu traiesc asa de prost.
Am mai spus-o si o mai spun inca o data. NU ASA SE FACE SCHIMBARE .
Vreti educatie va dau eu exemplu bun. A aruncat pe jos hartii seminte doze etc pac “militia” te ia te baga in duba , 2 bastoane pe carca te da jos din duba si gata iti garantez ca ala nu mai arunca nimic pe jos de FRICA, nici nu mai rasufla ca poate sar ninja din copaci. FURI? jap mascatii pe el taiat 2 degete, ca reclama aia cu micutzu , zanu camatar…. pac pac. CARE MAI FURA ATUNCI? FANE TROTRIL SI SPIRIDUSI RACHETI. BANG UN DEGET.
Regula e simpla, furi, esti cocalar, nesimtit, ceafa lata, etc BANG UN DEGET. SA VEZI CE SE EDUCA POPULATIA DE O SA ZICI CA SUNTEM MAI STECHERI CA ASIATICII. BANGGGG.
Solutia este urmatoarea si am incheiat: inchiderea granitelor 1an, ridicarea tuturor tinerilor , dat jos tot ceea ce e la putere acum, instaurea lege paza si ordine, in asa fel incat unu sa nu mai miste in front, platiti bine, salariu pentru politai minim 3000 de ron pentru motivare. BAGATI LA PARNAIE TOTI MAFIOTI SI SARLATANII. Deschidem granitele si gata avem crestere si fericire cat sa-ti stea in gat.
DAR NU SE VA FACE ASA , ASA CA…
Citeste si celelate posturi ale mele in tread-ul lui Ariel ca sa-ti dai seama de ceea ce vorbesc chiar daca unele sunt scrise cu greseli I DON’T GIVE A SHIT, ideea conteaza.
Eu nu visez deloc ca Romania se va schimba, eu vreau sa plec de aici pentru ca nu vreau sa ma chinui, e simplu. De ce sa ma chinui eu aici cand pot sa duc o viata linistita si lipsita de griji in alta parte, si daca e sa revin desi nu cred dar sa zicem ca o sa revin de dragul discutiei, o sa revin cand lucrurile or sa fie bine si relaxante. Crezi ca-mi ridica careva mie o statuie in Romania? Nu-ti ridica intr-o companie daramite intr-o tara. Si apropo cati sunteti astia care cica “faceti ceva” 100-1000-10.000 LoL nu faceti nimic, Vrei schimbare …. ok 5 milioane de romani sa iasa in strada maine, si atunci se va schimba, ori asa cu 2 -3 catelusi care musca si ei pe unde apuca, va iau astia la bastoane. E si replica aia unde’s multi puterea creste . Ti-am iesiti in strada, cu zecile ,sutele de mii . Nu cu 10 oameni. Altfel schimbarea se va face asa , azi un pic , mai un pic si in vreo 15 ani o sa se vada o schimbare, si io ce drequ fac in astia 15 ? Trag ca prostu la jug cand altii o ard prin zone luxoase si fara griji, nu tati vreau si eu sa fiu unul dintre aia, care vor schimbare aici sa traga la jug eu unu nu vreau, din partea mea Romania poate sa pice, sa vina toate companiile mari si sa ii puna pe romanii la munca pe 1milion, asa cum ii muncesc si pe chinezii pe 140$ pe luna . Sunt multe de discutat, daca vrei sa impartim ideei si sa discutam o putem face prin mail sa vezi cam cum gandesc eu.
Ps: nu m-am luat de tine ca si persoana, ci de ceea ce ai scris tu.
Ce trebuie să ştii despre pistele ilegale din Bucureşti! | TOTB.ro - Think Outside the Box
07/11/2012 at 11:50[…] 1 noiembrie 2012 – Se aplică prima amendă unui biciclist din cauza aplicării corecte a legii în cazul montării incorecte a indicatoarelor de interzicere a accesului bicicliştilor pe piste. […]
Cum poți, ca cetățean simplu, să propui o lege obligatorie în Uniunea Europeană | Kapra's blog
09/11/2012 at 18:33[…] nu? Cum ar fi ca o lege a bicicliștilor făcută chiar de aceștia să devină obligatorie și pentru […]
Sesizare – semnalizare piste desfiintate « Alina Gorghiu Blog
10/11/2012 at 23:38[…] Am primit pe Facebook, de la Iulian Ene – reprezentant al unui grup de biciclisti, un mesaj prin care imi solicita sprijinul in chestiunea semnalizarii benzilor pentru biciclisti. Pe scurt: este vorba despre acele benzi care au fost desfiinate (pentru ca puneau in pericol atat biciclistii cat si pietonii), apoi montate semne care interzic accesul cu bicicleta, existand astfel posibilitatea de a primi amenzi). […]
marina albu
11/11/2012 at 12:19Draga Ariel,
Daca ai cenzurat datele tale de buletin, puteai cenzura si numele agentului constatator. Mi se pare echitabil. Daca el are misiunea sa dea amenzi pentru faruri si frane, printre altele, si nu da, este, intr-adevar, o greseala de procedura. Si el poate fi sanctionat pentru asta. Poate nu va fi, dar e mai elegant asa.
Toate cele bune si suportul meu in orice actiune legata de imbunatatirea circulatiei pe bicicleta.
Voie buna,
Marina
AleX
22/11/2012 at 12:24Ia uite aici mai Ariel:
http://stirileprotv.ro/stiri/financiar/pistele-de-biciclete-din-bucuresti-declarate-ilegale-24-de-milioane-de-lei-cheltuite-degeaba.html
Iao si pe asta in bot: http://legi-internet.ro/blogs/index.php/2012/11/14/am-aflat-eromania2-a-costat-deja-cca-8-milioane-de-euro
WTF CATI BANIIII FRATE, CATI BANII SI PE CE , PE RAHATURI???? pAI DACA ACESTI BANII SE INVESTEAU IN tinerii din ziua de azi adica uite in cine: http://www.gandul.info/news/romani-din-silicon-valley-au-venit-sa-recruteze-pentru-twitter-nu-am-avea-alternative-daca-ne-am-intoarce-in-romania-nu-am-avea-ce-face-10250660
si in altii ca ei, si in construirea de sedii si aducerea de investitori romania acum ar fi fost printre giganti dar nu se face asta.
ASA CA CEEA CE INCERCI TU E PRAF IN OCHII NICI MACAR IN OCHII CA DACA AR FI FOST ASA AR FI DERANJAT PE CINEVA SI S-AR FI FACUT CEVA.
Ariel
22/11/2012 at 15:08ejti pwozt