Web

10 zile de Black Friday și 3000 lei mai târziu…

10 zile de Black Friday și 3000 lei mai târziu...

Salut, mă numesc Ariel și am acest blog din 2006. Cam de atunci scriu aproape zilnic lucruri pe internet. Dar acesta nu-i singurul blog pe care-l am. Mai am câteva, dintre care și Motivonti.

Auzisem acum ceva timp că poți face bani din afiliere, recomandând produse.

Am încercat să recomand produsele care mi-au plăcut mie. Spre exemplu tricourile de la magazinul “Tricouri Urâte” (sunt chiar amuzante).

De-a lungul timpului am făcut prin Tu.ro cam 200-300 de lei pe an. Asta înseamnă sub 25 de lei pe lună. Asta înseamnă, pentru orice om cu capul pe umeri, că “nu faci bani”.

Așa că am lăsat-o mai moale cu afilierea, văzând că nu-i de mine… până de acest Black Friday. Când am hotărât să recomand oamenilor cărți.

După câteva zile am strâns suma de 1400 lei din comisioane. Am scris despre ea, șocat fiind, aici.

Ei bine, eu credeam că atunci s-a “plafonat” experiența mea de Black Friday. Dar am greșit. Căci între timp, după publicarea articolului, am sărit de 3000 lei făcuți din comisioane.

Și cum nu am nimic de ascuns, o să fiu cât de transparent pot – poate îi motivez și pe alții să încerce afilierea. :)

Iată, pe zile, în detaliu maxim, ce am făcut:

10 zile de Black Friday și 3000 lei mai târziu...

Am trimis către magazine 10.000 clickuri.

Ce s-au transformat în 657 vânzări.

Ce au totalizat într-o sumă de 43.448 lei vânzări. Atenție, aceștia nu-s banii primiți de mine, ci suma totală plătită de cumpărători prin cele 657 de vânzări generate.

Eu am primit comisioane în valoare de 3.132 lei.

Din aceste comisioane probabil că unele nu se vor aproba – din diverse motive anumiți clienți își anulează comanda.

Tot din această sumă trebuie să scad taxele la stat. Și banii investiți în publicitate. Probabil aproximativ 40 de euro.

Toatea astea în 10 zile.

Da, merge.

Dar nu e ușor.

1. ai nevoie de cititori.

2. cititorii trebuie să aibă încredere în tine.

3. nu poți să promovezi ORICE, ci trebuie sa promovezi ce caută cititorii tăi.

4. trebuie să oferi plus-valoare prin ceea ce promovezi.

Eu am promovat o ofertă foarte mișto la magazinul Elefant.ro – anumite cărți erau 5-6 lei în loc de 49 de lei.

Rezultatul? Mulți oameni mi-au multumit pe facebook pentru “pont”. Când zic mulți, mă refer la ZECI de oameni. Multi mi-au trimis si poze cu pachetele lor cu cărți:

10 zile de Black Friday și 3000 lei mai târziu...

10 zile de Black Friday și 3000 lei mai târziu...

10 zile de Black Friday și 3000 lei mai târziu...

10 zile de Black Friday și 3000 lei mai târziu...


Acum Back Friday s-a terminat. Și nu o să mai fac câte 100-200-300 de lei pe zi. Probabil voi face, din nou, ca pe vremuri, 2-3 lei pe zi.

Sau, poate, învățând ceva din lecția asta, voi căuta sa ofer plus-valoare constant și să fac zilnic ceva zeci de lei. Ar fi minunat – dar încă nu știu dacă pot. Voi încerca.

Concluzia e simplă, din nou:

1. se pot face bani din afiliere.

2. Black Friday e o oportunitate foarte bună.

3. românii cumpără cărți!

4. în afară de cărți am vândut 3 perechi de pantofi/cizme pentru femei (tot la reduceri de BF)

Și, apropos, acești bani îi voi primi probabil în 2-3 luni. E un proces ce durează. Deci degeaba încercați să-mi spargeți casa, nu voi putea să pun mâna pe aceste comisioane înainte de Crăciun ca să cumpăr cadouri… :(

Pentru mine a fost o distracție. A fost ca un joc. Am stat și am analizat constant ofertele magazinelor, like-urile, share-urile, click-urile și am încercat să bag “cărbuni” în cele mai faine oferte. Ca lumea să aprecieze ce promovez.

Vă mulțumesc tuturor celor care ați cumpărat prin pont-ul și linkurile mele. Voi n-ați dat bani în plus, stați calmi. Doar magazinele mi-au oferit o parte din profitul lor. :)

Repet, afilierea o fac prin rețeaua .

Have fun!


Dă mai departe dacă ți-a plăcut și abonează-te prin e-mail dacă vrei să fii la curent cu tot ce scriu pe viitor:

S-ar putea să te intereseze

11 comentarii

  • Reply
    rivi
    02/12/2013 at 21:39

    mi se par incredibil de multe vanzari la cati bani ai investit. hmmm

    • Reply
      Ariel
      02/12/2013 at 21:41

      am un singur regret – că n-am investit mai mult și mai atent. și o parte din banii investiți i-am investit în reclame cam proaste. :)

      • Reply
        rivi
        03/12/2013 at 12:14

        si eu am facut acelasi lucru ca tine, doar ca n-am mers pe carti si am ales profitshare.

        diferenta e ca am investit mai mult (cam dublu) si am scos bani nici la jumatate.

        si eu am investit ceva bani aiurea, dar sunt invataminte pentru viitor.

        din curiozitate. cum ai facut promovarea.. facebook sau google?

        • Reply
          Ariel
          03/12/2013 at 12:36

          100% din bani au fost bagati in promoted posts la facebook.

          as fi facut undeva la 2400 ron daca nu bagam cei 40 de euro, zic eu.

    • Reply
      Gabi Miron
      03/12/2013 at 12:57

      Nu conteaza atat de mult banii investiti in publicitate cat comunitatea pe care ai adunat-o in jurul tau ;)

  • Reply
    Razvan
    02/12/2013 at 21:48

    Nici nu vreau sa imi imaginez cati bani a scos Buhnici sau alti care au recomandat produse mult mai scumpe decat cartile.

    • Reply
      Gabi Miron
      03/12/2013 at 12:59

      Buhnici a promovat produse cu comisioane de 1-3% iar cartile au intre 7-15%

      Tot mai bine e sa promovezi valoare decat zeci de televizoare :))

  • Reply
    Virgil P
    03/12/2013 at 01:18

    Sunt curios ce metode de promovare ai folosit, presupun ca Google Adwords cu Display & Search, corect?

    • Reply
      Ariel
      03/12/2013 at 11:29

      nu. doar articol pe blog (motivonti.ro) si facebook. am investit banii doar in sponsored posts (pe facebook).

  • Reply
    Alle
    26/12/2013 at 16:40

    keep up the good work, arieleee :D

  • Vezi alte comentarii:

    Comentează