Şcoală

Ce se petrece? TACERE? Nu… putina treaba…

Nu… nu tac… am avut ceva treaba asa ca nu am putut sa raspund la comentarii sau sa scriu pe blog.

Nu, postul de mai jos nu e fake… chiar nu sunt lasat sa fac ore. Nu mi s-a comunicat nici un act oficial. Nu s-a intrunit nici un consiliu inca, dar eu nu pot invata. Este o situatie mai rara in invatamantul nostru in care elevii refuza sa dea pe la scoala uneori ceea ce nu a fost cazul meu. Nu am absente si consider ca invat indeajuns incat sa fiu multumit si eu si parintii mei.

De ce se intampla toate acestea? Pentru ca prin ceea ce am scris am deranjat anumiti profesori. Cred ca am dreptul ca atunci cand nu inteleg un lucru sa pot sa rog profesorul sa-mi explice inca odata. Asta este un semn ca sunt atent la ore probabil. Pentru asta nu sunt de acord sa fiu pedepsit. Sa pierd dreptul la educatie. Sa pierd contactul cu colegii.

Nu trebuie sa o ia nimeni personal mai ales ca nici macar nu a fost pomenit numele nimanui. Probabil ca e mai mult o chestie in care s-au recunoscut anumite persoane. Un lucru insa mi-a devenit clar: ca in Romania libertatea constiintei este discutabila. Unii oameni sunt deranjati de cum gandesti tu pentru tine sau de faptul ca impartasesti opiniile colegilor.

Doar atat i-a deranjat? Nu, desigur, i-a deranjat totul… nu zic ca nu… dar daca ar fi fost interpretat cum ar fi trebuit ar fi fost mai bine. Mi-au spus ca au ras si s-au regasit in tot ce am scris, chiar m-au felicitat si mi-au zis ca am talent dar am aruncat cu noroi fix in scoala. Azi, dupa ce s-a vorbit despre mine la Radio 21 mi s-a spus ca am apelat eu la presa… Nu. A fost invers.

Imi pare rau ca s-a interpretat gresit, ca s-a exagerat (cum se intampla adesea). Faptul ca am invatat 9 ani de zile in aceasta scoala spune cel mai mult despre parerea mea generala despre ea.

Mi s-a spus ca “sunt un zero desi ma cred erou” (ma cred erou?) (poate fi un zero un erou?), mi s-a spus ca ar trebui sa nu am creier ca sa fac una ca asta. “Fara creier” am participat si particip in continuare la activitati extrascolare, fiind felicitat tocmai de cei care ma considera brainless.

Sa-mi cer scuze? De ce? Cred ca am dreptul ca atunci cand nu inteleg un lucru sa pot sa rog profesorul sa-mi explice inca odata.

Nu sunt si nici nu vreau sa fiu pentru absolut nimeni un instrument.

… atat pana acum.

Va urma.


Dă mai departe dacă ți-a plăcut și abonează-te prin e-mail dacă vrei să fii la curent cu tot ce scriu pe viitor:

S-ar putea să te intereseze

221 comentarii

  • Reply
    lsd vlad
    19/04/2007 at 22:08

    Ariele dupa cum ai vazut ai sprijinul tutror si a presei,a noastra si a cititorilor tai…cred ca e tot ce ai nevoie

  • Reply
    dutz
    19/04/2007 at 22:14

    Suntem cu tine bro, sper totusi sa iasa toata povestea asta bine. Bravo pentru ceea ce scri si pentru curaj ;)

  • Reply
    Mihai
    19/04/2007 at 22:50

    eu imi aduc aminte de niscaiva posturi cu poze ale profilor/profelor in care chiar le era lezata imaginea. nu mai stiu care sau cate sunt, dar probabil posturile alea au fost baza. si faptul ca te referi la scoala cu “penitenciar”. dar nici astea nu justifica hotararea lor.

  • Reply
    Alex Mihaileanu
    19/04/2007 at 23:05

    drace, daca aflu ca te-a mincat in fund sa minti si sa nu fii exmatriculat, afla ca iti garantez ca o sa zbori din liceul ala. sper, pentru binele tau, sa nu fii atit de inconstient incit sa fi mintit pe toats lumea.

