Bălării Web

Scurt metraj de groaza: “Against Abortion”

Socant… desi sunt de acord cu avorturile, filmul asta m-a pus pe ganduri.

Adica, intelege omul, s-a intamplat, ti-ai dat seama ca esti gravida, te gandesti o zi – doua daca vrei sau nu copilul iar apoi (in caz ca nu-l vrei) avortezi… dar nu stai cu el 2 luni!

La sfarsit, copilul acela de 24 de saptamani (6 luni) m-a marcat… Nu stiam ca se pot face avorturi cand copilul e asa aproape de “lumina din fundul tunelului”.

De fapt, daca stam mai bine sa ne gandim, mai bine ca avorteaza decat sa-i chinuie (vezi Romania, copilasi facuti, batuti, nehraniti, vanduti…).


Dă mai departe dacă ți-a plăcut și abonează-te prin e-mail dacă vrei să fii la curent cu tot ce scriu pe viitor:

S-ar putea să te intereseze

23 comentarii

  • Reply
    fulgerica
    04/06/2007 at 20:17

    Exact acum ma uitam la stirea aia cu fata de 14 ani ce a fugit din maternitate, lasand in urma cei 3 tripleti pe care i-a adus pe lume. Din pacate unul a murit, iar ceilalti 2 au putine sanse de supravietuire. Boli ca sifilisul, septicemia si meningita ii chinuie acum!

    Ce ar fi fost oare mai bine? Sa faca avort sau sa ii chinuie asa?

  • Reply
    baghy
    04/06/2007 at 20:19

    cred ca ai gresit ceva.nu erau saptamani in loc de luni?ca la 24 de luni merge si vorbeste :)

  • Reply
    Militaru
    04/06/2007 at 20:19

    24 de saptamani, nu luni.

    Clipul este foarte socant, nu stiam ca un copil se dezvolta atat de mult in 2 luni. Totusi, decat sa il omori dupa ce il nasti, sau sa-l abandonezi intr-un wc-u mai bine faci avort in primele 2 luni (sau cand e legal). Am vazut pe protv o eleva care a nascut singura intr-un wc-u dintr-un camin si apoi l-a abandonat acolo mort.

  • Reply
    Ariel
    04/06/2007 at 20:21

    Se poate considera crima… oare?

  • Reply
    Geo Atreides
    04/06/2007 at 20:27

    copil de 24 de luni? i think there’s a typo!

    Chiar daca arata gruesome, asta nu inseamna ca si este. Fetusii aceia nu am constiinta de sine, nu au ganduri, dorinte, nimic, sunt practic niste testuri cu cateva reflexe neconditionate. Asa, ceva ca o insecta. In orice caz, nu sunt “persons”.

    Cat despre faza cu mai bine “avorteaza decat sa-i chinuie” nu stii cata dreptate ai.
    In “Freakonomics” (available on request,btw :P), o carte scris de un matematician, e un intreg capitol despre avorturile din timpul lui Ceausescu si rata crimei din SUA.
    Pe scurt, in SUA, prin anii 90, crestea rata asta a crimei ceva de speriat, toata lumea era panicata. Brusc, dupa ’90, in vreo doi ani a inceput sa scada dramatic rau de tot. Dupa calcule si calcule, au descoperit ca rata crimei incepuse sa scada la vreo 20 de ani dupa Roe vs. Wade, adica dupa ce au liberalizat avorturile.

    Ideea este ca, intr-un regim care interzice avorturile, acei copiii care ar fi fost avortati nu sunt doriti de parinti, lucru care le afecteaza intreaga copilarie, crescand sansele sa o ia pe drumuri gresite.

    G

  • Reply
    eXstatic
    04/06/2007 at 21:46

    Deci a sărit direct de la 11 săptămâni la 24… OK… Dar video-ul tot dezgustător este. Pentru că arată avorturi ÅŸi prin asta urmăreÅŸte să ne manipuleze părerile… Adică să fim contra, altfel vedem ce am văzut deunăzi, iar cu o astfel de manipulare nu sunt de acord, cu atât mai mult fiindcă e destul de puternică… Nu spune acolo de ce să fim contra, doar ne arată statistici ÅŸi imagini, deci mă face să mă gândesc că, de fapt, noi tre’ să fim contra tocmai ca să nu mai vedem NOI astfel de chestii… phew, ce egoism din partea noastră, nu-i aÅŸa? Plus că nu cunoaÅŸtem întreaga situaÅ£ie înainte de a decide dacă e bine sau nu, pentru că, în realitate, fiecare situaÅ£ie e particulară, cu nuanÅ£e de gri…
    Eu ştiam că e legal să faci avort înainte ca sarcina să facă trei luni şi bănuiesc că e destul de ok (atât cât se poate, desigur).

