Noi la Tribul avem un scop social și 10% din fiecare livrare se duc spre o cauză – și anume promovarea pedalatului urban în București.
Cu toate astea, zilele trecute am anunțat un nou proiect, care nu ne aparține în mod direct, dar cu care am vrut să mă asociez foarte puternic.
Marian, omul din spatele proiectului numit Uleiosul, voia să strângă gratuit uleiul folosit din casele oamenilor. Apoi să-l ducă la un centru specializat și să ia de la acel centru un comision. Foarte mic comision, credeți-mă. Marian e departe de “a face bani”. E clar că-i un om care vrea să facă Bucureștiul un loc mai bun.
L-am întrebat exact câți bani ar face pe munca pe care vrea s-o facă. I-am zis: “Ești nebun.” când am aflat.
Dar nebuni sunt oamenii pasionați.
Așa ca i-am zis că vreau să-l ajut cu tot ce pot. De la platforma online, la promovare, la livrări (dacă-i cazul), la ORICE, cu ORICE.
Și am anunțat proiectul “Uleiosul” pe Tribul. Și l-au anunțat mulți alții. Uite aici. Și Uleiosul o să fie și-n presă, promit.
Dar, și aici începe lecția de social media, cât au promovat 10 alte site-uri, atât am promovat noi cu pagina Tribului de Facebook.
Și întrebarea este: cum se poate? Pagina Tribului de Facebook e o pagină de “Afacere”. Suntem doar o afacere socială, de fapt.
Au promovat campania Uleiosului, totuși, reviste online, în paralel.
Ei bine, Tribul, deși este o “afacere”, are în jurul său o comunitate de oameni pasionați de pedalat, oameni “responsabili”, interesați de ce-i în jurul lor.
Nu mi-a venit să cred cât de bine s-a dus vestea cu Uleiosul.
Și nu scriu aceste rânduri ca să ne lăudăm. Nu. Scriu aceste rânduri pentru că am realizat că o afacere poate să aibă în jurul său o comunitate foarte puternică, deși adesea poate fi inactivă și invizbilă.
Și Tribul are o astfel de comunitate excepțională.
Ca să dau cifre, că-s pasionat de ele:
Reach pe Facebook cum n-am văzut de mult – 84 de mii. (pagina avea 3500 fani…)
Postul având 200 de like-uri și 500 de share-uri. Cât de des ni se dă să vedem ceva cu mai multe share-uri decât like-uri?! Eu nu-mi amintesc să mai fi văzut. :)
Articolul promovat prin Facebook (publicat pe blogul Tribului aici) are 1.8k likes. DUMNEZEULE! :)
Și asta nu-i tot.
Site-ul Tribului are o medie de 80 de unici pe zi. În ziua lansării anunțului cu Uleiosul a avut 7.5k unici. Mai mult decât cele 3 bloguri pe care le am, adunate. Iar unul din bloguri a făcut 3.5k unici în ziua aia.
Ba, mai mult, a doua zi am avut 3.3k unici și a 3-a zi 800 de unici.
Ce înseamnă asta? Că mii de oameni au aflat de Tribul, într-un mod indirect, dorind să afle despre o campanie socială foarte mișto – despre Uleiosul. :)
Mai mult, am depășit în 4 zile de decembrie traficul lunar adunat pe tot anul 2013. DUMNEZEULE! :)
Și așa este și în CSR. Faci ceva mișto și, totodată, lumea te va aprecia și va afla de tine.
Noi, la Tribul, nu “facem” decât să-l ajutăm pe Marian cu proiectul său. Suntem “oarecum” parte din el.
Sunt mândru, pur și simplu, de Tribul, de oamenii excepționali din jurul său, și de Marian. Care, peste noapte, a lansat un proiect pe care-s invidios. Dar mă bucur că-mi permite să-l ajut. Și asta mă face să mă simt ca și cum “sunt parte din” Uleios. :)
Marian, precum ți-am zis, ai devenit, oficial, “Uleiosul”, dar într-un sens pozitiv. Fă-ți cărți de vizită! :)
Trăiască social media. Mult și bine.
PS: în formularul de înscriere al Uleiosului s-au înscris peste 100 de persoane care au ulei de dat, gata pregătit. Și da, mai mult de 1 litru fiecare. Este f-a-s-c-i-n-a-n-t! :)
2 comentarii
Olivian
09/12/2013 at 18:24Super tare! Mie mi-a explicat fratele meu în câteva propoziții de ce să nu arunci uleiul în chiuvetă și de vreo 2 ani nu mai fac asta. Inițiativa voastră e tare și de asta a avut succes online, pentru că merită. Nu prea mai gătesc cu ulei mult dar voi avea grijă să-l strâng pentru colectare.
P.S îmi place că pui statistici oriunde este posibil să faci asta :D
Marea Uleiadă la o săptămână de la lansare | Uleiosul
13/01/2014 at 22:27[…] În urma catapultării în social media de către cei de la Tribul, Uleiosul a reușit să ajungă de la 100 de like-uri ale paginii și proiectului la 748 and counting (woooow!!!). Ariel vă explică ce s-a întamplat și în cifre aici: http://arielu.ro/colectam-gratuit-ulei-in-bucuresti-lectie-de-social-media.html […]