Între 26 și 27 aprilie, DreamHack București o să fie prima oprire dintre cele cinci planificate pentru circuitul DreamHack Open 2014.
DreamHack București 2014 va include și turnee pentru Dota 2, League of Legends, FIFA 14, Hearthstone și Super Street Fighter IV. Se vor mai putea testa și cele mai noi tehnologii în zona High-Tech: SteamBox, prototipul Steam Controller, dar și gadget-uri și console de ultimă generație.
96 de jucători se vor lupta pentru premii în valoare totală de 25.000 de dolari. Într-o altă viață sper să trăiesc și eu din gaming profi!
Acestea fiind zise – eu am de dat 10 invitații (pentru ambele zile) oferite cu ajutorul prietenilor de la Romtelecom și Cosmote România – ce au un stand aflat la intrarea în Sala Polivalentă, imediat în partea stângă. Acolo se vor putea testa la prima mână viteza de 1 Gbps de la Romtelecom sau vitezele 4G de la Cosmote România, experiențe însoțite și de numeroase surprize, ca la orice eveniment de gaming. :)
Cele 10 invitații sunt de o persoană și pot fi câștigate răspunzând, printr-un comentariu (sub acest articol) la următorul set de întrebări:
Gaming-ul profi se dezvoltă în direcția multiplayer, în timp ce tehnologia este tot mai accesibilă și gamerii se joacă tot mai rar într-un spațiu comun și tot mai des la ei acasă, singuri, poate conectați cu prietenii printr-un Skype. Tu cum preferi să te joci – cu prietenii în aceeași încăpere sau singur acasă? Și de ce? Nu ți-e dor de vremea sălilor de internet/gaming? Crezi că ar avea sens o sală de gaming cu tehnologie foarte bună și o conexiune excepțională de internet?
Voi alege 10 răspunsuri care-mi plac. Nu trebuie să fie lungi în mod necesar, ci doar sincere, argumentate, să aibă sens.
Nu uitați să vă lăsați adresa de e-mail CORECTĂ pentru a vă putea contacta ulterior!
Anunț câștigătorii vineri 25 aprilie – undeva pe la orele 14:00. Până atunci accept comentarii!
PS: Competiția se va transmite pe Dolce Sport 2, canalul de televiziune de la Romtelecom, dar și online, pe www.dolcesport.ro.
Bilete pot fi cumpărate și de aici!
49 comentarii
Ralu
23/04/2014 at 16:58Eu joc Dota 2, insa niciodata cand sunt singura acasa. Prefer sa joc alaturi de prietenul meu pentru ca e mult mai fun sa ne antrenam unul pe altul, sa construim o strategie de joc si sa castigam impreuna. Era frumos pe vremea salilor de gaming dar e mai comod sa aduni prietenii acasa si sa faci game party. In plus fiecare persoana e obisnuita cu propriul device si e mai greu pana te adaptezi la alta tastatura, mouse etc asa ca o astfel de sala de gaming e ok pentru experienta dar nu e imperioasa.
Magikutz
23/04/2014 at 17:01Pai cel mai frumos este sa te joci cu prietenii intr-o incapere cu jocuri competitive in echipa , gen LoL , Dota sau CS:GO :) dar este si distractiv daca se joaca fiecare de acasa si sa fie toti conectati gen. Skype , Teamspeak sau alt program pentru voce :) Cel mai frumos este o sesiune intreaga de o noapte sa te joci alaturi de prietenii tai.
Tudor Ioana
23/04/2014 at 17:05Prefer sa ma joc de acasa, conectata in conferinta pe skype cu prietenii mei, pentru ca este mediul in care ma simt cel mai relaxata si pot sa ma bucur la maxim de aceasta experienta. In plus pot sa stau oricum ma simt comfortabil si sa ma joc chiar si in pijama :D lucru care nu ar fi posibil la o sala de gaming. Dupa parerea mea atunci cand esti captivat de un joc nu simti diferenta intre o convorbire pe skype cu prietenii sau jucatul in aceeasi camera.
Alexandru Alexe
23/04/2014 at 17:08Salut!
Eu unul prefer LAN party-urile. Altfel e jocul cand sunt toti jucatorii in aceeasi camera. Mai multa concentrare. Mai multa tensiune. Daca sunt jocuri pvp, altfel e cand il vezi pe celalalt cum se enerveaza cand si-o ia. :))
Cat despre a doua intrebare… nu cred ca se merita.
In primul rand pretul ar putea fi o problema. Daca PC-urile ar fi super bune, pretul ar fi mai mare. Plus ca ar trebui upgradate constant. Toata afacerea s-ar amortiza cam greu.
In al doilea rand nu e acelasi feeling pe alt PC. Ar trebui sa vin cu tastatura si cu mouse-ul dupa mine…
spanac
23/04/2014 at 17:08Am lucrat la sali de net pe vremuri, cu 10 ani în urmă. Atunci se juca în prostie Counter strike. Ori că ai fi acasă, ori că ai fi în sală, tot in casti auzi injuraturile.
Bine, daca e vorba de persoane civilizate, totul va fi chiar misto. eu ma joc League of Legends acasă. Și mor de ciudă când dau de vreun copil in echipa, care injura ca descreieratul si stie numai “report”, “report”.
Dacă aș fi în sală, l-aș plesni pe ăla, deci mai bine că nu-s langa el.
Aici depinde de fiecare om, dacă e sociabil sau nu. eu nu-s foarte, deci prefer sa stau in casa.
