BrandLeft
BrandRight
România

Parcatul pe trotuar ucide

Parcatul pe trotuar ucide

Până în acest punct n-am zis nimic-nimic de incidentul oribil de la Colectiv în care, și eu, am pierdut doi oameni dragi și am alte cunoștințe rănite. Evenimentul m-a “lovit” puternic. Câteva zile am fost foarte trist, am ieșit cu greu din casă, m-am gândit la valorile mele … la viața mea … la familia mea.

Sunt sigur că nu-s singurul care a trecut printr-o stare din asta, ciudată.

Acum că s-au liniștit puțin apele vreau să semnalez o chestie foarte simplă. Într-adevăr, Corupția ucide, dar eu cred că sunt multe alte lucruri mici pe care noi le facem în viața de zi cu zi și care, pot, involuntar, să ucidă.

În noaptea cu incidentul de la Colectiv mă uitam live la DIGI 24 și vedeam cum oamenii iau pe sus mașini ca să facă loc salvărilor. Am citit apoi zile la rând tot felul de mărturii despre mașinile mutate “manual” ca să se facă loc salvatorilor.

Nu vreau să fiu radical. Nu-mi place să fiu radical. Dar poate că dacă mașinile acelea n-ar fi fost lăsate acolo cu nesimțire… poate că niște vieți ar fi avut șanse mai mari de supraviețuire. E o presupunere. Este cert că odată cu mutatul mașinilor s-a pierdut timp. Timp prețios.

De ani de zile mă “bat” cu mașinile parcate pe trotuar. Le detest. Din suflet. Fac crize de nervi când mă lovesc de ele. Mi se pare incredibil să-ți parchezi mașina pe un trotuar întreg, blocând astfel circulația pietonală, iar singurul tău argument să fie: “Dacă n-a făcut Primăria parcări…”

Ăsta nu-i un argument. Asta-i doar o scuză și este foarte slabă.

Primarul este la bulău. Conducătorii sunt corupți. Vrem schimbare. Dar, noi, la rândul nostru, dăm cu bâta în baltă.

De vreo două luni am în cap o idee: vreau să iau un cărucior de copii și să mă filmez cum mă plimb cu el pe trotuarele Capitalei. O să-mi fie imposibil, mai ales prin centrul orașului. O să îmi pun viața în pericol fiind obligat să ies pe carosabil cu căruciorul. O să filmez tot și poate voi trezi niște șoferi adormiți care se gândesc doar la mașina lor.

Azi, în București, dacă cumva are loc o explozie, va trebui să cărăm din nou mașini pe sus. Sunt mașini parcate peste tot, de obicei chiar în două sau trei rânduri. Accesul pentru pompieri sau salvări este îngreunat pentru că se parchează cu nesimțire. Nu voi menționa faptul că se parchează ilegal pentru că cu toții știm că statul este corupt și statul nu-și face treaba … deci nu prea are cine să pună biciul pe noi să respectăm legile și să terminăm cu ilegalitățile. Ne rămâne doar moralitatea și bunul simț.


Aseară eram pe bicicletă, ca în fiecare seară. Eram în dreptul unei mașini, la banda de la trotuar, iar în fața noastră era o dubiță ce semnaliza dreapta – dar stătea pe loc deja de vreo 15-20 de secunde. În fața dubiței era o trecere de pietoni. Strada avea doar două benzi.

După o perioadă am realizat că dubița pur și simplu staționa… ignorând faptul că în spatele ei se adunase o coloană de mașini. Când ne-am prins că dubița staționează, am depășit-o pe rând: atât eu, cât și șoferii.

Dar nu m-am putut abține și m-am întors la șoferul dubiței și i-am zis politicos: “Nu vi se pare groaznic faptul că staționați aici încurcând astfel mai mulți șoferi care stau în urma voastă?” – atunci șoferul mi-a vorbit urât, mi-a zis: “Ce, mă, ești tupeist?”. I-am răspuns scurt: “Caut doar puțin bun simț din partea dumneavoastră, nu-i vorba de tupeu aici.”

Și șoferul mi-a zis atunci: “Bun simț? Tu nu știi că suntem în România?”

Discuția a mai continuat atunci puțin, cu el zicându-mi că dintre toți șoferii pe care eu pretindeam că el i-ar fi deranjat, fix eu am venit să-i zic de bun simț, care sunt pe bicicletă. I-am zis atunci că mie-mi pasă mai mult, iar ceilalți probabil că au înjurat printre dinți și și-au văzut de drum.

