Biciclete

Ipocriților nu le plac ipocriții

O parte din echipa Tribul - Fotografie Alex Damian

O parte din echipa Tribul – fotografie Alex Damian

Salut, eu sunt Ariel și de câțiva ani buni circul doar cu bicicleta prin București. Când mă grăbesc și sunt îmbrăcat frumos, iau un taxi sau un UBER – cert este că folosesc extrem de rar RATB-ul sau metroul și carnet de conducere nu am.

Uneori când pedalez prin Bucureștiul acesta supra-aglomerat mă filmez și mi se reproșează că încalc legea, că merg printre benzi, că forțez semafoare.

Nu contest acest lucru: merg printre benzi, uneori merg pe interzis, alteori forțez semafoare. Dar nu, nu sunt sinucigaș, nu îmi pun viața în pericol, nu merg ca bezmeticul. În toți acești ani n-am avut niciun accident serios și, mai mult, nimic din vina mea. Am avut doar mici-incidente.

Dar am prieteni și colegi (curieri pe bicicletă) ce au avut tot felul de întâmplări neplăcute prin trafic.

Ca biciclist prin București îți asumi faptul că oricând poți să fi lovit din neatenția unui șofer. Șoferii sunt plictisiți la volan, astfel că devin neatenți.


Revenind: mereu mi-am spus că dacă voi fi oprit de un polițist pentru faptul că încalc legea, mă voi supune legii. Căci micile încălcări ale legii le fac, repet, conștient. Nu le fac din nebunie, nu vreau să demonstrez nimic – dar sunt “împins” să fac asta din lipsă de infrastructură corespunzătoare.

Ca idee: cu bicicleta este bine să mergi pe banda de lângă trotuar, între trotuar și mașini. Dar acolo cel mai adesea nu este loc. E mult mai mult loc între celelate benzi. Totodată riscul ca cineva să iasă dintr-o mașină ce este la trotuar este mult mai mare. Am învățat în ultimii ani să fiu atent la multe “detalii”. Am reflexele formate – atât eu, cât și orice biciclist “experimentat” al Capitalei.

De când mă știu displac șoferii ce parchează mașinile pe trotuar. Adesea lăsând sub un metru de trotuar circulabil. Văd pe Facebook zeci de poze și de postări cu mașini ce îngreunează circulația pietonilor. Văd mămici cu cărucioare care sunt nevoite să circule pe carosabil.

Explicația șoferilor? Nu sunt locuri de parcare. Și poate că-i adevărat. Nu sunt destule locuri de parcare și Primăria este vinovată.

Dar tu, ca om, nu te simți de căcat atunci când știi că ți-ai parcat 10-15-25 de mii de euro pe un trotuar ce obligă pietonii să te ocolească? Eu m-aș simți fix ca un căcat.

Traficul din București este groaznic. Viteza medie a mașinilor este de 8 km pe oră. Suntem una dintre cele mai aglomerate capitale când vorbim de trafic rutier. Ce fac șoferii? Merg pe șina de tramvai, astfel blocând și tramvaiele în care se află câteva zeci/sute de oameni. (o să vezi în filmarea de mai jos).

Scriu acest text pentru că, așa cum ziceam mai sus, uneori fac filmulețe cu mine prin trafic. Și sunt “certat” pentru modul în care “circul” prin București. Cică aș pune vieți în pericol. În fine, în mare pun în pericol, probabil, doar viața mea. N-am auzit încă de pietoni uciși de bicicliști – dar de pietoni uciși de mașini aud zilnic.

Mă enervează că ipocriții de șoferi văd “defectele mele” înainte să vadă defectele lor.

Mă enervează faptul că “bicicliștii” reprezintă o problemă în traficul bucureștean pentru mulți șoferi când, de fapt, bicicliștii reprezintă doar mașini în minus.

Mă amuză, însă, faptul că ipocriților nu le plac ipocriții. Mă refer la șoferii care mă displac pe mine, ca biciclist care încalcă mici reguli de circulație pentru a se strecura printre mașini. Eu nu ofer scuze. Fac ce fac pe barba mea și promit că dacă sunt amendat sau arestat pentru minusculele încălcări ale legii nu mă voi supăra. Dar cred că acum, din păcate, bicicleta trebuie să “câștige” teren în fața mașinilor în București. Trebuie să “îmi fac loc” printre voi. În acest fel poate că voi, șoferilor, deveniți frustrați când vedeți viteza mea de deplasare și vă vine prin cap geniala idee de a încerca pedalatul urban.

