Interesant

Cu şi despre responsabilititatea socială a companiilor…

Cu şi despre responsabilititatea socială a companiilor...Corporate social responsibility (“CSR” for short, and also called corporate conscience, citizenship, social performance, or sustainable responsible business[1]) is a form of corporate self-regulation integrated into a business model. Citeşte mai multe pe Wikipedia.

Care sunt primele 3 companii pe care le apreciezi cel mai mult pentru cum s-au implicat în societate în 2010 şi de ce?

Nu ştiu care ar fi cele 3 companii pe care le apreciez cel mai mult din punct de vedere al CSR-ului, dar cu siguranţă Petrom, UniCredit Ţiriac Bank, Orange, Raiffeisen Bank şi Tetra Pack sunt unele din companiile care mi-au rămas în cap pentru CSR-ul lor.

La Petrom apreciez foarte mult Ţara Lui Andrei. Mi se pare o idee genială la care ştiu că se lucrează constant. Pe site mereu au conţinut nou, unic, despre lucruri eco ce mă fascinează. În plus, am fost la plantări în 2010 datorită lor. Eu, alături de alte câteva sute de persoane.

UniCredit Ţiriac Bank îmi place pentru faptul că investeşte în MaiMultVerde şi în Cicloteque. Şi MMV merită toată aprecierea pentru faptul că a reuşit în 2010 să mai deschidă 2 centre de închiriat biciclete în Bucureşti + să facă multe alte acţiuni. Cunosc oameni din MMV şi mereu am fost uimit de modul în care lucrează, de cât de mult le pasă de tot ce fac, de super-implicarea lor. UniCredit a dat bani cui trebuie, ca să zic aşa. :)

Orange dă biciclete angajaţilor. Asta mă unge pe suflet. Raiiffeisen Bank a dat o groază de bani pentru centre de închiriat biciclete prin Bucureşti, Cluj, Iaşi şi alte oraşe. Iar Tetra Pack, deşi la început de drum (abia am auzit de ei), încearcă să educe copilaşii din şcoli – ceea ce mi se pare super-tare. Din păcate nu ştiu de altcineva care să mai facă asta.

În ce măsură marile companii au răspuns în 2010 aşteptărilor tale în privinţa implicării în societate?

Coca-Cola dă biciclete roşii în Bucureşti deja de câţiva ani. Lucru de apreciat… dar două lucruri sunt de zis: 1. Pe cuvântul meu de biciclist convins că n-am văzut NICIO bicicletă Coca-Cola pe stradă în Bucureşti în ultimii ani. 2. Ok, dai 500 de biciclete în 2008, dai 500 în 2009, 500 în 2010 … Poate dacă din 1500 de biciclete nu vezi niciodată vreo-una plimbându-se pe stradă, ar trebui să te opreşti din dat biciclete şi să te implici direct în educarea cetăţenilor. În loc să dai 500 de biciclete, fă un program prin care convingi populaţia că mersul pe bicicletă ESTE POSIBIL în Bucureşti şi este CHIAR RECOMANDAT.

Iar restul companiilor (toate, zic) ar trebui să se implice mai mult. Şi să nu se mai rezume la “dat”. Hai să FACEM ceva împreună: voi cu noi, noi cu voi. Efectul e mai mare. Degeaba dai coşuri de gunoi speciale pentru hârtie şcolarilor dacă nu le spui că reciclarea este “sexy”. Am impresia că momentan 99% din companii fac CSR pentru că-i cool. Dar nu şi-ar ucide un neuron să creeze ceva super-tare precum Ţara lui Andrei.

Ce aşteptări ai de la companii în privinţa responsabilităţii sociale pentru 2011?

Dacă în 2009 şi 2010 s-au dat biciclete, hai acum să facem loc pentru biciclete în societate. Nu e de ajuns că avem centre de închiriat şi nici că avem (de fapt nici din astea nu prea avem…) piste. E vorba de educaţie, iar. Hai să ne adresăm şoferilor, să-i facem să respecte biciclistul de zi cu zi sau chiar, dacă poate, să se transforme într-un biciclist de zi cu zi.

Totodată în 2011 aş povesti mai mult despre colectarea selectivă. Viaţa după colectare (marca MaiMultVerde) a fost o campanie foarte drăguţă, cu scrisori trimise şi răspunsuri primite. Call-to-action mare. Mi-a plăcut. Onţanu, primarul sectorului 2, chiar mi-a răspuns! Dar hai să convingem nişte blocatari să recicleze. Hai să adaptăm comunista ghenă de gunoi din bloc. Hai s-o facem mai “Eco-friendly”. Totodată poate ar fi cazul să intrăm cu forţă în scoli. Acolo-i viitorul. Copiilor le place să salveze Planeta şi totuşi sunt super-puţine programe în şcoli!

Ce eşti dispus să faci pentru a le stimula pe companii, în special pe cele de la care cumperi, să fie mai responsabile în 2011?

– Sunt în primul rând dispus să vin cu idei. :)
– În al doilea rând să mă ofer voluntaaaaaar!
– În al treilea rând să cumpăr doooar de la ei, ignorând concurenţa neresponsabilă.

Totodată consider că toate companiile mari fără programe de CSR ar trebui cumva “convinse” să ia atitudine. Nu cred că amenda-i soluţia… În cel mai rău caz ar trebui să doneze bani către un ONG care face ceva.

Next time despre responsabilitatea socială a oamenilor. :)


Dă mai departe dacă ți-a plăcut și abonează-te prin e-mail dacă vrei să fii la curent cu tot ce scriu pe viitor:

S-ar putea să te intereseze

4 comentarii

  • Reply
    Bilantul Responsabilitatii Sociale pe 2010 « Dragos Dehelean – Relatii Publice si comunicare online
    02/03/2011 at 14:38

    […] Dan Dumitrescu, Olivian Breda, Marius Gavril, Ana Maria Ciobanu, Anamaria Hancu, Cristina Musat, Ariel Constantinof, Raluca Petre-Sandor, Bianca Coman, Alexandra Ioan, Andrei Aronet, Diana Cismaru, Andrei Robert, […]

  • Reply
    Ultima săptămână a bilanţului responsabilităţii sociale « Vorba Corinei
    07/03/2011 at 19:54

    […] Crisan Ioana Constantin Cristina Musat Ariel Constantinof Paul Olteanu Bianca Coman Andrei Aronet Madalin Blidaru Bianca Albu Gabriel GMC Florenta […]

  • Reply
    Bilanțul responsabilității sociale 2010 | Loc de joaca pentru idei
    08/03/2011 at 10:34

    […] capitoulul dezamăgiri, la egalitate de puncte se află Petrom și Coca-Cola. Am văzut că atât Ariel cât și George Hari au punctat cu minus aceste două companii. Nici mie nu mi se pare corect să […]

  • Vezi alte comentarii:

    Comentează