Am plecat urându-i o seară bună și cu inima făcută bucățele, cu gândul că mai bine plec dracului din acest oraș și această țară ca să-mi văd de viață într-un loc în care nu doar eu caut bun simț. După un pahar cu apă m-am calmat, așa cum mă calmez mereu după astfel de întâmplări prin trafic.

M-am gândit că a fost bine că măcar eu i-am cerut acelui șofer bun simț.

Parcatul pe trotuar ucide

Puțin mai târziu am găsit o mașină parcată pe un trotuar foarte îngust. Culmea ironiei: în mașină era un scaun de copil (vezi poza de mai sus). Dar o mămică cu un cărucior n-ar fi avut loc pe acel trotuar tocmai din cauza celui ce parcase mașina pe trotuar. Nu-i ironic? Nu-i ciudat?

Mi-am pierdut cumpătul, atunci, din nou. Cum este posibil? De ce facem așa? De ce suntem atâââât de ipocriți? Este chiar așa greu?

Poate că-i dus în extrem … dar poate că extremul ăsta va rămâne în capul cuiva: Parcatul pe trotuar ucide. La fel cum și Corupția ucide.

În ultimele zile mi-am propus să iau măsuri atunci când văd nereguli. Să nu le trec cu vederea. De multe ori prietenii m-au descurajat: “Crezi că-i pasă lui că i-ai zis tu că a parcat într-un loc ilegal?” … Ei bine, nu știu dacă-i pasă sau nu … dar este de datoria mea să fac ceva. Pentru început le spun acestor oameni că ei greșesc. Unii sunt receptivi și repară greșeala, cerându-și scuze. Alții sunt violenți. Îmi asum riscul și iau măsuri, apoi suport consecințele – dacă-i cazul.

Încă nu sunt convins să fug din țară. Am rezistat atâta timp – mai rezist.

Dacă ai ieșit în stradă la protestele post-Colectiv, dacă ai donat bani victimelor, dacă cunoști pe cineva care a fost acolo sau dacă te-ai uitat la televizor îngrozit, dacă pur și simplu te-a durut sufletul măcar puțin … atunci te rog următoarele lucruri:

1. Fii cu bun simț. Respectă-i pe cei din jurul tău.

2. Cere bun simț. Cere respect de la cei din jurul tău.

Concret, e simplu: Nu parca pe trotuar. Și dacă vezi mașini parcate pe trotuar, fă un gest oricât de mic: lasă un mesaj în gem. Ridică un ștergător în semn de protest-pașnic sau … Spune-i șoferului daca-l vezi în zonă. Spune-i ce crezi despre ce a făcut. Nu ridica tonul, nu îl amenința, nu-l intimida. Spune-i părerea ta sinceră și spune-i că ai aprecia dacă și-ar muta mașina.

Dacă statul nu stă cu biciul pe noi, hai să stăm noi cu gura unii pe alții. Poate facem o schimbare, de la mic la mare, de jos în sus.

Mai am o fărâmă de optimism.

PS: Am scris acest text pe care-l aveam în cap deja de ceva timp doar pentru că am văzut că și Simona gândește asemănător.


Dă mai departe dacă ți-a plăcut și abonează-te prin e-mail dacă vrei să fii la curent cu tot ce scriu pe viitor:

S-ar putea să te intereseze

36 comentarii

  • Reply
    Ioana
    19/11/2015 at 14:21

    Eu zic sa incepem toti sa ne luam de soferii care parcheaza aiurea. Bucurestiul e suprapopulat de masini, hai sa mai incercam si cu alte mijloace :)

    • Reply
      Ben Ami
      21/11/2015 at 08:38

      pai… le putem lasa mesaje de bun simt! idei politicoase despre cum sa-si imbunatateasca felul de a fi! chiar incurajari sa-si schimbe modul de a interactiona cu ceilalti. sau doar mici semne de intrebare, care sa-i de de gandit!
      si cred ca un singur cui ne ajunge sa facem toate acestea!

  • Reply
    Tudor Buligă
    19/11/2015 at 16:02

    S-a tot discutat atunci cand CCR a decis ca ridicatul unei masini parcate neregulamentar (de Primarii sau firme specializate) este ilegala si se poate considera furt. In Austria de exemplu, s-a legalizat ridicatul chiar dupa ce niste masini de pompieri nu au putut ajunge in timp la locul unui incendiu – ghici din ce cauza – si au murit oameni din cauza asta.
    Ma intreb care dintre astea doua lucruri sunt mai grave: furtul sau punerea in pericol a oamenilor (aici poti sa faci o lista imensa prin ce pui in pericol, nu degeaba e ilegal sa stationezi in unele locuri).

