Bălării

Vreau sa calc masini in picioare

Hai sa ne strangem mai multi si hai sa mergem pe trotuar. Cand nu avem loc de trecere trecem pe rand peste masina, calcand-o o data sau de doua ori.

VREAU SA CALC MASINI PARCATE AIUREA IN PICIOARE!

So… va bagati?


Dă mai departe dacă ți-a plăcut și abonează-te prin e-mail dacă vrei să fii la curent cu tot ce scriu pe viitor:

S-ar putea să te intereseze

20 comentarii

  • Reply
    B
    25/09/2009 at 18:56

    YOOYY!! geniala idee!! ;)

  • Reply
    vladinho
    25/09/2009 at 19:27

    mama super idee. sa se bage tipi mai masivi :))

  • Reply
    B
    25/09/2009 at 19:51

    Am un amarat de matiz. Ma invart 30 de minute sa caut un loc de parcare si tot nu gasesc.

    Da-mi locuri de parcare si o pun unde trebuie.

  • Reply
    Ariel
    25/09/2009 at 19:59

    asta-i si ideea @B.

    Daca tu alegi sa cumperi o masina si sa te plimbi cu ea, te alegi cu responsabilitatea de a o parca unde trebuie.

    Tu crezi ca mie statul mi-a pus la dispozitie rasteluri prin oras? Nu mi-a pus, iti zic eu.

    Mi-am cumparat bicicleta si e responsabilitatea mea s-o pazesc, sa nu o las aiurea. Si de aceea o urc si o cobor zilnic 5 etaje de bloc. E confortabil? NU. dar e responsabilitatea cu care m-am ales cand am luat decizia de a circula cu bicicleta.

    Scuza pe care ai dat-o tu o poate da oricine. Sincer, tie ti se pare ca mai e loc de masini in orasul asta? Orasul e pur si simplu SUFOCAT. Tie-ti place sa stai zilnic la cozi la semafoare cu masina? Iti raspund eu: nici macar nu mai realizezi ca pierzi ORE INTREGI pe luna stand la semafoare cu masina.

    Eu pierd, ca pieton, minute pretioase, facand slalom pe trotuar printre masini.

    Este responsabilitatea cu care te-ai ales omule.

  • Reply
    Cipri
    25/09/2009 at 20:30

    Da, ar trebui să facem asta, până se dezvaţă să mai ocupe trotuarele ;)

  • Reply
    Victor
    25/09/2009 at 20:30

    @ariel

    Tu nu platesti impozite pentru bicicleta. Situatiile nu sunt comparabile! Stii cat plateste b-ul impozit anual, taxa de drumuri. accize in benzina, etc? :)

    Daca aveai si tu impozit de platit pe bicicleta, poate puteai s aceri rasteluri, dar deocamdata te poti doar vaita ca nu traiesti intr-o tara cu adevarat europeana care sa fi facut si din banii alora cu masini rasteluri pentru biciclete :)

  • Reply
    Bloghita
    25/09/2009 at 20:36

    Ma bag. Facem un flashmob pe masini cu un dans d-ala ca la nuntile romanesti? Dansurile alea in care se paseste foarte repede pe loc… ?!?

  • Reply
    Zeffy
    25/09/2009 at 21:49

    vezi sa nu-ti iei amenda

  • Reply
    andlclb
    25/09/2009 at 21:59

    asta ma gandeam si eu. nu e putin cam ilegal sa distrugi bunul cuiva…

  • Reply
    Roboid
    25/09/2009 at 21:59

    Asta nu e o chestie ce tine de biciclete doar. M-as baga, dar as calca fiecare masina in parte o singura data, pentru ca atat am nevoie ca sa merg pe trotuar. Ne trebuie o strada de unde sa putem intra pe alte stradute ramnificate frumos. Stii tu, sa putem fugi in caz de probleme :))

  • Reply
    Ariel
    26/09/2009 at 14:21

    @victor – stiai de cand ti-ai cumparat masina ca ea merge pe benzina si benzina e scumpa… si ca ai taxe de platit si bla bla. ai taxe pentru ca polueaza. si aia e o taxa. si stiai de a inceput. ti-ai ales sa platesti toate astea cand ti-ai cumparat masina. gandeste putin rational – daca s-ar face locuri de parcare pentru FIECARE masina din acest oras – Parcul Herastrau ar disparea de pe harta orasului + juma’ de tineretului.

