Pe 18 septembrie veneam acasă, pe bicicletă, și deveneam martorul unei crime:
Copacii de pe strada pe care stau de când mă știu (copaci mari, înalți de peste 10 metri cred) erau tăiați.
De ce? Habar n-aveam.
Așa că am început să întreb muncitorii. Ce idee proastă. M-au luat cu miștouri. M-au luat cu: “Ia șterge ce ai filmat.” – în loc să aflu un răspuns, am început sa mă cert cu ei.
Am întrebat o doamnă-vânzătoare de la un magazin. Aflam că se “mărește parcarea” și se “îngustează trotuarul”.
“Și copacii?” am întrebat-o eu.
“Au zis că vor pune alții.”
“Puieți?! Ăștia făceau umbră pe trotuar!”
“Nu, nu, tot din ăștia mari!”
– CUM?! – m-am întrebat în gând. Nu știu care-i procedura de plantare a unor copaci gata “mari”, dar îmi închipui că n-are prea mare logică să tai copaci mari de 10 metri (Să-i omori), ca să aduci alții, tot gata mari.
Am dat câteva căutări pe Google și am aflat că Onțanu (primarul sectorului 2) a anunțat că pe Șoseaua Pantelimon se vor face piste de biciclete și parcări de mașini.
Până acum, tot de când mă știu, “parcarea” din fața blocului meu arăta așa:
Acum, cică, va arăta așa: (sursă, culmea, Cancan)
Pista de bicicletă e aia galbenă… se vede mai greu…
În fine. Foarte bine nu este. Dar e un început. Pista pusă între trafic și mașinile parcate cred că-i o soluție viabilă – depinde cum o să fie “construită” -, dar în clipa în care pista de biciclete intră pe trotuar, din nou, Oprescu merită o palmă.
Ziceam de piste cu încălzire în titlu pentru că în fața blocului meu am observat ce se vede-n pozele de mai jos. Bine, poate visez. Poate-i doar un vis umed.
Sau… poate nu?
Trist că trotuarul a rămas lat cât pentru un om care-i obez, maxim.
Iar astea-s niște țevi mari, care-s puse fix în locul în care, din câte înțeleg, ar urma să fie pista de biciclete – de aia zic, să fie oare cu încălzire?
Iar aici se vede cât s-a micșorat trotuarul, care, într-adevăr, adesea devenea o parcare mare.
Initial era până la stâlpul de iluminare stradală.
Acum o să fie pân’ la bordura aceea nouă.
9 comentarii
Emilian Nedelcu
29/09/2013 at 22:56Visezi frumos.
Ariel
29/09/2013 at 23:13posibil.
Claudiu
30/09/2013 at 10:31Din cate stiu, primaria este obligata sa planteze, pentru fiecare copac defrisat, un numar de puieti. Acum, daca e doar o poveste, daca intr-adevar se respecta nu stiu. Cert este ca daca vor planta copaci acolo, cu siguranta nu vor mai ajunge la dimensiunile celor taiati deoarece stratul de pamant prevazut de ei nu este destul de adanc.
Cat despre pistele de biciclete, si eu am avut aceeasi tresarire. Insa daca te duci mai aproape de Cora, in zona unde sunt aproape terminate, o sa observi ca sunt incomod de inguste (cred ca au diensiunea legala cu tot cu borduri) ba mai mult, pe alocuri se ingusteaza si mai mult. Si inca nu am vazut cum rezolva coborarea bordurilor la nivelul asfaltului, asta fiind dintotdeaunda un mare “challenge” pt ei.
Oricum, partea cea mai trista este ca, asa cum se intampla mai mereu, le mai lipsea 10% ca sa faca o treaba calumea. Nu s-a vrut, nu s-a putut, astia 10% au fost spaga cuiva… Cine stie? In orice caz, am un presentiment ca pista practicabila nu va fi.
Piste de biciclete late de un metru - aici sunt banii dumneavoastră.
14/10/2013 at 23:15[…] într-un articol de aici că Sorin Oprescu a tăiat copacii de pe Șoseaua Pantelimon ca să facă, atenție, locuri de […]
Bogdan
15/10/2013 at 13:42Scenariu pesimist in legatura cu acele tubulaturi:
Asa zisa pista de biciclete va avea dedesubt tevaraie si cablaraie pentru care in prezent se tot decoperteaza pe trotuare. Asadar, viitoarea pista va fi de fapt locul unde vor face un santier continuu ca sa tot “repare” tevile de apa / gaze / curent / etc.
Ariel
15/10/2013 at 23:19bună asta.
Am testat pistele de pe Pantelimon. Suntem bătaia lor de joc. - Ariel Constantinof Blog
23/10/2013 at 23:25[…] pare că acei copaci pe care i-au scos vor fi înlocuiți de niște copaci noi în spațiu lateral pistei de biciclete. Momentan nu se […]
axelanti
24/10/2013 at 00:07cam aşa se mută copacii în ţările civilizate
http://www.youtube.com/watch?v=1IV10M1RbEA
Doctoruldedinti
27/10/2013 at 18:23Sper ca intelegem ca pistele de pentru biciclete sunt o prioritate pentru o calitate a vietii mai buna.