  • Reply
    Roxana Chiriacescu
    19/11/2015 at 16:02

    degeaba se fac parcari subterane, romanul n-ar da bani pe o parcare subterana cu plata, prefera s-o lase tot in drum…

  • Reply
    Andreea
    19/11/2015 at 16:15

    Desi total de acord cu faptul ca parcatul pe trotuar/ilegal este unul din cele mai urate lucruri in Romania, nu a fost cazul la Colectiv. Acolo in fata fabricii pionierul este o parcare, probabil 30-40 de locuri, destul de plina in mod normal, si plina si in seara aceea. Proprietarii masinilor care erau acasa au coborat si au mutat masinile sau chiar au dus oameni la spital, din pacate au ramas acelea ale caror proprietari nu erau acasa, si nu puteau fi miscate, care intr-adevar au incurcat atat pompierii cat si ambulantele, dar fara a fi parcate pe trotuar sau ilegal.

    • Reply
      Ariel
      19/11/2015 at 16:20

      Merci de clarificări, Andreea!

      • Reply
        Laurentiu
        13/12/2015 at 06:19

        cum ramane cu masinile celor ce erau in #COLECTIV?!?
        aia unde credeti ca au parcat?!
        au murit, sunt oameni si imi pare rau pentru familiile lor, DAR hai sa vedem si paiele din ochii lor zic

  • Reply
    Marius
    19/11/2015 at 16:47

    Sunt șofer, biciclist, pieton și tată în București. Am avut cărucior, dar l-am folosit doar în parcuri, Sibiu și Viena. În București, am renunțat să-l mai folosesc, pentru că era periculos pentru copil și frustrant pentru mine, fiind forțat să merg cu el pe carosabil de multe ori.

    Într-o seară mă plimbam cu căruciorul pe trotuar, luptându-mă cu diverse gropi și borduri. La un moment dat, în fața mea a parcat o mașină, ocupând aproape tot trotuarul. Am rugat șoferul s-o mute, pentru că nu am loc să trec cu căruciorul pe lângă. Răspunsul lui m-a lăsat perplex:

    – Păi de ce nu ocolești pe stradă?

    Din păcate, ăsta e nivelul. Ni se pare absolut normal ca mașina să stea pe trotuar, iar pietonii să facă slalom printre mașini.

    Peste 1 an, băiatul meu va merge la grădiniță. Aș fi crezut că îl pot trimite singur, deoarece grădinița este la doar 1 stradă distanță, însă până acolo este nevoit să meargă pe carosabil, pentru că trotuarele sunt ocupate de mașini.

    Din păcate, de multe ori nici nu este vorba de lipsa locurilor de parcare, ci doar de nesimțire. Merg ocazional cu mașina în centru și aproape de fiecare dată găsesc loc de parcare liber și regulamentar (cu plată sau fără). Prefer să parchez câteva sute de metri mai departe, în loc să blochez o trecere de pietoni, un trotuar sau alte mașini. Foarte puțini fac asta însă și preferă să parcheze neregulamentar pe avarii, pentru că “au treabă doar 2 minute”. (“decât 2 minute”, ca să folosim exprimarea mot-a-mot). Am văzut de multe ori șoferi parcând pe avarii în fața unui loc de parcare liber (și blocând acel loc!). Logica nu este unul din punctele forte ale românilor.

    Și eu fac observații altor șoferi, dar sunt întâmpinat cu violență (fizică sau verbală) de aproape fiecare dată. Ajung să mă îndoiesc că am dreptate…

    • Reply
      Emilian Nedelcu
      19/11/2015 at 23:24

      Off topic. Cum să-ți lași copilul singur să meargă la grădiniță? Jesus! Nu l-aș lăsa nici 50 de metri! Pentru cei care nu se pricep, grădinița începe pe la 3-4 ani.

      • Reply
        Marius
        20/11/2015 at 12:40

        Eu am mers singur la grădiniță. În Viena sau Tokyo, copiii merg singuri la școală sau la grădiniță, inclusiv cu mijloace de transport în comun. Tocmai asta zic: într-o țară normală, e ok să trimiți un copil să meargă singur 50-100 de metri pe stradă.

