România

Rromii si tiganii sunt 2 natii diferite

Sunt rasist?

Da, si eu ca orice bucurestean as calca in picioare tiganii aia manelisti de prin tramvaie care se iau de toata lumea crezand ca-s zei. As lua la suturi puradeii aia de la Universitate care dau palme la poponetele femeilor ce trec pe acolo. I-as impusca pe toti tiganii care se prefac ca-s raniti si cersesc. Astia toti sunt tigani. Tigani, hoti, homelessi, oameni care dupa parerea mea sunt oleaca cam in plus in orasul asta (si probabil ca nu numai).

Rromii sunt omii aia care vorbeste cu greseli pentru ca nu stie bine romaneste dar stie tiganeste. Sunt curati, au palate si isi boteaza copiii cu nume ciudate precum “Mercedesa“. Rromii nu ma deranjeaza cu nimic. Fac ei ce fac si au palate si stau in palatele lor cu puradeii lor si cu “Mertzanele” lor. Rromii au muzica lor, muzica tiganeasca si nu ma obliga sa o ascult.

Acum vezi diferenta intre rrom si tigan?


Dă mai departe dacă ți-a plăcut și abonează-te prin e-mail dacă vrei să fii la curent cu tot ce scriu pe viitor:

S-ar putea să te intereseze

39 comentarii

  • Reply
    Mihai
    13/05/2007 at 19:13

    ÃŽn principiu asta e diferenÅ£a între Å£igan bogat(adică ăla care ÅŸi-a primit aurul înapoi de la Ion Iliescu dupa revoluÅ£ie) ÅŸi Å£igan sărac(ăla născut pe vremea lu’ CeauÅŸescu ÅŸi dupa 89′ dar care nu avea aur).”Rrom” e porcărie inventată de politicieni ÅŸi ăia care se ocupă cu evidenÅ£a populaÅ£iei ÅŸi alÅ£ii care pierd vremea degeaba!Eu nu o să zic rrom în viaÅ£a mea la bosgorii(oameni fără Å£ară) ăştia!Ei sunt Å£igani borâţi ÅŸi aÅŸa trebuie să rămână!Nu-s rasist dar am avut(au avut ei cu mine) de multe ori probleme cu Å£iganii(poate or fi de treabă unii) ÅŸi nu vreau să am vreo legătură cu aÅŸa ceva!

    • Reply
      Valah
      03/04/2013 at 06:16

      Salut! Intr-adevar,termenul de ”rrom” este o porcarie inventata precum este si si prorcaria aia de denumire ” roman”. De ce sunt ambele niste porcarii? Pentru ca ambele sunt endonime oficiale. Cea de” roman” este un endonim oficial din anul 1861,iar cel de ”rom” este oficializat din anul 1971. O zi buna!

    • Reply
      lolita
      08/07/2017 at 12:24

      Tiganii put pentru ca au o gena defecta. Cunosc tigani bogati care stau 30 min sub dus, isi dau cu parfum, iar dupa o ora, le simti duhoarea tiganeasca inconfundabila. Este un iz ciudat de cauciuc, amestecat cu un miros dulceag si gretos de carne umana si sange vechi dintr-un corp mort de 2 zile(am participat la autopsii), ceva putred si sacaitor…nu vorbesc despre tiganii nespalati unde mirosul este puternic, te loveste in crestetul capului, vorbesc despre tiganii care se spala. Negrii au miros, un miros specific de cauciuc, dar atat. Am avut ,,placerea,, sa stau si in preajma tiganilor, si a negrilor,am mirosul f dezvolat si pot sa imi dau cu parerea. Tiganii put! Si daca se spala si daca nu se spala!

  • Reply
    creionar
    13/05/2007 at 19:20

    nu neaparat rasist. se poate si nationalist :D

    intrebarea e: de ce sunt RRomi ? a fost balbait ala care le-a zis prima oara asa ? :))
    tiganii sunt si hoti de ocazie. majoritatea asculta manele si 50 cent. nu ii baga in seama ca nu are rost.

  • Reply
    Mihai
    13/05/2007 at 19:28

    “de ce sunt RRomi ?”-probabil au vrut să semene numele cu “român” dar în acelaÅŸi timp să fie ÅŸi diferit că deh îs oleacă mai negri. :P

  • Reply
    Gestapo
    13/05/2007 at 19:49

    Da si eu sunt rasist.Urasc evreii care controleaza lumea. Si prostia unora care in tzigani si evrei vad 2 lucruri diferite. E acelasi lucru baiatule, cum tot romani sunt si aia care muncesc ilegal in Italia, si astia din Romania care traiesc din salarii mizere.

    macar avem ceva in comun, amandoi recunoastem ca suntem rasisti. pacat ca daca ar fi dupa mine tu nu ai mai exista acum.