Totul este un cerc vicios:

Dacă n-ar exista sute de mii de mașini parcate pe trotuarele din București (și nu exagerez, dacă nu mă crezi ar trebui să începi să analizezi trotuarele din acest oraș – sunt b-l-o-c-a-t-e), poate că mai mulți oameni ar alege mersul pe jos. Dar să mergi pe jos e un calvar prin acest oraș. La tot pasul ocolești mașini.

Dacă transportul în comun n-ar fi blocat de șoferii grăbiți (cum sunt blocate în fiecare zi tramvaiele), poate că mai mulți oameni ar alege să dea 50 de lei pe un abonament RATB pentru a ajunge mai repede la locul de muncă.

Dacă ar exista o infrastructură separată pentru bicicliști, sunt absolut convins că mulți oameni ar alege bicicleta ca metodă de transport alternativ.

Este simplu.

Și știu că NU ESTE ÎN TOTALITATE vina șoferilor și a mașinilor. Știu că o mare parte din vină o are administrația și Primăria.

Dar nu putem să stăm la semafor, fumând, cu geamul deschis, și să spunem reporterițelor de la PROTV: “Traficul din București este oribil, stau aici de o oră. Fac două ore până la Pipera și am plecat de la Unirii.” – văd acestă filmare de ani de zile… la toate televiziunile.

Dacă schimbarea nu vine de sus în jos (adică de la administrație și Primărie), poate că ar trebui să vină de jos în sus. Dacă Poliția nu îi amendează pe cei care stau pe șina de tramvai sau pe cei care blochează trotuarul sau intersecția, forțând semaforul, trecând pe roșu … atunci hai să le spunem noi, ceilalți cetățeni, că-s idioți și ne fac rău tuturor. Hai să-i descurajăm.

Știu. E greu. Și cu toții avem alte priorități. Cu toții ne gândim zilnic la banii pe care tre să-i facem, la ce mâncăm azi, la familie … și e greu să facem parte dintr-o sau să pornim o mișcare “socială”. Dar chiar dacă-i greu, e departe de a fi imposibil. Ba mai mult, s-ar putea să fie și distractiv.

Ultima picătură de ipocrizie

În 2007 au început niște lucrări în București pentru un sistem-super-inteligent. A costat 21 de milioane de euro (parcă) și a durat doi ani implementarea.

Sistemul sincronizează semafoarele și fluidizează, teoretic, traficul turier. Dar sistemul nu mai merge de vreo 2-3 luni și n-are cine să-l repare pentru că, ghici ce, Primăria își bate joc și Sorin Oprescu este un corupt care fură catralioane (și nu-i singurul).

Faptul că sistemul nu mai funcționează este acum la știri, pe toate ecranele și pe toate site-urile. Peste două zile vom uita despre această știre (știrea de la Digi24 aici).

Ultima picătură de ipocrizie este asta: să crezi că acel sistem inteligent ar fi rezolvat problema traficului rutier. Sau, altfel zis, să crezi că faptul că traficul rutier din București a luat-o razna în ultimele două luni PENTRU CĂ acel sistem inteligent nu mai merge. Haha!

Nu, serios acum, sistemul acela inteligent n-are nicio vină. E doar un sistem. Dacă căutăm vinovați… ăia suntem noi. Toți.

În primul rând pentru că ne doare în fund de cum se fac lucrurile în oraș (și țară?) la nivel administrativ. Și-n al doilea rând pentru că suntem super-comozi, ne e lene să pornim schimbări, credem că soluția este să stăm într-o mașină la semafor și să ne plângem.

Eu fac 12 minute de la MEGAMALL București până în Centrul Vechi fără să mă grăbesc. Zilnic fac cu bicicleta câțiva zeci de kilometri. Chiar și când plouă – am o geacă impermeabilă. Am 24 de ani, îmi câștig singur pâinea, stau în chirie, am grijă de mine. Am prieteni care n-au 24 de ani, au mai mulți, au familii acasă, au afaceri, au mai multe responsabilități ca mine și, culmea, tot cu bicicleta se dau prin oraș. Pentru că-i cea mai faină și simplă soluție alternativă.

