— Am anunțat cei 4 câștigători aici! —
O să fiu succint în această minunată zi de marți: am de dat 4 (patru!) biciclete foarte simple și frumoase (și roșii).
Dar nu le dau oricui. Vreau să le dau unor oameni care iubesc pedalatul și care vor să ajute bicicliștii din București (sau România). Vreau s-o ofer unor oameni care au idei și planuri pentru a crește numărul de bicicliști din România.
Concursul e simplu – eu pun o întrebare la care caut un răspuns cât mai practic, o soluție cât mai practică. Nu caut răspunsuri de 10 pagini de Word. Două-trei paragrafe cred că-s de ajuns. Caut soluții simple ce ar putea inspira oamenii sau instituțiile să facă ceva în privința bicicliștilor.
Voi premia patru dintre cele mai practice și ingenioase răspunsuri cu o bicicletă roșie din campania (care deja are vechime în România – și asta mă bucură!) “Bicicleta roșie” de la Coca-Cola.
Întrebarea la care caut răspunsul este: Tu cum ai convinge tinerii din ziua de azi (din orașul tău sau din București) să folosească bicicleta pentru a se deplasa spre liceu/facultate/job și înapoi?
Și nu, nu vreau să-mi spui că ai construi “infrastructură”. Zi-mi ceva practic, real, ușor de făcut acum, cât mai repede. Hai să transformăm acest început de an școlar în acel an școlar în care dacă nu vii cu bicicleta la liceu nu ești cool! :)
Eu, spre exemplu, aș monta rastele de biciclete – multe și păzite și, pe deasupra, frumoase! În România mulți bicicliști sunt speriați de hoții de biciclete. Poate un rastel păzit ar convinge tinerii să pedaleze mai mult.
Nu caut răspunsuri metaforice. Nu caut vinovați. Caut soluții mici, frumoase, ingenioase și practice.
Pozele sau videourile atașate răspunsurilor pot reprezenta un mic bonus.
Haide, ne punem pe treaba?
Detalii: Pe data de 13 septembrie, ora 23:59, voi anunța cei 4 câștigători aici, pe blog. Răspunsurile se dau doar în comentarii la acest articol!
— Am anunțat cei 4 câștigători aici! —
Câștigătorii vor veni la Bike Fest (pe 14 și 15 septembrie) la standul Coca-Cola pentru a-și ridica frumusețile. Tot acolo vor avea loc mai multe activități sportive. Ne vedem acolo! :)
PS: În paralel cu acest concurs mai există câteva concursuri: Portocala mecanică, Cristian Florea și Skirtbike!
Campania face parte din angajamentul Coca-Cola de încurajare a unui stil de viaţă sănătos, prin susţinerea unor programe de promovare a activităţilor fizice. Thanks god for CSR, boys and girls! :)
158 comentarii
Cazan Nina
11/09/2013 at 11:26Flyere.
Te-ai saturat sa fii furat, inghesuit si injurat?
Renunta la deplasarea cu mijloacele de transport in comun si
MERGI PE BICICLETA.
Vrei sa economisesti bani ?
MERGI PE BICICLETA.
Vrei sa- ti mentii sanatatea si sa ai corp frumos?
MERGI PE BICICLETA.
Vrei sa faci miscare in timpul dedicat deplasarii catre scoala /facultate economisind timpul liber?
MERGI PE BICICLETA.
Claudiu Busuioc
11/09/2013 at 11:49As face un program de genul “EURO 200”, dar nu pentru calculatoare ci pentru biciclete, as amenaja rastele de bicilete la toate unitatile de invatamant si in parcarile mari ale firmelor, cu monitorizare video, si nu il ultimul rand trebuie amenajate rastele si la blocuri pentru ca multi nu isi scot biciletele din casa pentru ca trebuie sa urce pana la etajul 4.
Mai mult, as incuraja ca premiile de la concursurile din firme, scoli, licee sau facultati sa fie biciclete, sau echipamente pentru biciclete si nu telefoane sau tablete.
alex damian
11/09/2013 at 11:51Salut Ariel! Intr-adevar multe comentarii. Iti spun ce mi-as dori eu care as vrea sa folosesc bicicleta dar n-am deloc experienta si imi este teama la propriu de trafic. Indiferent ca exista piste sau nu mi-as dori ca biciclistii experimentati sa creeze trasee rapide si cat mai safe pe harta orasului. Sa intru pe maps sa zicem si sa vad cat de repede si cat de safe pot sa ajung din Berceni in Pipera, etc. Sa pot sa vad si sa imi aleg rutele. Nu stiu cat de mult s-ar aplica in cazul tuturor dar eu asta simt nevoia.
Ariel
14/09/2013 at 00:24ți-aș da o bicicletă, da’ n-am cum.
uite: http://kitebike.ro/#blog
johnny
11/09/2013 at 12:06Daca v-as zice, baieti, ca mi-a povestit o fata cum, mergand pe bicicleta, si-a luat o palma peste fund de la un biciclist si prostul a luat-o inainte cu toata viteza cu toate ca ei i-ar fi placut sa ramana?
Craciunescu Mihaela
11/09/2013 at 12:10As pune la dispozitia oricui biciclete gratis si locuri de “parcare” pentru ele. Asta ar trebui sa includa in principal liceele. As face si o campanie pentru a prezenta avantajele mersului de bicicleta de la varste cat mai mici: sanatate si o forma fizica buna fara nicio cheltuiala (pe toti ne intereseaza sa fim sanatosi iar pe cei mai tineri ii atingi mai usor cu forma fizica?