  • Reply
    Alexandra
    13/05/2007 at 19:57

    sincer nu as avea nimic nici cu RRomi nici cu tiganii dak nu ne-ar face de ras in toata Europa…Doamne sapt trecuta au fost repatriati 30 din Islanda..pana acolo au ajuns cei cu care ne mandrim..aaa si ar mai fi o chestie mai toti refuza sa invete si asta duce la sporirea mediocritatii in Romania :(

  • Reply
    Jalane
    13/05/2007 at 20:02

    Nu-s admin dar as avea ceva de comentat la fiecare comentariu… desi ar trebui sa comentez articolul. @Mihai: cum adik “bosgorii(oameni fără Å£ară) ăştia”? boZgor = cuvant peiorativ pt a desemna un ungur. @creionar: sunt RRomi ca daca erau Romi suna ca si bautura alcoolica, stii? Ciocolata cu Rom, din 1964 :))) asa ceva…:P
    @gestapo: de ce tiganii si evreii ar fi aceeasi chestie? de ce nu asimilezi atunci tiganii cu romanii, cum fac multi vestici? sau tiganii cu indienii? ar fi mult mai apropiata comparatia. Iar daca tiganii sa zic ca ar mai da motive pt a fi nedoriti si discriminati, sunt curioasa care ar fi aceleasi motive in cazul evreilor…
    Si ca sa vb si de blog entry, inteleg ce vrei sa zici dar as nuanta un pic… Nu chiar toti rrrrrromii sunt analfabeti, mai sunt si unii mai scuturati :) (putini, ce-i drept…). Cat despre tigani, descrierea ta se potriveste din pacate si in destule cazuri unor ne-tigani… Dak dak tot vbim despre diferenta dintre tigani si romi, ai dreptate pt k termenul d tigan e peiorativ si deci vezi in ei ce-i mai rau si cel de rrom e etnic, si vezi in ei un grup aparte.
    Si btw nu se cheama rasism imo ca suntem cam de aceeasi rasa zic eu, poate discriminare…

  • Reply
    Jalane
    13/05/2007 at 20:02

    P.S: OMG ce comment lung ^…. inca un pic si iesea un eseu :))))

  • Reply
    since
    13/05/2007 at 20:05

    Rom`ul – este o bautura :D
    Tiganu` – este, ..descrierea ta, de mai sus! :)

  • Reply
    Ahilosu
    13/05/2007 at 20:25

    cum era aia? nu sunt rasist dar daca ma intreaba cineva daca urasc tiganii, vreau sa moara toti.

  • Reply
    Ariel
    13/05/2007 at 21:08

    Jalane, daca urasti tiganii esti rasist :D

    @ala de mai sus care ma detesta asa tare – sa stii ca si eu te iubesc! apropos, ti-am spus vreodata ca nu-s evreu? Ti-am spus vreodata ca nu cred in Dumnezeu? Acum depinde de tine ce intelegi prin “evreu” :D – mama nu e evreica, automat nici eu nu sunt.

  • Reply
    scorojit
    14/05/2007 at 05:23

    “Si btw nu se cheama rasism imo ca suntem cam de aceeasi rasa zic eu, poate discriminare…”

    Nene sa ne intelegem: EU nu sunt de aceeasi rasa cu un tigan. E adevarat ca amandoi suntem oameni dar EL nu are sangele meu. Am zis. Si un tigan nu va fi roman niciodata si nu ar trebui sa aiba drept de cetatenie romana. Cum nici Ariel nu-i roman, nu are sange de roman. Are sange de evreu si de roman in el si a iesit altceva dar nu sange de roman. Am zis.

  • Reply
    Zeffy
    14/05/2007 at 06:01

    Ok.. Nu se poate pune semnul egalitatii intre Rromi si tigani (ask them why)…
    @Jalane, Vreau sa vad continuarea ideii :))
    @scorojit, daca sunt nascut in Romania, stramosii mei sunt nascuti in Romania, si sunt de alta religie deci n-am sange de roman?? Adica tu esti mai vrednic decat mine pt ca esti crestin?? Eu asta inteleg…

  • Reply
    blogatu
    14/05/2007 at 07:52

    Aha, si eu am aceeasi parere, doar ca toti tiganii spun ca sunt Rromi chiar daca nu-i asa.

