Mie nu-mi place să vorbesc România sau românii de rău. Și nu-mi plac oamenii care vorbesc țara asta sau oamenii din țara asta constant de rău.
Nu suport vorba “Doar în România…” Bă, în alte părți e mai rău! Pe bune acum…
Cea mai “nouă” știre despre cât de inculți și proști sunt românii spune că revista Kaufland este cea mai ‘citită’ revistă din România. Da, revista unui supermarket… Pe care o primești periodic, moka, în căsuța poștală, și o arunci la gunoi în clipa doi.
Datele complete sunt disponibile pe site-ul BRAT, in sectiunea dedicata:
http://www.brat.ro/sna/livrare/sna-capi-sep13-mai15/Studiul National de Audienta (SNA) furnizeaza rezultate de audienta pentru presa scrisa din Romania si reprezinta pentru piata de media si publicitate sursa unica a informatiilor referitoare la performantele presei scrise utilizate in tranzactionarea spatiului publicitar.
SNA este realizat pentru populatia rezidenta din Romania cu varsta intre 14-74 ani (15.539.399 persoane conform INSSE – 1 ianuarie 2014). Acesta este realizat pe baza unui esantion reprezentativ de 16.646 persoane, cu o marja de eroare maxima de +/- 0.76%, la 95% interval de incredere. Studiul a fost realizat in perioada noiembrie 2013 – mai 2015, in parteneriat cu 3 companii de cercetare: GfK Romania, CCSAS si Metro Media Transilvania.
Ei bine – da, poate că românii nu-s cei mai culți oameni din Europa și cu siguranță nu-s cei mai citiți oameni. În topul cărților din România, Biblia e pe primul loc … alături de Kamasutra (cel puțin în topul cărților free din iTunes pe România).
Și da, BAC-ul se pică în draci. Și da, avem mulți analfabeți. Și da, n-avem autostrăzi și Ponta-i plecat din țară și cică vrea să construiască în București cea mai mare Moschee din Europa. Toate aceste lucruri ne definesc ca țară.
Dar faptul că cea mai “citită” revistă de la noi este revista Kaufland spune un singur lucru: că presa scrisă nu mai este ce-a fost. Sau, cum se zice, “a murit”. Nu de tot, dar oricum, dacă compari cu ultimii 10 ani este în moarte clinică cu siguranță.
Graficul de mai sus spune că revista Kaufland are o audiență de 5.052.000. Adică 25% din populația țării. Dar asta nu înseamnă că lumea chiar citește promoțiile Kaufland lunar, ci doar că oamenii de la Kaufland tipăresc în draci ofertele lor…
“National Geographic” este singura revistă din graficul de mai sus care-i cumva “în top” și te face, să zicem, mai deștept. 276.000 audiență. Probabil multe abonamente. Mulți oameni cred că colecționează revista.
“Reader’s Digest”, cei mai mari spammeri-offline din lume, au o audiență de doar 133.000. Ducă-se!
În fine. Ce vreau să zic este că faptul că revista unui supermarket are cea mai mare “audiență” din România nu zice nimic despre cât de proști sau deștepți suntem. Zice doar că revistele puse moka în cutia poștală încă aduc vânzări. Și că nu prea mai cumpărăm reviste de plăcere, căci avem acces la internet.
În rest… trăiască Decât o Revistă. :)
4 comentarii
Cristian Iosub
07/07/2015 at 22:54Esti ok? Ai doua contradictii.
1. Dar asta nu înseamnă că lumea chiar citește promoțiile Kaufland lunar, ci doar că oamenii de la Kaufland tipăresc în draci ofertele lor…
2. Zice doar că revistele puse moka în cutia poștală încă aduc vânzări. Și că nu prea mai cumpărăm reviste de plăcere, căci avem acces la internet.
Eu as merge pe prima varianta. Faptul ca imi e umpluta casuta postala cu mizerii nu inseamna ca si cumpar de la ei. Ca idee, in sectorul 5 aduc mizeria asta o data la 3 luni. Cine a facut studiul e un pic pe langa subiect. Cum ai putea sa compari Capital cu revista Kaufland? Cum?
Cum ai putea sa compari tirajul Capital cu tirajul Kaufland? Primul este o publicatie ce are un public tinta precis, a doua este o hartie reciclata pusa in cutiile postale drept spam. Capital apare saptamanal iar spamul kaufland apare lunar.
Capital are un site decent pe care ma pot informa pe cand Kaufland are o chestie facuta de un chinez noapte sub plapuma pe genunchi.
In plus, lasa-ma sa am o urma de indoiala ca 5 milioane de romani citesc ce scrie in fituica aia de la kaufland. Hai sa fim pamanteni totusi, ca stim cu ce se mananca si presa scrisa si online-ul si offlineul.
Ariel
07/07/2015 at 22:56Ei măsoară “audiența”. Dar asta nu înseamnă automat că “audiența” și citește. Înseamnă doar că “audiența” este expusă acestui material. Și ar fi putut să citească.
Desigur că e aberant să compari o revistă adevărată cu o revistă de oferte a unui supermarket – dar putem să facem asta și atunci de ce să n-o facem?
Și totodată, nu, nu e o contradicție: Kaufland nu ar printa atâtea materiale dacă nu le-ar aduce vânzări. Bunicii mei citesc toate revistele astea de la hypermarketuri. Au un public anume la care încă funcționează. Dar lăsând aceste reviste în cutiuțele poștale, treaba nu-i nișată… așa că printezi 5 milioane de reviste și atingi publicul tău. Pe care altfel nu știi cum să-l iei, că nu poți targeta reclama ca pe Facebook.
E aberant, pe de-o parte, dar e și amuzant și interesant.
Cristi
08/07/2015 at 15:38As adauga inca o chestie la cele scrise de tine: de multe ori, “ziarul Kaufland” (auzi la ei… “ziar”) nici in cutiile postale nu ajunge. In blocul meu cel putin, teancurile sunt aruncate in fata usii de la intrare pentru ca baiatul nici nu se oboseste sa sune la interfon. Si nu doar fituicile de la Kaufland, ci cam toate (Praktiker, Jysk, Profi s.a.m.d.) Deci, pe langa faptul ca ofertele sunt tiparite “in draci”, contribuie indirect si la mizeria din oras.
Dr2005
09/07/2015 at 12:41Aveam colegi care, în facultate, pentru ceva bănuţi în plus, distribuiau astfel de ,,reviste”. Cum pe atunci aveam Kaufland doar la Obor, cineva trebuia să împânzească zona cu materialul promoţional. Şi plecau ăştia 3 cu căruţul cu ,,reviste”, le împărţeau pe la semafor, pe la câteva blocuri (pe unde venea controlul să îi verifice – că există şi omuleţi care să îi controleze pe cei care împart materialele promoţionale), după care apărea al 4lea coleg cu maşina, se băga totul în portbagaj şi apoi dă-i blană până la primul centru de maculatură :) Le-a mers vreo câteva luni figura.