Interesant

Informații faine despre eMAG

Informații faine despre eMAG

Tocmai vin de la o întâlnire “restrânsă” și informală cu echipa eMAG și CEO-ul, Iulian Stanciu, antreprenor foarte apreciat. E prima dată când merg la o astfel de chestie. M-a fascinat, recunosc, faptul că aș fi putut să-l cunosc (măcar puțin) pe Iulian. Și, măcar puțin, l-am cunoscut. Și cred că-i un om foarte fain.

Textul ăsta nu-i plătit în niciun fel, pur și simplu o să pun aici câteva informații faine despre eMAG … pentru că le-am discutat mai devreme și cred că ar putea fi motivaționale (cel puțin pe mine mă motivează pe partea de curierat pe bicicletă) și interesante.

eMAG este, totuși, cel mai mare magazin online din România și cred că are lucruri interesante de zis.

Deci, iată, astea-s lucrurile pe care mi le-am notat:

Vânzări generate de eMAG (cu tot cu Marketplace)

În 2011 – 130 de milioane de euro dolari.

2012 – 180 de milioane de euro dolari.

2013 – 250 de milioane de euro dolari.

2014 – 350 de milioane de euro dolari.

În 2015, alături de eMAG Bulgaria și eMAG Ungaria – peste 500 de milioane de euro dolari.

Trafic de pe mobil

În 2013 traficul de pe site-ul eMAG era 10% venit de pe mobil.

2014 – 30% venit de pe mobil.

2015 – aproximativ 47% trafic venit doar de pe mobil.

În alte țări traficul venit de pe mobil este mult mai mare, spre 70%.

Ce caută oamenii pe eMAG?

Aici ne-am amuzat puțin… astea-s lucrurile amuzante pe care oamenii le caută în search-ul magazinului eMAG…

Informații faine despre eMAG

Informații faine despre eMAG

Informații faine despre eMAG

Informații faine despre eMAG

Informații faine despre eMAG

eMAG în Bulgaria și în Ungaria

eMAG Bulgaria are 45 de oameni angajați în Bulgaria. Proiectul a început cu bulgari-români, dacă pot spune așa. Apoi au fost angajați oameni “local”, de acolo.

eMAG Ungaria are 20 de oameni angajați momentan în Ungaria.

În ambele țări se ating chiar în această perioadă vânzări de aproximativ 50 de milioane de euro.

Alte informații rătăcite

– Doar 15% din plățile făcute spre eMAG de către clienți sunt cu cardul.

– În Ungaria 20% din plăți sunt făcute cu cardul.

– Valoarea medie a unei comenzi este de 500 de lei (indiferent de metoda de plată).

– În aplicația eMAG există 240 de mii de utilizatori.

– Traficul site-ului eMAG este de 600 de mii de vizite (? nu mi-e clar dacă-s unici sunt vizite!) pe zi!

– 2.5% dintre comenzi sunt returnate. (procent foarte mic)

– eMAG are peste 500 de mii de produse pe site la ora actuală. Ceea ce face ca produsele să fie destul de greu de “categorisit” și decis ce produs merită “scos în față”.

Black Friday la eMAG

Din cele 500 de mii de produse, 250 de mii dintre ele vor fi la reducere cu ocazia Black Friday.

Black Friday la eMAG o să aibă loc pe 20 noiembrie, vineri.

O să înceapă dimineața, la o oră neprecizată.

Se așteaptă o creștere mare față de anul trecut.

Partea de curierat, teoretic, ar trebui să meargă mult mai bine în acest an (s-a făcut research mult după experiența slabă de anul trecut). În general, firmele de curierat nu fac față…

Black Friday la eMAG în Bulgaria și Ungaria o să fie pe 27 noiembrie.

Aproximativ 10% din vânzările unui an au loc de Black Friday, într-o singură zi.

eMAG după #colectiv

A existat o întrebare interesantă la întâlnire: “S-a simțit un efect odată cu incidentul #colectiv?”

Răspunsul a fost pozitiv. În prima zi de luni de după incident vânzările au scăzut masiv, cu 25%. S-a simțit, per total, o scădere generală a cumpărăturilor sau a “poftei de cumpărături”.

eMAG a oprit promovarea de orice fel odată cu incidentul #colectiv pentru o perioadă.


