Unde am ajuns? Cum e posibil ca un copil care nu se poate misca, pus pe scaun cu rotile, sa ceara manele…
Cand am auzit: “Puneti si voi niste manele? Va rog…” am ramas socat.
Bine, poate ca acest fenomen cu manele a ajuns si in orfelinate pentru ca 85% din copiii de acolo sunt tigani (sau rromi, cum vreti), dar totusi, pic de educatie? Adica… le pune manele in timpul liber? Mai bine le punea Mihai Treistariu’…
Eu oricum nu sunt de acord cu faptul ca tin acesti copii in viata, ii chinuie si pe ei, si pe cei ce, teoretic, au grija de ei.
Dă mai departe dacă ți-a plăcut și abonează-te prin e-mail dacă vrei să fii la curent cu tot ce scriu pe viitor:
26 comentarii
Zeffy
30/01/2007 at 18:26acu serios vorbind.. am facut voluntariat in voluntariat si m-am speriat atunci knd um copil de 5 ani imi canta la ureche manele .. deci … d c oare nu ma mira ??
Militaru
30/01/2007 at 18:31dupa tine ar trebui omorati ? wtf
Ariel
30/01/2007 at 18:39Militarule, decat sa-i cresc pana la 18 ani cu manele, si apoi sa fuga sau sa le dau eu drumul pe strazi (ca nu-i prea ia lumea) … da, omorati! (nu sunt sadic, realist doar…)
Militaru
30/01/2007 at 18:53Nu cred ca manele au vreo legatura, daca ascultau rock sau house in orfelinat erau alti oameni ? nu muzica trebuie schimbata si oamenii care se ocup de aceste orfelinate.
Ariel
30/01/2007 at 18:57ah, nu, manelele erau in plus pe acolo… deci:
decat sa-i cresc pana la 18 ani in chinuri, si apoi sa fuga sau sa le dau eu drumul pe strazi, sa moara de foame, sa cerseasca sau sa fure… mai bine omorati
netics
30/01/2007 at 18:57Ariel, daca sunt handicapati nu au dreptul sa fie prosti? Ce dracu!
Nu stiu daca e bine sa-i omoare, adica nu e moral sa omori un om.. daca s-ar sinucide ei din proprie initiativa ar fi mult mai bine. Dar nu, ei trebuie sa traisca, sa puta, sa se tarasca pe strazile de la noi o perioada iar apoi sa devina materiale de export.
Ariel
30/01/2007 at 18:58Netics, daca ar putea sa se sinucida, multi s-ar sinucide… mai ales cei care sun constienti de situatia lor, si multi din acel orfelinat sunt….
Militaru
30/01/2007 at 19:09“decat sa-i cresc pana la 18 ani in chinuri, si apoi sa fuga sau sa le dau eu drumul pe strazi, sa moara de foame, sa cerseasca sau sa fure…” mai bine pusi la munca
Ariel
30/01/2007 at 19:17n-ai cum sa-i pui la munca, repet, e vorba de ofelinat cu copii cu probleme, handicapati…
de_ce
30/01/2007 at 21:45militaru: nu ai dreptate, muzica te schimba – manelele te indobitocesc, la fel si death/doom/black metalul. Ajungi sa te identifici cu idiotii care canta porcariile alea si devi vran-nevrand ca ei.
Janie
31/01/2007 at 05:58nu s-ar sinucide nici dac-ar putea! N-ai picioare, n-ai parinti, asta nu inseamna ca deodata devine usor sa renunti si la restu’. Daca vor sa traiasca atunci MERITA sa traiasca, lasa-i sa cerseasca (ca oricum n-o sa le dai) si lasa-i sa fure (din ce-am furat noi).