  • Reply
    Jalane
    14/05/2007 at 08:27

    @scorojit: 1. nenea Jalane e tanti Jalane. Mai exact dra Jalane. Merci. 2. Am inteles ce vrei sa zici dar nu sunt de acord din simplul motiv ca faci o confuzie intre rasa/etnie, cetatenie si religie. Sunt 3 chestii total diferite. Poti fi de etnie maghiara (ca sa luam alt exemplu), de cetatenie romana si de religie protestanta. Se cheama ca esti un roman protestant de origine maghiara. Asa si cu tiganii. Ei sunt romani, chiar daca de etnie rroma. Cat despre evrei, este in primul rand o religie (cea mozaica), pe urma o… cultura sa zicem (limba, cutume, istorie etc). Nu este nicidecum o rasa. Poate fi sau nu o cetatenie (israeliana eventual). Ariel este roman = cetatenie romana (sau dubla). Daca este roman si dpdv al culturii (adik dak se simte roman), asta numai el poate sti. Chestia cu sangele e tare subiectiva. Iar orice om are dreptul sa isi aleaga cetatenia, stii si tu asta.
    @Zeffy: care din ele? :D

  • Reply
    Mihai
    14/05/2007 at 08:44

    Jalane te asigur că bozgor=om fără Å£ară….că ungurii se simt bozgori e partea a 2-a!gugăl it!

  • Reply
    MasterMoll
    14/05/2007 at 15:46

    Un evreu – rasist. :)) E tare. Precum negru ala de uraste totii albii si se considera Hitlerul negru.
    In legatura cu subiectul, 99,9 la suta din tigani, rromi fiind o denumire mai ”elevata”, sunt inutili societatii, restul de 0,9 la suta fiind ori de treaba (mai cunosc), sau ajutand societatea vanzand flori :). Detest toti ”jupanii” (vb lui SorelMihai), toti care se considera ”jmecheri”, dar care nu sunt decat mizeria de sub unghie a societatii.

  • Reply
    psyke
    14/05/2007 at 15:56

    Ce Chappelle esti.
    Ma rog, sa nu fac gargara cu rahat. Exista similaritati peste tot.

  • Reply
    scorojit
    14/05/2007 at 16:53

    Nenea Ariel matale nu ziceai ca mama ta e romanca? Eu intelesesem ca tatal tau e evreu din alta tara. Explica-te, te rog.

  • Reply
    ana
    14/05/2007 at 17:07

    parerea mea este ca nu conteaza din ce oras esti,poti sa ai/sau nu ceva impotriva tiganilor ;[pt ca ziceai “Da, si eu ca orice bucurestean ..”] tiganii despre care vorbeai se gasesc din pacate peste tot ! sa speram ca este sunt o specie pe cale de disparitie;))

  • Reply
    Ariel
    14/05/2007 at 18:00

    Scorojit – daca maine vreau eu ma duc si ma fac budist… nu are nicio legatura in ce cred. Ai mei sunt 100% romani – si? Mama e crestina, tata e ateu (cred) dar familia lui este o familie de evrei.

    Sunt ce vreau de fapt… chit ca mama cred in cine stiu eu ce. Aici in romania lumea vede religia ca ceva… wow. Religia e ceva virtual. Pe timpu cand Hitler omora evrei, oamenii aia erau oleaca deosebiti de restu – ii deosebeai pe strada. Azi nu mai e la fel (presupun).

  • Reply
    magdutz
    14/05/2007 at 18:45

    tigani, evrei, unguri… continuati…. poate ati mai uitat pe unii…. “nu conteaza din ce oras esti tiganii prezenti peste tot”. Ei serios? acu nu vrei sa facem o organizatie nationala ca sa ne asiguram ca ei vor deveni “o specie pe cale de disparitie” ? Ceea ce deranjeaza pe cei mai multi sunt cersetorii, aurolacii si alte derivate, DAR e cea mai mare imbecilitate sa punem egal intre ei si tigani. Nu toti tiganii sunt cersetori/hoti/aurolaci si nu toti astia sunt tigani.