Irina Ciungu
11/09/2013 at 12:15Cred ca ar trebui cooptate in aceasta campanie cateva dintre vedetele si sportivii cu succes la copii si tineri (de ex. Lala Band, Eduard Novak, fotbalisti, etc). Ei ar putea face reclama “bicicletei” in mai multe feluri: clip-uri in care sa povesteasca ce a insemnat pentru ei prima bicicleta in copilarie, ce activitati au acum legate de mersul pe bicicleta, iar dupa campania in media, sa mearga in cat mai multe scoli si sa stea de vorba cu cat mai multi copii. Eu cred ca Eduard Novak ar determina multi copii si tineri (nu sunt asa superficiali cum ii cred unii) care i-ar asculta povestea, sa foloseasca bicicleta mai des. Sau un fotbalist de succes sa povesteasca cum l-a ajutat mersul pe bicicleta sa ajunga la antrenamente. Cred ca puterea exemplului este puternica si copiii au nevoie sa vada aceste lucruri (bineinteles ca exemplele trebuie sa fie adevarate, chiar daca sunt un pic cosmetizate). Cred ca asa vor fi mai multi biciclisti pe strada si atunci autoritatile vor fi obligate sa ia masuri pentru ca mersul pe bicicleta sa fie o placere si in oras.
Andrei Nodea
11/09/2013 at 12:18Cum i-aș convinge? Simplu: este mai ieftin, mai rapid (cel puțin în București) și mai sănătos. Pot dezbate oricând aceste 3 motive. :)
Raluca Zdrobis
11/09/2013 at 12:25Eu propun crearea de rasteluri acoperite si pazite, ca un fel de mici garaje, care sa apartina de fiecare bloc, unde contra unei sume mici, sa poti parca vehicolul pe doua roti. Este foarte dificil sa stai la bloc si sa urci\cobori zilnic bicicleta, mai ales daca stai la un nivel superior. Cu siguranta asta ar face in primul rand foarte accesibil si comod mersul pe bicicleta la munca, scoala, facultate etc.
Apoi, as face o campanie gen free hugs. As merge in parc si as oferi cursuri gratuite de biciclit, cu bicicleta proprie, pentru cei ce isi doresc sa invete.
As strange un numar de biciclete donate de cei carora nu le mai folosesc si as face un loc de free rent local, de genul celor care se organizeaza in parcuri, pentru tinerii din blocurile vecine. Sa poata imprumuta bicicleta pentru a se deplasa pana la scoala si apoi sa o inapoieze pentru a o folosi si altcineva.
Organizarea in scoli de cursuri de asamblare\dezasamblare biciclete si denumiri parti componente si de predare a mersului pe bicicleta. Apoi explicat elevilor ce alternativa sanatoasa este mersul pe bicicleta si cate beneficii are.
Rusu
11/09/2013 at 12:40As creea un site special pentru biciclisti, unde se poate inscrie toata lumea care are si desigur si cei care nu au, as face contracte cu cativa distribuitori de biciclete si cateva serviceuri, as crea o aplicatie mobila pentru acest proiect, as face totul interactiv, aplicatii mobile pentru monitorizarea km parcursi, concursuri zilnice sau saptamanale, cu o tinta exemplu: “Cine parcurge astazi 10 km cu bicicleta, poate obtine 100 de puncte pe care le poate folosi in serviceul “Biker”(e doar un exemplu), pentru intretinere sau schimb de piese, fiecare punct sa aiba o valoare, as creea oferte pentru vanzarea bicicletelor, la fel pe baza punctelor obtinute cu ajutorul aplicatilor dezvoltate pe site, forum schimb de pareri, intalniri ale biciclistilor, pagina de vanzare/schimb/cumparare biciclete si asta e o problema, pentru ca am cautat sa imi cumpar un bike la mana doua bun si nu am gasit prea multe pe internet, sfaturi practice cu traseele safe din orase, concursuri de fotografie de pe biciclete cu biciclete, in felul acesta, eu cred ca s-ar dezvolta, mari, foarte mult comunitatea, treasure hunt pe bicileta, cu premii reale in punctele forte, clar super organizate, spun toate astea, ca un aspirant la titlul de biciclist, neavand una in prezent, dar chiar mi-ar facea placere, sa ma joc in acest fel pe un bike, sa fac si sport sa ma si distrez, clar ar fi mai interactiv decat un joc pe computer.
RESPECT !
Rusu Costin
11/09/2013 at 12:41As creea un site special pentru biciclisti, unde se poate inscrie toata lumea care are si desigur si cei care nu au, as face contracte cu cativa distribuitori de biciclete si cateva serviceuri, as crea o aplicatie mobila pentru acest proiect, as face totul interactiv, aplicatii mobile pentru monitorizarea km parcursi, concursuri zilnice sau saptamanale, cu o tinta exemplu: “Cine parcurge astazi 10 km cu bicicleta, poate obtine 100 de puncte pe care le poate folosi in serviceul “Biker”(e doar un exemplu), pentru intretinere sau schimb de piese, fiecare punct sa aiba o valoare, as creea oferte pentru vanzarea bicicletelor, la fel pe baza punctelor obtinute cu ajutorul aplicatilor dezvoltate pe site, forum schimb de pareri, intalniri ale biciclistilor, pagina de vanzare/schimb/cumparare biciclete si asta e o problema, pentru ca am cautat sa imi cumpar un bike la mana doua bun si nu am gasit prea multe pe internet, sfaturi practice cu traseele safe din orase, concursuri de fotografie de pe biciclete cu biciclete, in felul acesta, eu cred ca s-ar dezvolta, mari, foarte mult comunitatea, treasure hunt pe bicileta, cu premii reale in punctele forte, clar super organizate, spun toate astea, ca un aspirant la titlul de biciclist, neavand una in prezent, dar chiar mi-ar facea placere, sa ma joc in acest fel pe un bike, sa fac si sport sa ma si distrez, clar ar fi mai interactiv decat un joc pe computer.
