Blog in vlog si vicevercea

Nu te speria dacă prinzi drag de mobila de la IKEA! – Trei Idei (ep. 11)

Nu te speria dacă prinzi drag de mobila de la IKEA! - Trei Idei (ep. 11)

(dacă citești asta prin e-mail, înseamnă că nu vezi videoul. vei găsi videoul aici. sau poți citit mai jos tot ce zic în video, cuvânt cu cuvânt.)

Trei Idei e locul în care-ți prezint trei idei din cărțile pe care le citesc sub formă video, dar și în scris aici, pe blog. E un fel de altfel de recenzie. Deci, iată, trei idei din “Hooked” de Nir Eyalpe care o poți găsi la prietenii de la Okian.ro în limba engleză.

Prima idee – Ți s-a întâmplat vreodată să dai bună ziua unui vecin și el să te corecteze zicând: “bună seara” Apoi să realizezi că are dreptate și de fapt este seară, dar din obișnuință tu ai zis “bună ziua”?

Dacă da… înseamnă că vei înțelege de ce jocurile pe care le jucăm pe smartphone-uri sunt gratuite. Dar în cadrul lor ți se vând tot felul de avantaje, vieți în plus, super puteri. Nu-i așa că mereu te-ai întrebat cine naiba dă bani pe chestiile alea?

Totul stă în obișnuință. Și companiile ce fac jocuri de telefoane, precum Candy Crush Saga, se folosesc de obisnuințele noastre. Candy Crush Saga câștigă un milion de dolari pe zi, deși jocul este gratuit. Cum?

Cu cât un om investește mai multe ore într-un produs, fie el un joc sau nu, cu atât sunt mai mari șansele ca el să investească ulterior și bani. Deși există o groază de oameni ce se joacă jocul gratuit, un procent mic dintre ei ia decizia de a investi și bani. Dar procentul acela mic aduce, totuși, un milion de dolari pe zi.

Produsele sau serviciile ce formează obiceiuri adesea sunt plăcute la început, asemenea unor vitamine pe care le iei zilnic. Dar odată ce obiceiul s-a format, aceste produse devin o nevoie, asemenea unui analgezic de care ai nevoie zilnic. Dacă urmează să-ți deschizi o afacere, bagă treaba asta la cap. S-ar putea să-ți prindă bine.

A doua idee – În 1975 trei cercetători au vrut să afle cum evaluăm niște fursecuri, în funcție de cum sunt împărțite fursecurile în borcane. Astfel că au pus într-un brocan zece fursecuri și într-un alt borcan doar două fursecuri.

Fursecurile erau identice, cu ciocolată, arătau excelent. Borcanele erau și ele, identice, de aceeași mărime, probabil luate de la Ikea.

Și cum era de așteptat, în medie, fursecurile din borcanele mai goale erau evaluate ca fiind mai scumpe, mai bune, mai valoroase. De ce? Pentru simplul motiv că erau mai puține. Acum intră pe Amazon.com și uite-te prin produsele pe care le comercializează.

Vei observa că lângă fiecare produs scrie că mai sunt doar câteva pe stoc. Să fie oare adevărat că Amazon are stocurile la limită? Sau să fie doar niște marketing inteligent?

A treia idee – Am mai vorbit despre asta în episodul doi, aici, dar acum voi dezvolta: Oamenii din spatele afacerii Ikea sunt extraordinar de inteligenți.

Te-ai întrebat vreodată cum de pot comercializa mobilier la prețuri atât de bune? Este simplu: prin faptul că mobilierul lor este ca un puzzle și vine neasamblat, costurile firmei sunt foarte scăzute.

Ei nu investesc la fel de mult în ambalarea produselor, în transport sau în depozitare. Ei pun clientul final să muncească, făcându-l să-și asambleze mobilierul cumpărat după ce ajunge cu el acasă.

Rezultatul final? Toată lumea este mai fericită: Ikea oferă prețuri bune și clientul, prin timpul investit în asamblarea mobilierului, prinde drag de ceea ce a cumpărat.

Pe același principiu probabil că mâine-poimâine vom cumpăra ouă Kinder fară cadou înăuntru, dar cu spațiu special ca să punem noi un cadou și să dăruim oul altcuiva.

Concluziile sunt simple: ai grijă la obișnuințe, nu supra-evalua fursecurile de pe fundul borcanului și nu te mira dacă ți-e drag de mobila de la Ikea – e normal.


Dă mai departe dacă ți-a plăcut și abonează-te prin e-mail dacă vrei să fii la curent cu tot ce scriu pe viitor:

S-ar putea să te intereseze

2 comentarii

  • Reply
    Dragos
    01/10/2015 at 11:39

    Asa e, e doar marketing, dar atat de bine facut, incat ne simitim flatati pentru favoarea inexitenta. :)

  • Reply
    Adrian Constantin
    01/10/2015 at 19:15

    Daca da, daca da, daca da […] este enervant deja, am dat repeat la faza aia de vreo cinci ori. Informatii interesante in videoclip. Mai ales despre acel joc si castigul pe care-l are compania respectiva.

  • Vezi alte comentarii:

    Comentează