Și apropos de jucat, iata o poza care spune mai mult de 1000 de cuvinte:
http://spanac.eu/poze/lolvictory.jpg
Costin
23/04/2014 at 17:08Salut.Prefer sa ma joc multiplayer cu prietenii in aceeasi camera sau apartament/casa.Sunt mai multe motive.In primul rand, e mai accesibil,putem tipa mai usor unul la altul,ne putem “injura” felicita,dar cel mai important,rade impreuna. Chiar facem lucrul asta, cel putin o data pe saptamana, cand ne strangem 6 oameni cu laptopurile si jucam League of Legends sau Hearthstone. E mult mai distractiv, mai ales dupa meci, cand discutam ce a mers bine si ce nu. Personal,nu mi-e dor de vremea salilor de internet,intrucat nu se adunau oameni de cea mai buna calitate, iar salile de gaming erau pline de cocalari ce se uitau la filme porno sau ascultau manele.Asta imi amintesc eu. O sala de gaming ar fi foarte misto, insa cred ca cel mai interesant ar fi daca ar fi o clientela selectata,desi suna putin dubios. Ar fi frumos sa se stranga lume pasionata cu adevarat de gaming si intr-un mediu civilizat, la fel cum sunt anumite sali de boardgame-uri din Bucuresti.
Paun Stefan
23/04/2014 at 17:09Crezi că ar avea sens o sală de gaming cu tehnologie foarte bună și o conexiune excepțională de internet? Prefer sa joc singur acasa vorbind cu ei printr’un program care provoaca mai putin lag decat skype-ul pentru ca mi se pare mai accesibil. Stand toti pe acelasi net vom avea toti lag si nu rezolvam nimic. La salile de gaming nu cred ca se pot gasi jocuri precum Dota 2. Am fost in vreo doua si nu am vazut. Da ar fii foarte buna si nu doar una, mai multe. Existand doar una ar fii inghesuiala totala.
Sebastian Ciobanu
23/04/2014 at 17:19Eu prefer sa ma joc singur league of legends nu cu prietenii langa mine.
Un joc important pierdut poate duce la certuri serioase intre prieteni deci prefer sa nu am astfel de certuri.
Imi este dor de vremea salilor de gaming deoarece am amintiri frumoase cu cs 1.6
Da, ar avea rost o astfel de sala daca si pretul ar fi rezonabil: oamenii si-ar face prieteni noi cu aceleasi interese.
Teodor
23/04/2014 at 17:20Mi se pare normal ca gaming-ul profi, sa se dezvolte in casa fiecarui jucator care vrea sa ajunga la un nivel PRO, fiind inconjurat de lucruri si persoane pe care le vede zilnic nu are de ce sa fie influentat si asa depune o capacitate de CONCENTRARE mare in ceea ce face, sau cel putin asa faceam eu, un fost Master player de SC2. E un lucru sa stii ca stai in fata monitorului tau, vorbind cu alti oameni,pe care nu-i cunosti personal, jucand alaturi de ei folosind Skype sau TS sau orice altceva. E cu totul si cu totul alt sentiment, cand va intalniti personal intr-o competitie.. sau turneu, pentru ca stii ca esti urmarit in timpul actiunii si aici apare EMOTIA. Sincer am fost de foarte putine ori la o sala de gaming cand aveam vreo 8 ani, deci nu-mi aduc aminte foarte multe lucruri. Intre timp tehnologia si competivitatea sportului electronic au evoluat foarte mult intr-un timp scurt. Mi-as dori enorm sa existe in Bucuresti, si nu numai, o sala de gaming cu o tehnologie de ultima ora si o conexiune exceptionala. In urma acestei sali de gaming, viitori “PRO players” pot trece peste problema care m-a blocat pe mine, imbinarea emotiilor cu concentrarea. Si totusi sa nu uitam ca in primul rand trebuie sa ne distram !!!
Indiferent daca imi este ales raspunsul sau nu, sunt de acord cu infiintarea unei sali de gaming cu o tehnologie de ultima ora si o conexiune impecabila.
Andrei
23/04/2014 at 17:23Prefer sa ma joc in aceeasi camera cu prietenii. Nu am fost fan sali de internet. Prea multa galagie, multa lume, nu e acel confort ca acasa.
Salile de internet sunt putin depasite acum, internetul e stapan.
Cel mai frumos e atunci cand pleci cu prietenii la munte pentru o saptamana, iei si niste calculatoare/laptopuri cu tine si mai faci un counter strike sau alt joc clasic in retea.
P.S: Uite o poza de la primul PC party gazduit la mine acasa, prin 2005 https://dl.dropboxusercontent.com/u/8039858/IMAG0119.JPG
Edd
23/04/2014 at 17:24Eu si prietenii mei am ramas adeptii stilului “old school”. Am inceput sa ne jucam Counter Strike, cam prin clasa a sasea, cand niciunul nu aveam internet acasa. Asa ca mergeam la sala. Rezervam inainte cu o zi, sa fim sigur ca prindem loc. Renuntam la sucuri si dulciuri, ca sa pastram banii pe care ni-i dadeau ai nostri. Cam 5 lei cred ca era pe atunci. Erau the best momente si the best zile. Acum nimeni nu se mai duce acolo, au dat faliment. Mi-ar placea sa traiesc acea perioada, sunt de acord cu toata aceasta evolutie super rapid a tot ceea ce inseamna tehnologie din ultimul timp, dar hai sa mai socializam putin, ca am cam uitat. Chiar daca suntem intr-o sala de gaming, plina de gameri, macar nu comunicam IAR intr-un mediu virtual :D
Catalin
23/04/2014 at 17:27Salut , prefer sa joc intr-o sala de gaming cu prietenii deoarce este mult mai funny sa le vezi langa tine toate reactiile si cum actioneaza asupra presiunii , cred ca este o modalitate de a progresa intr-un joc . Lan party-urile sunt mai mult pentru distractie dar tot odata daca doresti alaturi de prieteni poti forma echipe cu care sa participi in anumite competitii , dar nici stand-alone-urile nu-mi displac …
Cladi
23/04/2014 at 17:29Salut,
De la dota1 jucata prin netcafe-urile din Ploiesti, si quake cu fratele meu acasa, am ajuns astazi sa consider lan-partyurile mai faine decat alte petreceri.
Deci da, prefer sa joc cat mai des cu oameni in aceeasi incapere cu mine pentru o exprimare si exteriorizare, sa zic asa, mai usoara. Cand asta nu e posibil folosesc desigur Skype.