RESPECT !
b
11/09/2013 at 14:34Fiecare tren de metrou sa aibă un vagon exclusiv pentru biciclete, iar accesul să nu fie restricționat pe intervale orare. Adică poate că îți pare puțin descurajant să mergi 10-15 km cu bicicleta până la birou, dar dacă ai putea merge 2-3km și restul cu metroul, posibil că ai fi mai motivat să-ți schimbi modul de deplasare. Cu timpul, ai putea intra în stații de metrou din ce în ce mai depărtate și să mărești distanța mearsă cu bicicleta.
Catalin M.
11/09/2013 at 15:03Eu as baga taxe, asa cum se practica in New York si alte orase, numite si “congestion pricing” (vezi http://en.wikipedia.org/wiki/New_York_congestion_pricing). Se poate imagina un program de taxare pe zone aglomerate, ore de varf etc.
Laura Bertea
11/09/2013 at 16:29Desi simt o frica apasatoare cu gandul la o intersectie ticsita de masini, sunt hotarata sa o “azvarl” pentru imi doresc sa nu depind de mijloacele de transport in comun si sa ma bucur de fiecare pedalare catre destinatie. Omul are nevoie sa experimenteze pentru a putea fi convins total de un fenomen si astfel cred ca cea mai buna metoda de a-mi convinge apropiatii de utilitatea mersului pe bicicleta este sa le-o imprumut pentru a-si crea o parere, chiar si cu dezavantajul ca eu nu o voi mai folosi in acea perioada. Numai bine! :)
Georgiana Caramihai
11/09/2013 at 16:51Cred ca majoritatea oamenilor stiu deja care sunt avantajele mersului pe bicicleta, sau daca nu, ar putea sa afle foarte usor, pentru ca informatii sunt peste tot. Ce lipseste de fapt este motivatatia, care depinde mult de categoria de varsta:
De exemplu, cred ca ar fi bine daca, in cadrul scolilor/liceelor, mersul pe bicicleta sa conteze pentru nota la educatie fizica. Majoritatea copiilor detesta materia asta pentru ca profesorii ii pun doar sa se dea peste cap/alerge/sara capra etc. Daca s-ar mai largi aria de sporturi, inclusiv cu mersul pe bicicleta, pe care multi il practica, sunt convinsa ca elevii ar alege mijlocul acesta de transport mai des. (Ar putea fi verificat destul de usorcat de mult a fost folosita, exista aplicatii pentru telefon care inregistreaza distanta, durata calatoriei etc). E important si ca portarii sa lase elevii sa intre in curtea scolii cu bicicleta, pentru ca de multe ori nici asta nu se intampla.
Exista deja firme care pun la dispozitia angajatilor biciclete si am vazut ca sunt destul de folosite, deci ar fi bine daca mai multe/toate ar implementa masura asta, care ar trebui sa fie aplicata si la institutiile statului (locuri de munca+scoli/licee) Sigur exista ONG-uri cu care sa se poate colabora pentru o actiune de genul asta (de exemplu, la pedale pune deja la dispozitie biciclete gratis in parcuri)
Evelina Rustem
11/09/2013 at 17:00Solutia la care ma gandesc ar veni in intampinarea fricii de a merge pe strada cu care se confrunta multa lume, din care fac si eu parte.
Orice se invata de mic, este mult mai de impact si de efect pe viitor, asa ca vad o solutie prin implementarea unor cursuri in scoli prin care elevii sa invete sa mearga pe bicicleta cat si sa recunoasca semnele de circulatie, dar si sa parcurga anumite trasee aplicative care sa ii pregateasca pentru ceea ce se intampla pe strada.
Vad prin asta o solutie, prin insasi colaborarea cu parintii. Organizarea impreuna cu parintii si scoala plimbari cu bicicleta, concursuri. Recompensarea copiilor care reusesc sa puna in practica cele invatate in timpul liber, sau doar realizarea unui clasament al scolii, in care sa se contorizeze zilele in care s-a folosit bicicleta. Panoul biciclistilor cu sectiune “Biciclistul saptamanii”.
Profesorii de educatie fizica ar trebui sa se implice mai mult in acest sens. In primavara am participat cu scoala la o campanie desfasurata de DHS, alaturi de noi a mai participat o singura scoala, asta spune multe.
Oana Rapeanu
11/09/2013 at 17:31Ma gandesc la un sistem simplu prin care se pot crea cat mai multe rasteluri pentru biciclete supravegheate video prin oras. Cred ca nesiguranta pe care o simt multi cand isi lasa bicicleta legata intr-un loc neamenajat este un motiv care ii face sa nu foloseasca bicicleta de cate ori ar putea.
Sistemul ar putea functiona in felul urmator:
– in diverse locuri prin oras s-ar instala rasteluri de biciclete la care se mai adauga si alt corp, de exemplu o banca. In aceste locuri poti accesa o priza daca ai nevoie sa-ti incarci telefonul sau laptopul / tableta. Si cum toti avem telefoane care se descarca prea repede, cred ca si nevoia acesta exista.
– aceste rasteluri ar avea montate niste baterii solare si asa s-ar realiza incarcarea acumulatorilor.
– in schimbul accesului la priza trebuie sa donezi o mica suma.
