Bălării

sunt tacut

statul si birocratia m-au adus iar la tacere, de aia tac, intelegeti?

ultimele saptamani am avut ganduri mari si dorinte frumoase. astfel am ajuns la directorii Metrorex si la Primaria Municipiului Bucuresti – la comisie.

ambele au fost un semi-esec pana in momentul de fata, dar asta nu ma sperie. sunt constient ca aceste doua esecuri doar ma intaresc dupa 2-3 ore de mini-depresie.

Metrorexul respinge orice idee de iesit din rutina si spune ca metrourile sunt in garantia frantuzilor, astfel n-avem voie sa facem nimic cu ele. iar in statii nu e prea frumos sa “mazgalim”, sa vina apoi sa mazgaleasca oricine ce vrea. (Asta-i mentalitatea lor. Le e frica de “Vandali”. Nu stiu care vandali si ce treaba au aia cu mine, dar ok.)

cu ei a ramas ca mai discut prin, atentie, e-mail dupa pasti. Sper sa-mi si raspunda in continuare. :D

la Primaria lui Sorin Oprescu am ajuns pentru Bikewalk (mars biciclistic prin Bucuresti cu semi-succes anul trecut). Am vrut sa iau aprobare, sa devin legal… dar credeti-ma ca nu vreti sa stiti ce parere are Primaria despre dorinta mea.

pe scurt ne-au pus sa mergem (500 de oameni – atat prevedea cererea ca numar maxim de participanti) pe pistele de biciclisti, pe trotuar.

daca traseul era ceva de genul tineretului » herastrau – ei ne-au pus sa mergem de la victoriei la herastrau, pe piste.

dupa ce am incercat in zadar sa dam niste explicatii pentru care nu e inteligent sa facem asa ceva, s-a semnat pentru traseul piata presei libere » arcul de triumf » victoriei » herastrau pe la metrou aviatorilor (totul pe trotuar, pe piste).

mie unul mi se pare strigator la cer.

dar asta-i nimic. mai strigator la cer mi se pare comportamentul celor 8-9 oameni care erau in comisie. ca sa vedeti pe cine trebuie sa convingem ca bicicleta este buna: pe niste burtosi care au toti jeepuri si parcheaza pe trotuar in fata primariei. (urmeaza un post si pe tema asta).

care-s parerile lor despre biciclete si biciclisti? (ni le-au zis in fata)

1. ca bicicletele sunt pentru oamenii de la periferie
2. ca biciclistii sunt – de obicei cica – oameni saraci
3. ca niciun sofer nu va renunta la masina daca vede un mars de 100 de biciclisti… si nici de 100 de mii de biciclisti. soferul sofer ramane (probabil se referea si la el insusi burtosul).
4. ca n-au sens astfel de evenimente si ca soferii din bucuresti s-au saturat de toate restrictiile si evenimentele si protestele, ce mai vrem si noi de la ei?

– azi, pentru prima data in viata mea am simtit, in primarie – la masa cu 9 oameni care aproba sau nu chestii care vor sa se intample prin bucuresti – ca vreau sa plec dracului de aici si sa nu ma mai implic in nimic de genul.

dar, calm, calm, ca nu plec nicaieri. when one door is closed, many more are opened (Bob Marley zice asta, apropos).

deci m-am calmat. sa vedem ce urmeaza. probabil inca un Bikewalk ilegal? nu stiu, dar stiu ca vreau sa ma distrez si vreau sa vad sute de biciclisti in bucuresti. vreau ca burtosii de la primarie, adica soferii nesimtiti din traficul asta, sa ne vada. vreau sa le dau peste bot.

multumesc pentru puternica motivare dragilor de la stat.