In ce priveste readucerea la moda a salilor de gaming, eu una cred ca ar avea sens. Multi vorbesc cu melancolie de vremurile salilor de net din liceu sau generala, in functie de varsta. Deci tare as vrea sa vad una noua top-notch si pe la noi (stiu ca in State sunt oricum inca populare). Singura doleanta ar fi si o camera separata pentru nefumatori :P
Oana
23/04/2014 at 17:33Totul depinde de joc. Eu sunt avida de Xbox, dar de exemplu prefer sa joc un shooter online cu oameni pe care nu ii cunosc neaparat si care sa nu fie langa mine, din simplul motiv ca genul ala de joc trezeste un spirit de… razboi daca vrei, in jucatori. Cel putin eu stiu ca daca am murit (in special din cauza unui coechipier) cand eram aproape de un kill sau ceva, imi vine sa ii sparg capul respectivului :).
Acum, jocuri ca si Mortal Kombat sau NFS (sau Fifa/NFL etc pt cei pasionati) prefer sa le joc in aceeasi camera cu oponentul… desi nu as putea sa zic exact de ce.
MMO-urile ca WoW si ESO le joc singura, dar pe vent/teamspeak cu echipa, pentru ca depinde mult de coordonare etc. La fel si cu League.
Si da, cred ca o sala de gaming este o chestie extraordinara. Din simplul fapt ca acolo se formeaza un sens de comunitate foarte misto pe care nu poti sa-l ai la tine acasa (ca doar nu ai zeci de straini in casa) si nici pe internet. Daca inainte, oamenii se duceau la internet cafeuri din lipsa de internet si jocuri acasa, acum ar merge pentru turnamente, pentru prieteni, pentru atmosfera.
Vlad
23/04/2014 at 17:37Eu fiind unul din cei care chiuleam de la scoala ca sa joc CS la sala, mi se pare foarte interesant cum a disparut atat de repede o afacere atat de profitabila, la orice colt de strada era cate un internet cafe. Nu pot sa zic ca nu imi e dor de atmosfera aceea, dar.. oamenii numai sunt la fel de dispusi sa dea bani pentru ceea ce au deja acasa. Sa nu uitam mai ales ca foarte mult gameri sunt introvertiti, asa ca nu poti juca cartea cu socializarea. Ceea ce poti sa faci, e sa le dai ceea ce n-au acasa in atmosfera de acasa. Aici ma refer la console. A fost la un moment dat intr-un mall din Bucuresti o sala de console, dar.. era in mijlocul centrului comercial si se holbau toti in ecranul tau. Toti prefera un loc privat, as fi dispus oricand sa pun bani cu niste prieteni sa facem o seara de jocuri, doar noi, intre patru pereti, ca pe vremuri.
Probabil ca daca nu faceai acest concurs, nu as fi lasat comentariu, dar ma bucur ca mi-ai dat curaj in acest fel. Pe de alta parte as fi foarte curios sa incerc noul Steam controller, pare ceva.. nou. Mult succes!
Radu Lupescu
23/04/2014 at 17:48Eu personal joc League of legends, Dota 2 si World of Warcraft de acasa. De comincat cu prietenii intr-adevar fie urlu prin pereti, fie pe skype/teamspeak. Imi este fff dor de vremea salilor de internet cafe unde mergeam si jucam cu totii un CS sau un GTA Vice City.
Motive impotriva:
1. Este foarte scump sa mergi la sali de internet cafe oricum, iar in cazul de fata cred ca ar fi si mai scump, datorita faptului ca vor avea super calculatoare si conexiune la net solida.
2. Nu cred ca foarte multi oameni au atat de mult timp liber incat sa calatoreasca pana la sala de gaming, sa se joace si sa se mai si intoarca acasa. Este mult mai convenabil sa te joci de acasa, odata ce ai venit de la serviciu/scoala/treburi. Cel putin pentru mine asta este cazul. (este in special valabil in cazul in care de joci ca un maniac, seara de seara, ca mine)
Motive pentru:
1. Mie personal imi place la nebunie sa ma joc impreuna cu prietenii in aceeasi incapere si sa palavragim in realitate, cateodata facem asta jucandu-ne pe laptop-uri. Am impresia ca in weekend mi-as permite si chiar mi-ar face placere sa mergem toti la o sala aranjata calumea si modern ca sa ne jucam ca disperatii ^_^
2. Am impresia ca odata cu infiintarea unei astfel de sali, nu numai ca am putea cu totii sa ne cunoastem si sa formam o oarecare comunitate, dar ar fi si foarte benefic pentru scena de gaming profesional din Romania. Cu o astfel de facilitate am putea sa gazduim mai des turnee profesionale de gaming si chiar sa infiintam unele ale noastre.
Concluzie:
Desi am impresia ca nu as putea sa frecventez mai des decat in weekend-uri o astfel de sala, sunt de parere ca este o idee dementiala si mi-ar placea la nebunie sa o vad pusa in aplicare.
Irimia
23/04/2014 at 18:08Sincer , as juca cu prietenii acasa , pentru ca e multa distractie , se strang “fonduri” pentru mancare , bautura etc.Mai faci o gluma , o chestie pe cand in casa singur te plictisesti jucand singur in camera.. daca as avea ocazia sa merg la cineva as face’o cu mare placere sa jucam.
Daniel
23/04/2014 at 18:10In opinia mea, directia generala in care se indreapta comunitatea de gaming este dictata de doua lucruri: lipsa spatiului si viteza buna de internet din prezent.
Eu ma joc dota2. Prefer sa joc in aceeasi incapere cu prietenii, insa nu se poate mereu, din considerente de spatiu.
Totusi, aspectul important, in opinia mea, sunt evenimentele profesionale (ex. The international, dota2), cu atat mai importante deoarece aduc impreuna comunitatea. Aceste evenimente ar trebui realizate in sali speciale. Echipele trebuie sa fie in acelasi loc, deoarece este, in fond, o confruntare. In plus, sunt mult mai aproape de fani, ceea ce promoveaza jocul si mai mult.
