Biciclete România 2.0

Cum ar fi să te plătesc pentru fiecare kilometru pedalat spre job?

Cum ar fi să te plătesc pentru fiecare kilometru pedalat spre job?

Deci să zicem că ai un salariu de 2000 lei. Lucrezi la o multinațională din nordul Bucureștiului, Pipera, nu contează.

Stai departe rău, în Piața sudului (pentru cei ce nu cunosc Bucureștiul de la Pipera la Piața Sudului poți citi trei cărți dacă mergi cu mașina) … așa că alegi să mergi zilnic cu metroul, că-i cel mai rapid. Ai încercat mai de mult să folosești mașina personală (sau de la job), dar ai văzut că n-are sens să petreci o oră în trafic complet aiurea.

Ei bine – cum ar fi ca pentru fiecare kilometru pedalat până la job și înapoi, zilnic, să iei 25 de eurocenți. Un leu, adică. Sunt vreo 11 km de dat la pedale dimineața și alți 11 seara.

Nu-i mare brânză, faci distanța asta în 30-40 de minute dacă nu te grăbești.

Deja ai 22 de lei. Pe zi. Ori 20 de zile lucrătoare vine 440 de lei. Una sută de euro. Adică o cincime din salariu în plus.

Ei bine, chestia asta se întâmplă acum în Franța. 20 de companii cu peste 10 mii de angajații au început un program exact ca cel pe care l-am descris mai sus. Ca să încurajeze pedalatul în oraș.

Ca să se elibereze orașul și să poată boșii să meargă cu mașina, fără să mai stea aiurea-n trafic.

În fine… Ideea este: cine, întreg la minte, nu ar urca pe bicicletă pentru încă o cincime din salariu? Plus mișcare. Plus nestat în trafic sau la metrou.

Dacă aș lua 1 leu pentru fiecare kilometru pedalat prin București m-aș îmbogăți peste noapte!

Și, acestea fiind zise, uite sursa aici.

Dar asta nu-i tot. Avem și-n România o chestie drăguță, abia pornită. Se numește HaiCuBicla.ro și pentru kilometrii pedalați primești procente de reduceri.


Dă mai departe dacă ți-a plăcut și abonează-te prin e-mail dacă vrei să fii la curent cu tot ce scriu pe viitor:

S-ar putea să te intereseze

23 comentarii

  • Reply
    m
    05/06/2014 at 10:59

    Ariel, daca Piata Sudului e departe de Pipera, incearca sa stai in Pantelimon, Cernica sau Republica :)))

    E misto cu bilca – treci prin doua parcuri pana ajungi la munca, ar fi misto :)))

  • Reply
    Cu bicicleta la muncă | Un pas în fiecare zi
    05/06/2014 at 12:11

    […] numeroase rezultate, am ajuns pe pagina lui Ariel Constantinof, care a şi postat un articol pe această […]

  • Reply
    Targoviste
    05/06/2014 at 12:19

    Pedalatul e o placere pentru multi, motiv pentru care nu cred ca trebuie ar trebuii sa se faca tot felul de concursuri inutile care sa dezcurajeze chiar si pe lenesi…

  • Reply
    haubau
    05/06/2014 at 16:46

    nu ai sa vezi tu asa ceva in viata ta… cand motorina era mai ieftina ca benzina..toate masinile au trecut pe motorina..dupa asta motorina s-a scumpit….daca toti oamenii ar cumpara biciclete..ar baga imediat astia taxa ca detii o bicicleeta :))

    • Reply
      Ariel
      05/06/2014 at 18:07

      să nu exagerăm. privește-n vest. nu-s taxe pe pedalat.

  • Reply
    mariuscbn
    05/06/2014 at 18:42

    Intradevar, tebuie sa avem infrastucura….piste de ciclism pe caarosabil, acolo este locul bicicletei …. NU pe trotuare!!!
    Oare cat mai dureaza sa priceapa si imbuibatul de oprescu (cu “o” mic intentionat ca inca nu si-a castigat respectul)???