Zeffy
31/01/2007 at 10:14stii.. poate ca acei copii alta muzica nu au de unde asculta.. dar totusi ingrijitorii de ce ii lasa sa asculte manele? dar totusi nici celor care-i ingrijesc nu-i pasa de ei…
Sally
31/01/2007 at 14:11Ariele, ariele, pur si simplu nu sunt de acord cu tine, la ce ajuta moartea, de ce ca nu te mai streseaza pe tine? Lasa draga ca 95% din populatia romaniei nu se lasa deranjata de aceste cazuri nefericite. Da…practic sunt aruncati in orfelinate ca sa putrezeasca dar si ei sunt oameni nu poti sa ii eutanasiezi. Nu sunt deloc de acord cu ce ai zis, chiar nu stiam ca gandesti asa despre orfelinate…oare are rost sa mai vii pe acolo in afara de chiulit? Da…adriana asculta manele, pana la urma ce sa faci toata lumea fie handicapat mental, fizic sau pur si simplu normal are voie sa-si aleaga preferintele nu sunt “guidlines” bine definite pentru nicio rasa de om, culoare de ochi, par etc…nici pentru cei cu anumite abilitati sau disabilitati.
Militaru
31/01/2007 at 14:12de_ce : poate ai dreptate, daca acei copii asculta NUMAI manele se pot indobitoci foarte usor. Eu zic ca nu manele sunt principala problema.
Ariel
31/01/2007 at 15:17nu manelel sunt problmea… pur si simplu zic ca acesti copilasi nu au nici cel mai mic viitor… bine, 90% din ei nu au… unii stau in pat de cativa ani, nu se pot misca, isi asteapta moartea… si-mi zici mie ca n-ar trebui omorat? doar pentru ca e om? frate, nu sunteti si voi realistit deloc?
Svastik
31/01/2007 at 15:38Ariel, esti groaznic de ignorant. Sa ma explic.
Este dreptul lor, ca persoane, sa traiasca. Asta in primul rand. Nu conteaza ca traiesc intr-un scaun cu rotile sau ca trebuie hraniti cu lingurita pana la adanci batraneti – pentru ei viata nu e atat de neagra cum ar vedea-o cineva din afara. Cel mult, putin gri – de la monotonie.
Se intampla sa fac voluntariat intr-un centru pentru copii cu dizabilitati (apropo, termenul de “handicapati” este jignitor si politically incorrect, just so you know). Atata bucurie cata am vazut la copiii aceia atunci cand mergeam sa ii vedem si sa ne jucam cu ei eu nu am mai vazut la un copil “normal”, cum se spune. Sunt niste copii extraordinari si nu imi pot imagina ce ai vazut tu astfel incat sa fii in stare sa spui ca ar trebui omorati.
Cat despre ce se intampla dupa ce fac 18 ani.. asta s-a intamplat pentru o alta generatie. Acum, in anul 2007, exista centre in care persoanele cu dizabilitati de peste 18 ani sunt internate si ingrijite pana la moarte. De fapt, si cei din centrele de plasament normale sunt ajutati sa isi gaseasca o locuinta, un loc de munca etc etc.
Cat despre manele, este vorba de mediul in care au trait. Cum probabil stii deja, orfelinatele nu sunt tocmai medii culturale elevate. Si nu inteleg cu ce te deranjeaza pe tine ca un copil intr-un scaun cu rotile asculta manele. Atat a fost invatat, atat face. Daca te-ar interesa, ai incerca sa ii oferi o educatie muzicala mai buna, dar banuiesc ca este mult mai usor sa te plangi pe blog.
Ariel
31/01/2007 at 15:55Nu am zis ca ar trebui sa punem o bomba in acel orfelinat, dar imi zici mie ca un copil care de 9 ani sta nemiscat si are capul cat monitorul din fata ta nu vede viata “neagra”?