  • Reply
    acsel
    05/06/2007 at 06:16

    E de preferat ca sa nu se ajunga la avort. Este mult mai ieftin un prezervativ! :D
    Avortul este o operatie destul de nasoala fiindca e facuta “pe intuneric”. Doctorul nu vede ce face, decat la endoscop (parca asa se cheama ala care vede ce ai in tine).
    Nu sunt contra avortului, dar decat sa ajungi acolo mai bine folosesti un prezervativ. Asta de apara de MULT mai multe.

    Cred ca de acuma cand voi merge la o intalnire ii voi cere fisa medicala la tipa la cate boli ne inconjoara. :D

  • Reply
    lovingvama
    05/06/2007 at 07:27

    Eu n-am să fiu niciodată de acord cu avorturile. În schimb, sunt foarte de acord cu prezervativele.

    Doamne, ce m-a ÅŸocat filmul ăsta….

  • Reply
    Dee
    05/06/2007 at 07:57

    Pana la 3 luni e legal sa faci avort in orice tara civilizata. Dupa cum a spus si Geo, pana la “varsta” aia sunt doar tesuturi iar avortul inca nu o afecteaza nici pe mama.
    Ultimul, cel de 24 saptamani sigur nu a fost avort provocat. Nici un doctor intreg la minte nu ar putea face asa ceva. Mai degraba a murit intr-o nastere prematura, sau a fost avort spontan. Ceea ce arata si mai mult caracterul manipulativ al filmului.
    Pana la urma, daca tot ajungi intr-o situatie disperata, de ce sa il pastrezi cand nu il vrei? Ca apoi sa-l toci la cap toata viata? Sa-i arati prin toate mijloacele ca nu l-ai dorit? Sa devina un ratat sau mai rau, sa se nasca cu tot felul de boli?

    Prezervativul te scapa de mult mai multe, nu doar de o sarcina nedorita, folositi cu incredere :)

  • Reply
    Emma
    05/06/2007 at 08:04

    Ce v-a putut soca atata, nu stiu. In laboratorul nostru de biologie exista fetusi frumos conservati in pozitia unui arici atunci cand se sperie. (Va sa zica, pozitia “fetus”) Si nu moare nimeni de greata.

    Ce e asa nemaipomenit? Ca acel copil are maini si picioare? Ca SEAMANA cu o fiinta umana? Este o fiinta umana. Ceea ce omori este un om – nu un bou, nu o pisica. Bun. Si il omori fiindca nu il vrei. Si mai bine! A fost un accident, iti dai seama ca nu ii poti oferi copilului o viata buna, asa ca il omori. Asa. Si? Ce e socant/ nedrept/ oribil/ condamnabil in asta?

    Life is all about choices.

    Daca nu voiati sa vedeti fetusi ciopartiti, trebuia sa fi ascultat mesajul ce va avertiza la inceputul video-ului ca imaginile vor fi urate. De aceea e mesajul ala acolo. Pentru ca voi sa nu va vomati pranzul.

    Practic, “puterea de convingere” a “documentarului” (daca se poate numi asa) este nula – sau, cel putin, asa e pentru mine, fiindca imi dau seama ca, in afara de numere si imagini post-operatie, nu mi s-a oferit niciun motiv INTEMEIAT sa fiu impotriva avortului.

    Ce? Daca suntem toti impotriva avortului il salvam pe saracul doctor de la a nu impacheta un copil mort ca pe sendvis?

  • Reply
    justevil
    05/06/2007 at 09:29

    Din cunostintele mele, avortul este legal pana la 12 saptamani. Ceea ce urmeaza dupa intra sub directa incidenta a legii, cu exceptia avorturilor provocate in cazuri de boli congenitale, malformatii etc, sau a celor spontane, carevasazica, oese mamica la plimbare si o apuca nascarea in parc desi nu este la termen.

