Sună cineva la uşă, apăsat, aşa, dureros, cumva enervant. Eu când sun, sun scurt, să ştiu că am fost auzit, dar să nu stresez. Eh, ăsta de a sunat, a sunat apăsat, dureros, repet.
Mă duc, mă uit pe vizor, şi văd un cocalar cu ceva dubios în mână. Deschid şi zic: “Da, salut.”
“Salut. Cu spray-ul de gândaci. Se dă în tot blocul.”
Şi imediat după ce-a zis asta a făcut un pas spre uşă, cumva gata să-mi intre în casă.
“E toxic? Am două pisici.”
“Nu e toxic!”
Mă dau din uşă pentru că-mi aud telefonul sunând… şi cât mă duc (5 metri) să-mi iau mobilul, ăsta intră în casă.
Când îmi pică fisa: “Şi mă costă, nu?”
Iniţial n-a menţionat nimic de genul ăsta! A zis doar că se dă în tot blocul! Deci am interpretat că-i … moca!
“Da, costă. Doi lei. (pauză) Pe metru pătrat.”
Din nou… când auzi “doi lei” te gândeşti că-i ok, e ieftin, să dea cu spray… că m-am săturat de gândaci!
“Hmmm… şi cât vine per total? Cât a costat la ceilalţi?”
“Păi câte camere sunt, 3?”
“Da”
*face nişte calcule în gând şi zice* “120 de lei”
“Bine, păi, n-am nevoie.”
“Măcar în bucătărie, 30 de lei?”
“Ştii, tu nu aveai de ce să-mi intri în casă dacă nu mi-ai zis din start că mă costă.”
“Păi nu începeam să dau până nu te anunţam…”
“Dar mi-ai intrat în casă.”
Şi l-am scos din casă pe cocalar, învăţând de la el nişte noţiuni de marketing “de gherilă”.
4 lecţii de marketing nasol
1. Nu spui totul de la început.
2. Fă cumva să pară că toţi ceilalţi cumpără produsul tău (în cazul meu mi s-a dat de înţeles că vecinii şi-au dat cu spray în casă deja…)
3. Când spui preţul, fă-l să pară super-mic!
4. Du-te cât mai aproape de cumpărător. Întră în casa lui, du-te la ţintă direct, cât de repede poţi!
10 comentarii
Cristina
17/05/2012 at 12:47Ceva mă face să cred, totuşi, că abordari de genul ăsta adesea merg.
Ariel
17/05/2012 at 12:50Să fii sigură că merg! Şi pun pariu că ar fi dat cu spray-ul fără să-mi zică despre bani. Mi-ar fi cerut după aceea… şi ar fi făcut scandal.
Stan Luminita
17/05/2012 at 13:29S-ar fi terminat apoteotic daca la plecare iti arunca si un pumn de gandaci vii in casa.
Ariel
17/05/2012 at 13:34Asta ar fi o altă lecţie de marketing.
cris
02/06/2012 at 21:15Prima greseala: nu l-ai legitimat :P
A doua greseala: ai lasat usa deschisa cand ai plecat sa raspunzi la telefon ;)
Pato Basil
10/11/2012 at 21:21putea sa te jefuiasca :D
Alexandru
10/11/2012 at 21:29Si cu siguranta iti dadea cu apa …
E o gasca de “hoti” care umbla prin bucuresti cu stropitul asta …
Si eu era sa iau teapa dar am cerut sa imi faca chitanta si a zis ca trebuie sa mearga la colegu ca el nu are asa ceva … Si dus a fost :)
Elena
10/11/2012 at 23:21Am patit-o si eu, dar chiar am platit pt ca nu mi-a spus de costuri decat dupa ce a terminat de dat cu solutia aia.
Matei
12/11/2013 at 20:51Sunt multe persoane de bun simț care pică în plasa ăstora. În orice caz se poate face și marketing de gherilă moral.
Sanda Socoliuc
24/04/2014 at 07:49La așa marketing, rezultate pe măsură. E un crez de viață pentru unii, prea numeroși și pe prea multe paliere (nu numai la gândaci) pentru gustul meu.
Sper că ai scăpat de gândacii ăia, Ariel. Imi închipui că o să te descurci din ce în ce mai bine cu ceilalți…