  • Reply
    World Wide Web-ul zilei 19 Aprilie - Bani pe net - by Cotiso
    19/04/2007 at 23:05

    […] revine cu un post si se pare ca e pe bune faza de ieri. Pacat ca s-a nimerit faza cu Basescu in aceeasi perioada. […]

  • Reply
    Alexandru Hagi (RIPer)
    20/04/2007 at 05:32

    Nu cunosc bine situatia dar in nici un caz nu trebuia sa se ajunga la asta. Felicitari ca ai reusit sa-ti menti tousi verticalitatea si sa nu te lasi supus. Bafta in continuare.

  • Reply
    RottenKid
    20/04/2007 at 05:34

    ai un orgoliu destul de mare pentru un pusti , imi place ca ti in continuare “coada sus” si ca nu te apuci sa pupi in fund pe cei care ti-au facut rau abuziv

  • Reply
    Zeffy
    20/04/2007 at 06:03

    jos palaria in fata ta …

  • Reply
    Mihai Biharia
    20/04/2007 at 06:20

    Draga Ariel,

    Vreau sa-ti spun ca am dat meditatii o lunga perioada din viata mea si am fost prof asociat la Politehnica, deci cunosc destul de bine invatamantul romanesc. Faptul ca ai fost exmatriculat din cauza unor opinii scrise pe blog mi se pare o aberatie. In fod, blog-ul e un jurnal, e adevarat, la vedere, dar ramane un jurnal. Eu,ca cititor de blog-uri, ma apropiii de ele cu multa grija pentru ca intr-un fel, intru in viata unui om. Poate nu imi place cum gandeste, poate ca aflu ceva neplacut despre mine, dar asta e. E dreptul fiecaruia. Situatia ta se va rezolva. Imi permit, ca la varsta pe care o am ,sa-ti dau un sfat.Sa eviti insultele. Mult succes.

    Dr. Mihai Biharia

  • Reply
    silviu
    20/04/2007 at 06:28

    asa e Ariel e dreptaul tau sa mai intrebi inca o data , asa fac si eu si cateodata profesorii ies din sarite :D

  • Reply
    Iulian
    20/04/2007 at 06:38

    Nici sa nu taci! De ce sa taci? Spune-ti parerea si supararea.

    Ma gandesc ca toti profesorii tai au peste 30 de ani si au prins oarecum educatia de pe vremea lu’ impuscatul, pentru ca altfel nu imi explic.

    Ca si Biharia, iti spun doar sa nu ii insulti in mod direct. Oricum eu sunt sigur ca dupa atata “publicitate” negativa cata si-au luat, vor da inapoi cu aceasta decizie.

    Oricum, e putin socant sa citesc ce se intampla acolo. Parintii tai nu au facut scandal?

    Keep walking!!!

  • Reply
    Pyuric
    20/04/2007 at 07:30

    Fight fight fight! Serios ca meritau tot acest scandal, si toata mediatizarea… lol cica ai fi apelat la presa =)) Au macar idee cu ce se mananca un blog?

  • Reply
    cristi
    20/04/2007 at 07:49

    si vin si eu cu un citat “Nu conteaza cât de lung am parul Important e cât si cum gândesc.”

  • Reply
    blogatu
    20/04/2007 at 07:52

    Vezi ca scrie in cam toate ziarele de tine. Ai ajuns celebru

  • Reply
    Ariel
    20/04/2007 at 07:56

    Unde unde? Jurnalul National am vz… altceva nimic :) E basescu care ma eclipseaza :))

  • Reply
    blogatu
    20/04/2007 at 08:02

    In jurnalul, dar si pe niste portaluri de stiri. Nu chiar toate, am exagerat eu cred. Base totusi e mai important.

  • Reply
    Spamuletz
    20/04/2007 at 08:08

    Chestiune de detaliu, insa de la prostie la eroism e intr-adevar doar un pas: uite-l pe Cosmin Gusa, ieri in Piata Universitatii, de exemplu. Diferenta intre cele doua e data de modul in care judeca ceilalti ;)

    In cazul tau: Kafka, frate!

