Biciclete

Bucureștiul este la un pas de a deveni un mic Amsterdam

Bucureștiul este la un pas de a deveni un mic Amsterdam

În a doua zi de Paște a acestui an, care a picat într-o excelentă zi de luni, am ieșit la pas, la plimbare, în ideea de a redescoperi Bucureștiul pe care adesea îl consider urât.

Știam că Bucureștiul avea să fie pustiu, o mare parte din oameni fiind departe de oraș, cele două milioane de mașini din București parcă evaporându-se peste noapte.

Am mers 15 km pe jos prin București și am trecut, întâmplător, și prin Calea Victoriei, locul în care Primăria Municipiului București a făcut, din punctul meu de vedere, cea mai “serioasă” pistă de biciclete de până acum. Cea mai aproape de realitatea conceptului de “pistă de biciclete”.

Și a fost fascinant să trec pe acolo și să observ că într-o proporție gigantă, bicicliștii ce foloseau pista aveau bicicletele lor, nu biciclete închiriate.

Multe mountain-bike-uri, multe biciclete de oraș, multe biciclete pliabile … și foarte-foarte puține biciclete închiriate.

Ceea ce înseamnă că suntem pregătiți să facem din București un mini-Amsterdam.

Cetățenii au biciclete ascunse în casă. Și au chef să pedaleze pentru că-i ieftin. Doar că n-au infrastructură și nu-s încurajați.

“Vom face piste de biciclete când vor fi destui bicicliști prin București.” e cel mai stupid argument din Univers.

Oferă oamenilor infrastructură bună și ei se vor adapta. În clipa de față pedalatul prin București este descurajat. Este periculos. Foarte periculos. Aș zice nu numai că “nu este încurajat”, dar este chiar descurajat.

Luni am filmat pe Calea Victoriei câțiva bicicliști. Erau de toate vârstele – am văzut mulți copilași și mulți vârstnici (pe Pegasuri!).

Asta a ieșit:

Eu cred că Bucureștiul este la un pas de a deveni un mic Amsterdam. Oamenii vor să pedaleze. Oamenii au biciclete. Lipsește fix infrastructura și încurajarea pedalatului urban.

Suie Morin, suie în șa! :)


Dă mai departe dacă ți-a plăcut și abonează-te prin e-mail dacă vrei să fii la curent cu tot ce scriu pe viitor:

S-ar putea să te intereseze

4 comentarii

  • Reply
    Dan
    16/04/2015 at 17:25

    Mda! Suie Morin! Când am citit titlul m-am speriat puțin, lesne de înțeles de ce, nu? ;)

  • Reply
    Dragos
    17/04/2015 at 09:57

    Am iesit si eu in Herastrau imediat dupa Paste si intr-adevar, bicicletele zburda (ne)linistite cu duiumul. Incredibil de multe. E bine, pistele ne lipsesc. Ai vazut ca au interzis accesul pe pista de biciclete de pe Victoriei? Au pus semn la Piata Victoriei ca e interzis. Bine, nu-l respecta nimeni.

    • Reply
      Ariel
      17/04/2015 at 11:09

      Apare și în videoul meu acel semn. E ignorat. Și mi se pare și normal… :)

  • Reply
    Vă zic sigur, 2015 este anul bicicletei în București... - Ariel Constantinof Blog
    28/04/2015 at 23:58

    […] aproape sigur că 2015 era anul pe care-l tot așteptam. Pista de biciclete de pe Calea Victoriei este deja un simbol al “victoriei bicicliștilor”. Urmează să cucerim orașul și să […]

  • Vezi alte comentarii:

    Comentează