Și suntem tot mai mulți.

Ăsta-i traficul de ieri:

Asta-i filmarea pe care am făcut-o ieri, miercuri, 7 octombrie 2015, ora 17:50, centrul Bucureștiului complet blocat. Filmarea este dată pe repede-înainte x2.

Am filmat mult mai mult, dar am ales doar acest fragment de trafic. În filmare sunt tramvaie blocate, intersecții blocate și trotuare blocate. Și tot din filmare reiese că dacă eu, ca biciclist, aveam o infrastructură separată, paralelă cu cea a mașinilor, aveam o viteză de deplasare mult mai mare. Dar, chiar și așa, tot am o viteză de deplasare mare – chiar dacă trebuie să “îmi fac loc”.

În ultimii ani lucrurile s-au schimbat spre bine. Șoferii sunt mult mai atenți la bicicliști și bicicliștii sunt tot mai mulți. Sunt încrezător că o să fie ok. Iar cine crede că bicicleta este “problema” traficului bucureștean ar trebui să se uite mai atent la acest oraș.

Acest text nu este o scuză pentru modul în care eu încalc regulile din trafic, ci prin acest text vreau să transmit ideea că suntem cu toții în aceeași oală. Diferența este că unii-s mai nesimțiți și unii mai puțin nesimțiți. Ar fi interesant ca în loc să ne plângem unii de alții, să începem să luam măsuri – noi între noi – căci “sistemul” este, în mod cert, defectuos.

Semnat,
un biciclist bucureștean ipocrit,
dar care își dorește o schimbare pentru toată lumea.


Dă mai departe dacă ți-a plăcut și abonează-te prin e-mail dacă vrei să fii la curent cu tot ce scriu pe viitor:

S-ar putea să te intereseze

27 comentarii

  • Reply
    Cristian Mihai
    08/10/2015 at 12:46

    Daca multe lucruri ar fi normale , tara asta nu s-ar mai chema Romania. Plec catre si dinspre munca la ore cand nu exista aglomeratie. Destul de rar sunt fortat insa sa particip la acest trafic nebun si ma intreb si eu cum pot unii sa inghita mizeria asta zi de zi. Raspunsul mi l-am oferit tot eu : la fel cum inghitit clasa politica, media de subcultura, lipsa de educatie samd. Eram acum cativa ani cu un priten din Austria care m-a vizitat si la fiecare cativa metrii incetinea pasul si se tot uita mirat la chestii pe care noi nu le mai bagam in seama pentru ca ne-am obisnuit. Era de exemplu mirat de fecalele animalelor de companie de pe strada, nu ii venea sa creada, eu pe de alta parte m-am obisnuit. Puterea obisnuitei este foarte greu de contracarat….Foarte multi acuza pericolul in a merge cu bicicleta in oras si mai putin poluarea. Doritori ar fi multi insa teama este greu de invins pentru cei mai multi. Si chiar daca iti infrangi teama vei avea zilnic tot felul de evenimente de cacao la fel cum avem si ca soferi in trafic.

    Comentariu fain. Thumb up 9 Thumb down 0

  • Reply
    Ruxandra Bradau
    08/10/2015 at 12:46

    stii care e o alta problema biciclistilor? inghit toate noxele de la masini .. eu cred ca ar trebui pusa o taxa pt cei care au mai mult de o masina pe familie .. puteti sa-mi sariti in cap, dar cred ca sunt prea multe si pt poluare nu se face nimic, sa vad si eu copaci ca se planteaza sau macar niste ghivece … in schimb apar panselute, ca de praf avem nevoie …

    Comentariu fain. Thumb up 12 Thumb down 8

    • Reply
      kuniva
      08/10/2015 at 13:39

      Le inghit si aia din masina. Mai putin ce-i drept. Oricum cine foloseste bicicleta intr-un oras ca Bucurestiul isi asuma asta. Ori noxe ori timp pierdut aiurea. Prefer sa nu imi pierd timpul, tot 24H are ziua si la mine, probabil si la tine. Time managementul difera de la persoana la persoana.