  • Reply
    silviu
    20/04/2007 at 08:21

    Preşedintele organizaţiei spune că l-a exmatriculat pe Ariel din cauza faptului că a postat pe blog jigniri la adresa profesorilor şi fotografii ale profesorilor realizate în timpul orelor de curs. Pentru a fi reprimit la şcoală, Ariel va trebui să şteargă de pe blog toate posturile referitoare la profesori, spune Tova Ben Nun.
    :-” nasol moment :P

  • Reply
    swaMp
    20/04/2007 at 08:25

    Ariele, sincer nu esti singurul care are pobleme cu cei de la liceu scoala generala etc.Suntem in Romania, dupa cum vezi tu la noi e totul posibil, si eu am patit-o in primul an de liceu [ clasa a 9-a ] bobok fiind… ce or fi zis profesorii ia stai ca asta se crede ca stie prea multe i-o facem noi, eram la o ora de informatica si ma cheama profesoara mea de informatica sa il ajut pe un profesor de informatica si matematica la o problema la un computer din sala de informatica, el s-a chinuit vreo 2 ore eu am stat 5 minute, si l-am rezolvat colegii vazand ca eu am reusit in 5 minute ceea ce el nu a reusit in 2 ore au inceput sa rada pe seama lui.Bon toate bune si frumoase pana cand imi spune diriginta ca am sa raman pe vara la matematica, aveam taote notele bune, cand ma uit in catalog un 2 care imi strica toata media.De unde aparuse?De la profesorul de informatica, el era seful de catedra la matematica si uite asa m-am dus eu la mare si am venit de unde am plecat ca sa dau corijentele pe vara.. am multe de povestit despre sistemul asta al liceului meu, sau al altor licee care l-am simtit pe pielea mea si de-a dreptul fara nici o vina, exact lucrurl care se intampla la tine, eu il numesc invidie.

  • Reply
    Nicole
    20/04/2007 at 08:52

    Ma ingrijoreaza si pe mine ce se intampla cu libertatea de exprimare.

    Insa ma ingrijoreaza si mai mult comentariul lui Alex Mihaileanu. Nu-l cunosc, am aflat de pe site-ul lui ca ar fi jurnalist. Presupun ca amenintarile sint legate de meseria lui. Chiar si-asa, amenintarile de genul asta nu isi au locul aici. Daca Ariel minte e problema lui, blogul asta e unul personal. Daca ai scris in presa in baza blogului… hm… e problema ta sa verifici informatia (parca era regula celor trei surse sau asa ceva). Si daca nu ai verificat si informatia se dovedeste falsa… e o mare tzeapa, de care Ariel nu se face vinovat in nici un fel.

    Dincolo de asta… am urmarit un pic stirile si posturile despre exmatriculare. E impresionant cum isi permit unii sa taie si sa spanzure fara nici o baza legala.

  • Reply
    C.M.
    20/04/2007 at 08:58

    Aici nu conteaza atat de mult cauza scandalului, ci efectul. Ai scris ceva. Dupa a mea parere, ai fost rautacios. Dar asta nu inseamna ca nu trebuia sa mai scrii sau si mai rau sa dai delete post. Si apoi, esti acuzat pe nedrept de oameni carora nu le plac ideile tale. Cei care au trait sub Ceausescu si vor ca tu sa traiesti sub EI.

  • Reply
    Ariel
    20/04/2007 at 08:58

    @swaMp … de ce taci ?

  • Reply
    Ultimul Nihilist
    20/04/2007 at 09:18

    Uite exmatricularea….nu-i exmatricularea…
    http://ihateyou.uv.ro/index.php/2007/04/20/pan-la-urma-cine-a-dat-cu-piatra/

  • Reply
    Magda
    20/04/2007 at 09:23

    Acum cateva sapatamini citeam despre blogul lui Pahomi care a fost inchis pentru ca a deranjat pe x si y care aveau puterea sa-l reduca la tacere.. Astazi citesc despre tine..nu pot decat sa ma ingrozesc gandindu-ma ca asta e doar inceputul. Tot nu am scapat de cenzura? Ne-am intors in vremea Inchizitiei? Ce putem face pentru ca asta sa nu devina un obicei?

  • Reply
    NetBoy
    20/04/2007 at 09:27

    Felicitari pentru curaj, orice s-ar intampla sa nu uiti ca ai dreptatea de partea ta asa ca ei nu te pot atinge… orice ti-ar face acum ii poti obliga sa stearga cu buretele mai tarziu. Este in avantajul tau sa-i lasi sa-si faca de cap, sa se adune abuzuri pe care sa le folosesti impotriva lor mai tarziu.