    O intrebare pentru cei ce nu sunt de acord cu avortul : cand stii ca nu ai posibilitati sa-l cresti si sa-l intretii, sau pur si simplu nu ti se pare un moment potrivit pentru a avea un copil cum procedezi ?! Dar, ma rog, una este sa nu fii de acord si alta e sa si pui in aplicare aceasta treaba.

  • Reply
    CrimethInc.
    05/06/2007 at 09:57

    E interzisa intreruperea cursului sarcinii, daca sunt depasite 14 saptamani. Nu mai mult, nu mai putin, ca regula (art. 185 Cod Penal). Pedeapsa e inchisoarea de la 6 luni la 3 ani. Insa, pe cale de exceptie (==> interpretare restrictiva), se poate face daca e necesara pentru a salva viata femeii sau se impune din motive terapeutice (evident, conform dispozitiilor legale).

  • Reply
    dAdA’s Blog » Avorturile – pur ÅŸi simplu groaznice
    05/06/2007 at 11:34

    […] blogul lui Ariel, m-am speriat de cele văzute. Avea un articol despre avorturi. Era un videoclip de pe YouTube în care erau prezentate imagini cu copii avortaÅ£i. Groaznic. […]

  • Reply
    El Rumano de Miercoles
    05/06/2007 at 12:51

    Bolnav. Absolut bolnav. Mi-as dori sa il vada toate inconstientele care zic ¨Eee..poate nu s-o prinde de data asta¨. FOLOSITI PREZERVATIVUL SAU PILULE ANTICONCEPTIONALE ca nici unele nu sunt nici ilegale, nici imorale si nu ingrasa. Am zis!

  • Reply
    Nemesis
    05/06/2007 at 14:41

    Se fac si la 7 luni si ceva. Am pe cineva din familie care a facut asta. Si-a dorit copilul enorm dar au aparut complicatii si oricum copilul acela nu ar fi supravietuit. Si vazand clipul pus de tine mi-am adus aminte. Chiar este o mare tragedie.

  • Reply
    jack
    05/06/2007 at 16:42

    nu m-a facut deloc sa ma gandesc desi e socant clipul dar asta e si ideea… mi se pare foarte normal sa fie legal avortul si sunt atatea motive… numai stau sa le insir acum

  • Reply
    Ayra
    05/06/2007 at 18:15

    Da, stiam ca acum se poate face avort pana la 6 luni – teoretic doar in caz de boala a mamei sau a fatului, mai ales datorita tehnologiei, care nu mai implica atat de multe riscuri.
    Stiam filmul, nu am ramas socata, nu nimic. O sa fiu pro avort pana la sfarsit, pentru ca nu mi se pare normal sa stai sa legi o viata de alta viata prin asta. Si poate nu poti sa ii oferi un nivel de trai, poate nu ai conditii, poate ai fost violata si nu ai stiut [ sarcina extrauterina ]. Sunt mult prea multe chestii de luat in calcul.
    Asta va fi o problema neutra. Oricate argumente se vor aduce pro, tot atatea se vor aduce si contra. Nimeni nu poate judeca, pentru ca nu are o baza pana la urma. Putem vedea doar dintr-un anumit punct de vedere, care difera de la persoana la persoana.
    Discutiile despre avort, despre eutanasierea persoanelor [ in coma sau boli irecuperabile ] sunt discutii la care nu putem avea finalitate. Sau vom avea una subiectiva.

  • Reply
    diana
    05/06/2007 at 18:21

    Ayra a zis: “O sa fiu pro avort pana la sfarsit, pentru ca nu mi se pare normal sa stai sa legi o viata de alta viata prin asta.” – deci ti se pare normal sa fie omorit un copil nevinovat conceput din prostiile facute de adolescenti inconstienti?

  • Reply
    vishan
    05/06/2007 at 18:23

    ok…pe mine nu m-a shocat..:)..oricum..nu sunt de acord cu avorturile ..decat in prima luna.. pt k ink nu este dezvoltat complet..dar anticonceptzionale..prezervative… nu sunt mai ieftine? nu sunt mai bune? .. e adevarat k dak o faci cu prezervativ ai senzatzia k ” mai e cineva cu tine cand te f**i” (tata) ..dar totushi

  • Reply
    sonia
    06/06/2007 at 14:17

    Cum poti sa pui asa un film pe blog? Nu inteleg nici macar cum sa te uiti la asa ceva. N-am ajuns la mijloc, asta e invatatura de minte pentru curiozitatile proaste pe care le am pe bloguri demente (sa te jugnesc e ultimul lucru, dar filmul asta…).