Dan
23/04/2014 at 18:37In primul rand nu cred ca mai e o nevoie acuta de sali de gaming pentru ca poti sa te joci si in intimitatea casei tale cu prietenii tai. Skype si alte platforme de comunicare fac asta destul de accesibil. Nici nu mai stiu cate seri am petrecut pe skype cu prietenii jucand Starcraft2 de parca eram unul langa altul fara. Si Doamne, cata de distractiv era. In al doilea rand, fiecare e obisnuit cu propriul echipament, propriile setari si tabieturi care tin mai mult de gaming-ul in-house. O sala de internet high-end s-ar justifica doar in cazul unor competitii unde concurentii trebuie sa fie prezenti. De fapt, chiar e nevoie de o astfel de sala tocmai din acest motiv. Altul eligibil nu reusesc sa mai vad.
amne
23/04/2014 at 19:37Din pacate aceasta “meserie” este foarte nisata si nu prea se mai poate scoate profit dintr-o sala de jocuri pe calculator deoarece singurul lor atu era conexiunea la Internet. Tot ce putem facem acum este sa ne amintim cu drag vremurile cand “investeam” nopti la rand in Counter-Strike (sau ce alte jocuri mai jucati voi) si pe la 3-4 cand plecau la somn majoritatea bagam [POD] ca sa ne antrenam aim-ul. As vrea sa pot sa retraiesc acele senzatii de la 1 dimineata cand toata sala aplauda un “killing spreeee”.
Tilimpea Alexandru
23/04/2014 at 20:16Salut ! Desi imi place sa ma joc de acasa in mediul meu , indiferent de joc , pentru ani la rand am jucat numai prin sali de net si am participat la toate concursurile la care mi-am permis , joc aproape tot ce se joaca la DreamHack anul acesta si sper sa am ocazia de a merge a 3-a oara consecutiv si poate sa plec cu amintiri frumoase si cu inca o experienta inedita oferita de sponsorii care isi pun pe masa tot ce au mau bun la testing.
Edward-Cristi Butoiu
23/04/2014 at 20:47Prefer sa joc cu prietenii atat pe skype cat si in LAN party-uri, iesim jucam un cs, un lol, dota,etc.
Daca-mi este dor de salile de internet ? Da insa acum iesim cu laptopurile si facem un gaming event intre prieteni mult mai usor.(aici depinde, daca eram mai multi plecam la o sala si jucam acolo)
Jucand alaturi de prieteni / (chiar si cu necunoscuti) intr-o sala de gaming te simti cu totul altfel, nu mai stai singur in casa si joci de unul singur sau cu prietenii pe Skype . Este fix ca si iesitul cu gasca de prieteni in oras, va distrati, glume, etc in timp ce daca iesi singur nu ai parte de aceeasi experienta, si un conference group pe Skype/ Vent/ etc nu poate inlocui asta.
Ideea de sala gaming high-tech ar fi o idee destul de buna, nu toti isi permit o placa video decenta / un internet destul de rapid, intr-o astfel de sala se pot organiza tot felul de turnee / etc
Alin
23/04/2014 at 21:36Eu cred ca ar merge un bar/pub sau cafenea de gaming nu sala de internet. Unde as proiecta sau as pune pe LCD-uri meciuri de la competitii mari de gaming. Sa poti sa stai la masa, sa bei o bere/cafea, sa te joci si sa vezi meciuri ale jocului tau preferat.
Ozana Lisandra
23/04/2014 at 22:30Eu cel mai bine (a se citi „intens şi distractiv”) mă joc când sunt în aceeaşi cameră cu prietenii mei pentru că una este reacţia lor via Skype şi altfel e percepută faţă în faţă. Desigur, sunt şi prieteni din străinătate cu care mă joc aşa că atunci Skype e singura opţiune. Dar dacă am de ales între cele două, prefer prima varianta (asta până inventează oamenii de ştiinţă un program prin care pot da high five-uri prin ecran). Se creează o altă legătură şi experienţă dacă suntem fizic unii lângă ceilalţi!
Nu am petrecut niciodată mult timp în sălile de internet, însă atunci când am făcut-o nu a fost o experienţă prea plăcută per total. Mai ales în ocaziile în care am fost singură acolo, şi nu cu prieteni. Spiritele se încing foarte rapid!!
Sala de gaming ar avea sens doar în punctul în care industria gaming-ului s-ar dezvolta mai mult în România şi ar exista cerere pentru asemenea sisteme performante. Până atunci, tot cu laptop-ul de acasă şi net de la RDS rămânem.
Spor la gaming! :)
spanac
23/04/2014 at 23:46batalia e crancena in comentarii. succes tuturor!
JukeNuk'em
24/04/2014 at 00:58Nimic nu se compara cu vremurile in care auzeam “e liber calculatorul x” si saream sa il prind si sa stau acolo 2-3 ore sau cat aveam voie, alaturi de prieteni. Ce farmec are un rampage sau un ace (Dota2/CS:GO) cand esti intre 4 pereti si doar tu, poate, sari ca descreieratu zbierand de fericire? In schimb, alaturi de prieteni, la un inhouse sau chiar la o sala de gaming zic eu ca s-ar auzi mai bine un “ba esti nebun?!” sau “bravo ba” in timp ce bati palma cu “team”-ul tau :)
Ah si inca ceva…jocul in echipa e ceea ce ne lipseste in general, nu numai la gaming. Avem gameri cu un foarte mare “skill” atunci cand joaca singuri, dar daca ii punem pe toti in echipa, atunci o sa se vada lipsa coordonarii si a acelui “feeling” ca cel de langa tine stie ce urmeaza sa faci si fara sa ii spui.