Manelele sunt o boala de a mea, sunt anti-manele pana in adancul sufletului si nu mi se pare normal sa le puna manele la acei copii…
Cat despre cuvantul “handicapati” – trebuie sa fi prost sa-l iei drept “jignitor”… Este jignitor pentru ca romanul e prost si-l face jignitor in alte contexte…
Despre acele “centre” chiar nu stiam… dar oricum, e ceva nou, hai sa ne gandim cati copii cu dizabilitati au plecat din orfelinate si au ajuns la cersit…
Ati inteles gresit, eu nu am nimic cu ei, si nu ii vizitez doar for the fun of it, ca nu e fun, toti ne ingrozim cand ajungem acolo… Doar m-am gandit cum ar fi sa fiu in locul unuia de acolo… Si roicum, in alte tari nu se ajunge asa de departe, copilul cu handicap este “supravegheat” inca din burtica mamei… MACAR DE ACEL COPIL NASCUT CU DIZABILITATI AR FI TINUT DE PARINTI… (am o prietena de familie care are un fiu de 18 ani, cu handicap… e groaznic dar ea macar l-a tinut ca fiul ei… nu l-a dat ca pe un animal la orfelinat)
ah, si, nu mai sariti la gatul meu de parca am facut o crima deja… sa stiti ca data viitoare nu o sa ma duc cu o bomba pe mine sau cu un pistol in buzunar…
Svastik
31/01/2007 at 18:16Intr-adevar nu am vazut copii care sa stea “nemiscati de noua ani”, dar am vazut altele. Am vazut o fetita care arata de trei ani si avea de fapt PAISPREZECE, dar era absolut adorabila si zambea de fiecare data cand o luau ingrijitoarele in brate. Am vazut cum un copil autoagresiv se linisteste si zambeste cand il iei de mana si te plimbi cinci minute cu el prin camera. Stiu cum este sa stai cu un copil autist si ce realizare este cand el da vreun semn ca ti-ar observa prezenta. Cunosc multi copii de felul asta, chiar cazuri mult mai grave, irecuperabile, si sunt atat de extraordinari incat nu pot sa ma gandesc cum ar putea o persoana intreaga la minte sa sugereze ca ar fi mai bine sa fie omorati. Intr-adevar, este trist ca unii dintre ei au fost parasiti de parinti, dar trebuie sa ne gandim ca in general sunt rezultatul unor sarcini nedorite, ale unor mame adolescente, drogate, fumatoare, consumatoare de alcool and whatnot, incesturi etc etc. Nu ar trebui sa ne mire ca aceste mame isi parasesc copiii. Probabil i-ar parasi oricum, fie ei cu dizabilitati sau nu. Si in centrul in care fac eu voluntariat, jumatate dintre copii nu sunt rezidenti permanenti. Ei au familii normale si vin acolo doar pentru recuperare. Anyway.
Cat despre folosirea termenului de “handicapat”, este considerat jignitor pentru ca este folosit in masa cu acceptiunea pe care o stim. Si nu e o problema romaneasca, si in tarile anglofone, de exemplu, se prefera exprimarea “disabled person”. Ca exemplu. Si faptul ca EU consider cuvantul “handicapat” jignitor nu ma face proasta, oricat ti-ai dori tu asta.
Si nu sare nimeni la gatul tau ca vrei sa faci o crima or anything, mie doar mi s-a parut ca ai o doza imensa de ignoranta, desi dupa cate spui ar trebui sa fii mai familiarizat cu problema din moment ce ai fost acolo, in mijlocul “actiunii”. Either way.
Ariel
31/01/2007 at 18:49Oki, discutia asta nu se va mai termina niciodata asa ca… tac :)
si nu te-am facut proasta, sau paote da, dar nu la asta ma refeream :)) voiam sa zic ca trebuie sa fi prost sa consideri cuvantul “handicapat” jignitor cand eu vorbeam serios despre niste copilasi cu dizabilitati…
Si da, poate sunt ignorant… de ce sa sufar eu de pe urma alor prosti… altor monstri, animale si tot asa…
PS: Felicitraile mele ca faci voluntariat
PS2: faza cu statul 9 ani nemiscat e adevarata…
Alex
31/01/2007 at 19:05Nu marile dictaturi sunt cele care ajung la opresiune si crima impotriva umanitatii din privari ale libertatii (ce poate par logice la momentul respectiv: ca dovada te asigur ca poporul lui lenin a apreciat ideea de egalitate si prosperitate egala a tuturor oamenilor, rezultatul il stim cu totii), din aplicari ale opiniei proprii asupra altora cu forta, sau prin neputinta lor de a lua o decizie ei insisi?
