CSR = corporate social responsibility (carevasăzică “responsabilitatea socială a unei corporaţii/companii”)
PR = public relations (carevasăzică “relaţii cu publicul” şi nu numai.)
Şi de când s-a inventat CSR-ul, se tot bat câmpii cum că: “Bă, nesimţiţior, terminaţi cu CSR-ul, că ştim că-l faceţi doar pentru a vă promova, pentru a comunica lucruri frumoase despre compania voastră… pentru a vă face PR, cum se zice!”
Şi eu eram genul de om care zicea: “Haide mă, terminaţi, nu contează că oamenii se promovează pe urma faptelor bune pe care le fac. Adică e foarte în regulă să faci PR pe baza CSR-ului tău. Important e că firmele fac CSR. Nu contează că apoi se laudă.”
Şi aşa-i şi cu altruismul şi egoismul.
Adică, mă, e frumos să fii altruist, să salvezi un om de la moarte, să faci o faptă bună, dar în fond, undeva, în adâncul sufletului tău, tot va fi o urmă de egoism.
Mă, dar, pe bune acum… Mi se pare penibil să faci CSR şi apoi să printezi sute de mii de foi lucioase, policromie, pe carton, să faci stick-uri USB branduite şi multe alte obiecte frumoase, precum pixuri sau alte nimicuri şi apoi să trimiţi curieri prin toată ţara spre tot felul de oameni care ai tu impresia că te vor lăuda.
Am primit, dragi corporatişti, kilogramul de hârtii şi cartoane. Le-am citit. Scurt. Scria că aţi donat 29 de mii de euro într-un an de activitate către 10 asociaţii. Tot acolo scria că aţi dus statului 75 de MILIOANE DE EURO în doi ani de activitate.
Păi asta înseamnă că din IMENSUL profit, aţi donat nimic… ş-anume 29 de mii de euro.
Dar, de fapt, nici nu-mi pasă cât aţi donat. Nu-mi pasă că vă lăudaţi. Lăudaţi-vă. Dar vreau doar să vă anunţ că costul laudei voastre aproape că-i egal cu suma donaţiilor făcute.
Şi eu mă chinui să strâng nişte bani pentru a printa o cărticică la reCreiere.
Bad-bad-bad-bad PR.
Culmea, ştiu cel puţin un angajat de-al vostru care vine la reCreiere.
PS: Mulţumesc pentru stick-ul USB. Era de ajuns dacă venea doar el cu acea foaie A4 pe care erau printate toate laudele. Restul cataloagelor lucioase şi super-costisitoare, cu siguranţa nereciclabile… sunt DEGEABA.
5 comentarii
Georgiana Sandu
04/10/2012 at 23:05E așa de trist, dar așa de trist să văd că ai scris “relații cu publicul”… Sper să fi fost mult sarcasm acolo, pentru că altfel e de-a dreptul tragic.
Ariel
04/10/2012 at 23:10Meh, nu stau de aseară pe internet. D-aia aveam ghilimele de rigoare.
Propag numa’ o confuzie care se face constant, e ok.
Tudor
05/10/2012 at 10:36Data viitoare iti vor trimite informatiile pe stick :) in format pdf.
Ariel
05/10/2012 at 10:58Ştii care-i culmea? Sunt şi pe stick! :)
D-aia zic. Un kilogram de carton printat super-scump şi mişto cu informaţii neinteresante. Şi bat atâta câmpii pe tema asta pentru că MI-ESTE EFECTIV MILĂ să arunc la gunoi cartoanele astea. … :)
Educație rutieră pentru cei mici - Ariel Constantinof Blog
27/09/2013 at 18:39[…] Așa că apar tot felul de companii care încep să facă CSR corporate social responsibility (carevasăzică “responsabilitatea socială a unei corporaţii…. […]