Am fost aproximativ 20 de oameni, majoritatea bloggeri. A fost o întâlnire, repet, informală, foarte relaxată… mi s-a părut genial faptul că am putut vorbi one-on-one cu Iulian Stanciu.

L-am întrebat ce soluții de “credit” există pentru un om ca mine, care face bani doar din drepturi de autor. Urmează să aflu detalii despre eCredit-ul lor, care, se pare că ar funcționa și pentru mine.

Dacă se adeverește… doamne… îmi iau iMac. În fine.

Ar fi super-tare ca cineva să facă un documentar despre acest business, din interior, eu aș fi super-fascinat de evoluția eMAG-ului și de echipa din spate.


Dă mai departe dacă ți-a plăcut și abonează-te prin e-mail dacă vrei să fii la curent cu tot ce scriu pe viitor:

S-ar putea să te intereseze

9 comentarii

  • Reply
    Petrus
    11/11/2015 at 01:41

    L-ai intrebat si despre aplicatia eMAG? Daca se vor inregistra vreodata comisioanele?! :)

    • Reply
      Ariel
      11/11/2015 at 02:04

      da. din păcate relația dintre aplicație și afiliere se va face începând cu 2016.

      ah, și de Black Friday afilierea rămâne la 1% pt 48 de ore.

  • Reply
    Gabriel
    11/11/2015 at 01:55

    Daca s-au exprimat cu vizite atunci e clar ca nu sunt unice, daca s-au exprimat cu vizitatori atunci sunt unici, incearca sa iti aduci aminte ce zicea :)

    • Reply
      Robert
      11/11/2015 at 12:05

      In eCommerce este putin irelevant acest lucru…

    • Reply
      Ariel
      11/11/2015 at 14:07

      Ok, am vorbit din nou cu cei de la eMAG și este vorba de “vizite”, nu unici! :) Am corectat și în text.

  • Reply
    Bogdan
    11/11/2015 at 10:00

    Da, asa este, ai fi fascinat daca ai afla lucruri din interior. Pentru ca este de-a dreptul fascinant cum de un asemenea colos nu s-a prabusit inca in conditiile unei dezorganzari fantastice care exista acolo – habar nu are stanga ce face dreapta – si in conditiile foarte multor angajati deosebit de slab pregatiti. Un soi de colos cu picioare de lut.

    PS: Da, stiu ca imaginea din afara este alta

    • Reply
      Ariel
      11/11/2015 at 10:10

      Nu este alta, Bogdan.

      Acum mai mulți ani (2007 sau 2008) am fost la eMAG cu o comandă mare și a fost super-țeapă. Am scris atunci foarte revoltat pe blog. Au avut muuuulte probleme și probabil că încă au.

      Dar eu din 2011 am un business foarte mic și știu câte probleme apar chiar și cu puțini oameni și fără depozite și marfă. Deci da, e fascinant cum de NU s-a prăbușit … pentru că este foarte greu să ajungi să faci așa ceva. :)

  • Reply
    Ioana Radu
    11/11/2015 at 11:00

    Anul asta am mers pentru prima oara in Showroom-ul eMag. Cu exceptia atitudinii fetei de la ghiseul unde am platit, totul a fost perfect si super-rapid. In conditiile in care eram destul de multi care cumparam simultan. Mi-a placut ca au vreo 7 ghisee unde se poate plati si alte 7 de unde se pot ridica produsele. Si m-am mirat de cat de repede merge treaba. Adica abia coborasem la parter, iar produsul meu era deja scos din depozit. Am avut vreo 6 oameni inaintea mea, dar in vreo 3 minute deja imi venise randul. Pentru rapiditate, au nota 10 cu fundita :D

  • Reply
    Am de dat un voucher de 1000 de lei unui om creativ - Ariel Constantinof Blog
    18/11/2015 at 10:31

    […] zilele trecute am fost la întâlnire informală cu echipa din spatele eMAG și am scris despre câteva lucruri interesante despre cel mai mare magazin online din România. […]

  • Vezi alte comentarii:

    Comentează