Ai un magazin de ceaiuri şi i-ai făcut un fanpage pe Facebook? Perfect.
Dar nu prea ai fani… În fond, de ce ar vrea lumea să dea like pe Facebook unui magazin?
Păi lumea dă like pentru ce-i moka, desigur! Şi atunci ce faci? Un concurs, două concursuri, trei concursuri…
Dar începi să-ti dai seama că fanpage-ul tău de pe Facebook nu vinde mai nimic. În schimb, tu tot investeşti în el tot felul de cadouri pentru concursuri.
Ş-atunci vii cu un concurs care să-ti aducă fani pe termen lung:
Şi pentru un ceainic şi oleacă de ceai au apărut 1877 de disperaţi!
Dar câţi fani a convertit acest “concurs de succes”? Pe termen lung… câtor oameni vei putea vinde cu adevărat ceai în urma acestui concurs? Câţi oameni, în urma acestui concurs, au decis să te urmărească şi pe viitor?
Ai strâns un total de 765 de fani noi, deşi când ai început concursul aveai 1000. Deci, să zicem, că i-ai dublat în urma oferirii unui ceainic.
Dar, de fapt, cine-s aceşti 765 de fani noi? Aceşti 765 de fani sunt o parte din acei 1877 de disperaţi care au dat share la o poză care anunţa un concurs cu un ceainic, desigur.
Şi de fapt cine-s aceşti 765 de oameni? Apăi, nu toţi, dar cea mai mare parte dintre ei sunt acei oameni care toată-toată ziulica stau şi caută concursuri pe internet. Sunt acei oameni care trăiesc din concursuri. Acei “vânători” de pe internet. Există un mit urban care spune că există oameni care doar-doar asta fac cu viaţa lor. Aşa şi-au umplut casa: azi un frigider câştigat, mâine nişte ceai, răspoimâine 100 de cutii de pâine şi 50 de cutii de prezervative…
Aceşti 765 de oameni nu-s buni de nimic. Sau, ca să nu fiu rău, nu toţi, dar cea mai mare parte din ei. Îs degeaba.
Şi de aceea concursurile astea nu-s avantajoase. Nu-s “social media skillz”. Nu aşa, în puii mei, se face treaba!
În schimb, uite, asta-i o soluţie mai drăguţă şi mai viabilă, prin care strângi fani adevăraţi, pasionaţi de ceai, interesaţi de domeniu.
Note de subsol:
1. Nu-s eu “social media specialist”, dar stau toată ziulica pe Facebook şi mă apucă durerea de cap uneori.
2. CTS Corner e un magazin care mi-este drag.
3. Nu, nu voi mai scrie pe tema asta, că nu-i de mine.
Daţi like şi share şi tweet şi +1 la acest articol.
Comentează