    Si… pana la urma esti de acord cu avortul sau nu? Poate gasesti si vreun filmulet despre vreo operatie pe cord si nu esti de acord nici cu aia…

    Inteleg sa ai o curiozitate… dar s-o imparti cu mandrie si cu altii… sau macar spune-mi si mie, crezi ca nu stiu toate femeile de prezervativ sau anticonceptionale? E o greseala. Poate nici tu n-ai vrea sa ai un copil cu una careia i-o tragi o noapte (prima si ultima oara) si probabil chiar tu ai duce-o de manuta la doctor.

    Si sper sa nu gasesc vreun raspuns de genul “mie nu mi s-ar intampla” ca lucrurile astea se pot intampla oricui este fertil si are o viata sexuala.

    Eu zic sa sochezi altfel daca asta e scopul blogului si sa fii mult mai atent data viitoare, sunt lucruri mult prea fine in care nu-ti recomand sa te bagi cu picioarele.

  • Reply
    Jalane
    06/06/2007 at 16:44

    In primul rand e ft interesant subiectul, nu vad de ce sa nu puna Ariel un astfel de film. Cine nu suporta, sa nu se uite (asta pt sonia).
    Pe urma, eu zic ca filmuletul nu ar trebui sa descurajeze avortul, pt ca ar fi o idee tare proasta, ci sa descurajeze relatiile aiurea si neprotejate. Am citit o data o chestie. Cineva intreba la ce varsta sa isi inceapa viata sexuala. Iar raspunsul a fost genial: in momentul in care iti vei putea asuma responsabilitatea, din toate punctele de vedere (financiar, moral, educational, etc) cresterii un copil in caz ca el ar aparea.
    Daca insa se intampla, asta e, se poate recurge si la avort fara atat de multe mustrari de constiinta. Sa nu uitam ca exista milioane de avorturi naturale, de cate cateodata femeia nici nu isi da seama, deci “natura” a prevazut si ea asa ceva. Nu imi dau bine seama daca imaginile sunt reale (don’t count on it), insa chiar daca sunt, nu inseamna ca acel embrion ar fi simtit ceva, ar fi gandit ceva etc. Nici macar un bebelus, pana la cateva luni- un an, nu realizeaza nimic.
    Ultimul copil era un avorton (adica un copil avortat din cauze patologice), nu la cerere pentru ca nu se poate decat pana la 3 luni.
    Ah si un exemplu: cele 2 gemene siameze de origine romana din SUA, lipite in jurul capului, care incep azi sa fie separate. Parintii lor au stiut de la inceputul sarcinii ca vor fi doua siameze si au refuzat avortul (tatal – preot..). Viata chinuita pe care o duc imi reconfirma parerea initiala.

  • Reply
    Pussycat
    07/06/2007 at 14:03

    Ma intreb cati ani are Diana… oare stie ce inseamna cuvantul “accident” sau “greseala”, sau pur si simplu are sub 12 ani? pentru ca eu zic ca nimeni nu si-ar dori sa-si distruga viata pt o greseala, mai ales ca nu e vorba de copii, ci de niste tesuturi. am fost si voi fi pro avort, si nu-mi dau seama de ce ar fi trebuit sa ma socheze filmuletul. oricum nu mi-a schimbat deloc parerea cu privire la avort pentru ca pentru multe adolescente sau femei avortul reprezinta o a doua sansa la o viata normala, dar si pentru multe alte motive.

  • Reply
    Gabita
    21/06/2007 at 12:39

    Ce-i ce comenteaza cu atata vehementa ca e mai rational sa folosesti o metoda contraceptiva, le dau un sfat:ganditi-va ca oricare dintre acele metode are un minim1%risc de ineficienta.Stiu ca e mai usor sa zici ca e mic procentul, dar sa te fereasca Dumnezeu ca tocmai tu, ca femeie, sa fii una din putinele care se incadreaza in acel 1%.Ce vei face atunci?Iar daca prin ironia sortii mai esti si sub un anume tratament care ar afecta in proportie de 90% viitorul copil?Ce ai alege? Sa aduci pe lume un “mutant nedorit” sau sa avortezi imediat ce ai aflat ca esti insarcinata?

  • Vezi alte comentarii:

    Comentează