
Imediat ajung la rotunda vârstă de 30 de ani.
Nu știu de ce, dar îmi amintesc momentul în care maică-mea mi-a zis că are 31 de ani. Deci eu aveam vreo 7-8 anișori.
Mulți ani am rămas în cap cu ideea că mama are 30 și ceva de ani.
Eu fraier, căci timpul trece neîncetat.
Dar dacă am învățat ceva până la vârsta asta, aia-i că ritmul cu care evoluează tehnologia și felul în care se schimbă costant modul de lucru în jurul lumii în ziua de azi este… foarte-foarte-foarte accelerat.
Dacă acum 5-6-7 ani era destul de greu să faci vlogging – aveai nevoie de o cameră bună, trebuia să știi să filmezi, apoi să editezi pe un calculator “relativ puternic” …
… azi este de ajuns să ai un smartphone “decent” și faci editarea tot pe telefon, la calitate de camere-de-filmat de acum 5 ani.
Cam așa evoluează și puterea de creare, editare și randare 3D – implicit, toate industriile care “depind” de zona asta de 3D.
De exemplu: industria de gaming (fie ea pe mobile, PC sau console). În ziua de azi nu mai ai nevoie de mare programare ca să faci jocuri. Ai nevoie de un calculator decent și timp să urmărești tutoriale pe YouTube.
E de ajuns să poți face un joc în câteva zile … joc care acum câțiva ani necesita o armata de oameni ca să fie făcut.
Ei bine, și tot cam așa am ajuns eu să descopăr Blender – un program open-source (deci gratuit) foarte fain optimizat, cu care poți face aproape de toate, dar mai ales lumi virtuale.
Așa cum acum zece ani mi-am cumpărat o chitară și am învățat să cânt la ea urmărind tutoriale de pe YouTube, tot așa am învățat și Blender.
Mi-am propus vreme de 30 de zile să deschid programul zilnic și să încerc să învăț ceva nou și, totodată, să am un rezultat final la final de zi – oricât de mic ar fi el.
Adică să fac măcar un render.
Pentru cei ce nu știu, “render” este procesul final atunci când lucrezi în editare video sau 3D. Este procesul prin care tot ce am lucrat ia o formă finală, de obicei sub forma unui fișier video (sau foto). Adesea, poate să fie procesul cel mai de durată dacă ai un calculator slab.
În fine, ideea este că mi-a luat 30 de zile să devin familiar cu un program care, dacă mă întrebi pe mine, este de viitor.
Recomand oricui să-l dea jos, să-l învețe, să se joace cu el, și apoi să găsească metode de monetizare a acestui nou “skill” – dacă pot să-i zic așa.
În fine, am făcut un video despre asta aici:
Comentează