Dă mai departe dacă ți-a plăcut și abonează-te prin e-mail dacă vrei să fii la curent cu tot ce scriu pe viitor:

S-ar putea să te intereseze

18 comentarii

  • Reply
    Doro
    01/04/2010 at 00:05

    Seize the day! :D

  • Reply
    Bogdan Antohe
    01/04/2010 at 00:10

    Ooof…ce-ti trebuie bicicleta? tu chiar crezi ca o sa convingi soferii ca exista biciclisti in trafic? mai cunosc eu unii care au facut treburi ilegale noaptea :))

    Sfatul meu, Ariel: trage aer in piept, da o tura in clar de luna pe la Academie (coboara cu 50 la ora), bea o bere buna si…hai sa ne vedem la Bikewalk (oricum o fi el)…si de acolo mai vedem.

  • Reply
    Ariel
    01/04/2010 at 00:17

    Si eu mai stiu pe cineva care a facut chestii ilegale noaptea, n-ai grija. Dar tocmai de aia am incercat si eu, ca el, sa merg pe legal. Dar daca statul nu ne vrea… :)

    Mai ramane doar sa le aratam cat de multi suntem si ca ar trebui sa avem un cuvant de spus.

    Clar ne vedem la un Bikewalk – oricum ar fi el.

  • Reply
    George Hari Popescu
    01/04/2010 at 00:36

    Păi după articolul ăsta, chiar că nu-ţi vor mai aproba nimic. Mie îmi vine să mă plimb cu bicla cam pe 11 aprilie prin Bucureşti, sper să mai fie biciclişti pe traseu. Merg pe piste dacă sunt practicabile şi nu-mi pun viaţa în pericol, în rest pe stradă, pentru că e legal şi e un oraş din UE respectabil. O să fiu cu bicla în 11 aprilie pe la ora 14.

  • Reply
    Ariel
    01/04/2010 at 01:17

    Eh, de parca stau aia de la primarie sa-mi citeasca blogul. :) Oricum n-au aprobat nimic, deci cui ii pasa?

    Chestia cu “mie-mi vine sa ma plimb” imi aminteste de Cabral care a facut ceva asemanator anul trecut si ne-am strans cam cati am fost si la biketweetmeet.

    Oricum nu te opreste nicio politie, am mers la primarie sa nu zic ca nu am incercat. Ai avut tu o noapte mai putin norocoasa sa zicem. :D

  • Reply
    Bogdan Antohe
    01/04/2010 at 02:13

    Cam pe 11 ies si eu cu bicla la o plimbare. Pe 10 …seara, o scot din service si as vrea sa o incerc a doua zi

  • Reply
    ionut
    01/04/2010 at 09:12

    In primul rand abordarea problemei e una gresita. Inca nu am vazut pe nimeni sa sustina un proiect prin care sa propuna anumite trasee prin orase, care s-ar putea parcurge cu bicicleta. Piste de biciclisti exista tot mai multe, dar amplasate prost. Prin urmare, drumul spre un loc de munca de exemplu, devine un cosmar. E la mintea cocosului ca o pista pentru biciclisti paralela cu un mijloc de transport in comun are o eficienta redusa. Mai ales cand ea face parte chiar in banda pe care circula acesta. Voi folosi bicicleta atunci cand voi putea circula in siguranta spre locurile unde vreau sa ajung, nu cand voi vedea 1000 de oameni pe bicilete aglomerand intersectiile!

  • Reply
    Roxy
    01/04/2010 at 14:41

    Haideti sa merem pe 10 va rooog :D. Pe 11 plec din tara inapoi la faculta si chiar as vreau sa particip si eu :(…

  • Reply
    docica
    01/04/2010 at 18:20

    daca as fi din Bucuresti cared ca si mie mi-ar veni un dor de plimbare pe 10/11. ma infurie rau ghiolbanii astia cat balenele care cred ca oamenii ceilalti sunt niste fraieri demni de scuipat in ochi. daca ar fi dupa ei ar parca direct pe pista numa’ de-al dracu’. dar ei o fac din nesimtire. cred ca nici nu vad pista de bicle. si cand ma gandesc ca in Paris sau in Viena luam bicla de oriunde gratis si ma plimbam alaturi de oameni imbracati in costum, cu cravata si cu rucsac in spate si ei ca si mine pe bicla, imi dau seama ca noi aici traim ca-n Africa… noi si maimutele… de fapt ei, burtosii aia sunt un fel de maimute( cineva zicea ca ne-om trage noi din maimute, numai ca unii au uitat sa se mai traga…). bafta cu plimbarea.