Alexandru G
24/04/2014 at 06:28Am avut norocul la viata mea de a intra intr-o ”sala de calculatoare”(care din pacate in ziua de astazi nu mai exista) cu un anturaj foarte placut si competitiv in acelasi timp,am avut parte de zile/nopti in care ne jucam dota sau counter strike .. (cam astea erau jocurile de la sala.. pe langa fifa quake si restu astea erau cele mai ”competitive”) ce vreau sa spun este ca era o atmosfera foarte calduroasa de gaming ca sa zic asa .. e ceva ce nu pot exprima in cuvinte,timpul a curs iar oamenii,prietenii cu care obisnuiam sa ma joc au crescut si .. au cam luat-o pe drumul lor,desi presupunand ca asta ar fii trebuit sa facem toti . Anyway,imi place foarte mult sa ma joc de acasa din coltul meu ”intunecat” dar mi’as da un plaman sa mai am ocazia de a ma juca cu astfel de oameni intr-un astfel de loc macar 1 an :),o sala de gaming cu tehnologie foarte buna cred ca ar atrage foarte multe persoane care la randul lor au avut parte de astefel de experiente si oarecum sunt de parere ca gamingul are un alt sens atunci cand il faci langa persoanele care trebuie intr-un mediu propice.
Dorian
24/04/2014 at 10:02In ultimii ani, singurul mod in care mai pot sa consider productiv gamingul este sa-l joc impreuna cu prietenii. Pe langa aspectul asta, e cu adevarat amuzant sa bei un shot de fiecare cand mori :) Mereu incercam sa introducem sidegames in serile noastre de jocuri.
Chiar daca, odata cu varsta, devii din ce in ce mai ocupat si serios, cand esti unul dintre cei care au crescut cu jocurile, vei avea mereu o pofta ascunsa pentru asta. Am crescut pe vremea cand existau sali de jocuri si tin foarte vivid minte ca strangeam 100 de mii o saptamana intreaga ca sa ma joc 5 ore cu 2 prieteni Heroes si alte minunatii.
Din pacate, nu cred ca o sala de jocuri conventionala, indiferent de performantele ei, ar mai atrage publicul matur (+20 de ani). E o chestiune sociala. E varsta la care tinzi catre implinire profesionala si incerci sa-ti ascunzi “viciile” pe cat posibil.
Ma gandesc ca e posibil sa aiba succes o varianta neconventionala, exclusivista. Un loc foarte ingrijit, in care iti poti inchiria separeuri (cu diferite configuratii – 4, 5…10 jucatori) unde sa te poti juca cateva ore bune cu prietenii tai, fara sa fii deranjat de restul oamenilor. As plati 30-50 RON/persoana sa stau 4 ore intr-un loc frumos, high-tech, cu scaune bune, canapele si muzica ambianta eventual :)
Iero Stanescu
24/04/2014 at 10:12Prefer sa fiu singur cand ma joc, e o atmosfera calma in care te poti relaxa, bei o cafea, fumezi o tigara, si joci.In salile de calculatoare sunt aproape mereu oameni care voresc tare, iar daca stai cu prietenii tai risti sa te enervezi si sa va certati.Dunno man, that’s how i feel tho.
Alex Constantinescu
24/04/2014 at 10:32Salutare! Sunt un gamer cu vechime, de pe vremea cand se juca Half Life: Opposing Force la sala Si Counter – Strike nu era in voga, era alfa sau ceva. Tin minte vremurile cand fugeam de la scoala ca sa mergem cate 6-8 sa ocupam toata sala sa ne distrugem intre noi la quake sau ce nimeream .
Personal prefer LAN partyurile cand te muti cu tot rig-ul la un prieten acasa, este o atmosfera super tare, desi destul de dificil sa te cari si cu monitorul si cu tastatura mouse stecher etc. Acum e mai bine dar inainte cand carai si CRT-ul dupa tine era chiar rupere de spate, tot o faceai chiar daca dura 2 ore pana se seta toata lumea cu cablaraie, curent, pana bagai sigurantele la loc pentru ca nu se astepta extra consum de 3kW :)))) those were the days :) inca mai practic cate un LAN party asa, dar din ce in ce mai rar din pacate :( toata lumea cu servici, cu treburi :(
E mult mai comod si ok pe skype acasa, unde e sanctuarul tau, dar LAN-urile au si ele farmecul lor.
Ati incercat seria SERIOUS SAM in co-op LAN cu cel putin 3-4 prieteni dupa mult energizant/cola/pepsi/whiskey whatever ? :)) so fun !
Cu privire la viabilitatea unei sali de net si gaming sunt de parere ca cine investeste in asa ceva nu isi va recupera banii,din pacate. Salile mergeau cand lumea avea X-Net acasa (sper sa stie cineva despre ce vorbesc)
Ar fi o investitie prea mare initiala, iar lumea sunt convins ca ar veni la inceput asa de nostalgie, sa isi aduca aminte de vremurile apuse, niste vremuri mai simple:) cei care frecventau salile sunt destul de batrani acum, unii chiar cu copii, nu cred ca mai pot sa lipseasca toata noaptea ca sa mearga la sala la All-Night.
Investitia ar fi mult prea mare si ar trebui mentinuta, sa nu mai zicem de faptul ca multi gameri la nervi devin violenti cu perifericele/carcasa si ai avea de sustinut damage-ul constant.
As fi curios sa vad generatiile mai tinere de acum cum ar reactiona daca ar fi la sala jucandu-se lol cu “mexicanul” salii dupa umar comentand si stresand :)))).
Cine mai tine minte de aici celebra fraza ” haide sefu, lasama si pe mine sa fac un frag” , dupa care iti dadea restart la pc? :)))) GOOD TIMES, GOOD TIMES INDEED
Ovidiu
24/04/2014 at 10:54Eu prefer sa stau in aceeasi incapere cu toti, este mult mai usor sa comunici si mult mai distractiv fata de comunicarea prin intermediul skype/ts/… . Ma joc si de acasa cu prieteni pe skype dar e complet diferit, e alt feeling cand suntem toti la un loc. O idee frumoasa ar fi ca aceste sali de internet/gaming(cateva au), sa isi adopte echipe pentru anumite jocuri precum CS:GO, Dota2 etc. . Pentru full-night este foarte ok sa mergi la o sala si sa te joci, dar in timpul zilei sa mergi sa joci de acolo nu mi se pare foarte util, e mult mai confortabil sa joci de acasa. Dar cel mai mult conteaza modul de organizare/ pretul/ oamenii care merg la sala de gaming.