  • Reply
    Gez
    20/04/2007 at 09:55

    Nu te lasa frate, ca suntem in spatele tau o multime de bloggeri!

  • Reply
    ana
    20/04/2007 at 10:03

    si ..vei scoate posturile referitoare la profesori pana la urma?

  • Reply
    Ariel
    20/04/2007 at 10:49

    Ei vor sa scot tot… cel putin asa s-a declarat in ziarului Jurnalul National :)

  • Reply
    zum zum
    20/04/2007 at 10:57

    E cel putin aberanta decizia conducerii scolii, inca 1 data e clar ca nu se promoveaza libera exprimare si ideile inovatoare. Aceiasi comunisti batrani si tristi…
    Nici un pas in spate!!!

  • Reply
    Cristi Roman
    20/04/2007 at 11:42

    Nu scoate nimic din ce ai scris.

  • Reply
    Whitee
    20/04/2007 at 11:52

    JOS CENZURA

  • Reply
    adrianp
    20/04/2007 at 11:53

    sa nici nu-ti treaca prin cap sa stergi blogul! daca asta e tot ce poate sa faca scoala atunci SA LE FIE RUSINE!

  • Reply
    Anonymous
    20/04/2007 at 11:58

    copile, habar nu ai ce e respectul.

  • Reply
    diana_fausta
    20/04/2007 at 11:59

    Draga we3d
    In ceea ce te priveste,oricat de mult as incerca,nu reusesc sa fiu obiectiva.Sigur,ar fi mai multe motive,insa afectiunea pe care ti-o port ma impiedica sa te “judec” in mod obiectiv.Insa,ar fi cazul sa fac unele precizari,din capul locului.
    1.Esti intr-un liceu privat,unde regulile sunt facute de “ai casei”.2.Esti un evreu intr-un liceu evreiesc,lucru care te obliga la o anumita tinuta.Ti-am spus de multe ori,de cand ne cunoastem,ca am un deosebit respect pentru poporul evreu,popor care a dat extrem de mult umanitatii,referindu-ma la stiinta,cultura si religia acestei planete splendide.Am mai spus-o si o repet,Isus era evreu,nu era din Caracal.
    Consider ca faci parte dintr-o comunitate in care ai atat drepturi,insa,in cazul de fatza,obligatiile prevaleaza.Conducerea liceului tau a procedat eronat neinformandu-te IN SCRIS de masura disciplinara luata vis-a-vis de cazul tau.Ei aveau obligatia legala de a te informa in scris despre orice masura ce te priveste;comunicarea VERBALA este irelevanta.Cat despre indemnurile de genul “nu te lasa;fii tare ;da-i de toti peretii;nici un pas in spate”,sunt convinsa ca ar fi bine sa le evaluezi cat mai lucid si sa nu uiti ca in fatza lor-a conducerii liceului- vei avea alaturi de tine doar parintii.iti voi cita din cartea proverbelor ,scrisa de marele imparat Shlomo(Solomon),un citat care este extrem de actual:”Un caine viu e mai de pret decat un leu mort”.Asa ca tu,Ariel=Leul lui Dumnezeu,ar fi bine sa procedezi lucid si intelept.
    Cu multa dragoste ,Diana Fausta(XeNoN):-)