– cu banii stransi poti monta alte astfel de rasteluri si locuri de “reincarcare” adaugand si sisteme de supraveghere video pentru aceste mini-parcari de biciclete.
Pe mine m-ar bucura tare mult sa am unde sa-mi leg in siguranta bicicleta in mai multe locuri in Bucuresti si sa-mi si mai incarc telefonul din cand in cand.
Ioana
11/09/2013 at 18:22Cred ca cel mai usor mod de a-i convine pe tineri sa foloseasca bicicleta este sa se deschida mai multe centre de inchirieri biciclete si sa fie mai accesibile ca locatie. Ar putea fi cate unul in apropierea fiecarei statii de metrou de exemplu…si in loc sa iei metroul inchiriezi o bicicleta. :) Ideal ar fi sa poti lasa bicicleta la un alt centru odata ce ai ajuns la destinatie si sa nu fi nevoit sa te intorci cu ea din locul unde ai luat-o initial.
Toader Casian
11/09/2013 at 18:29Salut. Eu mai merg din cand in cand cu bicicleta la facultate, dar depinde de locatie. Cea mai simpla metoda cred ca ar fi , cum ai zis si tu, sa se faca niste locuri unde iti poti lasa bicicleta fara nicio grija. In felul asta oamenii care deja au bicicleta ar fi mai atrasi sa o foloseasca mai des si probabil i-ar convinge si pe cei care nu au sa isi cumpere una. Cred ca si bonusurile ar fi o varianta (nu sub forma de bani sau puncte la examene), ceva simbolic , o sonerie, un tricou cu un mesaj destept si amuzant cu emblema unitatii respective de invatamant. Mi-ar placea sa existe si excursii special organizate pentru mersul cu bicicleta, in fiecare zi cate un traseu, dar asta e destul de complicat.
Birkoff
11/09/2013 at 18:45Uite cum promovez eu mersul pe bicicleta http://www.biciclete-second.ro/index.php?m=calendar&action=show Cine e interesat urmareste calendarul si participa ;)
hm
11/09/2013 at 20:52BIKE ADS!
Adica, inchirierea de spatiu publicitar pe bicicleta ta(la fel ca pe bicicletele inchiriate din centre) . Tu te angajezi ca sa mergi cu bicicleta la munca de 3-4 ori pe saptamana iar in schimb ,pentru inceput, ai putea primi un card cu reduceri mai apoi ,daca afacerea devine profitabila, ai putea primi chiar bani.
Faci sport , faci economie, nu contribui la poluarea orasului, si poti fi platit pentru asta! Ce vrei mai mult!?
Ciufu Lidia
12/09/2013 at 07:10Elevii ar veni sigur la scoala daca ar primii o nota de 10.Pentru o nota buna ei ar face orice.Iar salariatilor le-as da o prima sau un spor la salariu.Daca le-as explica partea cu sanatatea cred ca nu tine la elevi.Este un mijloc de transport fara bani si foarte sanatos!
Ana
12/09/2013 at 09:40Prin mersul pe bicicleta economisesti foarte mult timp, deoarece traficul e infernal mai ales in orasele universitare. La facultatea la care invat eu sunt rastele pentru biciclete, si chiar si profesorii merg pe bicicleta. Pe langa faptul ca economisesti timp, bicicleta ta o poti impodobi cum vrei: cosulet cu floricele, stelute pe roti, abtibilduri lipite pe cadru, gentute pentru depozitare, claxon funny etc. Bicicleta pe care o ai poate sa spuna multe despre tine, sa te reprezinte.
Andrei Boboc
12/09/2013 at 10:41Salut.
Am sa descriu scurt o idee pentru un program de implementare si informare in scoli:
– informarea personalului didactic despre beneficiul bicicletei si legislatie rutiera (nu toti o stiu, si reamintirea nu strica)
– stabilirea zonelor critice de pornire si traseelor practicabile de catre grupuri de biciclisti (sa nu se inteleaga ciclisti, ca suna mai profi apoi)
– stabilirea unui program prin care profesorii sa vina la scoala cu bicicleta, iar in spatele lor sa fie elevii. Acestia apoi sa fie recompensati, prin note la sport, puncte, etc…
– concursuri pentru elevi pentru a se stabilii ierarhii de conducere a grupurilor spre scoala si inapoi,
– participarea elevilor la activitati extrascolare prin implicarea bicicletei (ecologizare in masa, vizite la muzee, drumetii de informare pt biologie, geografie, etc.)
– organizare de concursuri sportive intre scoli (MTB, sosea), concursuri statistice vizand reducerea consumului de CO2.
– Ministerul Educatiei sa stabileasca parteneriate cu fabrici de biciclete pentru reduceri de pret la biciclete si cu magazinele cu service pentru reduceri si gratuitati la reviziile si reparatiile curente ale bicicletelor.
….
Barbulescu Madalin
12/09/2013 at 10:58Incerc sa conving tinerii din ziua de astazi sa foloseasca cat mai des bicicleta prin puterea exemplului meu. Folosesc bicicleta zilnic in drumul dintre casa si locul de munca. Pedalez in jur de 15 km zilnic. Am ajuns de depasesc mia de km si sunt tare mandru de asta. Mai nou am inceput sa vad putin mai multi colegi de trafic cu bicicletele. Am inceput sa ma salut cu ei si asta ma bucura. Sper ca in curand sa fim atat de multi pe drumuri incat sa fim nevoiti sa ne acordam prioritate intre noi biciclistii.