Andrei T
24/04/2014 at 13:01Clar in aceeasi incapere! Totusi bine cunoscutele “sali de net” au un public…indoielnic in marea majoritate a timpului. Suntem cativa prieteni si ne adunam in cafenele unde este socially acceptable sa mergem cu laptopurile si stam la un meci doua, o cafea, o vorba. E mult mai fun asa.
Sens are o sala de gaming, dar sa fie mai mult un concept de cafenea cu tematica, unde poti sa urmaresti campionate de diferite jocuri si zona dedicata de “bring your own gear” sa poti sa iti vezi de gaming.
Adrian
24/04/2014 at 16:51LAN , daca sar face o sala de gaming in bucuresti cu competitii si premii , desigur inscrierea sa coste bani , m-as baga oricand !
at0m
24/04/2014 at 16:56Amintiri de mult apuse, la viata readuse.. cam asa s-ar descrie sentimentul care ma incearca atunci cand ma gandesc la un LAN Party.. Imi amintesc cu placere de party-urile pe care le faceam impreuna cu mai multi prieteni, intr-o fosta spalatorie, la etajul 18 al unui bloc turn (de aprox. 40 mp), unde aveam toate conditiile. Mai exact era o camera mare unde ne instalam fiecare cu desktop-ul si monitorul CRT (care pe vremea ai ne rupea spatele), unde am incaput si vreo 20 persoane + gear.
Totul era de vis.. aveam toate conditiile (printre care si toaleta cu cabine – foarte utila dupa cateva navete de bere, consumate de peste 10 persoane).
De obicei incepeam cu concursuri la NFS, FIFA, apoi faceam echipe pentru CS si DotA, aveam si premii, diplome & stuff, dar lumea venea pentru ca DISTRACTIE si din seria SOCIALIZARE o.O
Aceste party-uri tineau de obicei minim o saptamana.. incepeam cu concursurile in week-end, unde veneau si multi spectatori care ne urmareau pe un proiector; apoi ramaneam noi cei care ne caram cu calculatorul si care ne mai duceam acasa doar cateva ore, de dimineata pana pe la pranz, ca sa dormim putin pana spre seara cand o luam de la capat..
Jocurile multiplayer jucate din aceasi incapere reprezinta din punctul meu de vedere cea mai cool experienta de gaming.
Raluca Stanciu
24/04/2014 at 17:36Presupun ca motivul pentru care multi joaca cel mai adesea singuri acasa este ca asa le permit si timpul si resursele (adica poate nu au laptop performant cu care sa se deplaseze in diverse locuri ca sa se joace impreuna cu alti prieteni, si e cam greu sa te cari cu un PC :)) )
Personal prefer sa ma joc impreuna cu prietenii, pentru ca este mai distractiv asa, le mai vezi si reactiile total live, devine o experienta mult mai placuta si memorabila :D Cu toate ca asta nu inseamna ca se exclude total si jucatul frumos acasa, unde nu te deranjeaza nimeni, nu ai vreun time-limit (se inchide localul/ trebuie sa prinzi metroul, etc.) Insa in mare, nu vad de ce o sala de gaming performanta nu ar avea mult succes, poate chiar ar si acapara mai multi fani ai gaming-ului. (Cu toate ca am impresia ca ar exista una pe la Foisorul de Foc…) Depinde, desigur, si ce ar mai oferi aceasta sala, dar avand in vedere ca acest domeniu devine tot mai popular, cred ca or sa fie cautate tot mai multe solutii ca sa se bucure cat mai multa lume de gaming. ^_^
Dochia Bogdan
24/04/2014 at 18:05Ideea e ca tot ce tine de multiplayer tine de comunicarea intre membrii echipei. Acestia ajung la un inalt nivel de competitivitate care aduce dupa sine faima. Salile de gaming o sa revina si o sa fie din ce in ce mai spectaculoase pentru ca industria o cere. Odata ce ai pe piata echipe performante si o comunitate de fani in jurul fiecareia apere o cerere pentru evenimete dedicate. Lan-urile , cum le zicea pe vremuri , vor gazduii aceste evenimente in continua crestere atat ca valoare cat si ca intensitate si vor trebuii sa se preteze cerintelor actuale … Cine stie poate intr-o buna zi vom putea proiecta holograme la scara 1:1 a eroilor favoriti pe stadione si tine evenimente de virtual gaming la cel mai inalt nivel.
Ovidiu
24/04/2014 at 18:31In sala/lan party am urat dintotdeauna privitul peste umar in ecran, tentatia era intodeauna prea mare. La jocul online, initialam urat lagul, nu mai discutam cum crestea odata cu programele de chat.
O sala de gaming nu e foarte fiabila intr-o tara cu o “fobie” pentru licente si toti copii vor ultima generatie de joc, apoi varstra minima (esrb) va trebui respecatata generand alte probleme, ultima problema si cea mai mare estemanagementul conturilor.
Valeriu
24/04/2014 at 19:33Din pacate salile de net nu prea mai sunt asa populare ca atunci cand eu eram in scoala generala / liceu insa parerea mea e ca este clar mai distractiv sa joci cu ceilalti langa tine, fara probleme de comunicare din cauza skype,ts whatever.
