Biciclete

Hummingbird – bicicletă pliabilă (românească)

Hummingbird - bicicletă pliabilă (românească)

Acum câteva săptămâni găseam, întâmplător, niște informații despre bicicleta Hummingbird. Nici nu mai știu pe ce site. Erau câteva poze și câteva informații despre bicicletă… cum că ar fi cea mai ușoară bicicletă pliabilă.

Ca idee, cântărește 6.5 kg… adică-i mai ușoarcă cu 3 kg decât orice altă bicicletă pliabilă de pe piață.

Tot ca idee… cântărește cât două pisici sau patru ananași sau 3 Macbook-uri… SAU. Nu și. Sau.

Proiectul e făcut de doi români mutați în Londra, cu vise mari și, în fine, bani puțini, cam ca orice tânăr la 22 de ani. Și-au concentrat toată energia și efortul creativ în da naștere unui produs absolut genial.

Hummingbird - bicicletă pliabilă (românească)

Bicicleta este din fibră de carbon și are un design care te lasă fără cuvinte. E un fel de Brompton din viitor. Ah, da, designul este patentat.

Bicicleta a fost lansată azi, 11 noiembrie, pe Kickstarter, și la ora actuală are deja 5 finanțatori. Se cer 50 de mii de lire, dar sunt sigur că pragul va fi depășit foarte repede.

Mă bucur enorm că există așa proiecte și mă bucur și mai mult că în spate sunt tineri români. SUPERB.

Ligia, ai tot respectul și toată admirația mea. Te super-felicit. Și pe tine și pe Petre. :)

Aporpos, Andreea Bădoiu a făcut un mini-interviu interesant aici despre bicicleta!


Dă mai departe dacă ți-a plăcut și abonează-te prin e-mail dacă vrei să fii la curent cu tot ce scriu pe viitor:

S-ar putea să te intereseze

10 comentarii

  • Reply
    pandutzu
    11/11/2015 at 15:14

    bai, foarte misto. da’ si 1000 de lire…

    • Reply
      Ariel
      11/11/2015 at 15:17

      păi un Bromton (Cea mai scumpă și mișto pliabilă existentă) începe de la 6k lei în sus.

  • Reply
    VDU
    11/11/2015 at 16:17

    Ok, totusi nu e bicicleta romaneasca, pe kickstarter scrie mare “Made in Britain” si “The Hummingbird is manufactured and assembled in Britain to the highest standard…”. Este la fel de romaneasca ca romanele lui Herta Muller sau ca Renault-ul ala la care au lucrat si niste romani din Ploiesti.
    Am observat zgarieturile pe cadru de sub tija seii. Sper sa rezolve problema pana la produsul final si sa fixeze cumva roata din spate cand este in pozitia de mers. Nu stiu cine ar da 1000 de lire pe un produs care intr-o luna se zgarie singur iar daca dupa destula utilizare incepe sa se “manance” cadrul de carbon mi se pare o problema serioasa de design.
    Cat despre comparatia cu Brompton… la 1300 lire (sa nu standardizam pretul de early-backer totusi) este de aproape 2 ori mai scumpa decat un Brompton care desi are 4 kile in plus, are o forma mai compacta, are suspensie spate si nu se toceste in mers.
    Nu sunt hater, e ok ideea, bravo lor, cum au zis si ei bicicleta e deja realitate, au folosit kickstarter doar pentru marketing (sau ma rog, “share it with the world”), va bucura multi oameni care o vor folosii. E un produs bun, n-as spune totusi ca e genial.

  • Reply
    Ligia Stan
    11/11/2015 at 16:49

    Buna VDU,

    Ca raspuns la comentariul tau: bicicleta din poze este prototipul pe care mergem de peste un an, are zgarieturi de la cate piese am schimbat pe el si cate noi variante am incercat ca sa gasim cea mai buna optiune pentru productie.

    De un an nimic nu s-a schimbat in termeni de folosire a bicicletei – orice bicicleta se mai zgarie din cand in cand :) Carbonul nu e erodat nicaieri. In orice caz, inteleg de ce ti-ai pune niste semne de intrebare, dar raspunsul este destul de simplu – este un prototip testat si re-testat. Pentru productie vom intari partile care au contact des si sunt mai expuse la zgarieturi.

    Legat de pret si “design romanesc” – suntem doi romani care am lucrat la ea, iar ideea a inceput din Romania. Este construita in Londra pentru ca aici locuim si vrem sa avem control asupra productiei. Pretul este cel mai mic pe care l-am putut obtine pentru productie, dar incercam diferite optiuni. Carbonul este un material destul de scump, acesta este motivul principal pentru pretul ridicat.

    Sper ca ajuta – si multumesc pentru feedback!

    Ligia

  • Reply
    Gabriel
    11/11/2015 at 18:20

    Da. Pacat ca e foarte scumpa . Sincer Pegas has it better cu practic-ul lor.
    Aceast bicicleta e doar de fite.

    • Reply
      Ariel
      11/11/2015 at 18:21

      ca iPhone-ul. nu?

      că dacă da… e ok, se numește produs “premium”. :)

  • Reply
    biciclete
    11/11/2015 at 20:10

    Foarte laudabila bicicleta si initiativa lor. Ar trebui mai multi ca ei.

  • Reply
    Gabriel
    11/11/2015 at 23:50

    Cum de se pliază roată pe lângă roată? Roata din spate nu calcă pe urma roții din față? E o șmecherie făcută din sistemul de pliere, sper. Nu?

  • Reply
    Tomescu Cristi
    07/05/2016 at 11:38

    Da..doar pentru ca e facuta de un roman, nu inseamna ca e romaneasca..
    anyway, oare ce succes va avea?

  • Reply
    Tech News - 15 noiembrie 2015 ⋆ revoblog.ro
    21/05/2019 at 13:40

    […] O bicicletă pliabilă românească. D-abia aștept să le facă să încapă într-un ghiozdan 🙂 […]

  • Vezi alte comentarii:

    Comentează