  • Reply
    thank_god_i'm_not_ur_teacher
    20/04/2007 at 12:26

    nu, nu sunt o profa fosila, cum zicea cineva mai sus. uite ce cred eu:
    -orice scoala are un regulament intern. daca e bine facut atunci contine cu siguranta notiunea de “defaimare a imaginii scolii”. adica exact ceea ce a facut prietenul vostru. pentru asta poate fi mutat disciplinar la o alta scoala.
    -da, libertatea de exprimare este importanta, dar “libertatea pumnului tau se opreste in fata nasului meu”. adica, sincer, daca eram profa ta te dadeam in judecata pentru calomnie + pt ca mi-ai folosit imaginea (mi-ai postat poza) intr-un spatiu public cum e netul + vatamare corporala fiindca ai scos usa din balamale. pentru asta ai fi fost trimis la un centru de reeducare. hm, poate e mai bine ca ai scapat de asta? trebuie sa inveti ca fiecare libertate este insotita de o responsabilitate, ca toate lucrurile pe care le facem au urmari. nu ai numai drepturi, ci si indatoriri.
    -citesc bloguri de elevi in fiecare zi si invat din ele in fiecare zi cate ceva despre ei, despre mine. am incredere ca sunt multi oameni tineri misto care posteaza lucruri incredibil de interesante pe blogurile lor. ceea ce nu pot spune despre tine. tot ceea ce am citit aici este o balacareala la adresa tuturor celor din jur, a scolii, a profesorilor, a ideii de scoala. cand un elev se revolta impotriva unui singur profesor, probabil ca e vina profesorului. cand un elev se revolta impotriva tuturor profesorilor, cel mai probabil e vina lui. iar argumentul tau suprem e ca nu esti lasat sa vegetezi, sa dormi, sa nu faci nimic cu viata ta, ca “bestiile” de profesori (probabil unii mai buni, unii mai rai, unii mai tineri, altii mai batrani) indraznesc sa te trezeasca din somnul tau caldut ca sa incerce sa te invete ceva. nu, nu este un blog interesant. nu, nu am gasit aici sclipirea pe care am gasit-o pe alte bloguri ale unor oameni de varsta ta, ci doar o lamentabila insiruire de jigniri la adresa tuturor celor care te inconjoara. pacat.

  • Reply
    Ariel
    20/04/2007 at 12:34

    1. N-am scos eu usa din balamale, doar am povestit intamplarea…
    2. Nu cred ca prin faptul ca arat lume care doarme zic “nu sunt lasat sa dorm”. :D

    Fiecare interpreteaza cum vrea…

  • Reply
    thank_god_i'm_not_ur_teacher
    20/04/2007 at 12:51

    1. se numeste complicitate si tot se pedepseste de lege. cu mai putini ani de scoala de corectie decat autorul, dar tot se pedepseste. sorry.
    2. pari a fi destul de inteligent cat sa arati si altceva lumii decat “here, this is me sleeping”, “here, this is me drinking”, “here, this is me…doing nothing. and that’s what i wanna do for the rest of my life, so get off my back”. rebeliunea e buna daca reusesti sa demolezi ceva ca sa pui altceva in loc, ceva mai bun. tu nu ne propui decat o stare vegetativa de amorteala. poate ar trebui sa incerci alt approach?

  • Reply
    no
    20/04/2007 at 13:28

    libertatea de exprimare la noi este inchis intre ziduri. ce sa-i faci ? ce naiba-i intereseaza pe aia de la scoala ca ce scrii pe blogul tau personal ? bine ca nu te-au bagat la zdup :-) io zic sa pleci de la scoala aia si sa te inscrii la o scoala normala.

  • Reply
    sick
    20/04/2007 at 13:34

    hahaha……comunisto :))……ar trebui sa faceti schimb de experienta cu profesorii din afara tarii, sa aflati cum mai stau alte sisteme de invatamant in afara tarii.

  • Reply
    ana
    20/04/2007 at 13:37

    eu am inceput sa citesc blogg`uri de foarte putin timp si cand am vazut ce ti s`a facut am rams f uimita mi se pare o mare prostie ,sincer! iti urez suuces si sper sa ti se rezolve problema cat mai repede si mai eficient !!

  • Reply
    Ariel
    20/04/2007 at 13:39

    @” thank_god_i’m_not_ur_teacher ” – stii ca aberezi, nu? Deci daca la mine la scoala (ca sa nu zci pe starda) se crede ca un elev a fost impuscat de un alt elev, dar eu pe blog spun adevarul, ca de fapt a fost impuscat de un profesor… sunt si eu complice? Mda…

  • Reply
    Corina
    20/04/2007 at 13:52

    E trist ca se poate intampla asa ceva in ziua de azi. Am 39 de ani, blogul tau este primul pe care-l citesc (am aflat de el ieri la radio21) si spun cu mana pe inima ca imi place cum scrii. Se vede ca esti destupat la minte si mi-as dori ca pustiul meu (are 10 ani) la varsta ta, sa gandeasca asa ca tine.
    N-o sa spun “tine-o tot asa ” sau “fa asa” pt ca nu de asta ai nevoie (la sfaturi ne pricepem toti, a devenit chiar sport national) e clar ca poti discerne singur ce-i mai bine pentru tine. Nu pot decat sa-ti urez bafta!
    Ma bucur ca te-am “cunoscut”. Numai bine acolo la tine

  • Reply
    vietnam
    20/04/2007 at 14:15

    Corina,ti spun sigur ca nu este singurul blog interensat pe care il vei gasi,trebuie doar sa ai putina rabdare,ca sunt destule bloguri cu mult continut,si putina calitate .