  • Reply
    Cel mai drag articol de pe blog | Gabriela Deleanu
    06/06/2014 at 01:09

    […] către… Volina, că tare mi-e dor de ea, de când e plecată la Viena și către monsieur Ariel, căci datorită blogului lui m-am apucat și […]

  • Reply
    Alex
    06/06/2014 at 23:38

    Interesant, pacat ca toate cifrele sunt aiurea, 25 eurocenti primesti in Franta, unde 100 euro nu e o cincime din salariu ci probabil 3%. Raportat la cei 2000 lei salar ar fi 60-80 lei/luna. In plus nu faci in 30-40 min cei 11 km daca stai la toate semafoarele si respecti cat de cat legea cat pedalezi, probabil ca o medie ar fi cam o ora.

    Totusi, daca iti calculezi benzina si faptul ca nu mai trebuie sa mergi la sala pentru cardio, s-ar putea sa se merite chiar fara sa fi platit. Problema e cum spune mai sus marius, infrastructura.

  • Reply
    Alin
    07/06/2014 at 15:41

    Ce frumos. Cu siguranta acest concept se va prelua foarte mult si se va schimba ceva, nu mult.

  • Reply
    Adi
    09/06/2014 at 19:30

    M-aș angaja într-un oraș vecin :)).

  • Reply
    Bucur
    09/06/2014 at 20:56

    Ideea e buna, chiar interesanta. Foarte bun interviul, felicitari.

  • Reply
    Andrei
    15/03/2015 at 22:30

    Se intampla si in Belgia… sunt platit lunar pt fiecare km pedalat spre job.

    • Reply
      Ariel
      15/03/2015 at 22:30

      Ne zici și cu cât, te rog? :)

  • Reply
    Marian
    16/03/2015 at 19:17

    Probabil in maxim 5 ani vor fi una-doua companii care vor adopta asa ceva.
    Ar trebui cred sa faca si o parcare acoperita si pazita video macar, deci investitie cam mare. Adica nu stiu cati si-ar lasa bicla legata cu lant de-un amarat de rastel in curtea companiei (unde e intrarea libera de multe ori) cand in ziua de azi ti se fura bicla de oriunde.
    Iarna cred ca ar merge maxim 20% din biciclistii companiei.

  • Reply
    Hammer
    16/03/2015 at 19:52

    Am merge daca ar fi infrastructura, dar daca am fi mai multi, ar fi fortate autoritatile sa ne faca infrastuctura. Vrei sa le arati ca ai nevoie de pista? Pedaleaza pe unde poti!

  • Reply
    Vrem un oraș pentru oameni! - Ariel Constantinof Blog
    01/09/2015 at 10:19

    […] 2. Cum ar fi să te plătesc pentru fiecare kilometru pedalat spre job? […]

  • Reply
    Marius
    06/09/2015 at 11:57

    Ascunde te rog pop-ul de la sumome pe mobile ca nu il pot inchide :)

    • Reply
      Ariel
      06/09/2015 at 12:09

      îl dezinstalez complet chiar acum. merci. :)

  • Reply
    Adi
    07/09/2015 at 07:19

    Se intampla de vreo 2 ani la Sibiu. Insa banii obtinuti dupa pedalat sunt donati.

  • Reply
    Vlad
    15/03/2016 at 13:50

    Prin programul pilot care acum este incheiat, Move4Good (aplicatie mobila) al Fundatiei Vodafone, “primeai” 0.5 lei/km pedalat sau 1 leu/km alergat, pe care o companie sponsor ii dona in numele tau unor ONG-uri. Prin calculul tau puteai dona pana la 220 lei pedalati/luna sau 440 lei alergati/luna. De asemenea, prin aplicatia mobila SafeDrive poti acumula puncte chiar si pe bicicleta, puncte cu care ai reduceri si beneficii diverse.

  • Reply
    ioana
    15/03/2016 at 14:26

    sa inteleg ca nu pot achizitiona cardul daca nu sunt din Bucuresti?

  • Reply
    BellaDiva
    15/03/2016 at 21:15

    Foarte tare, as pedala si mai mult! :D Pacat ca nu avem suficient de multi km cu piste pentru biciclisti :(

  • Vezi alte comentarii:

    Comentează