Berta
12/09/2013 at 12:58As monta rastel de biciclete la (de fapt in) statiile de metrou (Vezi metrou Dimitrie Leonida) si sunt gardieni acolo si camere de luat vederi.. ceva pe baza de abonament sa iti lasi bicla, platesti 10-20 de lei pe luna si nu poti sa o ridici decat cu o legitimatie, un card ceva.. Ar fi o chestie – rastel blocant cu card dinala de intrare in firma.
Nu cred ca voi putea merge eu cu bicla din berceni pana in pipera – cel putin in prima faza, insa pana la metrou daca as avea unde sa o las sigur as merge.
poate ca in timp as mari distanta.. si cardul ala sa fie intr-o baza, sa poti s ao lasi la orice statie de metrou..
Daniel
12/09/2013 at 13:15Salut Ariel,
Eu as dori sa adresez probleme institutiilor si in mod special a marilor angajatori. Multi dintre cei care si-ar dori sa mearga cu bicicleta la serviciu sunt oarecum blocati tocmai de cei care ar trebui sa ii incurajeze.
Astfel, eu as incerca sa influentez firmele sa aloce un buget mic pentru a crea conditii celor care doresc sa traiasca sanatos.
1. Pe locurile de parcare pentru 2 masini, se pot construi 2 rasteluri de bicicleta care sa gazduiasca minim 20 de biciclete. Daca parcarea este subterana, cu atat mai bine, bicicletele vor fi mult mai in siguranta.
2. Dusuri. Din cate stiu eu, exista o norma in constructii care prevede ca toate cladirile de birouri sa aiba vestiar cu dusuri. Daca nu exista din constructie, ele pot fi create. Cu siguranta daca se doreste, se va gasi un loc micut ptr a amplasa o cabina de dus de 1m X 1m.
3. O zi libera in plus pentru cei care renunta la masina in favoarea bicicletei. Este dovedit si rasdovedit ca cei care merg cu bicicleta zilnic se vor imbolnavi mai greu, deci cu siguranta vor avea nevoie de mai putine zile de concediu medical.
4. Organizarea de ture impreuna cu colegii (se creeaza ideea de grup solid). O tura cu colegii (prin padurea Baneasa) a fost apreciata ca avand un impact mai puternic decat un teambuilding la Sinaia (caz personal).
La multi kilometri,
Dan
alice
12/09/2013 at 17:08Organizarea unei rețele (tip/ în cadrul facebook :), în care se merge pe sistemul piramidal de prieteni/ co-bicicliști. Ideea este ca fiecare biciclist să fie în legătură nu doar cu prietenii direcți, dar și cu prietenii prietenilor, etc. Acest lucru ar putea stimula și ajuta la folosirea biclei (de multe ori, la o competiție sau pur și simplu când vrei un traseu și poate prietenii nu sunt disponibili, să ai ocazia să mergi cu prietenii prietenilor care în principiu împărtășesc pasiuni asemănătoare). Următorul pas, este acela de competiție – premiere, în funcție de rețeaua pe care ti-ai creat-o (punctaj pentru prieteni bicicliști, și prieteni ai prietenilor bicicliști). Astfel, toți vor fi tentați să “instige” cât mai multă lume la pedalat.
Dan Alexandru
12/09/2013 at 17:33Planul meu este sa imi plimb copilul cu bicicleta. Bineinteles ca ceilalti vor fi invidiosi – astefel incat vor dori si ei sa ii plimbe parintii cu bici….si astefel, in cativa ani vom avea tineri biciclisti
Iulia-Georgeta Petrache
12/09/2013 at 18:03In primul rand as face un proiect pilot intr-unul din sectoarele din Bucuresti finantat cu fonduri europene.
Orice ONG de tineret poate cere fonduri de la UE prin programul Tineret in Actiune pentru “accessul la educatie prin sport”.
Scopul proiectului meu ar fi sa ofer Scolilor X,Y,Z din sectorul R din capitala copiilor cu varste intre 10 si 15 ani biciclete gratuit pentru a ajunge la scoala.
Criteril de selectie: distanta dintre scoala si casa.
Proiectele de success pot fi continuate si extinse prin acelas program sponsorizat de TIA.
De asemenea primariile de sector pot fi si ele cooptate in acest program prin sistemul de parteneriat, si sansele tinerilor de a primi biciclete creste si astfel putem sa nu ne limitam doar la un numar de scoli.
Andreea O.
12/09/2013 at 18:46Cum convingi pe cineva sa foloseasca bicicleta?
Ei bine urmam niste pasi simpli:
In primul rand, II INVATAM SA FOLOSEASCA BICICLETA, iar aici nu ma refer doar la a te plimba pe bicicleta ci si la folosirea corecta, ii invatam pe unde au voie sa se plimbe, ce “echipament” ar trebui folosit si tot asa :)
Apoi ii motivam, incepem prin a vorbi despre cum e mai relaxant asa, mai rapid decat mersul pe jos, mai rapid chiar ca masina personala in orasele cu trafic intens, le-as vorbi despre mediu si datoria lor de a-l proteja, despre sanatatea lor, mentinerea unui stil de viata sanatos si impactul unui lucru simplu ca mersul pe bicicleta asupra intregii lor vieti pe un termen putin mai lung. Dar cum o imaginea valoreaza 1000 de cuvinte, ar fi bine ca motivatia sa porneasca intrinsec, prin starniera curiozitatii, prin puterea exemplului: incepem grupuri mari sa ne plimbam pur si simplu, sa aratam fericirea noastra cand facem acest lucru si sa-i lasam sa-si spuna “Ei, eu de ce nu as face asta?Pare mult mai bine”, o alta posibilitate fiind chiar organizarea de curse prin oras care sa aiba un mic premiu( motivatie extrinseca)-ca doar pentru a castiga o cursa le trebuie cat mai multa repetitie si experienta :)
Cintea Iuliana
12/09/2013 at 19:08salutare, multumesc pentru aceasta oportunitate:
1. Un studiu aprofundat care sa arata economia pe care o face un cetatean folosind bicicleta si nu masina in deplasarea spre munca- serviciu.
