E foarte greu să te faci auzit când în cap ai doar o idee şi în inimă o dorinţă. Rar auzi despre un proiect social, non-profit, la radio sau la TV. În reviste mai vezi nişte interviuri, dar cam atât.
Cum ar fi dacă prin lege fiecare televiziune/ziar/radio ar trebui săptămânal să promoveze o mişcare socială, un proiect social, o asociaţie etc.? În fond, legea spune câtă reclamă ai voie să dai la TV într-o oră. De ce să nu zică şi: “Obligatoriu trebuie să promovezi o mişcare socială.”? :)
Şi lăsând la o parte legea acum – ce televiziune/ziar/radio face asta în ziua de azi? Eu nu ştiu nici măcar o televiziune care să promoveze mişcări ce merită lăudate – şi wow, sunt foarrrrrrteeee multe în jur!
La Guerrilla LogOut se mai promovează câteva proiecte, dar atât.
Cabral, Dobro, Cristina (că tot nu mai am proiectul în concursul Pepsi), ziceţi-ne voi, că aveţi experienţă: cum facem ideea asta să devină realitate? Se poate face aşa ceva sau aberez?
7 comentarii
Basarica
03/11/2011 at 10:53Promovarile astea nu se fac pe baza de ce misto e miscarea sociala respectiva. Sunt strict interese ale celui care promoveaza. Ca doar nu toci tu din timpul de reclama ca sa salvezi padurile virgine sa zicem. Asa ca cei care sunt enervati de promovarea agresiva a Facebook sa se mai gandeasca cu ce mamut se bat.
Ariel
03/11/2011 at 11:04Dar cum ar fi ca statul sa te oblige sa toci din timpul de reclama pentru ceva de genul acesta? In fine, eu nu vorbeam de Facebook aici. :)
Claudiu
03/11/2011 at 11:17In cazul asta televiziunile romanesti s-ar bate la propriu pe proiecte sociale… “ba i-al meu, ba i-al meu!!1”. Apoi s-ar naste tot felul de proiecte sociale electorale :)
Corina
03/11/2011 at 12:20A apărut de curând şi la noi ceea ce se numeşte “Anunţuri de Interes Public”. Ele se fac sub forma unor ştiri şi promovează diferite evenimente sau asociaţii umanitare.
Toate spoturile AIP trebuie să treacă pe la CNA şi să fie aprobate şi apoi ajung la radiourile româneşti. Ele nu intră în calupul obişnuit de publicitate şi nu se percep taxe pentru promovarea lor la radio.
Din păcate, în România nu este foarte dezvoltat acest concept.
Vasile
04/11/2011 at 20:26Statul să facă el chestia asta prin TVR. În rest, oricît de nobil e ce vrei matale să zici acilea, statul ar face bine să nu mai dea cu obligatoriul în stînga şi-n dreapta pe banii proprietarilor.
Că se ajunge imediat la Socaciu-isme ca ăla cu ‘minim 40% muzică românească la radio’, care abia a fost respins de senat după ce trecuse de deputaţi.
Ariel
04/11/2011 at 22:04Ai şi tu dreptate… Dar dacă n-ar fi obligatoriu, tot ar fi interesant ca anumite posturi de tv, radio sau reviste/ziare să facă treaba asta din proprie iniţiativă…
Chestia cu muzica românească e exagerată răăăău.
Mihai
07/11/2011 at 12:59La fel zic si eu ca Vasile. Nu prea poti sa-i obligi pe proprietari sa difuzeze ceva pe banii lor. Poti sa le propui, nu sa-i obligi.
Statul poate sa oblige doar televiziunile cu capital de stat cum sunt TVR-urile dar si aici se pot eschiva.Se fac studii de fezabilitate mai intai sa vada totusi daca se poate obtine profit mai mare din asta decat ce este deja pe post.