Peste mări și țări

Neamț în 22 de fotografii și 4 zile

De vreo patru zile sunt rătăcit prin Județul Neamț alături de încă vreo 20 de bloggeri, câțiva veniți chiar din afara României. Suntem aici ca să vedem ce are Neamțul de oferit. Și are. Ca idee, vă recomand să aruncați un ochi peste hashtagul #priNeamt pe Instagram.

O să trec pe repede-înainte prin ultimele patru zile și o să vă arăt cele mai faine poze pe care le-am făcut în aceste zile. Mai sunt și altele pe contul meu de Instagram (aici).

Cetatea Neamț

Cetatea Neamț (sau Cetatea Neamțului) îi o cetate medievală construită la o altitudine de 480m. Cetatea ar fi fost construită la sfârșitul secolului XIV de Petru I și ulterior fortificată de Ștefan cel Mare.

Îi spectaculoasă mai mult pe dinafară decât pe dinăuntru. În fine, în interior se poate intra în tot felul de încăperi în care sunt exponate. După 10 minute de muzeu am hotărât că tot afară-i mai fain.

Neamț în 22 de fotografii și 4 zile

Podul ăsta-i absolut genial… Prin el se ajunge în cetate.

Depozitul de armăsari Dumbrava

Depozitul de armăsari Dumbrava (sau “Herghelia Măriei Sale”) este la 10 km de Târgu Neamț, fix în locul grajdurilor lui Ștefan cel Mare. Depozitul găzduiește azi vreo 100 de cai ce fac parte din 8 rase. La fața locului poți să te dai cu trăsura, să te plimbi cu calul, să iei lecții de călărie și sărituri peste obstacole.

Plimbare cu calul – 5 euro / 30 de minute.

Mie locul mi s-a părut tristuț. Deși domnul de acolo povestea că îs cai faini, care merg la concurs, nu păreau prea fericite animalele…

Mănăstirea Neamț

Mănăstirea Neamț este atestată încă din 1407 și pare a fi cel mai mare și cel mai vechi așezământ monahal din zona Moldovei. Totodată are cea mai mare și cea mai veche bibliotecă mânăstirească – 18 mii de volume. Ei bine, ar trebui să punem măicuțele să facă trei idei din fiecare volum.

Eu nu-s cu mănăstirile, dar recunosc că ai ce fotografia p-acolo.

Ceahlău și Cabana Dochia

Înainte de a urca pe Ceahlău am stat o seară în stațiunea Durău, la Hotel Bistrița. Foarte fain locul, cu mâncare faină, camere superbe și internet de calitate.

Am avut chiar și un jacuzzi într-o cameră de 4 persoane. A fost “relxarea” de dinaintea furtunii. Pe geam vedeam asta:

Neamț în 22 de fotografii și 4 zile

A doua zi dimineață am plecat la drum pe traseul marcat cu o cruce roșie (apare într-o poză mai jos).

Stațiunea Durău -> Pârâul Rupturi -> Cascada Duruitoarea (aici am considerat eu că este jumătatea drumului – dar nu știu dacă am dreptate) -> Poiana Scăiușului -> Polița cu Ariniș -> Curmătura Piciorului Șchiop -> Cabana Dochia.

Pe marcaje scria că traseul este de 4 ore. Pe internet scrie că ar fi de 3 ore și jumătate. Lungimea traseului a fost de 6.5 km și diferența de nivel de 1.040 m.

Noi am făcut vreo 3 ore pe drum, cu pauze bine meritate. Traseul nu-i “greu”, dar îi destul de provocator. În anumite locuri este super-abrupt.

Urși sunt în zonă, dar cică n-a fost nicio întâmplare nefericită în ultimii ani. Pe traseele din zonă nu există coșuri de gunoi tocmai pentru a nu atrage urșii.

Și din câte am văzut există mulți localnici care urcă și coboară toată ziua. Am văzut chiar și mulți bunici cu nepoți. Dacă un bunic poate face un astfel de traseu, sigur poate și un corporatist bucureștean cu puțină burtă de bere.

Sus am dormit la Cabana Dochia în condiții acceptabile. Din păcate nu există apă caldă. Iar resursele-s destul de limitate (adică apa rece de la robinet, hârtia igienică, mâncarea).

Apa la jumătate de litru este 5 lei, ceaiul este 3 lei și un prânz vreo 25-30.

Un pat într-o cameră de 14-15-16-17 paturi este 20 de lei pe noapte/om.

Există camere cu mai puține paturi pentru mai mulți bani. Cea mai scumpă opțiune este o cameră dublă cu baie proprie – 50 de lei pe noapte/om.

Detalii despre Cabana Dochia sunt aici.

Și aici este un time-lapse cu tot traseul făcut de noi.

Așa se vedea lumea de pe Ceahlău, de la Cabana Dochia, la ora 6 și jumătate dimineața:

Neamț în 22 de fotografii și 4 zile

După noaptea petrecută la Cabana Dochia am coborât pe un alt traseu și am ajuns la “Izvorul Muntelui”, mai exact la restaurantul “Bia Păpădia”. Nu știu exact pe unde am mers prin munți, dar știu că am urmat un marcaj dintr-o bandă albastră între două benzi albe.

Coborârea este mai puțin obositoare, dar parcă ceva mai periculoasă. De câteva ori am zis că mă duc de-a dura.

În rest… am picioarele cu bătături și mi-am zis în gând: “Da, e fain să mergi pe munte așa… dar îmi ajunge o dată pe an.”

Am fost în Neamț și pe Ceahlău și în 2014 și am făcut alte poze faine – aici este postarea.

În încheiere… un tren.

Neamț în 22 de fotografii și 4 zile

Sunt în județul Neamț datorită prietenilor de la Eventur, organizatorii #priNeamț ediția a 4-a. (detalii aici)
Recomand și acest material scris de Liana: “Ce trebuie să știți pentru o călătorie în munții Ceahlău”

#priNeamt – the 4th edition of the most important event dedicated to promoting in the online environment of a county from Romania. Details about this event here. Organizer: Eventur Bucharest. Powered by Petrom Romania. Main partners: Neamt County Council, City Hall of Piatra Neamț, Blue Air, Roman Plaza Hotel and Aristocratis Pension. With the support of: Ancutei Inn, Central Plaza Hotel, Bistrita Hotel, Auto Moldova, Nenea Iancu Beer House and Filmul de Piatra short-movie festival.

Dă mai departe dacă ți-a plăcut și abonează-te prin e-mail dacă vrei să fii la curent cu tot ce scriu pe viitor:

S-ar putea să te intereseze