    Anyway… nu cred ca am sa am vreun succes de a schimba ceva in ideile atat de adanc inradacinate ale unora, dar deh…oricum nu prea conteaza pt ca majoritatea nu sunteti pt mine decat niste id-uri nesemnificative

    Ceea ce a fost absolut surprinzator si m-a durut rau, Ariele, a fost reactia ta. Nu doar ca e un post extremist (si sorry, dar chiar e), dar reactiile antisemite le primesti cu seninatate si te declari ca raspuns ca nu esti evreu.

    Stii ceva? Chestiile astea cu mama/tata/ bunica nu sunt argumente . Nu poti fi evreu (sau orice alta nationalitate/religie/cetatenie) pe jumatate. Ori esti, ori nu esti. (asta doar daca nu-mi explici ca mana dreapta si piciorul stang , de exemplu, sunt de evreu si restul nu). Iar daca esti sau nu evreu asta e determinat in primul rand ceea ce simti. Poti sa ai toti starmosii pana la Avraham evrei, daca tu nu te consideri evreu nu esti.

    Si daca tu afirmi in gura mare ca nu esti evreu… atunci imi permit sa iti dau o sugestie: reanalizeaza-ti alegerile (si daca vrei un hint gandeste-te la ce presupune alegerea de a fi madrich)

  • Reply
    unu altu
    14/05/2007 at 19:23

    uuuuu :>:> cineva sa oftica :)) nu’i asa magdutz >:)

  • Reply
    Ariel
    14/05/2007 at 19:29

    Hahahaha, plec de la tigani si ajung la tabere… frumos.

    Eu NU inteleg ce intelegeti voi prin “religie”. NU suntem pe aceasi latime de unda. Nici voi nu stiti ce inseamna sa fi crestin / evreu / tigan / budist.

    Comentarii antisemite? Problema lor… din partea mea sa vina si sa ma impuste daca ma urasc asa tare… degeaba. Am incercat sa explic oamenilor chestii… nu am avut succes, am inteles ca nu are sens sa le explic, nu le mai explic, ii las in natia lor.

    Ce presupune alegerea de a fi madrih magdy?

  • Reply
    Zeffy
    14/05/2007 at 19:39

    @ Jalane… asta mi-a placut :))1. nenea Jalane e tanti Jalane. Mai exact dra Jalane ..
    ma refeream sa-ti contiui prima idee… si du-te putin pe blogu meu ;))

  • Reply
    Odelia
    14/05/2007 at 20:04

    Ok..draga gestapo..pun pariu ca esti un baiat mic…blond…cu aparat pt dinti…gras…mereu batjocorit de ceilalti…nu-ti face griji…e un loc pt tine in lumea asta…
    Da,noi evreii stam zi si noapte si ne facem planuri cum sa te asaltam pe tine si armata ta de frumosi blonzi cu ochii ca cerul de mai si sa va torturam ca deh,suntem evil…mai urati (mai bruneti haoleuuuuuuuuu)….buhuhuuuuuuuu….sa nu care cumva sa visezi urat la noapte….apropo daca esti antisemit…esti si anti arab…ai grija cu noi mai e cum mai e…dar daca te iei de ei….ai sa sari in aer la propriu..hahaha
    Apropo lume,stiati cand caricatura aia de Hitler i-a cerut regelui Hassan II al Marocului evreii din Maroc sa-i omoare l-au apucat dracii pe ala si a facut urat…hahhahah…”evreii nostri nu ti-i dam,mars de aci”….a avut noroc ca nu a insistat altfel sarea in aer el si gask lui de la SS hahhah

  • Reply
    Luci Sandor
    14/05/2007 at 20:49

    Romii si tiganii nu sint diferiti, cf. dictionarelor de limba romana. Si este absurd sa spui ca o etnie este alcatuita exclusiv din hoti… ar trebui sa stii cel mai bine asta… Nu stiu ce va invatza la scoala aia.

  • Reply
    rizwan
    14/05/2007 at 21:45

    Tiganii? Eu, va spun sincer, imi pare foarte rau de Generalu Antonescu, nu a reusit sa faca ce si-a propus.
    -Sa scape de tigani.

    Daca s-ar legaliza crimele in Romania, mi-as cumpara un A.K. 47 si i-as lua pe rand.

