Evenimente

Live blogging de la CSR Lessons (Ziua 2)

European CSR LessonsCSR Lessons e o conferinţă despre CSR “de succes”, ca să zic aşa. Cu studii de caz şi prezentări peste prezentări făcute de oameni care fac CSR în firme mari precum Orange, Carlsberg şi altele. Am făcut ieri live blogging despre ziua 1. :)

Ieri erau 2 prize pe care se băteau 4 sau 5 laptopuri… aşa că azi am adus de acasă cel mai mare prelungitor pe care-l aveam. Are 8 prize. Haha, acum avem loc cu toţii!

Eventul se vede live pe Radio Lynx!

Dr. Wolfgang Kraus

(OMV Group, Community Relations & Social Affairs Manager)
Dr. Wolfgang Kraus - OMV Group, Community Relations & Social Affairs Manager
– Ne spune o poveste urâtă despre Spice Girls. Au pierdut 5 milioane de euro cu un dans Maori (interzis femeilor…) în Noua Zeelendă la un concert.

– Fiat apoi a făcut o reclamă cu nişte femei făcând Haka (dansul Maori)… aceaşi greşeală!

– OMV lucrează în Yemen. Dar acolo oamenii merg cu arme pe stradă şi trag în turişi, în firme străine, unii în alţii…

– Dacă un yemenit trage cu kalaşnicovul în aer poate însemna: “Stai departe!” sau “Hai să bem un ceai”.

– Ne arată o poză cu “marii” din Yemen cum se aşează la masă cu nişte kalaşnicovuri pentru a discuta taxe şi protecţia mediului.

– De unde să angajezi oameni potriviţi unui loc ca Yemen? Simplu: dai ştire în ziarul din Yemen … şi găseşti o americancă ce trăieşte acolo de 20 de ani şi un yemenit educat în State. Perfect!

– Cum poate o firmă în mijlocul deşertului să afecteze populaţia din jur? Ai zice că nu poate… Dar de fapt yemeniţii fac concursuri de maşini în deşert. OMV-ul, deşi ocupă foarte puţin din deşertul yemenit, i-a deranjat.

– O dată pe an OMV se aşează cu 16 şeici într-un cort (ne arată un video incredibil) pentru “a se plânge” de ceea ce face OMV în ţara lor. Împreună caută soluţii. (INCREDIBIL, jur!)

(Povestea lui Wolfgang Kraus este chiar incredibilă. Ceea ce facem OMV în Yemen e greu de imaginat, cel puţin pentru mine…)

– Supravieţuire în Yemen = apă şi mâncare. OMV a adus filtre de apă pentru populaţie. Şi pur şi simplu ajută populaţia. WOW!

– Wolfgang Kraus încheie: “What do you think is the key to a better world?” … şi Kraus zice că în toată lumea i s-a răspuns: “EDUCATION!”.

(Ariel are pielea de găină. Respect pentru OMV.)

Ana Ilinca Macri

(BCR, Head of Internal Communications and Community Affairs)
Ana Ilinca Macri - BCR, Head of Internal Communications and Community Affairs
– 52% din români îşi doresc o afacere proprie.

(OARE?! Eu cred că mai puţini…)

– Vor să aducă studenţii în mediul de afaceri. Cu autorul consultanţilor BCR.

(Ea de ce e aici? Să ne zică ce vrea să facă sau să ne zică ce a făcut?! Şi eu vreau să fac multe, bre! Am idei căcălău!)

(ETAPELE PROIETULUI?! Public speaking my ass, girl!)

– Studenţii se înscriu cu o idee de afacere.

(TIPA ASTA NU ŞTIE PREZENTAREA, DAR VREA S-O PREZINTE. REFUZ SĂ MAI SCRIU DESPRE EA.)

Giuliana Porta

(UniCredit Foundation, Secretary General)
Giuliana Porta - UniCredit Foundation, Secretary General

(Să fiu iertat, dar eu nu pot să mă concentrez la o engleză de baltă cu slideuri de 500 de cuvinte, multe bâlbâieli şi un discurs lung şi plicticos.)

(Italienii de la UniCredit nu ştiu să facă prezentări. E al 3-lea eşec la care iau parte. Nu am ce să scriu despre ei. Păcaaaaaaaat. Public speaking lessons, please.)

– Tot ce a zis de notat: FIRMELOR, care faceţi CSR în alte ţări… lucraţi cu ONG-uri locale, căci ele ştiu cel mai bine ce-i de făcut. … (True, true, dar parcă la mintea cocoşului, nu?)