      Discuția-i aprinsă. Thumb up 6 Thumb down 3

    • Reply
      Ciprian
      08/10/2015 at 14:09

      Ar merge o lege ceva de genul “pentru fiecare masina cumparata/inmatriculata sa fi obligat sa plantezi un copac” in Bucuresti… sau mai multi depinde cat de mult polueaza… foarte multi daca e VW :)

      Comentariu fain. Thumb up 8 Thumb down 1

    • Reply
      ardei
      08/10/2015 at 14:38

      Exista taxa respectiva

      Cum e comentariul ăsta? Thumb up 1 Thumb down 0

  • Reply
    Sorin Focsanianu
    08/10/2015 at 13:39

    yey, cineva care gandeste ca mine

    Cum e comentariul ăsta? Thumb up 2 Thumb down 0

  • Reply
    Valentin Talaba
    08/10/2015 at 13:39

    Pentru ca tot bizonul se gandeste ca are nevoie de masina, ca altfel cum sa mearga la mall sa-si sparga salariul muncit pe o luna in 2 zile? Eu nu inteleg chestia asta ca nu sunt locuri de parcare in Bucuresti.. mie mi se par prea multe acum, dupa ce am vazut cum e la Berlin/Barcelona, unde daca vrei sa parchezi gratis trebuie sa te invarti tot orasul pana gasesti ceva. Trebuie facut curat pe trotuare, ridicat masini, duse la marginea orasului, dar cu transparenta.

    Comentariu fain. Thumb up 7 Thumb down 1

  • Reply
    Adrian Rafail
    08/10/2015 at 13:43

    Eu personal as pune o taxa de lux pentru al doilea autoturism detinut de un singur individ sau pe al treilea detinut de o familie…Familia fiind definita de persoanele inrudite care locuiesc la acelasi domiciliu.

    Discuția-i aprinsă. Thumb up 6 Thumb down 4

  • Reply
    Olivian
    08/10/2015 at 13:51

    Nu știu, dacă ajungi să zici că bicicliștii sunt o problemă a traficului din București atunci cel mai probabil, nu ai nici cea mai mică treabă cu subiectul.

    Cum ai zis, un biciclist e o masina in minus. Eu sunt masina aceea in plus pentru ca nu mă simt în siguranță pe bicicletă, am mers o perioadă bună prin Bucuresti doar cu bicicleta și-mi lăsam mașina parcata. Mi-ar plăcea să fac același lucru începand cu anul viitor, sunt prea sensibil pentru a pedala prin sezonul rece :))

    Ideea este următoarea, urbaniștii noștri au luat șpagă în loc să facă lucrurile cum trebuie și traficul din București este un dezastru din nenumărate cauze. Totuși, o societate slab dezvoltată ar trebui să caute exemple în altă parte, să ne uităm prin orice mare oraș Londra, Barcelona, Amsterdam, etc ce fel de infrastructură au acolo și cine are prioritate acolo. Este simplu, mergem cronologic, pietonii prioritatea cea mai mare, ne-am construit la pas, urmează bicicleta, role, etc, și ulterior a apărut mașina și nici aia nu are prioritate pentru că mai mare o au ”mașinile la comun”, transportul public. Statul are tot interesul să promoveze mersul pe bicicletă, oamenii care pedalează sunt oameni care datorită stilului de viață ales vor da mai rar pe la spital, implicit cheltuieli mai mici cu bugetul de sănătate.

    De când am lăsat mașina în parcare mi-am dat seama ce oribil este să fii pieton în București…oribil… șansele să ai trotuar liber sunt infime și nu numai că nu ai trotuar, să de deplasezi pe carosabil printre blocuri e o mare provocare. Eu unul am încercat aproape tot timpul să nu parchez decât în locuri cu bun simț, poate nu legale dar care să lase spațiu tuturor participanților în trafic. Nu cred că am reușit mereu, mai intervin tot felul de situații urgente.

    Dacă încerci să faci ceva, slabe șanse. În zona blocului nostru sunt foarte multe rable abandonate ocupă mult spațiu aiurea. Am făcut sesizare la poliția locală să le ridice. După o lună am primit răspuns că vor soluționa și nici după vreo 2-3 luni nu au ridicat mașinile respective.