  • Reply
    magdutz
    15/05/2007 at 07:41

    @ unu altu : dap, cineva se oftica… doar cred ca te referi la un cu totul alt motiv decat cel real… (nu e vorba de faptul ca nu sunt madrich) Anyway…. nu mi-a placut niciodata spalatul rufelor in public asa ca daca simti neaparata nevoie sa continuam aceasta discutie prefer sa o facem in private pe mess (asta, bineinteles, daca nu e o pretentie prea mare aceea de a iti spune si numele, nu doar ideile)

    @ alelu din cate stiam eu sa fii madrich inseamna sa insufli niste idei, principiisi sa le transmiti niste cunostiinte, dar mai mult…pe private

  • Reply
    Siderite
    15/05/2007 at 07:49

    =D>

  • Reply
    Zeffy
    15/05/2007 at 08:32

    atunci care e motivul ofticarii ?? magdutz??

  • Reply
    Simona
    15/05/2007 at 18:36

    In ce priveste asta sunt de acord cu ariel, si anume k tigan la noi a intrat in limba si a fost asociat mai mult genului de oameni care sunt nespalati, fura, cersesc, si te agaseaza pe strada. La fel un tigan poate fi un om kre nu e diferit de culoare fata de noi, si nu vorbeste tiganeste, k tot nu ii diferentiem. (titlul tot ala este, si s-a incetatenit k acum chiar dak vezi un tigan spalat tot ca un “criminal” il iei).
    Rromii fiind o natie la fel ca toate altele, care prin aceasta atributie de tigan li se acorda un titlu negativ (la fel cum cei din europa centrala ne vad pe noi tigani, iar noua nu ne convine…)
    In ce priveste rasismul, eu sunt in general rasista fata de oamenii rasisti (sunt singurele genuri de persoane pe care nu le inteleg)… No offence

  • Reply
    RoughSpoken
    16/05/2007 at 17:00

    cu doi “r”…Rromi

  • Reply
    Ariel
    16/05/2007 at 18:48

    e cu 2 :|

  • Reply
    Odelia
    17/05/2007 at 16:10

    bai riywane…am iesit din evul mediu…nu mai poti omora lumea pe strada nici macar cu…AK 47…uite mie nu-mi plac in ultimul timp mutrele romanilor….e vreo problema?Tiganii put?Ia sa vezi in tramvaiul cu romani ca pute mai rau.Sa nu mai vorbesc de taranul roman ata de pitoresc si de slavit…pute a oaie,mananca porc pana explodeaza…mesteca ceapa cu branza si nu se spala pe dinti…super!Tiganii sunt inculti? uita-te tu baietasii de cartier sau elevul roman de rand…macar de la unul care nu a avut ocazia sa invete nu te astepti la nimic,dar de la ala de rasa superioara?Ar trebui sa stie dinainte de nastere totul….:D ,sunt niste semizei,nu-i asa? V-ati intrebat vreodata de ce tiganii nascuti in Ardeal sau late tari nu fura si se spala si detin si functii importante?Vai de biata asta natie care a nimerit aici in tara asta…Luci Sandor,nu te stresa…tiganii au o traditie si o cultura care ne net superioara celei a romanilor…asa ca…:D

  • Reply
    MifTy
    20/05/2007 at 19:53

    traditie si cultura… o fi!!

    partea proasta ca din toata traditia si cultura lor stim doar de fuste in 400 de straturi, si de adi de vaco…

    in al doilea rand, tiganii se numesc ei insisi tigani!!
    nu rromi sau alte bazaconii cu mot!!!

    mai stiti vorba aia cu tzaran de oras???
    la fel e si cu tiganii…

    cat despre rasa, sunt veri curati cu indienii. nu cu arienii (aka indienii cu piele alba… nici nu stiti cati indieni cu piele alba, nu neagra sau maslinie exista inca in India… si nu e vorba de englezi stabiliti acolo… basca ei erau moguli/rajahi/brahmani, NU ceilalti!!!), ci cu dravidienii.
    aka populatia autohtona a indiei!!!

  • Reply
    alin
    21/05/2007 at 21:37

    sa le bag morti-n casa de tigani borati,pacat ca nu sa mai nascut inca un om ca si antonescu,cred ca 90% din populatia romaniei ai urasc pe tigani (athinganein, in limba greaca) care inseamna (a nu se atinge)

  • Reply
    Jalane
    22/05/2007 at 21:19

    oo mi-a mai venit o idee. rrom e cu 2 de r ca daca zici “roma” se intelege capitala Italiei. cam asta mi-a dat mie prin cap acuma.:P

  • Vezi alte comentarii:

    Comentează