  • Reply
    cartim
    26/09/2009 at 18:55

    Aici sunt cateva lucruri de lamurit.
    Nu putem afirma ca Berlin are mai putine masini decat Bucuresti dar acolo sunt si locuri de parcare, si benzi pentru biciclete, si rasteluri, si zeci de parcuri . Nu vezi o masina pe trotuar sau pusa aiurea.Exista un desen in fiecare parcare, nu pentru ca ar fi aia tampiti dar prin desenul respectiv e delimitat exact spatiul de care are nevoie o masina , nu vezi una inghesuita si alta stand pe doua locuri.Au parcari supraetajate, dar si parcari in fata blocurilor facute din calculul estimativ al masinilor aferente la sase blocuri si uite asa nici o maisna nu ramane in afara.
    Dar acolo soferii sunt disciplinati , prioritatea se acorda, semafoarele au timing, nu stai ca cretinul, biciclete au drepturile lor si nimeni nu merge pe aceea banda dar sa isi parcheze masina pe banda pe biciclete.
    Si aia sunt oameni, nu extraterestrii si au reusit sa rezolve o treaba.
    Noua ce ne lipseste ? Mentalittatea si disciplina, dorinta de a face ceva ca lumea si nu superficial?
    Da , aia au vazut ca impozitele platite merg la drumuri si parcari , drumuri fara gropi,Cum resuesc, oare? In Olanda la fel , acolo numarul de biciclete il depaseste pe cel al masinilorm dar si acolo este vorba de disciplina.
    Disciplina = civilizatie? Nu stiu dar noua romanilor asa ni se pare.
    In Paris e la fel.
    Ce se intampla? Sunt aia anormali sau noi?
    Oare EBA mai parcheaza masina pe trotuar si la Bruxelles sau doar in Bucuresti?
    Inainte de mentalitate a existat AMENDA doar ca la ei s-a RESPECTAT…

  • Reply
    Victor
    26/09/2009 at 22:25

    @ariel
    Intamplator, sunt foarte biciclist :) . Am renuntat la masina, iar daca am musai nevoie de una se mai gaseste cate un prieten sa-mi imprumute sau sa ma ajute.
    Sunt absolut de acord cu nemultumirea ta, dar incercam sa-ti atrag atentia asupra faptului ca si tu si cel care , in foarte multe situatii, este nevoit sa parcheze pe cate un trotuar sunteti la fel de victime, dar el chiar plateste pentru carosabil si parcari.

    Nu respectivii soferi sunt cei mai vinovati, ci felul in care s-a construit orasul acesta, modul in care a fost dezvoltat ulterior si mai ales capacitatea de administrare redusa pe care o au autoritatile. Nu mai vorbesc de un legislativ anemic, atat in executie cat si in aplicare.

    Totusi, daca reduci problema doar la nemultumirea ta imediata fata de un trotuar ocupat, iar singura vinovata care merita pedeapsa este masina omului, iarta-ma insa ai un orizont de raportare foarte ingust si nu esti mai mult decat un vandal care face o criza de moment. Nu este o atitudine proactiva care ar putea sa aiba ca scop rezolvarea problemei de fond.

    Da, ai pus problema intr-un mod haios si care poate sa genereze reactii de buzz si un flame virtual si blogosferic de moment, insa nimic mai mult. Vrei sa rezolvi problema asta? Incearca sa cauti solutii viabile, legale, corecte si care pe fond sa poata aduce valoare constructiva si nu distructiva. Ce urmeaza altfel? Sa aruncam cu borcane pe masinilie vecinilor care ne enerveaza? Sa-i dam un pumn in ochi celui care ne claxoneaza desi este interzis claxonatul in oras? Sa rupem in bataie vreun tanar care sparge seminte la scara blocului si bea o bere vorbind tare la telefon sau sa facem bucati usa vreunui vecin care asculta muzica mai tare? Cred ca esti pe o directie gresita, dar stai linistit , promit sa nu-ti fac ochelarii lentile de contact atunci cand am sa te intalnesc :) Am sa te intreb doar daca nu vrei sa incercam sa studiem legea, exemplele din tari ceva mai civilizate si eventual daca nu vrei sa incercam o campanie care fie sa adune semnaturi pentru impunerea unor rezolvari, fie sa mai puna macar o caramida la educarea soferilor, politistilor, edililor si nu in ultimul rand a biciclistilor care nu au inteles cum se foloseste banda dedicata lor de pe trotuarul pe care-l impart cu mine.