    • Reply
      IQ
      20/11/2015 at 01:56

      Ma intrebam si eu de ce isi lasa masinile pe avarii in fata unui loc de parcare liber, blocandu-l, dar lucrurile s-au clarificat repede atunci cand am lasat masina intr-o astfel de parcare si n-am mai putut pleca pentru ca era blocata de o masina care nici macar n-avea un numar de telefon. Am sunat la politie, intre timp a venit proprietarul, a plecat fara sa zica macar un “scuze”. Am sunat din nou la politie sa anunt sa nu mai vine. Tot eu mi-am luat-o.

      De atunci las si eu masina in dreptul locurilor goale de parcare. Am inteles logica.

      • Reply
        Marius
        20/11/2015 at 12:43

        @IQ: nu e o “logică”, e doar o tâmpenie. Logica ar fi spus că nu e ok să lași mașini pe avarii în dreptul unui loc de parcare legal și liber, și nici să blochezi mașini parcate regulamentar.

  • Reply
    Catalin
    19/11/2015 at 16:57

    Salut Ariel,
    Vreau sa mentionez ca acest text a fost urias initial, asa ca l-am scurtat la o singura intrebare.
    De asemenea vreau sa mentionez ca sunt biciclist, motociclist si automobilist, fix in aceasta ordine stabilita prin timpul si frecventa cu care folosesc cele 3 mijloace de transport si pentru ca nu sunt un ipocrit, recunosc de asemenea ca am incalcat toate legile posibile si cu bicla si cu mobra si cu conserva, uneori din greseala, alteori ca nu am avut de ales. Acum vine si intrebarea:
    Tu ce solutie ai pentru chestiunea asta ?
    Si sa nu-mi spui aia cu vinde masina sau nu mai cumprati masini ca, citez: Asta nu-i solutie. Asta-i doar o scuza si este foarte slaba.

    • Reply
      Ariel
      19/11/2015 at 17:40

      Cătălin, eu nu-s împotriva mașinilor… Nu-s nebun. Dar, iată, citește comentarilu de deasupra: dacă vrei cu adevărat… găsești locuri de parcare. Cu plată sau fără, legale, fără să te oprești în mijlocul drumului.

      Deci nici măcar nu e nevoie de o soluție. Soluția există deja… Nu?

      Adică “Nu există locuri de parcare” este cumva un mit. Nu există FIX-FIX unde vrei tu să oprești. Dar … există la câteva sute de metri de mers pe jos, cu siguranța…

      Și nu-i anormal să fie așa. Am fost prin Europa și așa e și în alte capitale Europene.

      Zic rău?

      • Reply
        Catalin
        19/11/2015 at 18:55

        Nici vorba, nu zici rau si am citit si comentariul de deasupra si sunt de acord si cu tine si cu domnul de mai sus, pana la un punct. Nu peste tot in Bucuresti situatia e asa roz si din pacate in curand o sa fie din ce in ce mai tragic. De unde stiu asta ? Pai daca acum 2-3 ani imi lasam masina la 100 – 200 de metri de casa, acum merg si 10 minute pe jos. Nu ma vait, ( mersul pe jos face piciorul frumos ) dar asa sa va faceti o idee incotro se indreapta lucrurile. Asta ne arata clar ca masinile se inmultesc, masinile alea costa zeci de mii de euro la care se platesc taxe si impozite si primim inapoi p**a. Nu vreau sa par aparatorul soferului Roman, nici pe departe, dar totusi partea de vina a autoritatilor nu este de neglijat. Am in fata blocului 3 masini abandonate si una cu sechestru pentru neplata impozitelor. Deci astia pun sechestru, adica o hartie pe care scrie sechestrat, lipita cu scotch pe o masina si o lasa acolo sa se poata folosi proprietarul de ea in continuare. Oricum situatia e trista, in timp ce scriu imi dau seama ca suntem o natie de putori imputite si ne lasam condusi de niste jegosi. Fuck it, i’m out !

        • Reply
          Ariel
          19/11/2015 at 22:40

          Vezi tu … tocmai asta nu cred că-i atitudinea corectă. “Fuck it, I’m out!” – și eu sunt pe punctul de a zice la fel!

          Hai să facem în jurul nostru să fie cât mai bine, puțin câte puțin, și în loc să ne supărăm de fiecare dată când vedem un cretin, să-i zicem o vorbă sinceră … și să apreciem faptul că noi am avut tăria să mergem și să luam atitudine, oricât de mică.

          Știu… o să dureze enorm și o să fie greu și deja chestia asta se întâmplă de 20 de ani. Dar acel “I’m out” te face să ajungi, indirect, în tabăra lor. Și nu asta vrem.