Ai putea spune ca nu are sens sa traiasca un copil paralizt de la gat in jos, sau care din alte motive nu prea poate sa se miste. Nu cred ca ai de unde sti daca acel om vrea sa continue sa supravietuiasca sau nu. Iar daca nu vrea te asigur ca nici nu o va face prea mult, psihicul unui om conteaza mai mult decat iti imaginezi. O sa argumentezi cu realismul. Pana la urma de ce esti tu detinatorul faptelor realiste. Nu esti! Sunt tot opinii…
Iti mai amintesc ca eutanasierea in tarile in care este permisa, este permisa doar cu acordul celui care urmeaza sa moara. Oricum crezi ce vrei dar eu fac pariu cu tine ca o sa iti schimbi parerea candva.
Lumea nu e chiar asa un contrast mare alb/negru cum o vezi tu.
Alex
31/01/2007 at 19:08iar despre cuvantul handicapat , este intradevar absurd sa fie luat ca jignire.
lafel ca si tigan ca fiind un cuvant cu conotatie rasiala.
Ariel
31/01/2007 at 19:50primul comment nu-l comentez
al doilea -> Deci imi dai dreptate? Si da, la fel si cu “tigan” …
sammy
01/02/2007 at 08:19felicitari pt. acest articol…foarte adevarat
Dee
02/02/2007 at 11:48Nu dai dovada doar de ignoranta, ci si de un egoism dus la extrem. Zici “Si da, poate sunt ignorant… de ce sa sufar eu de pe urma alor prosti… altor monstri, animale si tot asa…”
Pana la urma asta e problema, existenta lor te deranjeaza pe TINE, de aceea trebuie eutanasiati. Hai, ma leshi? Copilas, mai ai de invatat. Viata nu e doar roz si frumos parfumata. Exista si oameni nenorociti, exista mizerie, rahat pe strazi, ignoranta, nepasare.
Nici macar nu cunosti ce fel de copii sunt in centrele acelea dar i-ai catalogat ca prosti, monstri si animale, sunt URATI si URATUL te deranjeaza.
Mai lasa fascismul, nu faci partea din vreo rasa superioara careia i se cuvine totul si tot ce o deranjeaza trebuie sa dispara.
Ariel
02/02/2007 at 14:53Dee, in “Si da, poate sunt ignorant… de ce sa sufar eu de pe urma alor prosti… altor monstri, animale si tot asa…†nu ma referam la aceli copilasi… ma referam la cei ce-si bat joc de ei, cei ce i-au lasat acolo…
Lolly
04/11/2007 at 13:02ce controverse pot creea 7 randuri de blog entry… :-? ce vroiam sa adaug e ca, precum ai spus tu, daca te pui tu in pielea acelor orfani “disabled”, si subliniez “TU”, atunci da, totul ti se pare negru si parca nu ai mai vrea sa traiesti asa … pentru ca stii cum e sa traiesti liber, sanatos etc. Acei orfani daca sunt nascuti asa nu au cu ce sa isi compare situatia … adica probabil ca stiu ca exista oameni care traiesc foarte bine, insa netraind ei insisi o viata normala nu pot simti ceea ce ai simti tu daca dintr-o data ai fi ca ei.
Dupa cum probabil ca au observat multi, persoanele cu handicapuri, sau care sunt nascute cu handicapuri, sau cele ce au boli cronice tind sa aiba alt outlook asupra vietii. Nu zic neaparat mai bun ca al meu sau al tau sa zicem, ci pur si simplu altfel. O persoana cu o boala cronica de exemplu, daca nu se afunda in “negrul” ala despre care se vorbeste mai sus, tinde sa traiasca atfel, sa se bucure mai mult de viata, pentru ca stie ca o va pierde curand. Diferenta dintre acea persoana si tine e ca ea stie cand va muri. Tu nu stii cand vei muri. Poate fi peste 80 de ani, poate fi maine.
As putea scrie si o carte pe tema asta, dar deja m-am indepartat prea mult de la subiect :))
P.S. Te felicit pentru intregul blog. Imagineaza-ti ca ma uit de vreo doua ore pe el :P
P.S.2 Varsatorii RULE!!! :)) suntem insightful, chiar daca in anumite privinte un pic mai superficiali :X :))