    Comentariu fain. Thumb up 6 Thumb down 0

  • Reply
    mario
    08/10/2015 at 14:11

    @Ruxandra – problema e pusa prost asa: am 2 masini, dar merg mai multi km saptamanal cu bicicleta decat cu masina. Si nu mai zic de metrou / ratb. Deci platesc toate taxele pentru masini, dar le folosesc rar. Pai ar fi cazul sa platesc suplimentar, nu?

    Comentariu fain. Thumb up 5 Thumb down 1

  • Reply
    Nu sunt fan Ariel
    08/10/2015 at 14:15

    Regulile de circulație pe care le-ai încălcat tu ți le-ai asumat.
    Dar am văzut o grămadă de reguli de circulație încălcate de șoferi.
    Pe alea cine și le asumă?
    Șoferii sunt experți la „nu io, șefu”!

    Cum e comentariul ăsta? Thumb up 4 Thumb down 1

    • Reply
      Nu sunt fan Ariel
      08/10/2015 at 14:17

      P.S.: Sunt și șofer, să nu se înțeleagă că sunt hater…

      Cum e comentariul ăsta? Thumb up 1 Thumb down 1

  • Reply
    Dani
    08/10/2015 at 15:22

    Hey Ariel. With all due respect dar cred ca se poate merge pe bicicleta la fel de repede fara a incalca legea “prea mult”, adica mai rar si mai putin decat ai spus ca o faci tu. Eu fac asta de 2 ani jumatate/8000 km prin Bucuresti cu medie de approx. 24/h (Date din Strava, plus ce nu am contorizat prin Strava, undeva pe la 9000 – 10000 km total in 2 ani jumatate).

    Nu ies cu bicla atunci cand e ploaie medie spre puternica, zapada pe carosabil sau e prea frig (eventual si vant puternic). In rest am iesit si pe -8 sau – 10 Celsius. Mai frig de atat si deja afecteaza cum se comporta cauciucurile, sabotii, etc. – devine mai periculos.

    Stau la semafoare. Cred ca am trecut pe rosu de 3 ori pe an, noaptea, doar la semafoare pietonale atunci cand nu se afla nimeni in apropierea lor (nu in intersectii semaforizate). Am trecut pe rosu, in alte conditii, mult mai rar de atat…

    Merg pe banda de langa trotuar, intre masini si trotuar si gasesc loc in 98% din cazuri. Daca nu e loc, in cele 2% din cazuri, urc 5 metri pe trotuar pana trec de masina care e foarte aproape de bordura si din cauza careia nu am loc si cobor inapoi pe carosabil imediat ce se poate. Daca nu merge asta, astept 1-2 minute pana se reporneste circulatia si de cele mai multe ori se misca si masina care ma bloca, facand suficient loc de strecurat. Nu cred ca e o rusine sa mai pui piciorul pe bordura si sa te impingi, daca nu e loc sa pedalezi. Nu e nici asta legal, pentru ca nu avem voie pe trotuar, insa nici nu e chiar acelasi lucru cu mersul printre celelalte benzi. Nu cred ca fixi-ul tau e mai lat decat sg. speed-ul meu, deci si tu ai avea loc sa faci asta. Nefericiti sunt colegii nostri cu MTB care au de cele mai multe ori ghidonul prea lat ca sa le fie usor sa faca asta.

    Ce vreau sa spun este: Da, suntem fortati sa incalcam legea uneori si inteleg de ce faci asta, insa cred ca putem sa facem un efort si sa ne limitam la situatii exceptionale. Ce ai descris tu e deja un behavior in care banuiesc ca te complaci (nu stiu sigur, nu te acuz de asta, dar banuiesc) – vezi ca nu e loc mereu printre masini si trotuar si alegi sa nu iti bati capul cu negocierea acestor situatii intalnite, zic eu, destul de rar. Cred ca poti sa mergi mai mult intre masini si trotuar, cum fac si eu, si sa mergi pe alte benzi intre masini doar cand vrei sa schimbi directia de mers (spre stanga) cum fac si eu. :)

    Te salut.