Cred ca ar fi interesant sa existe o sala de net cu o conexiune buna care poate sa creeze si o echipa proprie de Dota 2 , LoL sau orice altceva (CS:GO etc.), mai ales ca o sala de dimensiuni ceva mai mari ar putea organiza tournamente pentru amatori pentru inceput cu premii medii gen : electronice sau abonament free/reduse.
demeZe
24/04/2014 at 20:00Salut. In opinia mea, gaming-ul, pe langa faptul ca promoveaza informatia si inteligenta, ajuta la formarea prieteniilor. Intr-un mediu virtual comun, avand acelasi “tel”, oamenii se cunosc mult mai bine. Pentru mine si prietenii mei, telul de a castiga fiecare meci (de a ne distra) este foarte important, avand un impact major in dezvoltarea prieteniei noastre, indiferent de spatiul in care ne aflam, fie la o sala de jocuri, fie acasa. In orice caz, salile de calculatoare au ajutat si vor ajuta mereu in extinderea gaming-ului ca activitate deoarece ofera utilizatorilor un spatiu modern de divertisment. Promovarea salilor de gaming este foarte importanta in dezvoltarea gaming-ului in general. Aceste sali special amenajate extind pofta de divertisment a gamerilor ce poate acasa nu au conditile necesare unei bune rulari a jocului preferat. Din toate punctele de vedere, DreamHack este probabil cea mai inovativa idee conceputa in Romania. Inteligenta este viitorul, iar gaming-ul promoveaza inteligenta. Fiecare joc dezvolta in anumite feluri simturile utilizatorilor, dand nastere unui potop de generatii extraordinar de inteligente ce in viitor, va conduce lumea sigur ! Mi-am prezentat ideea cu privire la gaming si importanta salilor de gaming. Desi pare un discurs luat de pe internet, acesta este felul in care eu ma exprim si sper ca nu v-am plictisit ! Multumesc pentru sansa acordata, va salut !
Laura Raileanu
24/04/2014 at 21:18Este vorba despre comoditate. Multi prefera sa se joace de acasa pentru ca este mai comod, ai computer-ul tau, tastatura si soarecul cu care te-ai obisnuit de atata timp. Un cico/cafea/ceiut facut acasa care e gratis si mult obisnuitul skype.
Eu prefer acasa din motivele enuntate mai sus, dar este mult mai amuzant cand ne strangem 5 insi (cel putin) fiecare cu laptopul sau si jucam la unul/una dintre noi acasa, in aceeasi incapere sau in doua incaperi alaturate.
Tudor
25/04/2014 at 03:23Salut,
In primul rand felicitari pentru initiativa, mai rar oameni care ofera si nu oameni care cer.
Acum sa trecem totusi la subiect. Incep cu o povestioara, ca asa mi se pare dragut. Am 21 de ani si de cand ma stiu ma joc, in general jocuri de strategie MMORPG-uri, RPG-uri, MOBA-uri, etc. Am preferat mereu multiplayer-ul in detrimentul single player, desi orice joc as fi jucat( Warcraft, Starcraft, etc) preferam mai intai sa termin campaign-ul, asa, ca sa-mi fac o idee despre ce si cum. Cand eram eu prin generala si am inceput sa vizitez salile de net, ca sa pot sa ma joc Warcraft III iar mai apoi DotA cu niste tovarasi, eram fascinat. Aveam si eu PC acasa, dar slab, si nu ma jucam, ca se vorbea des la telefon la mine ( modem, duh ). Era alta atmosfera la sala, chiar daca nu erau doar persoane amabile.
Am ajuns sa cresc si sa am cerinte, sa vreau sa am si eu calculator acasa, ca sa nu mai dau banii de fiecare data la sala. Am inceput sa ma joc foarte mult de-acasa si am frecventat mai rar salile, mai mult de dragul amintirilor decat altceva. Multi ani( vreo 6 daca e sa scoatem pauzele) am jucat WoW la modul hardcore. Asta nu mi-a oprit setea de jocuri in totaitate si casual asa mai jucam si un DotA si HoN mai apoi, ca in cele din urma sa ma apuc de DotA 2 cand a aparut in beta. Toate bune si frumoase, rareori jucam dota fara sa fiu in party cu 4 tovarasi ca deh, la toti ne era frica de rusii cei noobi si singura scapare era sa jucam cate 5.
Totusi, parca nu era suficient sa aud o voce pe Skype/TS3/Mumble/Ventrilo/whatever cas a fie gaming-ul gaming. De cand am intrat la facultate ( vreo 2 ani jumate asa ) si am avut norocul sa dau de niste colegi din provincie al naibii de prietenosi si simpatici, am tot ajuns in multe weekenduri pe la ei prin Regie, in faimoasele sesiuni de Gaming. In marea parte a timpului faceam campionate de FIFA, dar mai jucam si alte chestii daca aveam chef( Naruto, fightere in general ). Marturisesc ca sunt unele din cele mai frumoase amintiri din facultate, cu toti nervii cand pierdeai si misto-ul pe care-l faceai de ceilalti cand castigai. Cam asta-i cu gaming-ul casual din viata mea.
Mai e un aspect, si anume gaming-ul profesionist. Daca in WoW m-am tinut de PvE destul de mult si eram la un nivel acceptabil, la DotA, desi am cochetat cu echipe, dorinta de a apartine uneia, nu am ajuns sa trec de nivelul de casual, din diferite motive. Chiar si asa, urmaresc cu drag competitile de DotA, iar la TI-uri ( The International) am stat cu toate la sufletul la gura, sperand ca odata si odata o sa castige si Fnatic ca sa-mi indeplineasca si mie o dorinta. Nu s-a intamplat, dar oricum am avut parte de meciuri memorabile.
Hai ca am povestit cam mult, si nu totul a fost pe subiect. Eu unul cred ca o sala super profi ar avea succes. Stiu ca mai sunt cateva care mai organizeaza si LAN-uri fie de DotA, fie de LoL, fie de CS:GO. Marturisesc ca m-as strange cu 4 tovarasi la o noapte de DotA 2, sau la un night de competitive CS:GO( da, m-am apucat si de CS:GO mai nou, la insistentele tovarasilor ). Totusi, as avea anumite pretentii una din ele fiind seriozitatea, alta fiind pretul. Nu as vrea sa se faca o sala doar de dragul bisnitei, as vrea sa fie ceva care sa creasca scena de gaming din Romania, fie ca e pe DotA, LoL, CS:GO sau ce le mai vine lor prin minte. As vrea de asemenea sa aibe niste oferte care sa atraga gamerii, nu sa-i indeparteze pentru ca sunt convins, si am si cunostinte care ar merge lejer la o sesiune de gaming, atat timp cat toata treaba e accesibila si serioasa.