2. Elevii care merg la scoala cu bicicleta sa aiba rastele pazite in curtea scolii si sa beneficieze de 2 puncte in plus la disciplina de Educatie Fizica si Sport;
3. Acordarea unei reduceri substantiale pentru liceenii care-si cumpara bicicleta noua si prin folosirea sistemului de subventii sa se evite cumpararea a mai multor biciclete de catre un singur elev.
Succes la cantaritul metodelor si alegerea celor 4 norocosi!
Adela
12/09/2013 at 20:58Salut,
Le-as prezenta beneficiile mersului pe bicicleta: mai putini nervi, mai multa libertate, multa culoare (mai ales toamna), economie de timp si banutii.
Si un aer mai placut, decat cel in mijloacele de transport. :)
Dan Gore
12/09/2013 at 22:22Pentru ca tinerii din ziua de astai sunt pasionati de trend si de brand, as pune la punct o campanie care sa incurajeze axandu-se pe 3 puncte majore: imaginea pe bicicleta, ce faci cu bicicleta si bicicleta cand nu e langa tine.
Imaginaea pe bicicleta inseamna sa convingi cat mai multe branduri de consumn (imbracaminte, masini, mancare, cluburi etc.) sa imbratiseze conceptul si sa apara biciclete branduite peste tot.
Cat mai multe evenmente pe bicicleta sau legate de biciclete.
Ce faci cu bicicleta cand nu e langa tine? Ai grija sa nu ti-o fure. Amenajarea parcarilor de biciclete in locuri unde deja sunt camere de filmat care pazesc diverse obiective, sau unde sunt paznici. Plus, implementarea unei baze de date a politiei unde sa se inregistrez numerele de serie pentru biciclete ca sa se determine proprietarul foarte usor. Si daca tot vorbim de administratie, cum e obligatoriu sa ai acces pentru persoane invalide, ar trebui sa ai obligatoriu si parcare de biciclete (in functie de marimea spatiului comercial cu obligativitate de paza/video in anumite conditii)
Mihaela Cornelia
12/09/2013 at 23:05As dota bicicletele cu suporturi de iPhone, le-as vopsi in culori vesele si cu tonuri moderne.Pentru fete as face decoratiuni cu strasuri..
Tatu Costel
13/09/2013 at 00:18Salut! 1. inmultirea rastelurilor pentru biciclete in oras la institutii publice si unitati cu aglomeratii mari ( piete de exemplu ) de oameni si lipsa parcarilor prin imprejurimi.
2. amplasarea de rasteluri in curtile liceelor si populariyarea studiilor facute cu privire la gradul de sanatate pe care.l implica miscarea si pedalatul.
3 . acordarea de subventii procentuale din pretul bicicletelor tinerilor care vor sa0si cumpere bicicleta noua
Manuel MIHAI
13/09/2013 at 10:27Pentru liceenii care pot doveni că folosesc bicicletele în mod frecvent pentru deplasare la liceu, s-ar impune să aibă note mari la sport sau scutiri de la orele de sport când au nevoie. Partea frumoasă e că tocmai ei nu vor avea nevoie de așa ceva, fiind deja prieteni ai mișcării. :). Dar liceul oferă!
Pentru job, companiile sau multinaționalele trebuie să aibă spațiu special pentru biciclete supravegheat video (nu costă mult) și să aibă vestiare fete/băieți (2 camere cu câteva dulapuri și chiuvete unde să te poți șterge de transpirație sau să-ți schimbi adidașii cu pantofii dacă e cazul).
Mitroi Georgiana
13/09/2013 at 12:30Sa zicem ca avem piste pentru biciclete , sa zicem ca avem rastele pentru biciclete , sa zicem ….. Desi educatia se face din copilarie , asa cum inveti un copil sa faca aia , pe cealalta , asa si dragostea pentru bicicleta se invata din copilarie . Eu pot spune ca sunt indragostita din copilarie de bicicleta ( desi acum nu detin deloc ) imi satisfac placerea de a pedala ducandu-ma in parc cu o bicicleta inchiriata . Eu zic ca ar trebui mai multe centre de inchiriere , pretul bicicletelor din magazine ar trebui sa fie mai mic , competitii intre licee avand ca si premii , bineinteles biciclete , fiecare liceu sa aiba rastele pentru biciclete ( in locul magazinului cu de ” toate ” ) , accesorii atragatoare atat pentru fete cat si pentru baieti , talciocuri pentru biciclete noi sau vechi ……..si uite-asa vine iubirea pentru bicla . Va pup si spor la pedalat !!!
Cintea Valerica
13/09/2013 at 14:24Foarte buna provocarea de a solicita gasirea solutiilor pentru atragerea tinerilor catre folosirea bicicletei si felicitandu-te pentru asta las si eu cateva idei:
– oferirea unei reduceri la cumpararea de biciclete pentru tineri (aici sunt mai multe de stabilit : nivel maxim valoric al bicicletei, varsta beneficiarului etc )
– gasirea unei solutii pentru parcarea in siguranta a bicicletelor atat pe timpul zilei cat mai ales pe timpul noptii
– folosirea unui model de bicicleta unic pentru acest tip de program atat ca forma cat si din punct de vedere al culorii pentru verivicarea mai facila a proprietatii!