  • Reply
    Ariel
    20/04/2007 at 14:16

    “la sfaturi ne pricepem toti, a devenit chiar sport national”

    Wow, cat de adevarat.

    Multumesc mult Corina :D

    si multi inainte micutului ;))

  • Reply
    cristina
    20/04/2007 at 14:18

    idiotii ashtia cred ca daca eshti copil nu ai dreptu sa ai opinii.bv,ariel profesoarele tale cred k sunt la menopauza iar directoru pare ramolit rau din moment ce au luat decizia asta de a te exmatricula pe acuzatii nefondate.let’s face it…cate lucruri nu se scriu pe bloguri …adevarate sau false nu e treaba nimanui

  • Reply
    since
    20/04/2007 at 14:23

    ..daca acum te sustine Basescu’ si te arata la TV, cred ca dupa ce termina el..sa conduca Romania(intri tu in locu’ lui)..
    bine, vad ca nu esti lovit pe cum ar trebui..de ce ti-au facut
    ..foarte bine :D
    ..pace :)

  • Reply
    Someone
    20/04/2007 at 14:26

    Din ciclul “daca eram profa ta te dadeam in judecata pentru calomnie”. (thank_god_i’m_not_ur_teacher said)

    Care este calomnia ???

    Ca elevul se plange de faptul ca daca nu intelege ceva la ora unii profesori carora nu le da numele nu prea se ofera sa-l ajute. Asta este calomnie ???? (ca sa nu mai zic ca nici macar calomnia nu mai e incriminata de codul penal: http://www.hotnews.ro/articol_54092-Insulta-si-calomnia-nu-mai-sunt-infractiuni.htm

    Ca sa nu mai zic ca oricum – miss profesor lauder school – nu ai curajul sa-ti pui numele. asta arata mult despre cum vezi libertatea constiintei si libertatea cuvantului. Pacat de meserie ca te-ai facut profesor. Ceea ce trebuie sa intelegi si tu si restu’ “suparatelor”, dar nu ai sa intelegi sau nu ai sa recunosti vreodata, este ca numai bolnavi precum Ceausescu, Hitler si altii ca ei voiau sa fie iubiti de toata lumea.

    Nu toti profesorii sunt iubiti de toti elevii. Ei si …Exmatriculam pe cei ce nu ne iubesc ???

    Unii elevi iubesc unii profi. Altii iubesc pe altii.
    Scoala s-a compromis nu prin ce a scris Ariel, ci prin ce a facut dupa ce Ariel a scris.

    Regulamentele interne nu pot fi impotriva Constitutiei si a legii invatamantului.

    Am constatat ca Ariel este unul din elevii care vrea sa invete. Asta este cel mai mare pacat al lui. Daca era chiulangiu si nu ii pasa de scoala era totul OK.

    Este insa Scoala fundatie Lauder atat de neprihanita incat sa exmatriculeze un elev care a a vut curajul sa spuna ca nu intelege ce i se preda ?

    I-a sa vedem:

    http://www.larouchepub.com/other/2003/3003likud_usgangsta.html
    A Bigger Scandal: Illegal U.S. Funding of Sharon’s Likud
    “Sheldon Adelson: casino mogul, one of four foreigners named by the Jerusalem Post as contributing over $100,000 to the Likud’s 1996 election campaign (the other three were Ronald Lauder, Joseph Gutnick, and Irving Moscowitz). Sheldon and Mervyn Adelson are not related”

    A Bigger Scandal: Illegal U.S. Funding of Sharon’s LikudHis Ronald S. Lauder foundation, operating in the former East Bloc, … CEDC is a consortium that mingles U.S. Congress-appropriated monies with those from …

  • Reply
    ana
    20/04/2007 at 14:26

    parintii tai ce parere au despre asta ??

  • Vezi alte comentarii: 1 2 3 5

    Comentează