Cristina Horia

(A&D Pharma, Director Executiv Fundatia Sensiblu)
Cristina Horia - A&D Pharma, Director Executiv Fundatia Sensiblu
(Se vede că-i pregătită! Mi-a atras atenţia din primele secunde! Ce diferenţă!)

– A&D Pharma a luat naştere în 1994 şi are mai multe linii de business: Sensiblu, Mediplus, Anima and so on.

– În 2002 a luat naştere “Fundaţia Sensiblu” pentru a îmbunătăţi calitatea vieţii oamenilor.

– Îşi educă proprii angajaţi (colectare selectivă!) – “Nu a fost uşor!”.

– Au parteneriat cu Recolamp. Reciclează tot ce se poate.

– Tot parcul auto este Euro5. (Aştept să fie pe electricitate maşinile ca să vă fac statuie.)

– Se ocupă în mare parte de prevenirea violenţei în famelie (violenţa domestică) / 400 de mii de euro – buget anual. E prima şi singura unitate corporativă care face asta în România momentan.

(Imens buget.)

– “Oamenii trişti (în depresie) nu se ocupă de propria lor sănătate (sau frumuseţe).”

– “Încercăm să facem oamenii mai puţin trişti. Oameni veseli merg la cumpărături. Din asta trăim.”

– Proiectul “CasaBlu” este cel mai longeviv proiect al A&D Pharma şi oferă consiliere victimelor violenţei domestice.

– “Avem un impact imediat!” – (Îmi place atitudinea prezentatoarei.)

– Proiectul e doar în Bucureşti şi nu se face faţă!

– Au colaborare cu poliţia locală. Sunt de mare ajutor.

– “Nu se face CSR pentru PR!”. (NICE! You go, girl!)

Mona Nicolici

(Petrom, Head of Community Relations & Social Affairs)
Mona Nicolici - Petrom, Head of Community Relations & Social Affairs

– “Femeile fac business-ul mai sustenabil.” – funny Mona!

– 25 de mii de angajati – Petrom.

– În 5 ani: 2007 = 66 voluntari, 2008 = 700 voluntari, 2009 = 1000 voluntari, 2010 = 1100, 2011 deja 300 voluntari în diverse proiecte Petrom.

– 64% din angajaţii Petrom nu au încredere în ONG-urile din Romania pentru că “nu ştiu ce se întâmplă cu banii”, zice Mona.

Petrom City in cifre
130 de milioane de euro – investitia
100.000 mp – suprafata totala desfasurata a proiectului
2.500 – numarul angajatilor transferati in noul sediu
900 – numarul locurilor de parcare
9,5 mp – suprafata medie per angajat (8-12 mp in Europa)
1,7 km – infrastructura stradala construita de Petrom
4.000 – numarul de oameni implicati in constructia Petrom City
22.000 tone/an – reprezinta reducerea emisiilor de CO2
2.000.000 litri – de produse petroliere au fost extrase din procesul de decontaminare

– Oamenii (sau cel puţin angajaţii Petrom) redirecţionează 2% către ONG-urile ce arată publicului CE FAC CU BANII.

Maryna Saprykina

(Ukraine, Chairwoman, Centre for CSR Development)

– Cică 2011 e anul femeii. În Europa “12.5% women in board” şi “16% women executive director”.

Atât de la această conferinţă.


Dă mai departe dacă ți-a plăcut și abonează-te prin e-mail dacă vrei să fii la curent cu tot ce scriu pe viitor:

S-ar putea să te intereseze

3 comentarii

  • Reply
    Corina Iordache
    18/05/2011 at 16:06

    Era de asteptat ca prezentarea Cristinei sa fie printre cele mai bune. Experienta de peste 9 ani intr-o fundatie isi spune cuvantul :)
    La Giuliana sunt de acord cu tine, insa mi-a placut ideea programului prezentat.

  • Reply
    Impresii de la “European CSR Lessons” « Vorba Corinei
    19/05/2011 at 17:31

    […] până acum mai găsiţi la:  Dan Dragomir, Anca Tînc, Daniel Ştefan, Ariel Constantinof şi  Alexa Ionescu – dacă am omis pe cineva, trageţi-mă de mânecă şi […]

  • Reply
    » Blog Archive » Responsabilitate socială cu entuziasm
    17/06/2011 at 21:39

    […] bloguri: Corina Iordache (colega mea de proiect), Dan Dragomir, Anca Tînc, Daniel Ştefan, Ariel Constantinof, Alexa Ionescu, Suzana Csizsek, Bogdan Daradan, Leonard […]

  • Vezi alte comentarii:

    Comentează