Web

Afiliere prin Facebook – merge?

Da. Merge. Te asigur că merge.

Azi, spre exemplu, uitându-mă la un video pe YouTube, am fost “agățat” de o reclamă. Reclamă din aia de-ți apare fix înainte să înceapă videoul la care vrei tu să te uiți. D-aia la care dai skip cât de repede poți. D-aia agasantă.

Ei bine, pe mine reclama asta m-a prins. Nu i-am dat skip. M-am uitat la ea cu interes timp de două minute și jumătate. Se întâmplă rar, dar reclama asta era una bună.

Ca idee, asta era reclama:

Mi-a plăcut atât de mult reclama că am simțit nevoia s-o împărtășesc cu cei ce mă urmăresc pe Facebook. Să zic, într-un fel indirect: “Bă, așa trebuie să fie o reclamă bună!” – adică să nu vrei să-i dai skip.

Lângă reclamă am atașat un link de afiliere – adică un link care ducea la magazinul cu pricina – în cazul de fată la www.DPAD.ro (Depozitul de papetărie).

Ce s-a întâmplat în doar o oră?

Cineva cumpărase în valoare de 84 de lei și eu făceam un comision de 4 lei. Nu-i mult, desigur. Dar se poate.

Afiliere prin Facebook - merge?

Până acum am vândut cărți. Multe cărți. Am adunat puțin peste 1000 de comisioane. Adică 1000 de vânzări valide. Am făcut comisioane de aproape 5000 lei. Adică peste 1000 de euro. Adică, în medie, un comision înseamnă aproximativ 1 euro.

Însă acum a fost prima dată când am vândut altceva, total spontan, 100% prin Facebook. Ca idee, 34 de oameni au dat click pe linkul ce ducea spre DPAP.ro. Din ei, unul a cumpărat.

Asta într-o joacă. Ce se poate întâmpla dacă iei afilierea în serios? Ei bine… Se pot face bani.

Nu este cazul meu încă. Dar este ceva ce pot confirma că merge.

Ca idee, eu fac afiliere prin .

Am mai scris despre o experiență cu afiliere aici.


Dă mai departe dacă ți-a plăcut și abonează-te prin e-mail dacă vrei să fii la curent cu tot ce scriu pe viitor:

S-ar putea să te intereseze

6 comentarii

  • Reply
    Andrei
    02/03/2014 at 23:47

    Sigur că merge. Întrebarea e, atunci când ai de lucru cu sume de acest tip (4 lei), cât conținut trebuie să produci așa încât proporția mesajelor sponsorizate să nu fie deranjantă pentru consumatori și să poți rămâne cu profit din asta?

    • Reply
      Ariel
      02/03/2014 at 23:48

      in exemplul de fata eu m-am jucat. nici macar nu am considerat ca-i un “test”. am dat link spre videoul youtube si apoi am observat ca sunt si in 2parale. am pus linkul de afiliere 100% la misto.

      cred ca trebuie sa mizam pe chestii naturale, nu pe mesaje sponsorizate. pe content serios, de calitate, nu pe publicitate.

      in cazul de fata postul meu de pe facebook, chiar daca a generat doar 4 lei, a generat alte 30+ clickuri care se pot transforma luna asta in alti bani. de multe ori am observat ca aceste cumparaturi nu se intampla imediat, ci la 20-30 de zile dupa click. nu stiu de ce.

      cand am facut sute de comisioane prin Motivonti la carti, am mizat pe oferte care nu erau “la misto”, ci pe adevarate oportunitati. adica nu sugerez zilnic oamenilor sa cumpere, dar cand o fac, ma asigur ca chiar merita.

      promovez doar oferte care mi se par mie valoroase. si cred ca asta-i foarte important. pentru ca nu este perceput de cititor ca o reclama, ci ca un sfat, ca un “tip”.

  • Reply
    Cristi Marin
    03/03/2014 at 11:16

    Ariel omule, mă bucur tare mult că ai împărtăşit acestă reclamă. Nu ştiam de ea si chiar mi-a plăcut foarte mult. Daa…aşa se face o reclamă bună! :)
    Cât despre afiliere este evident că se poate. Totul depinde de strategie şi resurse.
    Am să te urmăresc cu mare interes! ;)

  • Reply
    Cristi Marin
    03/03/2014 at 11:19

    Ariel omule, mă bucur tare mult că ai împărtăşit acestă reclamă.
    Nu ştiam de ea si chiar mi-a plăcut foarte mult. Daa…aşa se face o reclamă bună! :)

    Cât despre afiliere este evident că se poate. Totul depinde de strategie şi resurse.

    Am să te urmăresc cu mare interes! ;)

  • Reply
    Cristian
    03/03/2014 at 19:30

    Este ceea ce eu numesc “afiliere oportunista” :) Iti recomand sa stai cu ochii pe advertiseri si vei sesiza mai multe ocazii de care poti profita pentru atragerea unor comisioane cu costuri minime.

  • Reply
    Adrian
    04/03/2014 at 19:23

    Salut Ariel, normal ca merge :)

    Profilul Depozitului de Papetarie din pacate nu stimuleaza vanzarea pe moment. De aceea si durata mare de la prima vizita pana la comanda. Durata cookie-ului la 2parale este de 6 luni, sa fim siguri ca afiliatul va beneficia de conversie oricand s-ar intampla ea :)

    Ne bucuram si iti multumim ca ti-a placut si ca dai mai departe spotul

    Spor si zi frumoasa!

  • Vezi alte comentarii:

    Comentează