Bălării

CSR şi PR, altruism şi egoism – succint, promit!

CSR şi PR, altruism şi egoism - succint, promit!CSR = corporate social responsibility (carevasăzică “responsabilitatea socială a unei corporaţii/companii”)

PR = public relations (carevasăzică “relaţii cu publicul” şi nu numai.)

Şi de când s-a inventat CSR-ul, se tot bat câmpii cum că: “Bă, nesimţiţior, terminaţi cu CSR-ul, că ştim că-l faceţi doar pentru a vă promova, pentru a comunica lucruri frumoase despre compania voastră… pentru a vă face PR, cum se zice!”

Şi eu eram genul de om care zicea: “Haide mă, terminaţi, nu contează că oamenii se promovează pe urma faptelor bune pe care le fac. Adică e foarte în regulă să faci PR pe baza CSR-ului tău. Important e că firmele fac CSR. Nu contează că apoi se laudă.”

Şi aşa-i şi cu altruismul şi egoismul.

Adică, mă, e frumos să fii altruist, să salvezi un om de la moarte, să faci o faptă bună, dar în fond, undeva, în adâncul sufletului tău, tot va fi o urmă de egoism.

Mă, dar, pe bune acum… Mi se pare penibil să faci CSR şi apoi să printezi sute de mii de foi lucioase, policromie, pe carton, să faci stick-uri USB branduite şi multe alte obiecte frumoase, precum pixuri sau alte nimicuri şi apoi să trimiţi curieri prin toată ţara spre tot felul de oameni care ai tu impresia că te vor lăuda.

Am primit, dragi corporatişti, kilogramul de hârtii şi cartoane. Le-am citit. Scurt. Scria că aţi donat 29 de mii de euro într-un an de activitate către 10 asociaţii. Tot acolo scria că aţi dus statului 75 de MILIOANE DE EURO în doi ani de activitate.

Păi asta înseamnă că din IMENSUL profit, aţi donat nimic… ş-anume 29 de mii de euro.

Dar, de fapt, nici nu-mi pasă cât aţi donat. Nu-mi pasă că vă lăudaţi. Lăudaţi-vă. Dar vreau doar să vă anunţ că costul laudei voastre aproape că-i egal cu suma donaţiilor făcute.

Şi eu mă chinui să strâng nişte bani pentru a printa o cărticică la reCreiere.

Bad-bad-bad-bad PR.

Culmea, ştiu cel puţin un angajat de-al vostru care vine la reCreiere.

PS: Mulţumesc pentru stick-ul USB. Era de ajuns dacă venea doar el cu acea foaie A4 pe care erau printate toate laudele. Restul cataloagelor lucioase şi super-costisitoare, cu siguranţa nereciclabile… sunt DEGEABA.


Dă mai departe dacă ți-a plăcut și abonează-te prin e-mail dacă vrei să fii la curent cu tot ce scriu pe viitor:

S-ar putea să te intereseze

5 comentarii

  • Reply
    Georgiana Sandu
    04/10/2012 at 23:05

    E așa de trist, dar așa de trist să văd că ai scris “€œrelații cu publicul”… Sper să fi fost mult sarcasm acolo, pentru că altfel e de-a dreptul tragic.

    Cum e comentariul ăsta? Thumb up 0 Thumb down 0

    • Reply
      Ariel
      04/10/2012 at 23:10

      Meh, nu stau de aseară pe internet. D-aia aveam ghilimele de rigoare.

      Propag numa’ o confuzie care se face constant, e ok.

      Cum e comentariul ăsta? Thumb up 0 Thumb down 0

  • Reply
    Tudor
    05/10/2012 at 10:36

    Data viitoare iti vor trimite informatiile pe stick :) in format pdf.

    Cum e comentariul ăsta? Thumb up 0 Thumb down 0

    • Reply
      Ariel
      05/10/2012 at 10:58

      Ştii care-i culmea? Sunt şi pe stick! :)

      D-aia zic. Un kilogram de carton printat super-scump şi mişto cu informaţii neinteresante. Şi bat atâta câmpii pe tema asta pentru că MI-ESTE EFECTIV MILĂ să arunc la gunoi cartoanele astea. … :)

      Cum e comentariul ăsta? Thumb up 0 Thumb down 0

  • Reply
    Educație rutieră pentru cei mici - Ariel Constantinof Blog
    27/09/2013 at 18:39

    […] Așa că apar tot felul de companii care încep să facă CSR corporate social responsibility (carevasăzică “responsabilitatea socială a unei corporaţii…. […]

    Cum e comentariul ăsta? Thumb up 0 Thumb down 0

  • Vezi alte comentarii:

    Comentează