Nu-s cel mai mare ecologist din lume. Nu strâng gunoiul altora şi nici nu militez pentru bun simţ din punct de vedere ecologic în mod excesiv. Dar da, nu-mi plac oamenii care aruncă gunoiul pe jos, care aruncă mucurile de ţigarete pe jos, care îşi bat joc, în general, de mediu.
Suntem, ca ţară, departe de a fi un popor educat din acest punct de vedere. Suntem, predominant, aici, nesimţiţi. Ni se pare în regulă să defrişăm, să lăsăm gunoi peste tot, să nu avem spaţii verzi în oraşe. Copiii noştri vor avea de suferit.
Dar e bine că uneori mai apar companii care vor să schimbe păreri şi atitudini. Mai apar companii care dau o mână de ajutor.
Am scris în trecut despre tot felul de companii mari care s-au implicat, care au fost responsabile, care au încercat, cu puterea lor financiară, să schimbe în bine.
Azi am găsit un exemplu super-pozitiv de implicare.
PUMA, o companie gigant, a lansat/va lansa linia de tricouri personalizate ‘Love thy Planet’. Care-i schepsisul? Tricourile sunt produse în parteneriat cu compania Wildlife Works, ce are angajaţi care provin din Kasigau, Kenya – adică un loc în care joburi nu prea sunt şi starea generală nu-i prea “ok”. PUMA, cu acest proiect ingenios, oferă joburi şi, în mod cert, face o grămadă de oameni fericiţi.
Pregătirea angajaţilor şi veniturile constante generate de fabrică ajută familii întregi din această comunitate să depăşească pragul sărăciei.
Pe lângă toate astea, toate textilele sunt produse din bumbac organic şi bumbac fair-trade.
“(proiectul) aduce o schimbare pozitivă în regiunea noastră, cu soluţii reale şi directe pentru diminuarea sărăciei, soluţii ce vor duce la ridicarea nivelului de trai al comunităţii noastre.” a spus Chief Kizaki din zona Kasigau, districtul Voi, unde se găsesc peste 12 mii de oameni.
Şi acum întrebarea este: cum arată linia asta de tricouri?
Apăi, încă nu arată, căci încă se lucrează la ea!
De fapt, chiar tu poţi face un tricou
În clipa de faţă PUMA rulează online (în doar câteva ţări – inclusiv România) un concurs de fotografie. Premiul cel mare este de 2000 de Euro. Anumite poze vor fi selectate pentru a fi incluse în această linie specială de tricouri.
Dacă vom avea un câştigător din România, PUMA îl va premia într-un mod special: în afara tricourilor menţionate pe site, va avea şansa să-şi realizeze o pereche de pantofi personalizaţi PUMA, plus produse PUMA în valoare de 500 de euro, un premiu în bani în valoare de 2000 de euro şi se va vinde în magazine (AFI Palace & zorilestore.ro) o colecţie limitată de tricouri printate cu fotografia sa câştigătoare. Concursul se incheie pe 4 noiembrie.
Site-ul unde se desfăşoară concursul este următorul: pumalovethyplanet.com. Totodată, săptămânal, un juriu va alege câştigători cărora le va oferi tricouri PUMA Rukinga. (regulament complet aici)
Spor la câştigat. Şi la apreciat mişcarea Puma.
1 comentariu
demo
31/10/2012 at 10:18Poze? in general tricourile se fac cu vectori.