Am o singură amintire cu Protecţia Cosumatorului: eram la mare, într-o staţiune cocalărească şi mi-am cumpărat un tricou care costa de trei ori mai mult decât era de fapt afişat. Iniţial nu mi-am dat seama… dar la 10 secunde după ce am plecat de la casă am realizat că parcă costă prea mult … Am verificat iar preţul afişat şi … da, ceva nu era în regulă.
Când am zis că nu-l mai vreau, deşi tocmai îl plătisem, mi s-a zis că nu se mai poate da înapoi. Deşi nici nu ieşisem din magazin.
Am sunat la Protecţia Consumatorului şi în 30 de minute au venit doi reprezentanţi care mi-au dat banii înapoi şi au rămas pe capul celor de la magazin pentru că aveam preţuri afişate mici şi false.
Astfel că mă gândeam: CFR nu dă banii înapoi pe bilet nici dacă trenul are întârziere 10 ore. Nici dacă deraiază trenul cu tine şi-ţi rupi capul! Nici dacă mori în trenul lor. Oare Protecţia Consumatorului poate să ne ajute în acest sens? În fond, noi plătim nişte servicii promise care… nu ne mai sunt oferite.
Eu şi Ina aveam pretenţia că vom lua banii înapoi pentru o întârziere de o oră juma’ şi 40+ grade Celsius… De groază, zic!
După un drum Trimişoara – Bucureşti fără aer condiţionat, ajunşi în Gara de Nord, am zis să depunem o plângere. Singurii din vagonul nostru chinuit care s-au gândit să zică ceva…
Deşi în interiorul nostru simţeam că o să fie o pierdere de timp, ne-am gândit că d-aia nu merg lucrurile în România, pentru ca nu cerem dreptate. Aşa că am mers la informaţii, în Gara de Nord. Ne-au trimis la un alt ghişeu unde…
… ni s-a dat un caiet studenţesc … să ne scriem plângerea. Cred că nici în India nu se depun plângeri pe caiete studenţeşti!
Ultima plângere era făcută cu două zile în urmă. Acelaşi motiv: întârziere şi căldură.
Fiecare pagină a caietului studenţesc avea ştampila asta pe ea. Deci… CFR-ul a plătit un om să pună ştampile pe caiete.
După ce am terminat “plângerea”, doamna a venit să ne ia caietul şi ne-a dat în schimb o foaie, ruptă cu mâna, scrisă de mână şi ştampilată. Dovada plângerii.
Totul s-a desfăşurat într-un mare sictir. Tipa de la ghişeu s-a abţinut cu greu să nu ne râdă în faţă.
Ş-uite aşa arată doi călători CFR după Timişoara – Bucureşti. Scârbiţi. Dar cu plângere depusă.
Răspuns? Cine ştie când se va primi şi în ce va consta…
CFR-ul n-are concurenţă. Îl doare în fund de plângeri şi boicoturi. Poporul tot se va folosi de el, căci nu există alternative… Dar cum facem totuşi să nu-şi mai bată joc de noi?
19 comentarii
igu
10/07/2012 at 13:06Eu am inlocuit cu succes cfr-ul cu autocarul. Super decent. Vezi autogari.ro
Ariel
10/07/2012 at 13:15Da, de multe ori prefer şi eu autocarul. Dar ultima dată pe drumul Bucureşti – Ungaria am avut un accident ce m-a făcut să am o panică şi de autocare.
Se tot zice că avionul e cel mai safe… :)
Eugen
10/07/2012 at 13:42Propun pe viitor să te plimbi numai cu bicicleta prin toată țara. E mai sigur, ai aer condiționat și ajungi când vrei tu.
Ariel
10/07/2012 at 13:43Miau-Miau-Miau. Haterule.
Horia
10/07/2012 at 13:56Am facut si eu o plangere din asta… si am primit raspuns… nu-i asta problema Ariel (cu primitul raspunsului).
Uite-l: https://www.facebook.com/photo.php?fbid=235872183120404&set=a.217549148286041.57902.100000928732262&type=3&theater
Btw, si noi am fost singurii care au depus plangere din tot trenul ala nenorocit…
Daca vrei sa faci ceva serios in privinta asta, eu te-as ajuta daca vii cu o propunere.