    Comentariu fain. Thumb up 22 Thumb down 2

  • Reply
    george
    08/10/2015 at 16:12

    Cand vine vorba de nesimtire, nici cu biciclistii nu mi-e rusine. Ieri vad vreo 3 care mergeau in paralel pe prima banda, cu toate ca banda de biciclisti era goala (vorbesc de soseaua intre piata presei si arcul de triumf). Altul mi-a luat oglinda in timp ce facea slalom printre masinile oprite la semafor si evident ca fiind cioban pana la capat, nu a oprit. A fost nevoie sa-l dau cu forta jos de pe bicileta, sa ma abtin de la a-i baga bicicleta in cur si sa sun la 112 ca sa il legitimeze politia si sa constate incidentul. Daca in mod normal nu m-ar fi deranjat o oglinda sparta, pentru el am facut efortul de a depune o plangere penala pentru distrugere. In orice caz, nesimtiti sunt peste tot, iar mijlocul de transport ales nu are relevanta.

    Comentariu fain. Thumb up 6 Thumb down 0

  • Reply
    Prepeleac
    08/10/2015 at 16:42

    Ăăă… “eu DISPLAC (ceva)…” ?!?
    Nu. “A displăcea” e doar intranzitiv şi, cînd e cazul, folosit cu dativul. După “a plăcea”. Aşa cum nu “plac” un lucru, ci “îmi place”. Adică, aici, “îmi displace (ceva)”.
    “…CÎŢIVA zeci de km”?
    Nu. Sînt CÎTEVA ZECI, nu “cîţiva km” despre care e vorba.
    Vă rog frumos…

    Cum e comentariul ăsta? Thumb up 1 Thumb down 0

    • Reply
      Ioana Radu
      08/10/2015 at 23:57

      Ai o… “trajeudi”? Credeam că eu sunt grammar nazi, da’ nici aşa.

      Cum e comentariul ăsta? Thumb up 0 Thumb down 0

  • Reply
    Cezar
    08/10/2015 at 16:57

    Eu n-am masina personala, nici bicicleta. Pentru a ajunge la munca, pana acum vreo 2 luni, ma deplasam cu ajutorul transportului in comun, in principal autobuze si tramvai. Asta se traducea in minim 60 de minute dus, mai mult la intors, din Rahova in Baneasa, in fiecare zi lucratoare.

    Intre timp, mai mult intamplator, fac aceste drumuri zilnice cu o masina. Principalul avantaj este timpul pe care il scutesc. Acum ajung la munca in aprox. 30 de minute (n-am program fix, asa ca in functie de ora la care plec, variaza intre 20 si 50 de min.), iar la intors, chiar si in maxima aglomeratie, nu fac mai mult de 45-50 de min. Poate ca nu pare o diferenta de timp prea mare, insa chiar si o ora scutita pe zi e un plus.

    Nu ma incanta faptul ca merg singur in masina (uneori mai iau cu mine un coleg), dar macar pot pleca la drum imediat cum ies din bloc. Nervii pe care mi-i faceam schimband 4 mijloace de transport in comun (si asteptandu-le pe fiecare in parte), ii fac acum in trafic. Aici nu e o mare schimbare.

    Unde vreau sa ajung…

    Cred ca problema principala care trebuie rezolvata este cea a transportului in comun. Ori aici faptul ca eu optez pentru bicicleta sau pentru masina personala nu influenteaza prea mult lucrurile. Pot eventual sa fac presiuni de ordin social asupra celor care sunt platiti sa asigure un sistem functional de transport in comun in Bucuresti.

    As circula si eu cu metroul, de exemplu, dar nu am nici o statie de metrou aproape de casa sau de munca. Ar trebui sa iau alte autobuze pana la si de la acele statii, si n-am facut nimic asa. Se lucreaza acum la contruirea de statii noi, dar nu aproape de mine. Si in situatia mea mai sunt alte mii de persoane, cel putin.

    Nu ma vad mergand cu bicicleta pentru ca am aproape zilnic de carat diverse echipamente si n-as avea efectiv cum sa fac asta.

    Nu mi-as lua nici masina pentru ca implica niste costuri foarte mari si nu cred ca merita.

    Pentru cei ca mine, care nu sunt in nici una dintre “tabere”, ce solutii exista?