          E ca în Star Wars :))

  • Reply
    Bogdan
    19/11/2015 at 17:00

    La mine in cartier trotuarele sunt transformate in targuri auto. Politia locala nu este interesata de problema.
    Intr-o noapte i-am sunat pe doi dintre proprietari si i-am intrebat cat ar valora masinile lor cu toate geamurile sparte. A doua zi masinile au disparut. Dar au aparut altele. Ii voi suna si pe acestia sa le fac o propunere de nerefuzat.

    http://www.hotnews.ro/stiri-administratie_locala-20602032-spulberarea-unui-mit-parcarea-trotuar-este-ilegala-chiar-daca-lasa-metru-liber-pentru-pietoni-politia-rutiera-interpreteaza-eronat-legea-contrar-deciziilor-justitiei.htm

  • Reply
    anca
    19/11/2015 at 17:42

    asta e articolul scris de tine cu care rezonez cel mai tare. imi vine sa plang de nervi cand tre sa ma sterg de masini sau sa stau sa astept sa treaca cineva care vine din sens opus. si urlu, oftez, comentez, fac fetze dar nu, ‘zi tu don’soara unde sa parchez’. vomiti, nu alta

  • Reply
    Lulu
    19/11/2015 at 17:58

    E pe net o listă de numere de telefon ale poliţiei locale pentru fiecare sector, unde suni frumos şi spui “bună ziua, mă numesc cutărel cutăriof şi vreau să reclam n maşini parcate ilegal pe trotuar. Înainte să-mi spuneţi că e ok dacă au lăsat un metru pentru pietoni, vreau să vă spun că aici nu e nici un spaţiu delimitat şi semnalizat ca parcare, conform legislaţiei în vigoare. Numerele lor sunt etc etc, am să stau aici şi (dacă ai timp) am să aştept echipajul sau echipajele pe care le veţi trimite pentru a-i sancţiona pe aceşti cetăţeni lipsiţi de respect pentru legi şi alţi cetăţeni, vă mulţumesc”. Şi numărul îl spui cu cuvinte: Bucureşti optzeci şi trei Bogdan Liviu Vasile. Ceri număr de înregistrare, mai suni din când în când, să verifici, ceri număr de înregistrare. Nu trebuie lăsaţi să creadă că e ok să joace fotbal cu codul rutier.

  • Reply
    Olivian
    19/11/2015 at 21:25

    Trebuia totuși să vii cu o completare. Nu este de ajuns să zici și să încerci să schimbi comportamentul șoferilor care parchează cu nesimțire pe unde apucă fără să încerci să abordezi și schimbarea infrastructurii.

    Da, sunt de acord, totul pleacă de la mentalitate, dar pe lângă tot ce faci tu eu unul aș milita și m-aș implica mult pentru implementarea unor sisteme precum cel de smart parking, acele cutiuțe care așează automat mașina și oferă multe locuri de parcare pe un spațiu restrâns ( http://smartparking.ro/ ). Prețurile sunt decente și toate cele din București sunt la capacitate maximă. Primăria ar trebui să ușureze instalarea de astfel de parcări.

    Eu unul când parchez, da, parchez unde am posibilitatea (orice s-ar zice sunt prea multe mașini în București și nu poți parca legal). Totuși, am grijă să respect pe cei din jur, să nu blochez accesul altor mașini, să nu îngreunez ieșirea altei mașini din vreun spațiu (fie să nu mă lovească, fie să nu facă 11 mișcări ca să poată ieși ), să aibă pietonii loc destul, fie el și cărucior. Și de multe ori m-am învârtit în jurul blocului sau am parcat mai departe tocmai pentru că nu am găsit un astfel de loc. Dacă s-ar respecta aceste principii de bun simț lucrurile ar sta altfel. Dar eu îmi găsesc mașina lovită între blocuri deși am avut mare grijă cum parchez, mi s-a ridicat mașina doar pentru că un sfert din ea depășea semnul ”De aici începe parcarea”, nu încurcam deloc, era clar parcare de acolo, pur și simplu depășea un sfert din mașină semnul respectiv, eu erăm ăla care meritam să fiu ridicat dintre toate mașinile fir’ar.

    Mașinile de la diverse firme cum ar fi RATB sau cei care se ocupă de curățenie/gunoaie în București sunt un dezastru. Ieri am pățit și eu ca tine, linie imensă după o camionetă mică fără avarii puse, cu un singur far abia aprins. Tramvaie cu lumini foarte slabe etc. Și ăștia pot ucide, dar poliția nu vede, la fel cum nu-i vede pe ăia cu halogene pe mașină, orbesc un stadion, nu vezi nimic, poți lovi oameni/mașini, pe ăia nu-i vede poliția.