Vlad
10/07/2012 at 18:34Eu am renunțat definitiv la CFR. De mai bine de 6 ani merg cu mașina.
CFR chiar răspunde la plângeri... | Ariel Constantinof Blog
28/08/2012 at 23:42[…] că am depus o plângere la CFR după un drum oribil […]
ION valeria
21/10/2014 at 21:47Trebuia sa merg la Cluj cu sotul,unde era planificat la operatie.M-am uitat pe internet pe ruta Buzias Cluj erau trecute 2 trenuri am mers la gara,dar trenul nu circula mai rau nici umul nu circula.LA gara nu mai este casiera(Buziasul fiind statiune,ginditiva bietii batrini,cum tiriie ei prin gara la Lugoj sau Timisoara de bagaje sa poata sa ia bilet…sora mea in tren cind a vrut sa ia cu greu a fost in stare sa ii complecteze un bilet conductorul)NU va pot spune cit de mult m-am suparat.Acum se urmareste sa se desfiinteze si CFR calatori nu s-au saturat cu atitea furturi???DE ce CFR calatori nu actualizeaza pe internet mersul trenurilor ca informatii nu mai au. Am incercat sa scriu la reclamatii nu a fost posibil sa le trimit imeilu am incercat la080084444 la fel nu am putut lua legatura….va dati seama ce furioasa sunt?
alex
20/06/2016 at 12:28Sunt o adunatura de increzuti imputiti! Nu mai merg cu ei in veci.
Dupa ce ca imputitu de sef d gara ce cacat e vine sa deschida casa cu 10 min inainte de sosirea trenului se face coada, aproape ajunge trenul in gara (dupa 1 min ce imi inchide usa de la casa in nas pretextand ca inaintea sosirii cu 5min in statie a trenului nu mai dam bilete-atentionandu.ma cu un ton deranjat “nu sti sa citesti?) dupa matematica mea ai timp 5 min sa cumperi un bilet linistit daca…. E in toane bune. Apoi urc in tren sa cumpar bilet la nasu. Suprataxa ca deh….. Imputitu mai tine trenul vreo 2 minute in statie… Deh e sef…. Acum m-am luminat… E totul automatizat si saracul scarbos nu putea sa imi dea bilet pt ca… Calculatorul manual (pixul) nu mai scrie dupa termenul limita…imputitul. Si se mai incred in ei…bafta lor. Pe banii ce iam platit mai beam si o bere ajungeam si mai repede si in plus nu dadeam satisfactia unui increzut si imputit sa rada si sa ii mai si platesc salariul din biletele cumparate… Si ca profesionalism…. Mai si rade la mine cand pleaca trenul… Jegosi de cfr
Sa se duca unde incet vor ajunge…gunoaiele
alex
20/06/2016 at 12:32Sunt jegoji! La autobuse sau avioane cu noi. Nu isi merita banii! Merita sa se desfiinteze!!!!!
Bianca
02/10/2016 at 13:57Ai primit vreun raspuns la plangere? Eventual o parte din bani?
Ariel
04/10/2016 at 15:18nimic niciodata.
Cristina
01/06/2017 at 06:55Hmmm…momentan ma aflu in trenul groazei ce merge de la timisoara la bucuresti. Sunt in ultimul vagon si am impresia ca se dezintegreaza.incerc sa dorm dar nu am cum din cauza sariturilor si zgaltaielilor stanga dreapta. Se pare ca sinele au facut si ele gropi intre timp ???…nu sunt o persoana paranoica dar de abia astept sa ajung acasa. CFR calatori, sper sa nu te mai vad vreodata!!!jalnic
Beny
20/02/2020 at 12:27Rang IR
Tren 347-2
Operator SNTFC CFR CALATORI
Relatia Curtici Fr-Bucuresti Nord Gr. A
Stare In circulatie
Ultima informatie Mureni Hm [trecere fara oprire]
Data si ora 20.02.2020 12:18
Intarziere (minute) 56
Statia destinatie Bucuresti Nord Gr. A
Sosire 20.02.2020 17:05
Urmatoarea oprire Brasov
Data si ora 20.02.2020 14:34
Distanta 642 Km.
Durata calatoriei 13h14min.