    PS: sunt “pentru” micsorarea numarului de masini in interiorul orasului, sunt “pentru” marirea numarului de locuri de parcare sau “pentru” crearea de infrastructura pentru biciclisti. Cred ca ar fi pasi inainte, insa nu cred ca ar rezolva problema.

    Si ar mai fi un lucru: daca oamenii renunta la masini pentru biciclete, problema biciclistilor ar ramane, pentru ca nu doar masinile care circula ii incomodeaza, ci mai ales cele parcate. Apoi, daca ar renunta la masini foarte multi soferi si ar alege alte mijloace de a circula prin oras, si traficul ar deveni astfel mai lejer, oare vazand acest lucru, n-ar folosi din nou masinile personale, poate din comoditate? Practic, n-ar fi un nou cerc vicios?

    Cum e comentariul ăsta? Thumb up 1 Thumb down 0

  • Reply
    Robert
    08/10/2015 at 18:31

    Ma bucura faptul ca am descoperit si noi apa calda, si acum strigam in gura mare ca e uda. Realitatea, my friend, este ca pe segmentul ala de drum pe care ai mers in clip, este aceeasi situatie de dinainte de a ajunge tu in Bucuresti (sau, dupa caz, inainte sa ai varsta necesara pentru bicicleta). Asa ca n-ai descoperit nimic. Esti in schimb vocea unui val, al unui trend (hipsteresc sau nu) pe care il apreciez ca fenomen, dar caruia ii dezaprob abordarea cu aratatul degetului catre soferi. Mai ales cand biciclistii sunt DEPARTE de a fi un model moral. Foarte departe!
    Vrei un trafic pentru biciclete ca intr-o capitala europeana? Comporta-te ca si cum ai fi acolo. Dar de fapt, d-asta n-are ursul coada, dupa cum vedem in clipul tau.

    Comentariu fain. Thumb up 6 Thumb down 0

  • Reply
    David S
    08/10/2015 at 18:45

    Comentariu ascuns pentru că-i displăcut. Apasă aici pentru a-l vedea.

    Comentariu displăcut. Thumb up 2 Thumb down 7

  • Reply
    Adina
    08/10/2015 at 19:36

    Comentariu ascuns pentru că-i displăcut. Apasă aici pentru a-l vedea.

    Comentariu displăcut. Thumb up 3 Thumb down 7

  • Reply
    Sphinx
    08/10/2015 at 20:02

    fata de cum merg nenorociti de soferi,si sa nu fiu cretin,pentru ca nu sunt toti la fel,decit 9.99 sunt nenorociti,iar politia nu le face nimic deoarece din cauza lui oprescu ca soferii sunt prioritate ca omoara lumea,imi pare rau,eu merg cu bicicleta in fiecare zi la munca si sunt satul sa fiu ignorat de soferi..

    Cum e comentariul ăsta? Thumb up 0 Thumb down 0

  • Reply
    Bucur
    08/10/2015 at 20:06

    E bine si cald in masina nu-i asa oameni buni? Imi place maxim acest videoclip cum tu mergi linistit si ceilalti stau a paguba in coloana :))
    In timp ce tu ai ajuns de mult la destinatie restul abia au facut 100 de metri in plus.

    Cum e comentariul ăsta? Thumb up 4 Thumb down 3

  • Reply
    Dan
    09/10/2015 at 01:40

    Sunt 99,99% de acord cu acest articol draga Bucurestean biciclist ipocrit. Nu cred ca a existat vreun text citit de mine cu care sa fiu de acord intr-o masura atat de mare, practic ai scris ceea ce si eu tooot repet prietenilor, bicicleta e sfanta! Singura mica mentione pe care-as putea sa o fac este ca daca nu esti prins in pasajul de la Unirii 1/2 – Unirii 2/1 si nu te deranjeaza sa fi strivit ca o sardina intr-o cutie metroul este un mijloc de deplasare rapid (daca ai norocul sa stai pe langa o gura de metrou). Dar meh, bicicleta rules… si lasa asa… mergi foarte bine… si eu cam la fel ma deplasez cu bicla :)

    Cum e comentariul ăsta? Thumb up 4 Thumb down 2

  • Reply
    Mishu
    09/10/2015 at 10:21

    O singura intrebare am, la care as dori sa fii sincer :) Ai schimbat in repetate randuri directia (atentie, nu sensul) de mers, uneori cand nu era coloana. Te’ai asigurat la efectuarea manevrei?