    Cât despre atenționarea oamenilor, pfff, ce viață bună. Vezi unul pe stradă că aruncă gunoi pe jos? De fiecare dată le zic, politicos, că nu e frumos. Dacă societatea ar mustra un anume comportament, acesta s-ar schimba. Dar dacă e unu, un Ariel acum, un Olivian peste 10 luni, un Popescu peste altă lună, oamenii nu sunt influențați, de aceia primim răspunsuri de genul ”ce te doare capu, ejti șmecher, vezi-ti de treabă etc”.

    Deja am scris prea mult :)) și am mai și verificat să nu am virgulă înainte de etc :p

  • Reply
    Moshu
    20/11/2015 at 03:34

    Problema este reală. Am văzut multe accidente evitate la milimetru din cauza maşinilor parcate pe trotuar. Pe de altă parte, oamenii ajung şi să se bată pe un loc de parcare, deci chiar nu-i atât de uşor.
    O primă soluţie ar fi transportul în comun, dar cam pute pentru foarte mulţi. Costă mult faţă de condiţii. La Eroilor nesimţirea Metrorex închide casa de bilete de la ora 22 la una dintre ieşiri, şi este doar începutul, au de gând să mai facă nişte concedieri. Nu că sunt în pierdere, ci ca să “maximizeze câştigul”.
    Mişto este şi când te întorci de la înmormântarea unui prieten şi ai în autobuz muzică de beţie sau ceva similar, glume proaste şi alte asemenea emisii sonore. Mi s-a întâmplat de curând.
    Totul este să nu ne dăm bătuţi.
    Poate se găseşte un primar în Bucureşti care pune în practică ideea pe care mi-a dat-o preotul din cartier – a zis că a încercat să vorbească despre ea şi cu Piedone, dar ăsta i-ar fi zis că nu-şi dă seama dacă-i iese ceva la afacere. Este vorba despre minerii şomeri, utilajele care zac în minele închise, muncitorii aflaţi în şomaj etc. Dacă sunt băgaţi sub Bucureşti, cu un proiect de calitate, în câţiva ani avem parcări subterane pentru cel puţin jumătate din parcul auto. În 10-15 ani avem cel puţin câteva străpungeri subterane N-S şi E-V, care să lege şi sectoarele de centură şi cartierele din extremităţi. În 20-30 de ani s-a terminat cu nebunia parcărilor şi traficului, şi Bucureştiul este un exemplu pentru întreaga lume.
    Visăm frumos, nu?
    Până atunci, tot ce putem face este să facem ce putem. O vorbă, un comentariu, o parcare cu grijă faţă de alţii…

  • Reply
    Roxana
    20/11/2015 at 04:31

    Am incercat sa pun articolul tau pe siteul lui Klaus, haideti sa facem o petitie.Asta i-am scris lui pe wwall:”Sunt locuitoaare a Bucurestiului si masinile parcate peste tot chiar ucid. Eu merg cu bicicleta in fiecare zi, si prietenul meu la fel, doar atunci cand e nevoie scoatem masina din parcare( platita). De 2 ori am fost hartuita de oameni ptr ca merg cu bicicleta pe trotuar, ca nu au loc ei asa ce mai caut si eeu ?Cum sa ma apar?Tre sa moara sute de biciclisti si sa ne batem ca hioriii?Unde merg cu bicicleta?Pe sosea sa fiu omorata sau pe trotuar sa fiu impinsa de oameniii fristrati, nervosi, sau sa fiu injurata? Nu se apote, sincer, sa traim in asa indiferenta totala, Unde e Romania care ati promis-o? Ce sa fac , sa ma duc l politie sa fac plangeri si apoi sa fiu calcata ppe strada?Sunt ffff multe pers care nu merg cu bicicleta si prefera masinile ptr ca nu e siguranta in Bucuresti, nu e loc.Eu urmeaza sa ma operez la coloana ptr ca un tip foarte educt m-a tras de coada parului pe bicla fiind pe trotuar si m-a trantit pe spate si bicicleta a venit peste mine.Nu am putut sa ma misc 5 minute.Stare de soc.De unde sa il iau pe tipul ala?Data viitoare voi muri??????