Stiu ca ai zis ca raspunsurile nu trebuie sa fie lungi neaparat si nu am intentionat sa fie asa, but it happens. Daca nu consideri ca e o parere suficient de elaborata ca sa merite o invitatie, sper ca macar feedback-ul meu sa te ajute cat de cat in proiectele pe care vrei sa le faci :). Inca odata felicitari pentru initiativa si astept cu nerabdare sala aceea, ca poate ne-adunam la niste joace.
Seara faina,
Tudor.
Gajgan Silvan
25/04/2014 at 03:45Aflandu-ne in anul 2014 unde conexiunea la internet este la indemana oricui,iar aici ma refer la o conexiune prin fibra prin care poti avea un ping decent cam pe orice server din europa.Aici adaugandu-se multitudinea de evenimente organizate si numarul mare de jucatori,de cele mai multe ori nu exista timp pentru a se strange toti la sala,configurat calculator,setari etc pe cand acasa totul este ready to play,nu mai vorbim si te timpul salvat in care playerii pot urma o facultate s.a.m.d. .
Desigur evenimentele principale se organizeaza la LAN-uri unde ai un anumit timp de ati pregati meciurile cum trebuie si nu trebuie sa fi pe fuga,desigur si premiile sunt mai consistente pe de o parte sa acopere din costurile de transport ale echipelor dar si pe partea de fani si sponsori putand sa vada actiunea de aproape.
Sunt de parere ca in momentul de fata exista echilibrul perfect intre online si lan.Cu ocazia asta sunt mult mai multe turnee difuzate online si urmarite de un numar foarte mare care nu pot participa la toate LAN-urile din lume.
Scena de gaming devine din ce in ce mai interesanta si captivanta si aduna tot mai multi sustinatori si sponsori.
Si da ar avea sens o sala ultra moderna pentru cei care nu isi permit un pc sau un internet de mare viteza si asa se pot remarca si creste in materie de gaming.
Bratu Razvan
25/04/2014 at 08:49Eu sincer joc league of legends singur acasa si vorbesc prin skype, ceea ce e anost, mi-e dor de timpurile cand mergeam la sala de calculatoare si dadeam un 5v5 de distractie.eu prefer sa joc cu prietenii decat singur, e mult mai distractiv si sporeste sansa de castig. cat despre sala aceea, o idee foarte buna ce ar trebui sa fie pusa in aplicare.
Galceava Sofia
25/04/2014 at 13:35Eu una nu am apucat era salilor de internet. Erau, dar eram mica si aveam un calculator acasa. Multiplayer nu am jucat pana in liceu. Atunci, asta impreuna cu editarea video/foto mi-au aratat ce inseamna sa nu ai ram. Cred ca e bestial sa poti incerca tehnologie de varf inainte sa ti-o poti permite, ca sa stii ce vrei. Senzatia mea e ca oamenii care mergeau la sala de internet in anii 90/2000 nu aveau calculator sau internet acasa. Acum necesitatea unei astfel de sali ar fi ca cei pasionati de tehnologie de varf sa o “inchirieze”. Mai mult, atmosfera ar fi foarte faina, cum e in localurile cu boardgames. Cunosti lume noua, like-minded. + daca oamenii vin in numar mare la dreamhack, exista interes.
Pe scurt da, vrem sala de jocuri :)
Ariel
25/04/2014 at 13:44Salutare tuturor!
Mă bucur foarte mult să văd că am primit un număr mare de comentarii foarte mișto!
Alături de Romtelecom am hotărât că vom da mai multe bilete, nu doar zece. Nu 20. Ci 30 de bilete. Și asta doar pentru că am apreciat foarte mult numărul de comentarii foarte bine argumentate sau povestite fain!
Urmează ca fiecare dintre cei 30 de aleși să primească de la mine (ariel.constantinof @ gmail.com) un e-mail cu biletul pentru mâine și poimâine. Biletul trebuie printat și luat la eveniment.
Cum nu voi reuși să dau 30 de mailuri unice prea repede, e posibil să dureze câteva ore.
Revin cu încă un comentariu aici când am terminat de dat toate mailurile și cu lista completă a celor 30 pe care i-am ales.
Vă mulțumesc și distracție plăcută! :)
Ariel
25/04/2014 at 14:13Asta este lista celor 30 de câștigători!
(apar doar începuturile de adrese de e-mail)
vasile_francisc
ozana.lisandra
butoiu.m.edwardcristi2
lupescu.radu
vladmic
stefanescu.oana.c
claudia_neagu24
neamtua
edyson1904
balandoriancristian
flux.mihnea
idiotan23
s.costin91
andi_fratila1994
alexandru.ghe10
sphincs
craciun_ovidiu17
sumdux
at0m.ro
raluk_93
bdochia
demeze99
raileanu.laura93
tudor.turcu
i.silvan93
thesimpledog
alexelxndr
ioana_tudor93
raluca.tudora
theinterzisu
DACĂ cineva se vede în listă, dar nu a primit mailul, aștept un apel telefonic ca să rezolvăm problema – 0722 227 331.
Mulțumesc Romtelecom pentru oportunitate!
Sper să vă distrați pe cinste pe acolo! Și poate, cândva, facem niște nopți albe de gaming în sala aia la care tot visăm. :)
spanac
25/04/2014 at 14:35Danke Arielu! 1000 de ani pace!
Catalin
25/04/2014 at 15:55Numai se poate castiga nici un bilet sau mai exista vreo sansa ?
at0m.ro
25/04/2014 at 15:56Thanks alot Ariel!
Poate ne vedem diseara la Baconu sa dam incalzirea :)