De când cu modificările Facebook-ului reach-ul posturilor pe paginile Facebook a scăzut. Brusc. Și mult.
Motivonti are un fanpage de 29 de mii de fani, care livra un trafic de 1.500 unici pe zi, în medie, spre blogul nostru.
După modificările Facebook, abia dacă mai reușea să trimită 300 de unici pe zi prin linkurile publicate (articole noi sau vechi).
Așa că întrebarea este: “Ce facem mai departe?” – renunțam la Facebook? Îl folosim așa? Sau ne adaptăm?
Până acum un reach minim atins de orice post pus pe Fanpage-ul Motivonti era de 5-6-7 mii, din cei 28+ mii fani.
Acum, însă, un reach de 3-4 mii este considerat “bun”, iar un minim este de 4-5 sute. Unul foarte bun (de obicei la imagini cu multe share-uri) este de 8-9-10 mii.
Am făcut acest screenshot acum 10 minute:
Hai să vedem postările în detaliu:
Reach de 2 mii în 10 minute.
Reach de o mie în 3 ore.
Reach de 400 în 4 ore.
Reach de o mie în 7 ore.
De ce anumite postări au un reach considerabil mai mare?
În timp ce scriu acest articol – prima postare de pe fanpage – cea care în 10 minute a strâns reach de 2 mii, are acum un reach de 3 mii în 28 de minute.
Ei bine, diferențele dintre postări sunt următoarele:
1. postul cu reach mare într-un timp scurt este 100% text. are la final un link spre blog, dar chiar și linkul este text.
2. cele două postări cu reach-uri medii (sau mici, de fapt) sunt link-uri, cu puțin text și cu un thumbanil.
3. postarea cu cel mai mic reach este un eveniment.
Concluzia este că postările formate 100% din text au un randament mult mai bun.
Dar până acum nu era așa. Până acum postările cu un thumbnail bun puteau să strângă foarte multe share-uri.
Lucru care se întâmplă și acum, uneori, dar reach-ul tot nu-i prea strălucit.
Ca dovadă, uite o postare ce pare “de succes”, cu link, text și thumbnail:
A strâns un reach de 4 mii în 48 de ore.
Dar uite o altă postare, 100% text, care a strâns un reach de 7 mii tot în 48 de ore.
Ce o să fac eu de acum înainte?
O să încerc să postez, pe cât post, texte, fără thumbnail și fără link. Căci randamentul este cel mai mare.
Sau voi posta poze cu o mică descriere + link. Reachul e mare și pentru poze, dar există șanse mari ca oamenii să nu dea click pe linkul din descrierea pozei. :)
În rest, regula de aur este să strângi oamenii în mailing list-ul tău, nu pe Fanpage-ul tău.
Așa o să ai cel mai mare reach. :)
În altă ordine de idei, vă recomand ebook-ul lui Alexandru Negrea – “Marketing şi Comunicare pe Facebook în 2014”. Gratuit aici.
Later edit: uite ce s-a întâmplat cu postarea text în 51 de minute:
6 comentarii
Paul Melinte
17/01/2014 at 18:39Pina la urma nu un reach mare ne intereseaza.
Noi vrem sa fie mare deoarece pornim de la ideea ca daca o postare va fi vazut de mai multi oameni, atunci vor creste si numarul celor care dau click si astfel ajung pe blog.
Numai ca… nu este intodeauna asa!
Oare link + thumbnail nu aduce mai multe click-uri ( chiar daca reach-ul este mai mic )?
Ariel
17/01/2014 at 20:37din ce am testat – nu. sunt la sub jumate. atat pe profil, cat si pe fanpage. testeaza si tu… :D
Mery
17/01/2014 at 22:51Eu zic ca era suficient si daca iti dadea like doar Anna Karenina :D
Gabi Miron
18/01/2014 at 00:57Textul simplu atrage chiar mai mult decat imaginile. Utilizatorii sunt cam satui de link cu thumbnail. CTR devine mai mare la texte cu link. Si ce-i drept iti starnesc si curiozitatea mai mult, daca au si un copy bun.
Aici lucra bine cei de la mediafax. Un copy scurt si releant urmat de un link prescurtat goo.gl
maria
18/01/2014 at 16:18depinde ce text este…ce-i bun , e bun oricum!
relu
07/08/2015 at 22:31O pagina care are o imagine cu 313000 reach iar intr-o zi a ajuns la 130000 reach se poate considera o pagina buna sau nu.va multumesc.