  • Reply
    o femeie
    20/11/2015 at 10:12

    Daca vrei sa faci asta, contacteaza vreo mamica vecina din jur: sigur va fi una disponibila.
    Fetita mea e mare, nu mai avem carucior, dar ca mama simpla de Bucuresti, fara masina, am cules multe frustrari. Cred ca cea mai grea a fost cand o duceam la cresa, totul era contra timp (trebuia sa prind tranvaiul de la ora X ca urmatorul era in 15min, eram cu carut, apoi lasam copil si carut si fugeam la munca). Ei bine, nu am reusit sa ridic carut si copil sa urc in tranvai, nimeni nu m-a ajutat, vatmanul a inchis usile, si am ramas cu lacrimi in ochi in fata usii in timp ce 2 barbati radeau ca sfeclele de mine).

  • Reply
    o femeie
    20/11/2015 at 10:15

    In rest, la sectorul 3 era o adresa email la politie unde puteam trimite poze cu cei care parcau ilegal. Eu nu aveam nici aparat foto nici telefon de facut poze (nici acum nu am, ma incapatanez sa tin acelasi jaf de tel. vechi) dar colegii mei faceau si dadeau pe email, in special pt aceia ce parcau si blocau vizibilitatea in intersectii.
    Ar fi interesant sa intrebi pe la Politie si sa vezi daca avem si in celelalte sectoare, in ideea de a nu suna politia pentru fiecare masina parcata prost ci dat date si poze.

  • Reply
    Chuck Norris vs Comunism este un film foarte bun - Ariel Constantinof Blog
    20/11/2015 at 10:17

    […] Ieri mi-am primit tricoul de revoluționar. Apoi am mai ridicat niște ștergătoare și am mai înjurat în gând niște nesimțiți ce parchează pe trotuar. […]

  • Reply
    Ioana Radu
    20/11/2015 at 10:24

    Intr-adevar este o problema. Dar Bucurestiul este suprapopulat, deci se subintelege oarecum. Si vor veni in continuare o gramada de oameni cu o gramada de alte masini.
    Am dat cu piciorul catorva oportunitati tocmai pentru ca erau in Bucuresti si nu mi-ar placea sa locuiesc intr-un oras suprapopulat. Uneori imi pare rau. Dar cand citesc astfel de articole tind sa cred ca am luat cea mai buna decizie.

  • Reply
    Nico
    20/11/2015 at 10:36

    Excelent articol. Traiesc de vreo 10 ani in Madrid si intr-adevar, pe langa faptul ca nivelul de educatie a celor de aici este cu vreo 300 de ani inaintea noastra, legile sunt foarte stricte si dure.
    Problema trotuarelor a fost rapid rezolvata cu niste simpli piloni cimentati pe marginea trotuarelor astfel incat sa nu incapa nici un Smart. Iar in locurile in care nu sunt piloni, au grija agentii sa-ti lase o felicitare de 300 de euro ca sa te mai gandesti o data data viitoare.
    Insa cum bine ai spus in articolul asta totul tine, inainte de toate, de BUN SIMT!
    Bravo, cu cetateni care au o atitudineca a ta poate se vor schimba lucrurile!

  • Reply
    Andrei
    20/11/2015 at 13:22

    O chestie similara se intampla si pe undeva prin Rusia.
    Sunt niste tipi care au luat atitudine si se pare ca uneori au parte de un final fericit, alteori nu, insa cred ca pana la urma iese ceva bun din ce fac.
    Link catre youtube cu unul dintre filmulete: https://youtu.be/0eaLL2xdxbs
    Verificati canalul lor pentru mai multe, eu unul le urmaresc cu auto-translate in engleza si inteleg o mare parte din ce se vorbeste in clip.

  • Reply
    Cristi
    20/11/2015 at 15:41

    merg in fiecare zi cu masina in Bucuresti si confirm ca se merge ca in jungla, din cauza ca foarte multi sunt hominizi, nu homo sapiens. insa, cu riscul de a va irita, trebuie sa precizez urmatoarea statistica (personala, ce-i drept): daca aproximativ 40% dintre soferi nu respecta regulile de circulatie sub nicio forma, aproximativ 95% dintre biciclisti nu respecta regulile de circulatie sub nicio forma. de cand unii, mai mult sau mai putin rationali, au decis ca e ok sa mearga pe bicicleta in cosmarul bucurestean, eu am vazut DOI biciclisti care sa astepte la culoarea rosie a semaforului! Doar doi! Nu mai spun ca atunci cand ma plimb pe trotuar sau in parc, cu fiul meu de 6 ani, sunt “sters”, claxonat la 1 m in spate sa-mi sara inima sau injurat de biciclisti. Mai mult, anul acesta a insemna pentru mine un nou record: am fost “accidentat” pe trotuar (pe jos fiind) si de doi cu trotineta. Considerati acest mesaj un fel de P.S., a carui idee principala este ca majoritatea imbratiseaza modelul birjaresc, indiferent daca e la volan, pe bicicleta sau pe trotineta — important e sa fie o idee “mai tare” decat celalalt.