Deci, e strigător la cer, din stație în stație se mărește întârzierea, trebuia sa ajungă la 16:08 la București Nord și legătură de ora 17:00 nu mai exista ca jegul asta de tren nenorociți ajunge după ora 17:00.Frig în tren, ioc căldură și vagon fără prize pentru încărcat telefonul. După atâtea ore de mers în frig și scapătul legăturii , ne-am îmbolnăvit în tren și după o noapte de munca grea, cine plătește daunele? Cum e posibil asa ceva? Trenul asta de Curtici, 347 zilnic întârzie. Cine ne da banii înapoi pe bilet și un bilet gratis înapoi conform legii?
Sorin
23/07/2017 at 19:38Interesul lor este de a desfiinta CFR, de asta ne tin in conditii mizerabile si nu ne raspunde nimeni la reclamatii. Va fi o problema daca il vor desfiinta. Noi trebuie sa luptam sa dam smecherii jos, acesti nepasatori de la conducerea marilor firme, si sa punem tineri de-ai nostrii buni-rai cum sunt ei. In timp se vor cizela ei si vom reusi sa facem ceva bun din Romania asta. Putem lupta pentru desfiintare sau pentru evolutie, pretul platit va garantez ca este acelasi.
Mai jos aveti reclamatia pe care tocmai am scris-o in tren:
Astazi 23.07.2017 am platit bilet pentru tren inter regio, dar am observat cu stupoare ca vagonul in care am calatorit (vagonul nr 20) era un vagon tip regio, supraetajat, fara prize, inadmisibil de jegos, toaletele nu aveau usile bune, iar vagonul mirosea a fecale si urina, deoarece nici usile vagonului nu erau functionale si nu se inchideau. Pentru inceput am refuzat sa intru in acel vagon si am stat in vagonul de clasa I, dar la insistentele si amenintarile controlotului(cum ca voi fi dat jos la urmatoarea statie si ca voi primi o amenda, daca voi refuza sa ma mut) am decis sa ma mut la locul specificat in biletul de tren. Eu nu am platit 66 lei ca sa circul in conditii de tren regio, adica sa mearga foarte incet si sa ajung cu intarziere la destinatie (intarzierea in momentul in care scriu aceasta reclamatie este de 75 minute si este in crestere), si in plus igiena lasa de dorit, deoarece nu am putut sta pe locul pe care l-am platit pentru ca era foarte murdar si ud.
Slatarul sandu
28/07/2018 at 07:37În data de 28.07.2018am plecat la mare trenul a avut mare întârziere deja 50 minute dupa ce a sosit trenul bem sunt in el si stea congelator o domna ii spune controloluli sa oprească aerul el refuză
Ce e cu tata întârziere am ajuns la bucurești la 07:35 e bătaie de joc sa ia protecția consumatorului la verificare
Ciobanu
18/09/2018 at 09:25Buna ziua eu miam cumparat un bilet pe ruta Bucuresti -Viena iar la urcarea in tren a fost totul ok peste vreo 10min vine controlorul îmi face semn sa ma duc la el in cabina ma duc la el și îmi spune ca biletele mele nu mai sunt valabile ținând cont ca erau de pe data de 17 spre 18 a zis k ma da jos la Arad ca trece de 00:00noaptea eu Find cu fetița bolnava pe bani mei ma da jos
Popa Sultanica
09/08/2019 at 13:40Patita,nepatita,azi in tren,o cucoana mi-a ocupat locul in mod abuziv, zicand, culmea nesimtirii, ca e personal cfr, dar nu s-a legitimat,dimpotriva, a vrut sa ma intimideze si ma intreb asa trebuie sa procedeze un angajat cfr
Lookplus
05/02/2020 at 09:50Conditiile sunt improprii insa mai rau ar fi daca nu ar mai exista nici acestea.Cel mai simplu ar fi sa va informati inainte de conditiile de calatorie.Si chiar daca va urcati in tren ,pana la plecarea trenului din statie daca sunteti nemultumiti de conditii,puteti cobori si cere bani inapoi pe bilet.Cu toti vrem conditii mai bune de calatorie,insa din pacate atat avem. Cine este vinovat de asta? Nu cred este Cfr-ul.