De când mă dau cu bicicleta prin București n-am avut încă niciun accident “fizic”. Am avut accidente “verbale” sau “aproape-accidente”. Odată un autobuz a trecut așa aproape de mine că mi-a atins ghiozdanul și m-a împins încet-încet. N-avea viteză prea mare.
Cu toate astea zilnic aud povești despre cum “bicicliștii din București” sunt vai de capul lor.
Păi, na, e normal să fie “vai de capul lor”. Sunt începători. N-au experiență. Experiența se capătă… Iar cu bicicleta prin trafic nu poți să fii “bun” dacă te antrenezi prin parc.
Cu toate astea, eu n-am făcut niciun training special de pedalat și încă n-am făcut gafele din următoarele două videouri foarte frumos prinse de băiatul din spatele Bucharest Bike Traffic (bă, nu știu cine ești, dar într-un fel ciudat te iubesc. bravo!)
Cred că pedalatul prin București trebuie exersat, zilnic, cu grijă. În momentul de față e un oarecare sport extrem. Dar pedalatul prin București nu este imposibil. Văd zilnic prin oraș cel putin 10 bicicliste curajoase. Respect lor!
Am revenit în București după ce-am fost prin Ungaria o lună. Vreo 3 zile mi le-am petrecut în Budapesta și am observat acolo că numărul bicicliștilor crește repede-repede de la an la an. Piste de biciclete nu-s nici acolo. Dar bicicliștii-s tot mai mulți.
Asta se petrece și-n București. De la an la an, de la lună la lună, de la anotimp la anotimp sunt mai mulți bicicliști. Știu că unora nu el convine, dar ăsta-i viitorul.
Așa că stați cu ochii pe Bucharest Bike Traffic (pune periodic videouri aici) că merită.
O să închei cu acest ghid amuzanto-serios:
14 comentarii
Luci Florescu
29/08/2014 at 00:34Si eu am ramas uimit cand am vazut in Ungaria o familie de biciclisti. Mama in fata, baietii la mijloc (doi baieti, nu aveau mai mult de 6-7 ani), iar tatal in spate. Chiar mi-a placut.
Pe langa ei sunt multi altii care merg cu copii pe strada pe bicicleta, si nu am vazut pe nimeni sa fie revoltat, bine, nici circulatia nu era foarte mare in oraselul unde am fost.
PS: Referitor la primul video. Cand eram in clasa I m-am intrecut cu inca un baietas de cartier cu bicicleta, nu am vazut, iar fara sa am o reactie prea bine dezvoltata, am folosit doar frana din fata, iar rezultatul a fost oarecum asemanator, doar ca la mine a mai intervenit si contactul cu o teava de fier.
Alexandru
29/08/2014 at 01:08Stai putin omule, fara intentia de a jigni pe cineva, dar cei 2 protagonisti sunt idioti de s-au “accidentat” asa. Primul e un pusti care abia acum invata ca strangi mai intai dreapta si apoi stanga, iar al doilea nu ar trebui sa faca slalom printre masini daca nu stie sa citeasca stopuri de frana. Astea sunt “fails” si normal ar fi sa lasam natura sa isi faca treaba in ceea ce ii priveste; e ca la masina, daca abia ai invatat sa conduci si ti-o arzi cu 150 sari in copaci, nu? :)
anonim
29/08/2014 at 06:21Defapt mai toti ciclistii din Bucuresti sunt ratati nu fraieri..unii de-a dreptul prosti.Plus ca le-au construin nu stiu cati km de piste si tot nu le convine..incompetenti..Bucuresteni Prosti !
Cosmin
29/08/2014 at 11:56Dezinformezi in legatura cu Budapesta. Am fost acolo acum 2 ani si un pic, infrastructura lor este la cel putin 20 de ani diferenta fata de a noastra, atat a masinilor cat si a bicicletelor. Piste de bicicleta pe toate arterele principale in capitala ungara (ca doar pe alea m-am plimbat) , trotuare largi, marcaje rutiere , etc. Ce m-a uimit insa este faptul ca niciun pieton nu mergea pe pista de biciclete atunci cand ea era marcata pe trotuar sau vreo masina sa circule pe ea.
Cosmin
29/08/2014 at 15:06“Iar cu bicicleta prin trafic nu poți să fii “bun” dacă te antrenezi prin parc.”
“dacă te antrenezi prin parc.”
“antrenezi prin parc.”
Mi-au dat lacrimile la propozitia asta si mi-am si imaginat un dement care o da tare, peste 27-29 pe ora, intr-un parc, cu echipament complet and everything. ((:
Cris
30/08/2014 at 08:07… pentru ca unii nu isi dau seama ca biciclist nu inseamna “la plimbare”, ci participant la trafic. Ca marcajele si semnele de circulatie ti se aplica, ca semafoarele sunt si pentru tine. Daca pentru scutere se cere permis, pe bune de n-ar trebui si “permis pentru bicicleta”. Inclusiv partea de mecanica :)).
Aseara de exemplu, rosu la pietoni, masina trece pe verde. La trecere, un biciclist viteaz voia s-o taie, calare, pe trecere, pe rosu, probabil si-a inchipuit ca zboara mai repede decat masina aia cu 60km.h. A franat, a cazut, si injura soferul…. pentru??
Lospa
30/08/2014 at 15:55Experienta in al doilea videoclip. Felicitari lui!
Mirela
01/09/2014 at 00:22Cel care nu a apucat sa puna frana sigur se gandea la altceva. Poate la cladirile minunate din jur.
Claudiu Nicorici
01/09/2014 at 11:14Ma bate si pe mine gandul sa-mi iau o bicicleta pentru plimbari de seara, poate mai dau jos … din abdomen. O sa dau subscribe la nenea cu Bucharest Bike Traffic, poate mai invat 2-3 chestii pana-mi cumpar velocipedul.
Ionut
03/09/2014 at 23:25Interesant ghidul de la sfarsit dar in acelasi timp plin contradictii.
pardauro
11/07/2015 at 14:54Am trecut acum doi ani prin Budapesta, în drum spre Polonia. Când stăteam la semafor, treceau zeci de bicicliști pe lângă. Oameni normali, cu coș în față, cu rucsăcel în spate, cu căștile pe cap, îmbrăcați lejer. Arată într-un fel! :)
Guma Turbo
28/08/2015 at 11:25Și încă unul recent.
https://youtu.be/y2NbikqW6KU
Ariel
28/08/2015 at 17:10Experiență limitată… :)
Alex
18/10/2016 at 17:01imi place sa mergi cu bicicleta nu este ceva pe care sa il crezi banal e un lucru super tare daca stii sa mergi pe biciclete si ccelor carora nu le place sa mearga pe bicicleta dar nici nu au incercat macar incercati o data poate va va place