  • Reply
    George Hari Popescu
    01/04/2010 at 21:47

    Da, parcă tot pe 11 aprilie aş merge cu bicla, singur şi neorganizat. Voi anunţa pe blog săptămîna viitoare, ca să mă dau mare, dar nu care cumva să mai vină cineva! Poate scrieţi şi voi pe bloguri dacă simţiţi nevoia personală de a vă plimba neorganizat în 11 aprilie cu bicla.

  • Reply
    NU
    04/04/2010 at 06:59

    11 Aprilie e perfect. :)

  • Reply
    adi
    04/04/2010 at 22:33

    la primariile de sector ai incercat? poate primesti o aprobare acolo, si le dai peste nas celor de la PMB. oricum, daca nu iese nimic, venim si ilegal (defapt ne sustinem drepturile, dar ma rog, nu mai conteaza)

  • Reply
    Adrian Negoita
    05/04/2010 at 15:37

    Pe 11 aprilie, pe la 14:00, îmi propun să pedalez prin centrul oraşului pentru a admira panseluţele plantate pe marginea şoselei de oamenii domnului primar.

    Nu ştiu de ce am şi eu impresia că oamenii care ne conduc trăiesc în altă lume.

    Deşi, recunosc cu umilinţă, stau la periferie şi am o bicicletă ieftină, am constatat că şoferii cu care mă întâlnesc în trafic nu au nimic cu mine ba chiar, uneori, se străduiesc să-mi lase liberă pe şosea o lăţime de ghidon. Ba chiar, de curând, am întâlnit un taximetrist care afirma că, în timpul liber, preferă să meargă pe bicicletă.

    Concluzia? Unii şoferi sunt cu noi! Restul e ceva mai complicat decât poate duce mintea mea…

  • Reply
    Cristi Negoita
    07/04/2010 at 23:06

    Cei ce conduc destinele capitalei sunt cu totul dezinteresati de bicicleta ca autovehicul (da, este considerata un autovehicul…). Oricum, raspunsul lor “la misto” arata puterea 0 (zero) a populatiei ce compun aceasta “comunitate” (am inceput sa urasc acest termen), vis-a-vis de puterea lor de decizie.
    Prietenii stiu de ce…

  • Reply
    Adrian
    08/04/2010 at 19:04

    Cum naiba să consideri bicicleta autovehicul? Asta chiar sună stupid!

  • Reply
    George Hari Popescu
    08/04/2010 at 19:06

    Nu autovehicul, băi sir, ci vehicul! Citeşte Codul rutier încet de tot.

  • Reply
    Bogdan Cozminca
    15/04/2010 at 19:52

    hai sa mergem pe unde vrem noi si nu pe unde vor ei.. marea majoritate a celor ce vor veni sunt si soferi si platim cu totii taxe pentru drumuri…deci avem voie sa mergem pe ele. In caz de amenda, incercam sa punem fiecare cate 1 leu si platim amenda. AAAAA, Oprescule, te-am ales pentru ca am crezut ca iti pasa dar vad ca te doare in basca de toti si de toate; daca oamenii vor sa faca miscare cum iti permiti tu sa le interzici bai “dom’ doctor”????

  • Reply
    Marian
    16/04/2010 at 16:28

    “Tu ne cede malis sed contra audentior ito !” .
    Va felicit…sper sa ne vedem maine 17.04. h. 16 30 !
    Nu mai bagati post-uri stil “Un arab si un evreu la metrou” ca-i bagatzi in ceatza si pe altzi responsabili din administratzia de stat care au salarii frumoase… si tot noi trebuie sa le platim chit ca pe ei nu-i duce cerebelul…

  • Vezi alte comentarii:

    Comentează