-amplasarea de rasteluri in zonele unitatilor scolare si a zonelor cu aglomeratie
– blocarea accesului autovehiculelor in centrele oraselor ( exceptandu-le pe cele de aprovovizionare )
Georgiana
13/09/2013 at 15:54O metoda simpla consider ca este reprezentata de afisarea unor mesaje motivante langa rastelurile de biciclete din curtea scolii/liceului/facultatii. Acestea ar trebui schimbate frecvent iar textul sa ofere informatii noi si amuzante de fiecare data.
Ex: * O ora de biciclit = x calorii consumate.
*Mersul cu bicicleta in locul masinii = cu x mai putin CO2 in aer = mai putin praf = x copaci mai odihniti :)
* bicicleta vs. transport in comun: ai un loc asigurat, nu este aglomerat, faci miscare, etc.
* bicicleta vs. masina: mai putin timp petrecut pe drum, mai ales in orele de varf, gelozie din partea soferilor blocati in trafic.
Sau altele… http://www.betterhealth.vic.gov.au/bhcv2/bhcarticles.nsf/pages/Cycling_health_benefits
Bogdam
13/09/2013 at 16:35Solutia este simpla, desi extrem de greu de pus in practica: as oferi biciclete gratis tuturor. Stim bine ca romanilor le plac lucrurile moca, drept dovada si multitudinea de posturi atat de pe acest blog, cat si de pe celelalte care prezinta un concurs cu premiul o bicicleta premiu.
Bineinteles, prin mandria mea de a fi roman, nu m-am dat la o parte ci mi-am transpus conditia din plin: am participat la fiecare concurs, poate poate.
Revenind la solutia, zic eu, geniala, de mai sus, nu m-as opri doar la a da biciclete gratis. Mai mult de atat, le-as oferi personalizate in functie de caracterul fiecaruia: esti “baiat de cartier”? Atunci ia, nene, o bicla tunata, cu Tupac imprimat pe ghidon, rims la roti, claxoane “smechere”, lumini si neoane peste tot.
Esti un tip romantic si visator? Atunci iti pun, dom’le draga un trandafir la sa, sa ai tot timpul la tine in caz ca intalnesti vreo fata draguta. Si nu uitam, bineinteles, de carnetelul si pixul obligatorii pentru momentele in care simti ca insipiratia te va transforma in Eminescu 2.
Esti un sportiv si o arati? Atunci iti umplu bidonul de apa cu substante energizante, dar legitime, iti pun la gentuta de sub sa un deodorant pentru sportivi, iti montez un ceas cu functii pentru proprietatile corpului, etc.
Esti manelist? …. atunci tu nu primesti bicicleta. Nu e nici o drama daca nu te vedem printre noi, calare, prin oras.
Cred ca am vedea mult mai multa lume cu biciclete.
Remus A.
13/09/2013 at 16:35Salutare,
Cea mai puternica metoda de a-i motiva pe ceilalti sa mearga pe bicicleta in fiecare zi este sa le dam o idee in care sa creada, un tel spre care sa aspire. Astfel, putem fi cei care pedaleaza pentru ca isi doresc sa se deplaseze repede indiferent de trafic, drumul spre birou sa reprezinte o adevarata placere, noi am putea fi cei care pedaleaza pentru ca iubesc libertatea, iubesc independenta !
Am organiza diverse trasee pentru biciclisti la sfarsit de saptamana. Astfel, atat pasionatii cat si cei curiosi ni s-ar putea alatura si ar transmite mai departe dragostea pentru pedalat.
In concluzie, cat timp credem intr-o idee, putem face tara mai frumoasa !
O zi superba !
Guti
13/09/2013 at 18:19I-as provoca printr-o intrecere pe traseul respectiv. Am 53 ani ! Sic !
Irina Bercaru
13/09/2013 at 18:211. reducere la bere, pizza, etc. daca vii cu bicla la terasa (consecinta: terasa poate face un calcul de fezabilitate, gen “o tzoacla bunicica SH=x lei, la y de iesiri ti-ai amortizat investitia” ;) )
2. sistemul nordic (si nu, nu cred ca or sa se fure chiar asa, in dusmanie!): biclele sa fie disponibile, aproape la orice colt de strada, precum carucioarele din supermarket- legate cu lant, iar tu sa bagi o fisa s-o dezlegi; mergi unde ai nevoie si o lasi in apropiere, intr-o alta astfel de parcare. isi vor da seama ca ajung mult mai rapid asa, decat sa mearga pana in statia de transport comun, sa astepte, sa schimbe, etc
3. parcari securizate de bicle la bloc (e belea sa-ti tot urci/cobori bicla cu liftu, sa nu mai zic ca se poate intampla sa nu mearga si, in plus, poate ai “noroc” de vecini cretini care urla la tine sa nu mai pui bicla in lift!!!… :( )
4. program national, la nivel de scoli, universitati: evenimente pentru biciclistii unitatii respective, iesiri organizate, concursuri intre scoli/licee, etc
Marian
13/09/2013 at 19:30Salut Ariel,
Pe scurt, cateva idei ca raspuns la intrebarea ta:
Prin implicarea activa ca voluntar al CBB in toate actiunile organizate de ei si/ in colaborare cu Optar. Desi suntem o comunitate de mii de oameni se simte lipsa numarului de voluntari care sa se implice in actiunile noastre.
Prin lansarea unui proiect propriu pentru biciclisti care va pune accent pentru inceput pe partea de advocay (prin colaborarea cu celelalte ONG-uri pentru biciclisti – simt ca se pot strange randurile mai bine aici) si gasirii de surse de finantare sau autofinantare pentru lansarea unui serviciu de curierat – nu cel obisnuit (detalii in curand pe site).
