Marketing

Lecţie de marketing

Lecţie de marketingSună cineva la uşă, apăsat, aşa, dureros, cumva enervant. Eu când sun, sun scurt, să ştiu că am fost auzit, dar să nu stresez. Eh, ăsta de a sunat, a sunat apăsat, dureros, repet.

Mă duc, mă uit pe vizor, şi văd un cocalar cu ceva dubios în mână. Deschid şi zic: “Da, salut.”

“Salut. Cu spray-ul de gândaci. Se dă în tot blocul.”

Şi imediat după ce-a zis asta a făcut un pas spre uşă, cumva gata să-mi intre în casă.

“E toxic? Am două pisici.”

“Nu e toxic!”

Mă dau din uşă pentru că-mi aud telefonul sunând… şi cât mă duc (5 metri) să-mi iau mobilul, ăsta intră în casă.

Când îmi pică fisa: “Şi mă costă, nu?”

Iniţial n-a menţionat nimic de genul ăsta! A zis doar că se dă în tot blocul! Deci am interpretat că-i … moca!

“Da, costă. Doi lei. (pauză) Pe metru pătrat.”

Din nou… când auzi “doi lei” te gândeşti că-i ok, e ieftin, să dea cu spray… că m-am săturat de gândaci!

“Hmmm… şi cât vine per total? Cât a costat la ceilalţi?”

“Păi câte camere sunt, 3?”

“Da”

*face nişte calcule în gând şi zice* “120 de lei”

“Bine, păi, n-am nevoie.”

“Măcar în bucătărie, 30 de lei?”

“Ştii, tu nu aveai de ce să-mi intri în casă dacă nu mi-ai zis din start că mă costă.”

“Păi nu începeam să dau până nu te anunţam…”

“Dar mi-ai intrat în casă.”

Şi l-am scos din casă pe cocalar, învăţând de la el nişte noţiuni de marketing “de gherilă”.

4 lecţii de marketing nasol

1. Nu spui totul de la început.

2. Fă cumva să pară că toţi ceilalţi cumpără produsul tău (în cazul meu mi s-a dat de înţeles că vecinii şi-au dat cu spray în casă deja…)

3. Când spui preţul, fă-l să pară super-mic!

4. Du-te cât mai aproape de cumpărător. Întră în casa lui, du-te la ţintă direct, cât de repede poţi!


Dă mai departe dacă ți-a plăcut și abonează-te prin e-mail dacă vrei să fii la curent cu tot ce scriu pe viitor:

S-ar putea să te intereseze

10 comentarii

  • Reply
    Cristina
    17/05/2012 at 12:47

    Ceva mă face să cred, totuşi, că abordari de genul ăsta adesea merg.

    • Reply
      Ariel
      17/05/2012 at 12:50

      Să fii sigură că merg! Şi pun pariu că ar fi dat cu spray-ul fără să-mi zică despre bani. Mi-ar fi cerut după aceea… şi ar fi făcut scandal.

  • Reply
    Stan Luminita
    17/05/2012 at 13:29

    S-ar fi terminat apoteotic daca la plecare iti arunca si un pumn de gandaci vii in casa.

    • Reply
      Ariel
      17/05/2012 at 13:34

      Asta ar fi o altă lecţie de marketing.

  • Reply
    cris
    02/06/2012 at 21:15

    Prima greseala: nu l-ai legitimat :P
    A doua greseala: ai lasat usa deschisa cand ai plecat sa raspunzi la telefon ;)

  • Reply
    Alexandru
    10/11/2012 at 21:29

    Si cu siguranta iti dadea cu apa …
    E o gasca de “hoti” care umbla prin bucuresti cu stropitul asta …
    Si eu era sa iau teapa dar am cerut sa imi faca chitanta si a zis ca trebuie sa mearga la colegu ca el nu are asa ceva … Si dus a fost :)

  • Reply
    Elena
    10/11/2012 at 23:21

    Am patit-o si eu, dar chiar am platit pt ca nu mi-a spus de costuri decat dupa ce a terminat de dat cu solutia aia.

  • Reply
    Matei
    12/11/2013 at 20:51

    Sunt multe persoane de bun simț care pică în plasa ăstora. În orice caz se poate face și marketing de gherilă moral.

  • Reply
    Sanda Socoliuc
    24/04/2014 at 07:49

    La așa marketing, rezultate pe măsură. E un crez de viață pentru unii, prea numeroși și pe prea multe paliere (nu numai la gândaci) pentru gustul meu.
    Sper că ai scăpat de gândacii ăia, Ariel. Imi închipui că o să te descurci din ce în ce mai bine cu ceilalți…

  • Vezi alte comentarii:

    Comentează