  • Reply
    cum e daca esti apostrofat...
    20/11/2015 at 22:10

    Stiu ca in Bucuresti e o provocare sa gasesti loc de parcare; am trait-o pe pielea mea. La fiecare vizita, locul de parcare gasit era departe – dar parca nu e asa departe, cand faci plimbarea pe jos! Chiar daca esti grabit! Sunt atenta sa nu incurc, mai ales daca sunt “musafir” intr-un oras.
    “Mi-am luat-o” in Timisoara. Am parcat aproape de intrarea unui supermarket, sa fie mai “din scurt” ,cica… dar nu eram pe loc de parcare. Ora 9:30 PM, clienti putini, nu incurcam pe nimeni… la iesire, domnul de la paza m’a apostrofat usor ironic “Da, e cam plina parcarea, nu gaseati loc”. Confirm ca apostrofarea a avut efect, nu am mai parcat de-atunci decat in loc adecvat….

  • Reply
    Anna
    21/11/2015 at 09:38

    Eu stau la casa in Bucuresti si experienta mi-a aratat ca nesimtitea poate ajunge foarte departe: un sofer mi-a parcat in poarta de acces de nu am putut iesi cu caruciorul copilului din curte, iar cand i-am atras atentia mi-a spus “ce cucoana ti-ai cumparat si trotoarul?!”
    Din pacate astia suntem….credeti ca se mai schimba?

  • Reply
    Donders
    25/11/2015 at 06:32

    Toate sunt adevărate cu șoferii nesimțiți. Dar ați văzut bicicliști care merg pe carosabil deși au piste de biciclete. Se întâmplă pe șoseaua petricani și pe bulevardul aviatorilor zilnic. Ce ziceți de ăstia?

  • Reply
    Ajutați-mă puțin, vă rog! Parcatul pe trotuar ucide - partea a doua. - Ariel Constantinof Blog
    01/12/2015 at 19:34

    […] spuneam că în București (dar și în alte orașe ale țării am văzut această practică) se parchează mașini ilegal peste tot, dar mai ales pe trotuar. Lucru ce încurcă pietonii, lucru ce încurcă mamele cu cărucior, […]

  • Reply
    Pick-up point Elefant.ro Universitate - Ariel Constantinof Blog
    26/01/2016 at 15:48

    […] Elefant … Și sunt absolut sigur că bicicleta mea n-ar fi încurcat pe nimeni. Așa cum ar încurca o mașină parcată “doar 5 minute” pe trotuar. […]

  • Reply
    michael
    26/01/2016 at 20:05

    Ce trebuie sa intelegi este ca aia care profita de pe urma parcatului ilegal/nesimtit sunt o majoritate si nu vor renunta niciodata la un avantaj, doar din “bun simt”. Incearca o data sa faci si tu, sa vezi ce avantaj urias iti creeaza. Cum sa renunti la asa ceva? Doar ca a zis un prost de pe o bicicleta ca n-ai bun simt? Hahahah.
    Singura “solutie” prin care sa ajungem la normalitate este sa grabim procesul. Regulile sunt fie pt toti fie, pt nimeni. Ori nu parcam niciunii ilegal, ori parcam TOTI.
    Atunci cand ala din dubita nu are unde “opri pe avarii si el 5 minute” fiindca e plina toata banda de altii ca el si atunci cand nu poate sa-si duca copilu la gradinita ca mi-am parcat eu suv-ul in buza portii si atunci cand nu poate s-o duca pe ma-sa la spital ca l-au blocat 3 destepti care “revin imediat 07xx…..” abia atunci o sa se atinga masa critica. Pana nu iese ala din dubita in strada sa se planga ca nu se mai poate asa ceva, n-o sa se schimbe nimic.

    Iar tu cu ideile tale de adult nematurizat nu faci decat sa intarzii evolutia. Stai in banca ta, sau da o mana de ajutor, dar nu ne mai incurca!

  • Reply
    Nu mai vreau să trăiesc în cocina asta - Ariel Constantinof Blog
    21/07/2016 at 15:05

    […] Am scris aici despre cum cred că mașinile parcate prost au contribuit la “ne-salvarea” unor oameni. […]

  • Vezi alte comentarii:

    Comentează