Prin cautarea unui loc (casa parasita unde proprietarii nu se afla in litigiu cu alte persoane) pentru un sediu al CBB. Aici efortul va trebui sustinut si de alti membri ai CBB dar rezultatul poate contribui mult la vizibilitatea noastra ca si comunitate si la cresterea impactului actiunilor noastre.
Nota pentru cititori: CBB – Comunitatea Biciclistilor din Bucuresti
Andreea I
13/09/2013 at 19:59Eu as pune la dispozitia cetatenilor de orice varsta, rasa, educatie, stare, inaltime…etc multe biciclete rosii pentru cel putin 5 plimbari, sunt sigura ca 90% din cetatetii care se vor fi plimbat de minim 5 ori cu o bicicleta rosie vor dori sa faca asta in continuare. :)
Roxana N.
13/09/2013 at 20:29Buna,
Eu as organiza la nivelul fiecarui liceu cate o asociatie sau grup de pasionati de ciclism. Putem sa incepem cu doar cateva licee mai populare, urmand ca restul sa fie atrase pe parcurs (din spirit competitiv, ori pur si simplu din dorinta de urma calea hipstereasca/cool).
Grupul ar fi compus in majoritate de elevi, cu cativa profesori care sa sustina proiectul sau sa vina si ei pe bicicleta la liceu.
Ca activitati pentru elevii implicati as propune:
– saptamanal: o ora in care orice elev e binevenit sa participe. Ora ar fi tinuta de elevi, nu de profesori. Unele ore ar fi practice, mai ales cand permite vremea: mers pe bicicleta pentru incepatori, schimbarea unui cauciuc, trucuri pe bicicleta, cum sa-ti personalizezi bicicleta etc. Altele teoretice: legislatia cu privire la biciclisti, reguli nescrise pentru pedalat in trafic, moda pe bicicleta pentru baieti, moda pentru fete.
-anual: competitie intre elevii scolii, poate un mini-pentathlon cu biciclete, organizat poate in saptamana liceului. Castigatorii s-ar califica la competitia intre licee.
Sprijin minim din partea liceului ar putea fi:
– rasteluri pentru biciclete
– un punct in plus la nota la educatie fizica :)
– spatiu de activitati saptamanale
Sprijin din terte parti:
– sponsori – la competitia anuala, cred ca s-ar putea gasi magazine specializate care sa ofere vouchere si ori accesorii de bicicleta castigatorilor.
– fonduri europene – s-ar putea scrie cateva proiecte pe educatia non-formala, finantate prin Tineret in Actiune. Aici s-ar putea implica si ONG-uri locale.
De ce e realizabil?
– exista elevi pasionati de activitati extracurriculare. Fie pentru ca le place sa se implice, fie pentru ca stiu ca astfel de activitati cantaresc greu cand aplica pentru o universitate in strainatate.
– e fain sa faci parte dintr-o comunitate apreciata (sa nu zic cool) in liceu
– implicarea conducerii liceului este minima, deci nu depind de altii.
– voluntariatul a luat amploare in ultimii ani. Intr-o astfel de asociatie, poti invata cum sa te descurci in n situatii, poti lua roluri (cui nu-i place sa se numeasca vicepresedinte pe comunicare? … chiar daca asociatia are 10 vicepresedinti :D )
– se pot implica elevi cu varii abilitati si pasiuni: pasionati de moda, elevi pasionati de grafica pe calculator, pasionati de mecanica si motorase, pasionati de scris (in revista liceului), pasionati de vorbit in public. Toti ar avea ocazia sa arate ce pot, chiar daca nu sunt ciclisti (dar ar putea fi convertiti :D )
Mada
13/09/2013 at 20:37Pentru ca toti tinerii isi doresc ca la un moment dat sa se mute la casa lor, as initia un program de acordare de reducere la achizionarea primei case, pe baza “vechimii” biciclistului. Adica, cu cat circuli de mai mult timp pe doua roti, cu atat va fi discountul mai mare. De exemplu, daca biciclesti de peste 10 ani, ai 10 % reducere, intre 5-10 ani inseamna 5% reducere, intre 2-5 ani = 3%reducere.
Pentru a evita riscul de a acorda aceasta facilitate si celor care au o bicicleta depozitata undeva, dar nu o folosesc constant, as introduce niste masuri de verificare a veridicitatii “vechimii” si “calitatii” de biciclist: prezentarea bonurilor diverselor echipamente, unelte, accesorii cumparate de-a lungul anilor, prezentarea eventualelor fise de revizie a bicicletei, poze care sa demonstreze autenticitatea calitatii de biciclist, si, de ce nu, chiar si martori care sa confirme.
Cristian Alin George
13/09/2013 at 21:37Am observat ca este o problema de cativa ani cu ora de sport in scoli, licee poate chiar si facultati. multi prefera sa nu faca sau sa stea degeaba. m-am gandit ca ar fi o solutie ce ar multumi pe toata lumea si in plus ca este cool acum: in colaborare cu institutia de invatamant cei ce vin o saptamana la scoala cu bicicleta vor fi scutiti de ora de sport.
Aceasta solutie poate fi implementata prin intermediul aceluiasi sistem de scanare al unui cod de bare utilizat cu Student0bike. Astfel se poate monitoriza fiecare “chiul” din parcare.
4 biciclete oferite-n dar!
14/09/2013 at 01:37[…] fost cumplit (concursul). De două ore citesc sute de comentarii despre soluții pentru a promova […]
Ariel
14/09/2013 at 01:40— Am anunțat cei 4 câștigători aici! —