    Comentariu fain. Thumb up 4 Thumb down 0

  • Reply
    Cristina
    09/10/2015 at 10:41

    Tu nu ai incalcat cateva reguli de circulatie in clip. Le-ai incalcat pe toate. Ca nu circuli pe prima banda asa cum presupune legea este una, dar tu te-ai dus cu nerespectarea regulilor de circulatie pana la depasirea tramvaiul prin stang, ca un bmw cu numere de bulgaria. Nici ca masina nu aveai voie sa te comporti asa. Ipocrizia din partea ta si a multor alti biciclisti este ca vreti benzi, drepturi, prioritati dar va comportati ca cei mai bizoni dintre soferii bizoni. Treceti pe rosu, mergeti pe contrasesns (nu pe stradute mici, am vazut pe artere principale), treceti pe rosu chiar si la trecerea de pietoni. Nu ma mai iau de faptul ca treceti pe bicicleta pe trecerea de pietoni pentru ca asta este o deja o discutie veche. Nu ma iau nici de faptul ca nu semnalizeaza nimeni schimbarea directiei. Dar niste reguli de baza ar trebui respectate.
    Nici eu nu sunt de acord cu multe legi insa nu pot sa cer respect in trafic daca eu nu respect pe nimeni. In felul asta, cu cat se vor ridica mai multe voci de biciclisti care-si vor cere drepturile in trafic, ei in sinea lor fiind biciclisti-bizoni, cu atat se va imparti traficul in doua tabere care se vor dispretuii incontinuu. Si nu facem nimic altceva decat sa hranim ura.
    Na, asta a fost parerea mea si sunt biciclist. Si vreau sa se contruiasca benzi, sa avem prioritate in fata masinilor si sa ne inmultim pana devenim cel putin 50% din trafic. Dar pana nu invatam sa respectam si noi legea, nu vom primi decat ura din partea soferilor. Si portiere in dinti.
    Iar tu Ariel, pentru ca am putea spune ca esti sau cel putin te vrei un formator de opinie, ar trebui sa educi biciclistii care te citesc prin oferirea unui exemplu pozitiv de cum se face, legal si resepctuos, nu sa pui seminte de “hate”. Incearca sa nu te vezi mai destept decat legea si toti soferii care stau in trafic (pentru ca respecta legea sau pentru ca nu incap prin stanga tramvaiului, ca tine). In definitiv esti si tu doar o furnica in musuroiul asta.

    Comentariu fain. Thumb up 9 Thumb down 3

  • Reply
    edy
    09/10/2015 at 19:08

    Treaba cu masinile parcate aiurea e pur matematica :) Spatiul disponibil pt parcari e de cateva ori mai mic decat necesarul.Nu poti parca masina in copac.De asta nu pot fi suparat pe soferi desi nu mai am masina :) Avem cea mai aglomerata capitala din Europa si printre primele din lume.Matematic ori cresti spatiul destinat parcarii si descurajezi prin diverse metode aplicate pe alte meleaguri folosirea excesiva a masinilor ori faci strazi suspendate vorba inchisului :) Nu e o problema doar aglomeratia ci atmosfera generala din capitala adica nervozitatea excesiva , lipsa de politete in trafic si de grija pt toti participantii ,etc. Imi aduc aminte cum stateau cuminti japonezii sa primeasca ajutoare acum cativa ani dupa dezastrul centralei nucleare si cum se imbulzesc concetatenii nostri la diverse promotii sau in timpul banalelor deplasari pe jos sau cu diverse mijloace de transport.Un plus de educatie civica ar face ca ora aia pierduta in trafic sa nu fie dublata de nervi si senzatia de jungla.

    Cum e comentariul ăsta? Thumb up 0 Thumb down 1

  • Reply
    M-am întrecut cu un UBER prin București - Ariel Constantinof Blog
    25/10/2015 at 14:22

    […] Și am scris și despre faptul că suntem niște ipocriți când vine vorba de traficul din București. […]

    Cum e comentariul ăsta? Thumb up 0 Thumb down 0

  • Vezi alte comentarii:

    Comentează