  • Reply
    Grim_Cris
    26/09/2009 at 23:29

    o alta idee ar fi, daca tot suntem multi sa mutam masina in mijlocul strazii. sa vezi atunci claxoane si blocaj in trafic. dar ar fi cam nedrept pentru cei care se chinuie sa gaseasca un loc de parcare si se trezesc cu blocaj in trafic, degeaba.

    tot decizia ta e mai buna :D

  • Reply
    Lady
    26/09/2009 at 23:31

    daca ai avea si tu masina nu ai mai gandi asa :)

  • Reply
    Ariel
    27/09/2009 at 02:05

    @Victor – inteleg perfect ce zici, si da, ai dreptate. E absolut neproductiv sa sar peste masini (fapt care ar putea chiar sa lase impresia de instigare la violenta – in fond, mai bine trec pe sub masina).

    Si da, ai dreptate, nu e doar vina soferilor – dar e a lor. E vina lor directa. Ei isi lasa masina acolo. Nu vine primarul sa-i parcheze masina acolo. Asa putem zice ca nu avem destule cosuri de gunoi pe strada si de aia ne aruncam mucul de tigara pe jos… Dar nu e tocmai normal. E alegerea ta sa fumezi, si deci responsabilitatea ta sa-l arunci la cosul de gunoi indiferent ca esti la 3 metri de el sau la 15 metri de el.

    O campanie care sa faca soferii sa nu mai parcheze pe trotuar, sau macar nu pe trotuarele foarte inguste, e o idee… Semnaturile nu stiu daca au efect, si ce efect.

    Tu ce solutii vezi? Parcari supraetajate in spatele blocurilor? Nici nu-i vorba doar de parcari, e vorba si de ce e pe strada. E sufocant. Dar in fine, nu prea e problema mea si noroc ca nu prea-mi pasa.

    Ma afecteaza parcarea masinilor cu super nepasare.

    Deci campanie de educare a soferilor (will it ever work?)?

    PS: mi-a placut aia cu lentilele de contact. Ar fi o treaba misto sa poti sa-mi faci din ochelari lentile (pt ca lentilele sunt scumpe si n-am bani de ele). si chiar nu vad ce te-ar motiva sa dai in mine oricum. :)

  • Reply
    Cleomf!
    27/09/2009 at 12:35

    Oricum biciclistii n-ar trebui sa se avante in trafic, chit ca nu-s piste de biciclisti pe trotuar. Adica tot pe trotuar se merge cu bicicleta indiferent daca exista sau nu pista. Oricum, pistele la noi sunt batai de joc. Nicaieri in lumea asta pistele nu se fac pe carosabil, eventual exista o portiune extinsa a trotuarului ce da in strada, dar atunci este foarte bine delimitata si nu risti sa te ia vreunu’ cu oglinda in mers.

  • Reply
    cartim
    27/09/2009 at 16:28

    Ne cam indepartam de subiectul initial al articolului..reveniti-va oameni buni !

  • Reply
    Attilla
    28/09/2009 at 13:44

    hmmmmm….inteligenta solutie….
    se refera doar la matizuri, polouri, ticouri si fieste ??
    sau te gandesti serios sa iei la pas un x5, q7 si alte dastea din centru ?!?!
    tare mi-e teama ca tot la amaratul cu masina de 10000e te refei si nu la cel care te-ar putea astepta c-o ranga la capatul capotei….
    so….pe langa faptul ca ideea e super egoista nici nu aduce nici un fel de rezolvare unei probleme zilnice.

  • Reply
    sadi
    29/09/2009 at 15:08

    chiar exista o lege. nu au voie sa parcheze pe trotuar daca nu lasa pietonilor cel putin 1 m de trotuar.

  • Vezi alte comentarii:

    Comentează